Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

silver skrev:Christensen. Främst på grund av hans ödmjukhet och vilja att bli en ihågkommen person i HV:s historia. Sättet han spelade på 14/15 är också en bidragande faktor.
Lite otippat men skulle även vilja nämna Riley Holzapfel. Kommer aldrig glömma hans fantastiska arbete i boxplay, trots att han var mer värvad som en offensiv forward. Transatlanter som kommer till HV och uppträder på strålande sätt kommer jag alltid vara väldigt svag för

tommy1985a skrev:Oj, snabbt svar, utmärkt exempel på spelare! jag gillade de spelarna mycket också, även om produktionen kunde varit högre, men det gnistrade lite extra om dem. Det ville liksom inte förlora eller göra laget sämre. de kämpade med vad de kunde bidra med för dagen. Sen Christenssens skott gick ju inte av för hackor heller för den delen. #snipeshow#
Andersson711 skrev:Bra tråd!
Det finns jävligt många favoriter som passerat genom världens vackraste förening men jag måste få välja ut 2.
Mattias Remstam. Vilken krigare, vilket hjärta, vilken hjälte.
Anders Huusko. ”Har man HV i hjärtat kan man ha HV på slipsnålen”.

Jompii skrev:Det finns såklart en rad med spelare som skulle kunna nämnas här. Personer så som Johan Davidsson och Stefan Liv är ju självklara så jag väljer att förbise dessa.
Det finns en rad spelare som har etsatt sig fast i mig, av olika anledningar. Vissa på grund av deras skicklighet på isen, andra på grund av deras starka karaktär. En spelare som jag dock alltid drömt våta drömmar om är Jason Krog! Sicken jävla lirare och en personlig favorit utan dess like. Visst han gjorde kanske inte direkt några större kvarvarande intryck i klubben i vårat hjärta men hos mig så kommer han alltid vara där uppe bland dom stora. En straffskytt i nivå med King Erik (som även han alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta) och skills som gjorde mig varm i hela kroppen.
I samma veva som Jason gjorde stan osäker så fanns det även en annan kanadensare i laget vid namn Riley Holzapfel. En, enligt mig, underskattad spelare som med rätt omgivning och förtroende hade kunnat göra stordåd i vår kära blåa tröja. Killen som alltid gav alltä. Trots att han aldrig riktigt fick förtroende ifrån tränarna, mer än i BP, så presterade han alltid stabilt. En stark defensiv blandat med ett par makalösa mål. Ett tips är att ta en titt i historieböckerna och kolla in Rileys mål i håve-tröjan, ögongodis.
Min tredje favorit, och även han nordamerikan, är en spelare som enligt många här var en flopp. Visst hade han kanske inte riktigt den där stabila nivån som man eftersträvar hos en spelare i HV71 men fyfan vilken inställning han hade. Han slängde sig med huvudet först för att täcka skott, åkte runt likt en stridsvagn på isen och bara körde. En herre, vars matchanvända tröja jag har i min egendom, som går under namnet Marc "The Bulldozer" Zanetti!
PapaEmeritus skrev:Jompii skrev:Det finns såklart en rad med spelare som skulle kunna nämnas här. Personer så som Johan Davidsson och Stefan Liv är ju självklara så jag väljer att förbise dessa.
Det finns en rad spelare som har etsatt sig fast i mig, av olika anledningar. Vissa på grund av deras skicklighet på isen, andra på grund av deras starka karaktär. En spelare som jag dock alltid drömt våta drömmar om är Jason Krog! Sicken jävla lirare och en personlig favorit utan dess like. Visst han gjorde kanske inte direkt några större kvarvarande intryck i klubben i vårat hjärta men hos mig så kommer han alltid vara där uppe bland dom stora. En straffskytt i nivå med King Erik (som även han alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta) och skills som gjorde mig varm i hela kroppen.
I samma veva som Jason gjorde stan osäker så fanns det även en annan kanadensare i laget vid namn Riley Holzapfel. En, enligt mig, underskattad spelare som med rätt omgivning och förtroende hade kunnat göra stordåd i vår kära blåa tröja. Killen som alltid gav alltä. Trots att han aldrig riktigt fick förtroende ifrån tränarna, mer än i BP, så presterade han alltid stabilt. En stark defensiv blandat med ett par makalösa mål. Ett tips är att ta en titt i historieböckerna och kolla in Rileys mål i håve-tröjan, ögongodis.
Min tredje favorit, och även han nordamerikan, är en spelare som enligt många här var en flopp. Visst hade han kanske inte riktigt den där stabila nivån som man eftersträvar hos en spelare i HV71 men fyfan vilken inställning han hade. Han slängde sig med huvudet först för att täcka skott, åkte runt likt en stridsvagn på isen och bara körde. En herre, vars matchanvända tröja jag har i min egendom, som går under namnet Marc "The Bulldozer" Zanetti!
Inte för att vara taskig, men du har fan lite skum smak.
Håvvee71 skrev:PapaEmeritus skrev:Jompii skrev:
Inte för att vara taskig, men du har fan lite skum smak.
+1 på den. Väldigt skum smak. Tror dock Jompii är runt 15 - 16 år gammal, så han kanske inte har koll på de rutinerade rävarna. Då kan man förstå bättre varför hans lista ser ut som den gör.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst