Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
hammare7 skrev:
Gött, lite förvånad att de bara är på 1 år
chinobar skrev:Välkommen!hammare7 skrev:
Gött, lite förvånad att de bara är på 1 år
Tror du att det var HV eller Linus som ville ha 1 år?
hammare7 skrev:Välkommen!
Vet inte. Om de var hv så är man kanske lite osäkra för hv är ju inte kända för att utveckla målvakter och därför ville kanske Linus bara ha 1 år
hammare7 skrev: hv är ju inte kända för att utveckla målvakter
Diabolics skrev:hammare7 skrev: hv är ju inte kända för att utveckla målvakter
Det där är än så länge bara skitsnack. Det har skapats nån sanning om att HV inte har rätt förutsättningar. Det är bara en spekulation, en gissning. Jag har inte sett tillstymmelse till bevisföring. Att hålla på att skriva om detta som om det vore sanning är omdömeslöst.
lejacques skrev:Diabolics skrev:hammare7 skrev: hv är ju inte kända för att utveckla målvakter
Det där är än så länge bara skitsnack. Det har skapats nån sanning om att HV inte har rätt förutsättningar. Det är bara en spekulation, en gissning. Jag har inte sett tillstymmelse till bevisföring. Att hålla på att skriva om detta som om det vore sanning är omdömeslöst.
Bevis A: Gustaf Wesslaus resa från landslagsmålvakt till inte ens påtänkt i ett C-betonat Tre Kronor måste väl ändå ses som en negativ utveckling?
Bevis B: Gustaf Wesslaus fullständiga genomklappningar mot LHC i slutspelen 2013, respektive 2015.
Bevis C: PW:s fullständiga genomklappning mot Skellefteå i SM-slutspelet 2016.
Bevis D: Jonas Gunnarssons totala brist på utveckling under sin tid i HV, för att året senare göra debut för Tre Kronor.
Jo, visst finns det en del som talar för att målvakter inte utvecklas som de bör i HV. Fattar fortfarande inte varför man inte satsar på en erfaren målvaktstränare, och om nu inte det, i alla fall en tränare som spelat på hög nivå - typ Andreas Andersson.
Men, men. Bara hoppas HV gjorde rätt när de förlängde med William. När det gäller kommande säsong kan man ju i alla fall inte klaga på materialet han har att jobba med. En ännu inte färdigutvecklad PW och en Linus som jag tror kan nå helt galet höga höjder.
Tror och hoppas han kniper förstaspaden redan i höst.
lejacques skrev:Diabolics skrev:hammare7 skrev: hv är ju inte kända för att utveckla målvakter
Bevis A: Gustaf Wesslaus resa från landslagsmålvakt till inte ens påtänkt i ett C-betonat Tre Kronor måste väl ändå ses som en negativ utveckling?
Bevis B: Gustaf Wesslaus fullständiga genomklappningar mot LHC i slutspelen 2013, respektive 2015.
Bevis D: Jonas Gunnarssons totala brist på utveckling under sin tid i HV, för att året senare göra debut för Tre Kronor.
Jo, visst finns det en del som talar för att målvakter inte utvecklas som de bör i HV. Fattar fortfarande inte varför man inte satsar på en erfaren målvaktstränare, och om nu inte det, i alla fall en tränare som spelat på hög nivå - typ Andreas Andersson.
Men, men. Bara hoppas HV gjorde rätt när de förlängde med William. När det gäller kommande säsong kan man ju i alla fall inte klaga på materialet han har att jobba med. En ännu inte färdigutvecklad PW och en Linus som jag tror kan nå helt galet höga höjder.
lejacques skrev:Bevis A: Gustaf Wesslaus resa från landslagsmålvakt till inte ens påtänkt i ett C-betonat Tre Kronor måste väl ändå ses som en negativ utveckling?
lejacques skrev:Linus Söderström är den jag hoppas HV väljer att starta med när säsongen börjar. Varför? Enkelt, hockey handlar om att vinna.
Söderströms facit på försäsongen:
Växjö 1-2 förlust (stod halva matchen)
Steelers 5-3 vinst
Malmö 5-3 vinst
Salzburg 5-2 vinst
9 av 12 möjliga poäng
PW:s facit
Växjö 0-1 förlust (stod halva matchen)
Steelers 5-2 vinst
Frölunda 3-2 straffvinst
Salzburg 1-2 förlust
5 av 12 möjliga poäng
Man kan stirra sig blind på räddningsprocent, insläppta mål och - om man nu känner för det - peka finger åt försvarets agerande. I slutändan handlar det om att ha en målvakt som vinner. Liv låg sällan i toppen av målvaktsligorna men lik förbannat var det han som var bäst när det gällde. Med detta i åtanke vill jag ha Söderström från start. Det här kan naturligtvis ändras under seriens gång. Men just nu är Söderström etta i min bok.
lejacques skrev:Fortsätter på mitt tidigare inlägg, och hävdar bestämt att Söderström är vår nya målvaktsetta.
PW: 9 av 21 poäng
Söderström: 15 av 18 poäng

lejacques skrev:Fortsätter på mitt tidigare inlägg, och hävdar bestämt att Söderström är vår nya målvaktsetta.
PW: 9 av 21 poäng
Söderström: 15 av 18 poäng
lejacques skrev:Hur många matcher över 60 minuter har Söderström förlorat i år - en?! Söderström gör kanske inte de spektakulära räddningarna, men han stoppar puckarna och bjuder sällan på tavlor. Tänker lite på Jonas "Monstret" Gustavsson.
Snälla, snälla Lindbom. Låt Linus fortsätta stå. Det är inte en tillfällighet att han blev JVM:s bästa målvakt. Ett pris som tidigare har tilldelats målvakter som Pelle Lindbergh, Carey Price och Tukka Rask.

lejacques skrev:Alltså, wow! Jag är så imponerad av Söderström hittills.
På de 7 SHL-matcher han spelat har HV tagit 2 poäng i snitt. Med PW har man knappt 1,7 på 16 matcher.
Med Söderström i mål har HV tagit poäng i 86 procent av matcherna. Med PW är siffran 63 procent. Lägg därtill att man har idel segrar i CHL när Söderström stått.
Nu gillar jag hur man rullar på målvakterna, men i slutändan tycker jag det inte är något snack om vem som är nummer ett.
lejacques skrev:Alltså, wow! Jag är så imponerad av Söderström hittills.
På de 7 SHL-matcher han spelat har HV tagit 2 poäng i snitt. Med PW har man knappt 1,7 på 16 matcher.
Med Söderström i mål har HV tagit poäng i 86 procent av matcherna. Med PW är siffran 63 procent. Lägg därtill att man har idel segrar i CHL när Söderström stått.
Nu gillar jag hur man rullar på målvakterna, men i slutändan tycker jag det inte är något snack om vem som är nummer ett.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst