Tråden om #24 Erik Christensen

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #24 Erik Christensen

Inläggav MrHV » 22 oktober 2013, 12:48

HV värvar Erik Christensen från KHL-laget HC Lev Praha.

Välkommen! :D
MrHV

Re: Erik Christensen

Inläggav jimmyheltenkelt » 22 oktober 2013, 13:19

Hoppas att han kan tillföra det lilla extra som krävs!
Välkommen :)
jimmyheltenkelt

Inläggav Pingumannen » 22 oktober 2013, 13:43

Det är faktiskt en mycket bra värvning! Bättre än vad många tror!

Välkommen! :D

http://www.youtube.com/watch?v=Q6zWp47PO_Y
Användarvisningsbild
Pingumannen

Inläggav kallebanan » 22 oktober 2013, 14:09

Istället för beach hoppas jag! Hv får 2 riktigt bra kedjor i första och andra. Christensen tror jg kommer leverera för han är väldigt skicklig !!
kallebanan

Inläggav mep » 22 oktober 2013, 14:19

Välkommen!

nu hoppas jag på en riktig energi-injektion inför morgondagen! Ska bli spännande att se vad han kan tillföra, är ju väldigt bra på pappret.
mep

Inläggav didotto » 22 oktober 2013, 14:37

mep skrev:Välkommen!

nu hoppas jag på en riktig energi-injektion inför morgondagen! Ska bli spännande att se vad han kan tillföra, är ju väldigt bra på pappret.

Spelar inte imorgon.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Dovahkiin » 22 oktober 2013, 14:53

Sätt Erik Christensen mkt i NHL då jag följer NHL minst lika nära som SHL.

Min åsikt om honom.

Självklart är det en mkt bra spelare och han är bättre än de andra AHL/NHL spelarna HV tagit in anser jag.

Bra på rören, duktig på frilägen/straffar, har en bra blick för spelet. Enligt mig måste han ha en bra center bredvid sig för att verkligen leverera. 2010 spelade han mkt med Brian Boyle och Sean Avery och gjorde då en del poäng. 2011-12 fick han hålla till i 3e i början men han hade det svårare, blev senare flyttad till 4e kedjan och efter det AHL. Det är en spelare som verkligen balanserar på att få spela i NHL men enligt mig är han för mkt uppochner för att verkligen bli bofast i NHL. Han är ingen fysisk spelare och defensiven är oki. Tror dock i SHL att han ska visa att han är lite bättre än många andra. Tror inte han kommer dominera men tror inte han kommer göra bort sig heller, han kommer göra HV bättre. Jag vågar inte hoppas för mkt så vill inte måla upp att han är värsta superspelaren. Detta är bara vad spåkärringen/experten Dovahkiin tror/vet ;)
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav kallebanan » 22 oktober 2013, 15:14

Dovahkiin skrev:Sätt Erik Christensen mkt i NHL då jag följer NHL minst lika nära som SHL.

Min åsikt om honom.

Självklart är det en mkt bra spelare och han är bättre än de andra AHL/NHL spelarna HV tagit in anser jag.

Bra på rören, duktig på frilägen/straffar, har en bra blick för spelet. Enligt mig måste han ha en bra center bredvid sig för att verkligen leverera. 2010 spelade han mkt med Brian Boyle och Sean Avery och gjorde då en del poäng. 2011-12 fick han hålla till i 3e i början men han hade det svårare, blev senare flyttad till 4e kedjan och efter det AHL. Det är en spelare som verkligen balanserar på att få spela i NHL men enligt mig är han för mkt uppochner för att verkligen bli bofast i NHL. Han är ingen fysisk spelare och defensiven är oki. Tror dock i SHL att han ska visa att han är lite bättre än många andra. Tror inte han kommer dominera men tror inte han kommer göra bort sig heller, han kommer göra HV bättre. Jag vågar inte hoppas för mkt så vill inte måla upp att han är värsta superspelaren. Detta är bara vad spåkärringen/experten Dovahkiin tror/vet ;)

låter bra tycker jag. Vilka tycker ni han ska spela med? sterlimg?
kallebanan

Re: Tråden om Erik Christensen

Inläggav Dovahkiin » 22 oktober 2013, 15:23

Jag hade gärna testat Rajala-Wille-Christensen, men de lär inte hända. Så Christensen-Holza-Sterling vill jag se. Kommer Krog upp i sin kapacitet vill jag se han på Holzas plats.
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav mep » 22 oktober 2013, 15:48

didotto skrev:
mep skrev:Välkommen!

Spelar inte imorgon.

aww, missade det. Han anländer på torsdag >.<
mep

Inläggav #87 » 22 oktober 2013, 17:59

Rangers-fans om Christensen: http://hfboards.hockeysfuture.com/showt ... ?t=1017599

Nu har de en tendens att vara lite väl dramatiska, men man bör nog inte förvänta sig en frälsare som kommer in och tokdominerar direkt. Han lär ju säkert hålla hög SHL-klass, men man kanske ska ha rimliga förväntningar så man inte blir besviken när han inte gör 2+2 varje match. :lol:

Inläggav Dovahkiin » 22 oktober 2013, 18:06

Det man ska veta är att Rangers fans är de mest gnälliga i hela NHL, de är som HV fans ;)
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav PapaEmeritus » 22 oktober 2013, 18:14

Jaha ja. Ännu en transatlant till HV. Hoppas du gör skäl för din lön Erik.

Välkommen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav jimmyheltenkelt » 22 oktober 2013, 18:22

jimmyheltenkelt

Inläggav tommy1985a » 22 oktober 2013, 18:31

Rajjala - Brithen - Wille / Ungdomkedjan som snurrar o snurrar
Christ - Krog - Sterling /Klapp Klapp kedjan
Jämtin - Holzapfel - Putte /Hårt jobb 3 målgörare
Sandberg - Nilsson - Strandberg / Nilsson kanske får fart på juniorerna

Såhär skulle jag vilja se kedjorna efter uppehållet, Låt dessa spela ihop sig under uppehållet så kommer vi vända detta lätt.

3 ruskigt bra kedjor skulle jag säga, Även fjärde skulle kunna vara med och stöka en hel del med Nilsson, Tyvärr tror jag inte mackan kommer acceptera den rollen, Men jag tror det skulle vara det bästa för laget. Tycker inte man ska sätta 1-4 kedja utan alla kedjor ska vara lika mycket värda, Tycker Nilsson ska se det som en spännande utmaning att få fart på Juniorerna, Vem vet, kanske kan bli riktigt bra.
Senast redigerad av tommy1985a 22 oktober 2013, 20:50, redigerad totalt 1 gång.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Mike » 22 oktober 2013, 18:46

Jämtin som center, hur tänkte du nu?

Låt christensen lira med krog och sterling.
Christensen verkar vara beroende av bra omgivning(vem fan är inte det...)
och Krog behöver vakna.
Tror Krog kan göra just det med dessa 2 vingar.

Både strandberg och brithen är duktig centrar.
Mike

Inläggav dekman » 22 oktober 2013, 19:50

Dovahkiin skrev:Det man ska veta är att Rangers fans är de mest gnälliga i hela NHL, de är som HV fans ;)

Hehe. Fast deras forum får ju fan oss här att verka rättvisa och balanserade ;)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav tommy1985a » 22 oktober 2013, 19:54

Mike skrev:Jämtin som center, hur tänkte du nu?

och Krog behöver vakna.

Jag är inte fullt insatt på vilka som är grymma tekare men vet att dom flesta kan lira på center och ytter i HV71, sen kanske inte Jämtin är optimal tekare, tanken var mer att dessa skulle spela ihop bara, sen får den bästa av dem ta tek.

Är överens med dig om Sterling helst i den kedjan då det borde bli best omgivning för alla 3 i den kedjan, dock så vet jag att Sterling kan vara riktigt hårt jobbande också likt Jämtin, så det var min andre tanke, Kan ju vara så att Holzapfel får ett lyft med dessa killar också så 2 kedjor lyfter sig. Tror både Krog och Christensen är beroende av bra omgivning. Så Sterling vore det bästa alternativet där då han kan bidra med allt mer eller mindre.

Tror ungtupparna som Wille Brithen mfl ska hållas utanför denna kedja oavsett om de är bra så tror jag det är fel omgivning för dem, Dessutom fungerar det redan riktigt bra med den kedjan vi har som första.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav kallebanan » 22 oktober 2013, 20:27

tommy1985a skrev:
Mike skrev:Jämtin som center, hur tänkte du nu?

och Krog behöver vakna.

Jag är inte fullt insatt på vilka som är grymma tekare men vet att dom flesta kan lira på center och ytter i HV71, sen kanske inte Jämtin är optimal tekare, tanken var mer att dessa skulle spela ihop bara, sen får den bästa av dem ta tek.

Är överens med dig om Sterling helst i den kedjan då det borde bli best omgivning för alla 3 i den kedjan, dock så vet jag att Sterling kan vara riktigt hårt jobbande också likt Jämtin, så det var min andre tanke, Kan ju vara så att Holzapfel får ett lyft med dessa killar också så 2 kedjor lyfter sig. Tror både Krog och Christensen är beroende av bra omgivning. Så Sterling vore det bästa alternativet där då han kan bidra med allt mer eller mindre.

Tror ungtupparna som Wille Brithen mfl ska hållas utanför denna kedja oavsett om de är bra så tror jag det är fel omgivning för dem, Dessutom fungerar det redan riktigt bra med den kedjan vi har som första.

Fast det är ju purre som är i första med rajala och Wille och inte brithen men jag tycker brithen ska va med Jämtin och holzapfel
kallebanan

Inläggav tommy1985a » 22 oktober 2013, 20:43

KalleBanan : Jag är bara spänd på att se vad den kedjan skulle kunna uträtta då Brithen ändå gjort 7 poäng då han krängt i 3-4 linor och spelat mindre matcher, Tror faktiskt inte det gör så mycket att byta plats på Putte och Brithen, Putte kommer leverera med Jämtin eller Nilsson eller vem han än spelar med. Skillnaden är att Brithen får spela med lite bättre spelare och kanske kan göra ändå fler poäng :D
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav FirstSwitch » 22 oktober 2013, 21:29

Häftigt nyförvärv minst sagt :o detta blir nog bra, hoppas han kan få igång Krog och de andra som harjat en del under isen.
FirstSwitch

Inläggav Lafjork » 23 oktober 2013, 08:06

tommy1985a skrev:KalleBanan : Jag är bara spänd på att se vad den kedjan skulle kunna uträtta då Brithen ändå gjort 7 poäng då han krängt i 3-4 linor och spelat mindre matcher, Tror faktiskt inte det gör så mycket att byta plats på Putte och Brithen, Putte kommer leverera med Jämtin eller Nilsson eller vem han än spelar med. Skillnaden är att Brithen får spela med lite bättre spelare och kanske kan göra ändå fler poäng :D

Handlar ju inte bara om att byta spelare och tro att Brithén ska göra det lika bra som Carlsson, finns 2 andra spelare som ska fungera med bytet också. Och enligt mig så verkar Rajala - W.K - Carlsson ha bra kemi och det känns obegripligt varför man ska splittra den bästa kedjan Hv har för tillfället. Dessutom tycker jag högst personligen inte att Brithén håller för en "förstakedja", tror han precis som Sundh får börja i de lägre kedjorna och sen jobba sig uppåt med tiden som går.
Lafjork

Inläggav Hannes » 23 oktober 2013, 12:57

Intressant av Uffe Bodin, har koll på sin hockey: http://www.hockeysverige.se/blogg/uffe- ... n-mot-hv71
Användarvisningsbild
Hannes

Inläggav jeb99 » 23 oktober 2013, 14:31

Är väldigt skeptisk till sånna här panikvärvningar överlag även om det verkar vara en bra spelare.

Känns som en ny kamil piros, kommer göra ströpoäng och mycket andrahands poäng dvs när vi redan leder med 5-1 och det andra laget tacklat av (om vi nu någonsin denna säsongen kommer leda med så mycket, tveksamt)

Förhoppningsvis kan vi undvika sista och näst sista platsen i år med de nya som kommit in.
jeb99

Inläggav Sevin » 23 oktober 2013, 16:07

är alltid tveksam på nordamerikanska värvningar, så även här.
Men hoppas så klart på det bästa, ser ju rätt okej ut på pappret åtminstone.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav dekman » 23 oktober 2013, 17:38

För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.

Så om Thörna går i god för Christensen så litar jag på den här värvningen ;)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Keskinen » 23 oktober 2013, 18:39

dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.

Håller med, känns tryggt och framförallt vet Thörna hur Christensen reagerar när det går emot och blir åtsidosatt som han blev när Prag bytte tränare.
Keskinen

Inläggav NNNAAAMMM » 24 oktober 2013, 13:50

dekman skrev:För er som inte läst J-P idag så stod det att det var Martin Thörnberg som kontaktade Stillman när Christensen fick sparken från Prag. Och när HV visade intresse så kontaktade Christensens fru Sterlings fru för att förhöra sig lite mer om bl.a Jönköping. Christensen själv kollade på LHC-matchen från i fredags.

Kul! Om mellan-Thörna tror det kan bli bra litar jag benhårt på det.

Också roligt att HV kan knyta till sig FYRA toppspelare under så kort tid, särskilt eftersom man hade sådana problem att knyta till sig stjärnspelare innan säsongen.

Dessa spelare går enligt media lös på runt 15 miljoner. Nu är det nästan så man hoppas att Mattias Karlsson INTE kommer tillbaka av löneskäl :roll:
NNNAAAMMM

Inläggav jesper_50 » 24 oktober 2013, 14:43

NNNAAAMMM skrev:

Också roligt att HV kan knyta till sig FYRA toppspelare under så kort tid, särskilt eftersom man hade sådana problem att knyta till sig stjärnspelare innan säsongen.

Dessa spelare går enligt media lös på runt 15 miljoner. Nu är det nästan så man hoppas att Mattias Karlsson INTE kommer tillbaka av löneskäl :roll:

Tro inte på vad Aftonblaskan själva har räknat ut ( hittat på).
*du kommer alltid vara nr1*
jesper_50

Inläggav Izon » 24 oktober 2013, 14:51

NNNAAAMMM skrev:

http://hv71.se/artikel/44119/

nja, inga 15-20 miljoner här inte
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare