Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
BlackIce skrev:2012-13 Düsseldorfer EG DEL 51 22+36=58
2013-14 HC Lev Praha KHL 50 7+ 9=16
Hans stats i KHL förra säsongen var ju inte speciellt imponerande, speciellt inte jämfört med vad han levererade i tyska ligan året innan. Har han svårt att leverera när motståndet är riktigt bra? SHL ligger väl iof närmare DEL än KHL i nivå, men ändå.... Han är ett mycket osäkert kort.
magnus b skrev:BlackIce skrev:2012-13 Düsseldorfer EG DEL 51 22+36=58
2013-14 HC Lev Praha KHL 50 7+ 9=16
Hans stats i KHL förra säsongen var ju inte speciellt imponerande, speciellt inte jämfört med vad han levererade i tyska ligan året innan. Har han svårt att leverera när motståndet är riktigt bra? SHL ligger väl iof närmare DEL än KHL i nivå, men ändå.... Han är ett mycket osäkert kort.
Ifall du kollar statsen på Lev Prahas spelare från förra säsongen så kommer du upptäcka att ingen spelare har producerat enormt mycket poäng. Däremot är det jämt fördelat mellan spelarna. Detta beror på att de rullat på med 4:a jämna kedjor som fått liknande istid. Däremot så spelade Calle i första linan för Prag under hela slutspelet. Jag tycker detta känns som en kanonvärvning.
Diabolics skrev:Välkommen till HV Calle!!!
Ang. hans poängtapp från DEL till KHL:
Som de flesta spelare så är man inte bättre än vad omgivningen tillåter. Md omgivning menar jag i första hand den egna kedjan. Få spelare har förmåga att gå in i vilken kedja som helst å producera 60p per säsong. Till och med Törna som brukar göra massa poäng var han än är hade en si-å-så poängproduktion förra året. Således tror jag nog HV kan kräma ur en massa poäng ur Calle om de bara hittar rätt kedjeformation åt honom.
Jag tror detta kan bli bra.
Har faktiskt aldrig tänkt på det men nu när du säger det så håller jag med om att spelstilen är väldigt lik!Jompii skrev:Är det bara jag som ser oerhörda likheter mellan Calle Ridderwall och Gabriel Landeskog? Både spel- och personlighetsmässigt.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster