Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 11:08

Välkommen Ryan och hoppas du stärker upp våran defensiv. Kan smälla nu i sargen nu när vi har O'Byrne och Karalahti.

Ryan har 300 NHL matcher i bagaget och är en defensiv back som är fysisk i sitt spel.
hammare7

Re: Tråden om Ryan O'Byrne

Inläggav Dovahkiin » 29 juli 2015, 11:12

Kanon ville verkligen ha en sådan här typ av spelare! Är han bara bra på rören tror ja de blir kanoners! Erik och Martin säger han är grym då kan ja inget annat än tro det är en bra spelare!

Welcome!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav PapaEmeritus » 29 juli 2015, 11:28

Från EP: O'Byrne is a stay-at-home defenseman with tremendous size and reach. He likes to play a physical game and can deliver some big hits in open ice. However, he does not contibute much on offense and is rather immobile.

Välkommen till klubben Ryan. Hoppas att Thörnberg och Christensen vet vad de pratar om.
Ska bli intressant att se hur du hanterar spelare som Gulas, Rajala, Johnson eller Pesonen med dina 106kg. Blir du frånåkt eller plattar du till dem?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 11:30

Inzaneclown skrev:Från EP: O'Byrne is a stay-at-home defenseman with tremendous size and reach. He likes to play a physical game and can deliver some big hits in open ice. However, he does not contibute much on offense and is rather immobile.

Välkommen till klubben Ryan. Hoppas att Thörnberg och Christensen vet vad de pratar om.
Ska bli intressant att se hur du hanterar spelare som Gulas, Rajala, Johnson eller Pesonen med dina 106kg. Blir du frånåkt eller plattar du till dem?

Welch är inte så mobile o han funkar bra hoppas O'Byrne är placeringssäker bara man inte para ihop han me Karalahti då blire problem. Men kanske Pilut som äär bra på grillorna vore en bra backpartner till honom.
hammare7

Inläggav chinobar » 29 juli 2015, 11:37

Peeeeeerfect!

Welcome Ryan!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav hv71 är best » 29 juli 2015, 11:43

Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav wess » 29 juli 2015, 12:01

Känns som en riktigt spännande värvning! Har länge velat ha en defensiv general =)
wess

Inläggav Anders M » 29 juli 2015, 12:06

RIktikgt nice varning!! Behovs en riktikg tuffing dar bak!!!

https://www.youtube.com/watch?v=RJ0j6yxfx90
Anders M

Inläggav Regnet » 29 juli 2015, 12:31

Eller den här då, när han får ansiktet strimlat av en skena men spelar klart bytet.. verkar va en klippa, bokstavligen ;) Välkommen

https://www.youtube.com/watch?v=oZDr-YF-zYg

Nån som vet varför han bara spelade 13 matcher förra året förresten?
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Svartzonker » 29 juli 2015, 12:44

En riktigt go värvning! Jag har länge saknat en riktig general i defensiven, senast var väl just Lance Ward.
Ryan och Lance har liknande spelstilar med skillnaden att Ryan är lite smartare när det kommer till att välja sina fighter.
Det räckte ju i princip att kalla någon hv-spelare för ful så hade man 100 kg Lance Ward efter sig ;)
Något jag tycker är väldigt positivt med Ryan är att han inte drar på sig utvisningar stup i kvarten.
Det är ju annars något vi har vant oss vid de senaste säsongerna. På de 333 NHL-matcher som Ryan spelat så drog han "enbart" på sig 369 utvisningsminuter. Det är väl ungefär vad Lance brukade dra på sig under en säsong ;)
Både Thörna och Christensen har även de gott i godo för Ryan vilket känns väldigt bra. Det är två killar jag litar på till 100%.
Att Ryan enbart lirade 18 matcher den gångna säsongen lägger jag inte någon större energi på. Handlar det om någon skada så är jag övertygad om att Hult har koll på det, dvs han värvar knappast en spelare som måste ligga i sjuksängen hela säsongen.
Ryan har ju tidigare säsonger även inte haft några större skadebekymmer så det är nog lugnt vatten på den fronten.

Nej det ska bli riktigt intressant att se Ryan i HV-tröjan! :)
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav FirstSwitch » 29 juli 2015, 13:01

Välkommen Ryan, intressant värvning och viktigt att ha framför egna målet, hoppas han kan sätta en del skräck i smålirarna hos motståndarna.

Regnet skrev:Nån som vet varför han bara spelade 13 matcher förra året förresten?

Ådrog sig en höftskada i september förra året, var ifrån spel i 4 månader. (spelade dock 18 matcher totalt ;)
FirstSwitch

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 13:33

hammare7

Inläggav Anders M » 29 juli 2015, 13:56

harligt klipp nar han star upp for Landeskog har https://www.youtube.com/watch?v=EOeIhTnXJt4
Anders M

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 14:56

Anders M skrev:harligt klipp nar han star upp for Landeskog har https://www.youtube.com/watch?v=EOeIhTnXJt4

Hoppas han inte håller på med sådan skit I HV då lär han bli bänkad rätt snabbt
hammare7

Inläggav Anders M » 29 juli 2015, 15:08

hammare7 skrev:
Anders M skrev:harligt klipp nar han star upp for Landeskog har https://www.youtube.com/watch?v=EOeIhTnXJt4

Jag ser dock garna han star upp for vara spelare om ngn gor ngt osjysst mot dem......
Anders M

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 16:25

Anders M skrev:
hammare7 skrev:

Jag ser dock garna han star upp for vara spelare om ngn gor ngt osjysst mot dem......

Stå upp för laget ja men inte starta en regelvidrig boxningsmatch
hammare7

Inläggav Diabolics » 29 juli 2015, 17:27

Oj. Här väljer man att skita i internet i några timmar, å vips en backbjässe.

Welcome to HV71 Ryan, may you fall in love with our team and be that massive rock we need in the stormy sea that has been our defense for a few years. If you put in the effort, you will have a few 100 000 people who loves you forever. Just ask Lance Ward!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Las Rayas Azules » 29 juli 2015, 17:28

hammare7 skrev:Stå upp för laget ja men inte starta en regelvidrig boxningsmatch

Han gör det i den situationen för att slå sig in i NHL, det kommer han inte behöva göra i HV.
Las Rayas Azules

Inläggav Skogsrök » 29 juli 2015, 19:30

Inzaneclown skrev:Blir du frånåkt eller plattar du till dem?
Han åker ifrån dem efter att har plattat till dem, ska du se :D
Skogsrök

Inläggav PapaEmeritus » 29 juli 2015, 21:58

Skogsrök skrev:
Inzaneclown skrev:Blir du frånåkt eller plattar du till dem?
Han åker ifrån dem efter att har plattat till dem, ska du se :D

Hah! Blir det i den ordningen är jag nöjd :D
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Sir Ward » 29 juli 2015, 22:15

Svartzonker skrev:En riktigt go värvning! Jag har länge saknat en riktig general i defensiven, senast var väl just Lance Ward.
Ryan och Lance har liknande spelstilar med skillnaden att Ryan är lite smartare när det kommer till att välja sina fighter.
Det räckte ju i princip att kalla någon hv-spelare för ful så hade man 100 kg Lance Ward efter sig ;)
Något jag tycker är väldigt positivt med Ryan är att han inte drar på sig utvisningar stup i kvarten.
Det är ju annars något vi har vant oss vid de senaste säsongerna. På de 333 NHL-matcher som Ryan spelat så drog han "enbart" på sig 369 utvisningsminuter. Det är väl ungefär vad Lance brukade dra på sig under en säsong ;)
Både Thörna och Christensen har även de gott i godo för Ryan vilket känns väldigt bra. Det är två killar jag litar på till 100%.
Att Ryan enbart lirade 18 matcher den gångna säsongen lägger jag inte någon större energi på. Handlar det om någon skada så är jag övertygad om att Hult har koll på det, dvs han värvar knappast en spelare som måste ligga i sjuksängen hela säsongen.
Ryan har ju tidigare säsonger även inte haft några större skadebekymmer så det är nog lugnt vatten på den fronten.

Bra skrivet och håller helt med. HV har saknat en isjämnare sedan Lance Wards fornstora dagar.
Mycket bra värvning och stor eloge till Johan och Johan. Laget där snart alla heter just...Johan ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav hammare7 » 29 juli 2015, 23:08

sir Ward skrev:
Svartzonker skrev:En riktigt go värvning! Jag har länge saknat en riktig general i defensiven, senast var väl just Lance Ward.

Bra skrivet och håller helt med. HV har saknat en isjämnare sedan Lance Wards fornstora dagar.
Mycket bra värvning och stor eloge till Johan och Johan. Laget där snart alla heter just...Johan ;)

Får vi se ifall du byter namn nu då Sir Ward ;), (sorry for OT).

Detta är en värvning som vi behövt i flera år nu och det är positivt att han spelat i Europa redan o börjat vänja sig vid europeisk hockey
hammare7

Inläggav Junior » 29 juli 2015, 23:28

Vet egentligen inte helt vad jag tycker om denna värvningen. Allra helst hade jag nog tagit någon riktigt spelskicklig back då jag tycker att Campoli och Karalahti kan smälla på bra redan och Berglund är redan bra i defensiven. Men samtidigt så kanske det inte är helt fel värvning ändå, tiden får utvisa. Får bara hoppas han är tillräckligt rapp på de stora rinkarna.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Svartzonker » 29 juli 2015, 23:48

Junior skrev:Vet egentligen inte helt vad jag tycker om denna värvningen. Allra helst hade jag nog tagit någon riktigt spelskicklig back då jag tycker att Campoli och Karalahti kan smälla på bra redan och Berglund är redan bra i defensiven. Men samtidigt så kanske det inte är helt fel värvning ändå, tiden får utvisa. Får bara hoppas han är tillräckligt rapp på de stora rinkarna.

Visst hade en spelskicklig back *host* Almqvist *host* varit intressant men vi har ganska många offensiva backar och desto mindre när det kommer till starka backar. Visst Jere kan smälla på men killen är stundtals helt "lost" i defensiven.
Berglund, Eidstedt och, till viss del, Campoli är/var våra enda riktiga starka defensiva backar.
Vi har många wildcards i t.ex Hansson, Johansson, Karlsson och Pilut som inte är alltför starka i det defensiva. Visst Emil och Lawrence är ganska säkra generellt men får det ju väldigt svårt när de lite tyngre forwardsen kommer och börjar klämma på dom.
Nej jag är riktigt nöjd med Ryan. Kommer även automatiskt ge våra stjärnspelare, t.ex Christensen, lite mer ro. Jag menar, vem fan är så dum så att man kör över Christensen när en grizzlybjörn ala O'Byrne finns i laguppställningen ;)
Sen stängde ju Hult inte dörren helt för fler potentiella nyförvärv.
Det är ju möjligt att man snackade med ett antal backar och att det inte enbart var Ryan som var intresserad av att klottra på det vita pappret *host* Almqvist *host* ;)
Användarvisningsbild
Svartzonker

Inläggav Sir Ward » 22 augusti 2015, 22:42

Gillar verkligen Lance Wards arvtagare - Ryan O´Byrne. Lirar bra och med stor pondus/kraft som märktes mot Salzburg. (4-1)
Syntes tydligt att det finns respekt från motståndarna och äntligen någon som kan rensa ordentligt framför kassen.
Ser gärna ännu mer aggressivitet, något som vi har saknat sedan Lance markerade.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Maidensoldier » 24 augusti 2015, 15:38

Tycker han ser oerhört stabil ut och inte alls långsam heller. Kan vara viktigaste värvningen på länge.
Maidensoldier

Inläggav Junior » 3 september 2015, 21:15

Måste ändå säga att jag tycker han är lite väl långsam i flertalet situationer. Kan släppa pass mycket snabbare.
SM guld 21/22.
Junior

Re: Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Inläggav chinobar » 22 september 2015, 18:46

Vem är den här Åbyrrn som Hv värvat? :roll:
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav sammeandersson » 22 september 2015, 19:22

chinobar skrev:Vem är den här Åbyrrn som Hv värvat? :roll:

Hehe. Kul att man inte är ensam om att störa sig på detta! :lol:
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav jordfelsbrytare » 1 oktober 2015, 21:13

Hv71 var muntligt överens med gragnani och värvade sedan Ryan när det sket sig. Jag måste ställa frågan är han ens scoutad? Eller värvad på rekommendation? Börjar bli väldigt skeptisk och känner mig lurad Hult!!!!
jordfelsbrytare

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare