Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
PapaEmeritus skrev:Falken kommer bära tröja #71 enligt Johan Freijd.

Diabolics skrev:PapaEmeritus skrev:Falken kommer bära tröja #71 enligt Johan Freijd.
Han kommer göra en Wild Bill nu när de har samma nummer

lejacques skrev:Välkommen hem, Falk!
En HV-legend är tillbaka. Och jag kommer med en varning redan nu. Jag kommer hugga direkt när någon slentrian-dissar falken och häver ur sig okloka påståenden om att han skulle vara slut och för gammal.
BlackIce skrev:Bra med en gammal räv som tar stort defensivt ansvar. Det är lite som på 00-talet då centern i fjärdelinan nästan alltid var en gammal jobbig räv: Brännström, Hammarström, Hellkvist och sedan kom Falk men han arbetade sig upp till tredje med Teden och Melin och över tid blev det allt mer juniorstuk på fjärdelinan.
Vore fint om klacken hälsade Falk välkommen på något sätt. Han har gjort mycket för klubben och det bör han veta att vi uppskattar.
Förresten, Tedenby-Falk-Melin är nog en av de roligast kedjorna vi har haft. De tre spelarna var helt olika karaktärer med helt olika och utpräglade spelstilar. I dag är det mycket mer likformat och alla gör ungefär samma jobb. Kan sakna tiden när Tedenby och Melin hade fritt spelrum och inte brydde sig nämnvärt om defensiven samtidigt som Falk tog hand om all defensiv sittandes i backarnas knä.
Diabolics skrev:BlackIce skrev:Bra med en gammal räv som tar stort defensivt ansvar. Det är lite som på 00-talet då centern i fjärdelinan nästan alltid var en gammal jobbig räv: Brännström, Hammarström, Hellkvist och sedan kom Falk men han arbetade sig upp till tredje med Teden och Melin och över tid blev det allt mer juniorstuk på fjärdelinan.
Vore fint om klacken hälsade Falk välkommen på något sätt. Han har gjort mycket för klubben och det bör han veta att vi uppskattar.
Förresten, Tedenby-Falk-Melin är nog en av de roligast kedjorna vi har haft. De tre spelarna var helt olika karaktärer med helt olika och utpräglade spelstilar. I dag är det mycket mer likformat och alla gör ungefär samma jobb. Kan sakna tiden när Tedenby och Melin hade fritt spelrum och inte brydde sig nämnvärt om defensiven samtidigt som Falk tog hand om all defensiv sittandes i backarnas knä.
Spännande anekdoter. Jag måste säga att mina minnen av Falk är bra och odelat positiva, dock är mina minnen av Melin högst sporadiska. Jag vet inte varför, men han satte inga avtryck hos mig, mer än något enstaka pucktapp på offensiva blå så att man satte i halsen....
BlackIce skrev:
Melin var väldigt upp och ner. Men det var en slutspelsmatch (final?) mot Färjestad där Radek Hamr hade pucken med full kontroll bakom eget mål och Melin åkte perfekt fram och tacklade Hamr stenhårt så han flög två-tre meter blev liggande som en liten säck. Puck låg i jämte på isen. Melin tar pucken och åker in från sidan på målvakten och fintar skott mot första stolpen men gör sedan världens längsta dragning runt hela målvakten och lägger den i öppet mål vid andra stolpen. Den kombon av elakhet, kraft och teknik hade lika gärna kunnat vara utfört av Peter Forsberg. Seden just den händelsen var jag väldigt positivt inställd till Melin trots att han ofta drällde med pucken och själv såg till att HV förlorade en hel slutsspelsserie till Färjestad i slutminutrarna.
Sir Ward skrev:HV gör ett generalfel att inte utnyttja Andreas Falks erfarenhet, framförallt i BP.
Ombytt senast med noll speltid, sporadiskt inhopp ikväll mot SAIK. Inte bra.
Vet samtidigt vad Andreas betyder på träningarna. Skämtar, jävlas och är en grym
glädjespridare av guds nåde. Oerhört viktigt som flera bortser ifrån. Dumt.
Två matcher kvar, med flertalet skador där b.la Thörnberg inte ens gått på is.
Jag tycker det är genaralfel att inte förlänga kontraktet säsongen ut. Gärna 19/20.
Kuriosa. Andreas bor på min gata(trånghalla-bergvägen) och båda barnen var där för att
sälja jultidningar. Inte intresserad tills Junior Ward berättade, min farbror(fystränaren) trännar faktiskt dig.
Köpte sen allt och lite till
lejacques skrev:Tycker lönen avgör. Billig så förläng. Juniorer kommer att få chansen, men också bra med rutin om skadorna kommer (vilket de väl lär göra). Sen tror jag, som någon är inne på ovan, att man inte ska underskatta vad Falk bidrar med utanför isen.
Jag menar Abbott var ju en dyr jätteflopp men hyllas likväl på grund av det engagemang han visade vid sidan av.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster