Tråden om Nicklas Rahm

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om Nicklas Rahm

Inläggav Macce » 15 april 2016, 17:56

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Re: Tråden om Nicklas Rahm

Inläggav NightWalker » 15 april 2016, 18:23

Intressant. Skönt att tränarsidan är officiellt helt klar redan nu.
NightWalker

Inläggav Dovahkiin » 16 april 2016, 09:09

Kanoners! Han vet vad som krävs för att vinna guld mm. Kan säkert förbättra HV71 fys som jag tycker sätt rätt dålig ut senaste tiden.

Ledarsidan är jag mkt nöjd med!

Kul med 2 guldhjältar från 1995 som tränare i HV71 nu!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Sir Ward » 17 april 2016, 00:43

Varmt välkommen hem Nicklas Rahm - både till hemstaden och Hv71 igen.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Bluey » 17 april 2016, 09:47

Blir nog bra det här! Finns det förresten några släktband mellan Nicklas och William?
Bluey

Inläggav Nick » 17 april 2016, 12:06

Bluey skrev:Blir nog bra det här! Finns det förresten några släktband mellan Nicklas och William?

Bröder va? Eller har jag fel?
Nick

Inläggav tom_flaska » 17 april 2016, 17:19

Otroligt skönt att ha tränarstaben klar redan! Och hoppas Nicklas tillför det alla säger bättre fysik i laget vore ju otroligt skönt.

Är det inte väldigt många hjältar från 95 som arbetar runt laget just nu?
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav dekman » 18 april 2016, 10:48

Nick skrev:
Bluey skrev:Blir nog bra det här! Finns det förresten några släktband mellan Nicklas och William?

Du har fel ;)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav CarlTheMan » 18 april 2016, 12:04

dekman skrev:
Nick skrev:

Du har fel ;)

Fel ja. Däremot har han en bror, Magnus, som är gammal målvakt och nytillträdd tränare i Tyringe. Inget släktskap mellan William och dessa.
CarlTheMan

Inläggav Nick » 18 april 2016, 12:34

dekman skrev:
Nick skrev:

Du har fel ;)

Ok..
Nick

Inläggav tom_flaska » 18 april 2016, 15:00

Intervju uppe på HVTV med Nicklas.

http://hv71.se/artikel/80745/
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 19 april 2016, 10:11

Nicklas gör ett stabilt intryck i HVTV!

Välkommen till föreningen. Det skall bli sjukt kul att se vad en "hel" tränarstab kan åstadkomma. Niklas med ordentlig cv som spelare och en gryende men hyffsat framgångsrik tränarkarriär är definitivt en person med potential.

Jag tog mig friheten att uppdatera hans wiki-sida ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav FirstSwitch » 19 april 2016, 10:30

Välkommen Nicklas.
Tränarsidan känns nu riktigt bra :)
FirstSwitch

Inläggav kny » 21 april 2016, 13:17

Nicklas verkar vara en mkt god kommunikatör.

Visserligen bara sett inslaget från Hv-tv, men han uppvisar stabil ögonkontakt med ett avslappnatt kroppsspråk och ett behagligt tempo i sitt tal, vilket ger tydlighet till det han säger. Om hans kunskaper är lika vassa som hans kommunikation verkar var. Så blir det nog riktigt bra det här! :)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav chinobar » 21 april 2016, 14:28

kny skrev:Nicklas verkar vara en mkt god kommunikatör.

Visserligen bara sett inslaget från Hv-tv, men han uppvisar stabil ögonkontakt med ett avslappnatt kroppsspråk och ett behagligt tempo i sitt tal, vilket ger tydlighet till det han säger. Om hans kunskaper är lika vassa som hans kommunikation verkar var. Så blir det nog riktigt bra det här! :)

Har du någon uppfattning även om övriga tränare angående detta? Tycker det vore intressant! Typ en ranking, eller något annat.
Skulle vara kul och veta vad du tycker om Brithén, Lindbom, Lundh och den andre Rahm :)
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Las Rayas Azules » 21 april 2016, 18:42

kny skrev:Nicklas verkar vara en mkt god kommunikatör.

Var tvungen att kolla på klippet när jag läste ditt inlägg. Det känns som att det är nästa huvudtränare efter Lindbom, bara utifrån hur han pratar och hur han verkar vara som person.
Las Rayas Azules

Inläggav Junior » 3 mars 2017, 01:40

En av HVs bästa värvningar på många, många år! HV har lägst snitt i hela serien på 1.95 insläppta mål per match. Linus har självklart en väldigt stor roll i det hela. Men det har försvarsspelet också. De målisar som de senaste åren har varit bäst i SHL har också ofta haft ett bra försvar framför sig, och därför inte fått så mycket skott på sig. Linus har grym statistik i GAA och räddningsprocent, men i antalet räddningar så ligger han 19:e i ligan bland målvakter. Nu har han också stått färre matcher än många, men slår man ut det på antal skott per spelad match ligger han fortfarande långt ner. Ju färre antal skott en målvakt får på sig, ju färre mål släpper en målvakt in.

Förra årets slutspel, när Nicklas hade hand om försvaret i lejkers, stängde de ner lhc totalt. Linköping vann första matchen med 6-1, sedan stängde lejkers ner dem totalt i sitt försvarsspel, Linköpings stjärnor blev helt utcoachade.

Det han har gjort med HVs försvar är riktigt bra! Måtte han stanna länge.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nick » 15 juni 2017, 10:37

Många skrev när HV förlängde med Lindbom "årets viktigaste förlängning". Jag skulle vilja påstå att årets viktigaste förlängning kom idag. Niclas Rahm förlänger till 2020. Rahm är nog en av dom viktigaste och bästa värvningarna HV har gjort på många många år.
Oerhört glad att han stannar ytterligare 2 år.
Nick

Inläggav Rutger » 15 juni 2017, 21:12

Mycket glädjande att Nicklas fortsätter ytterligare tid
Utan att förta något ifrån övriga coacher så känns Nicklas grymt viktig och jag är helt övertygad att hans noggranhet och tydlighet mm var
oerhörd stor del i att det blev så jäkla bra som SM-Guld
Känns som kontinutet är oerhört viktigt och nu får vi det i båset :-)
Rutger

Inläggav Sir Ward » 15 juni 2017, 23:31

Nick skrev:Många skrev när HV förlängde med Lindbom "årets viktigaste förlängning". Jag skulle vilja påstå att årets viktigaste förlängning kom idag. Niclas Rahm förlänger till 2020. Rahm är nog en av dom viktigaste och bästa värvningarna HV har gjort på många många år.

Menar du mig? Står solid fast med Johan Lindboom som den viktigaste av dom alla.

Nicklas Rahms betydelse för Hv71 behövs ingen kommentar från mig.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 15 juni 2017, 23:44

sir Ward skrev:
Nick skrev:Många skrev när HV förlängde med Lindbom "årets viktigaste förlängning". Jag skulle vilja påstå att årets viktigaste förlängning kom idag. Niclas Rahm förlänger till 2020. Rahm är nog en av dom viktigaste och bästa värvningarna HV har gjort på många många år.

Menar du mig? Står solid fast med Johan Lindboom som den viktigaste av dom alla.

Menar ej specifikt dig sir ward. Har läst det på flera ställen. Tyvker hela hvs tränarstab är ruskigt bra. Så mycket bra jobbat att lyckas förlänga med dessa. Också en stor anledning till att HV kommer fortsätta att vara ett stabilt topplag en tid framöver.
Nick

Inläggav Diabolics » 9 mars 2019, 14:01

Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 9 mars 2019, 15:56

Hahahaha. Det var den berömda droppen!

Ja, man undrar ju var hans tankar är en dag som denna ;)
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 31 mars 2020, 20:18

Diabolics skrev:http://www.hockeysverige.se/2019/03/09/nicklas-rahm-melodifestivalen/

#rahmOUT #melloOUT

Fy fan. Fy fan... här gick jag in för å skriva något glatt om det nya jobbet, så påminns man om detta. HV har gjort ett gigantiskt misstag. Det finns inte en enda mäniska övewr 7 år som har vett i skallen och kollar på me... me.... mfrpd98384nrfnvm... den jävla skiten.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 28 augusti 2020, 07:54

https://hockeysverige.se/2020/08/27/vis ... om-mojligt

Riktigt intressant intervju med Rahm. Tycker han på ett bra sätt adresserar många saker som fans klagat på som ojämnhet bland annat och hur de arbetat med att lösa det.

Hans svar ger mig ganska mycket tilltro till honom som HC. Inledningen har ju varit bra och det ska bli oerhört spännande att se hur den nya tränartrion med honom i spetsen går i SHL.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav lejacques » 24 september 2020, 21:35

Ingen rolig start för Rahm. Om jag har alla fakta rätt så är Rahm den första tränare att förlora de två inledande matcherna sedan... Randy Edmonds. Kanske inte det sällskap man vill tillhöra...
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav gnrl99 » 24 september 2020, 21:45

lejacques skrev:Ingen rolig start för Rahm. Om jag har alla fakta rätt så är Rahm den första tränare att förlora de två inledande matcherna sedan... Randy Edmonds. Kanske inte det sällskap man vill tillhöra...

Rolig o rolig, näää...men även om han förlorar dom 17 första matcherna så sitter han garanterat säkert med en hög lön också.
I omgång 27 kanske Hult börjar fundera lite om resultaten fortsatt gåt emot.......
gnrl99

Inläggav Quila » 25 september 2020, 08:17

gnrl99 skrev:
lejacques skrev:Ingen rolig start för Rahm. Om jag har alla fakta rätt så är Rahm den första tränare att förlora de två inledande matcherna sedan... Randy Edmonds. Kanske inte det sällskap man vill tillhöra...

Rolig o rolig, näää...men även om han förlorar dom 17 första matcherna så sitter han garanterat säkert med en hög lön också.
I omgång 27 kanske Hult börjar fundera lite om resultaten fortsatt gåt emot.......

Inte för att göra dig besviken, men tror faktiskt du är helt fel ute här. Förlorar Rahm de 17 första matcherna så kommer han få sparken, garanterat. Han har precis som alla andra i truppen sportsliga krav på sig.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 25 september 2020, 10:50

Nu tror jag inte Rahm får sparken eftersom jag tror det kommer trilla in några segrar de närmsta omgångarna, och HV kommer klättra i tabellen. Men. HV har verkligen satsat i år. Rahm har bara ettårskontrakt. Känns som att pressen på föreningen är rätt stor nu, dels med tanke på det ekonomiskt ansträngda läget, dels med tanke på att man gav Hult ett treårskontrakt. Ligger HV i botten efter 15 omgångar så ska det bli intressant att se hur och om de agerar.

Med det sagt. Jag är i dagsläget långt från att hoppa på något #rahmout-tåg. Trots att det inte var mitt förstaval, tycker jag det fortsatt är ett spännande tränarval.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lejacques » 26 september 2020, 21:43

Edit. Faktan var inte helt rätt. Det är alltså den sämsta säsongsstarten en ny tränare har haft sedan Ulf Dahlen. Likväl. Nu är Rahm på samma nivå som både Dahlén och Edmonds. Ett sällskap man DEFINITIVT inte vill tillhöra.
Användarvisningsbild
lejacques

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare