Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
RJ--92 skrev:Jag va lite tveksam till att man valde förlängning av PC inför denna säsong efter att ha sett honom förra. Men hans uppladdning inför förra säsongen va ej optimal av förståliga skäll men nu inför denna har han fått vara med laget från början och sett lovande ut på försäsongen. Som folk sagt tidigare finns de sparkapital i honom och jag hoppas att han kan frigöra all hockey som han besitter nu denna säsong
Jackkko skrev:RJ--92 skrev:Jag va lite tveksam till att man valde förlängning av PC inför denna säsong efter att ha sett honom förra. Men hans uppladdning inför förra säsongen va ej optimal av förståliga skäll men nu inför denna har han fått vara med laget från början och sett lovande ut på försäsongen. Som folk sagt tidigare finns de sparkapital i honom och jag hoppas att han kan frigöra all hockey som han besitter nu denna säsong
Hv har inte förlängt Purre's kontrakt. Han skrev på 2 årskontrakt förra året.
Jompii skrev:Jag håller inte med dig alls lejacques.
Patrik Carlsson kanske inte har rosat marknaden när det kommer till det produktiva men han jobbar alltid stenhårt och är en riktig lagspelare. Dessutom så är har han varit en utav våra bästa BP-spelare. Han har imponerat rejält i BP i år. Har du någonsin sett Patrik göra en riktig tabbe i det defensiva? Det har inte jag. Njeh jag är riktigt nöjd över vad Patrik har presterat hitintills i år.
Jag tycker att han är en blandning mellan Oscar Sundh och Per Ledin. Patrik "kommer till jobbet varje dag" och tillslut så kommer det lossna, det är jag (och förmodligen även Dahlén) övertygad om.
lejacques skrev:Jompii: Nu missade ju tittarna visserligen tio minuter av gårdagens sändning. Men av de resterande minuterna jag såg slängde Dahlén in PC i PP så fort möjlighet gavs. Davidsson, Sundh och Ledin fick i jämförelse några sekunder i slutet av något enstaka numerärt överläge.
hammare7: Det är visst skillnad på folk och folk? Trots att Bremberg blev "misshandlad" av HV71 grät han aldrig ut. Han svarade snyggt på frågor om petningar och utebliven istid. Inte heller i efterhand har han sågat eller visat missnöje med klubben, till skillnad från till exempel ovan nämnda Hagos. Att därför påstå att han var en gnällkärring är minst sagt förvånande.
Bremberg gavs aldrig en ärlig chans. Han var bäste man på plan i debuten mot Djurgården och assisterade till avgörande målet mot Brynäs i omgång 2. Trots det valde Karlsson att succesivt minska speltiden för Linkan under hela säsongen.
I PC:s fall är det precis tvärtom. Målen och poängen uteblir. När man tror att HV ska bryta kontraktet belönas han med spel i tredjekedjan bredvid Jesper Fasth(!) och William Karlsson(!). Så här i början av säsongen får han även lira PP.
En helt omvänd kurva jämfört med Bremberg, som måste ha producerat mest säsongen 2011, sett till istid.
Att påstå att PC har ett spelsinne är också märkligt. Jag menar. Om han nu hade det skulle väl någon jäkla puck ha trillat in vid det här laget, kanske via en skridsko eller så, om han nu alltid befinner sig på "rätt" plats. Även anmärkningsvärt att poängen uteblir när han fått lira med Krog och Davidsson. Med dem som kedjekamrater ska man ju bara behöva klubban på isen, så kommer poängen av sig självt.
Visst. Man ska inte sparka på den som ligger. Men man måste ju också kunna vara realist och konstatera att PC inte hör hemma i en topp 3-kedja i ett topplag som HV71.
lejacques skrev:En bra jämförelse eftersom de är varandras motsatser, sett till vad vi tycker om dem.
* Bremberg gör det bra. Producerar tidigt i serien = får mindre speltid. Bänkas. Petas i PP= supportrarna avskyr honom.
* Carlsson gör det dåligt. Producerar ingenting oavsett vem han spelar med= får mer speltid. Flyttas upp till tredjekedjan. Får spela PP= supportrarna hyllar honom.
På vilket sätt menar du att Carlsson inte är en flopp? Han producerade 26 poäng i Södertälje. Tror Stillman förväntade sig betydligt mer än ynka 4 poäng med tanke på vad det kostade att lösa Carlsson från sitt kontrakt med SSK.
Det finns fler sätt att förlora en match för sitt lag än målvaktstavlor och försvarsmissar. Att sumpa målchanser gång på gång kostar också poäng för laget.
hokky skrev:Skillnaden mellan Bremberg och PC är ju också att Bremberg inte tog ett skär i onödan medans PC åker som en galning. Jag kan dock tycka att han borde spela i fjärdekedjan, där skulle han vara väldigt nyttig. Istället kan man testa Dyk/Lindström i tredje som är hetare offensivt.
Jackkko skrev:Patrik har gjort allting rätt på isen i de fyra första omgångarna. Han har varit nära och näta flera gånger. Som sagt bara 4 omgångar har gått och ni gnäller redan för att han inte gjort något mål/assist. Ni kan vara lugna, det kommer lossna. Purre har lirat 4 matcher med 0p med +1. Våran käre kapten har lirat lika mycket med -2.
Patrik kommer göra runt 20p iår om det lossnar för han vilket det kommer göra. Sitt lugna i båten...
lejacques skrev:Keskinen: men varför, VARFÖR stirrar vi oss blinda på poängen vad gäller andra spelare?! Det var upprorsstämning när Beech hade en svag säsong. Hagos ville vi lyncha. Davidsson ifrågasätter vi trots att han alltid håller världsklass i box play.
Som jag påpekat tidigare. Spelade PC i en fjärdakedja med begränsad speltid skulle vi aldrig ha den här diskussionen. Nu lirar han med Fasth och William i tredje och dessutom i powerplay play utan att leverera. Precis som ifjol neutraliserar han inte bara motståndarna utan även sina kedjekamrater.
Jag är förbannat trött på att vi supportrar särbehandlar spelare, både negativt och positivt.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster