Välkommen!
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
mep skrev:Välkommen!
nu hoppas jag på en riktig energi-injektion inför morgondagen! Ska bli spännande att se vad han kan tillföra, är ju väldigt bra på pappret.
Dovahkiin skrev:Sätt Erik Christensen mkt i NHL då jag följer NHL minst lika nära som SHL.
Min åsikt om honom.
Självklart är det en mkt bra spelare och han är bättre än de andra AHL/NHL spelarna HV tagit in anser jag.
Bra på rören, duktig på frilägen/straffar, har en bra blick för spelet. Enligt mig måste han ha en bra center bredvid sig för att verkligen leverera. 2010 spelade han mkt med Brian Boyle och Sean Avery och gjorde då en del poäng. 2011-12 fick han hålla till i 3e i början men han hade det svårare, blev senare flyttad till 4e kedjan och efter det AHL. Det är en spelare som verkligen balanserar på att få spela i NHL men enligt mig är han för mkt uppochner för att verkligen bli bofast i NHL. Han är ingen fysisk spelare och defensiven är oki. Tror dock i SHL att han ska visa att han är lite bättre än många andra. Tror inte han kommer dominera men tror inte han kommer göra bort sig heller, han kommer göra HV bättre. Jag vågar inte hoppas för mkt så vill inte måla upp att han är värsta superspelaren. Detta är bara vad spåkärringen/experten Dovahkiin tror/vet
didotto skrev:mep skrev:Välkommen!
nu hoppas jag på en riktig energi-injektion inför morgondagen! Ska bli spännande att se vad han kan tillföra, är ju väldigt bra på pappret.
Spelar inte imorgon.

Dovahkiin skrev:Det man ska veta är att Rangers fans är de mest gnälliga i hela NHL, de är som HV fans
Mike skrev:Jämtin som center, hur tänkte du nu?
Låt christensen lira med krog och sterling.
Christensen verkar vara beroende av bra omgivning(vem fan är inte det...)
och Krog behöver vakna.
Tror Krog kan göra just det med dessa 2 vingar.
Både strandberg och brithen är duktig centrar.

tommy1985a skrev:Mike skrev:Jämtin som center, hur tänkte du nu?
Låt christensen lira med krog och sterling.
Christensen verkar vara beroende av bra omgivning(vem fan är inte det...)
och Krog behöver vakna.
Tror Krog kan göra just det med dessa 2 vingar.
Både strandberg och brithen är duktig centrar.
Jag är inte fullt insatt på vilka som är grymma tekare men vet att dom flesta kan lira på center och ytter i HV71, sen kanske inte Jämtin är optimal tekare, tanken var mer att dessa skulle spela ihop bara, sen får den bästa av dem ta tek.
Är överens med dig om Sterling helst i den kedjan då det borde bli best omgivning för alla 3 i den kedjan, dock så vet jag att Sterling kan vara riktigt hårt jobbande också likt Jämtin, så det var min andre tanke, Kan ju vara så att Holzapfel får ett lyft med dessa killar också så 2 kedjor lyfter sig. Tror både Krog och Christensen är beroende av bra omgivning. Så Sterling vore det bästa alternativet där då han kan bidra med allt mer eller mindre.
Tror ungtupparna som Wille Brithen mfl ska hållas utanför denna kedja oavsett om de är bra så tror jag det är fel omgivning för dem, Dessutom fungerar det redan riktigt bra med den kedjan vi har som första.

tommy1985a skrev:KalleBanan : Jag är bara spänd på att se vad den kedjan skulle kunna uträtta då Brithen ändå gjort 7 poäng då han krängt i 3-4 linor och spelat mindre matcher, Tror faktiskt inte det gör så mycket att byta plats på Putte och Brithen, Putte kommer leverera med Jämtin eller Nilsson eller vem han än spelar med. Skillnaden är att Brithen får spela med lite bättre spelare och kanske kan göra ändå fler poäng
dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.
Så om Thörna går i god för Christensen så litar jag på den här värvningen
dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.
NNNAAAMMM skrev:dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.
Kul! Om mellan-Thörna tror det kan bli bra litar jag benhårt på det.
Också roligt att HV kan knyta till sig FYRA toppspelare under så kort tid, särskilt eftersom man hade sådana problem att knyta till sig stjärnspelare innan säsongen.
Dessa spelare går enligt media lös på runt 15 miljoner. Nu är det nästan så man hoppas att Mattias Karlsson INTE kommer tillbaka av löneskäl
NNNAAAMMM skrev:dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.
Kul! Om mellan-Thörna tror det kan bli bra litar jag benhårt på det.
Också roligt att HV kan knyta till sig FYRA toppspelare under så kort tid, särskilt eftersom man hade sådana problem att knyta till sig stjärnspelare innan säsongen.
Dessa spelare går enligt media lös på runt 15 miljoner. Nu är det nästan så man hoppas att Mattias Karlsson INTE kommer tillbaka av löneskäl
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst