Välkommen till Hv71 Ted
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Inzaneclown skrev:Är det ens en bra värvning? Jag kan i princip ingenting om Brithén.
Edit: Men jag utgår ifrån att han är tänkt som tredjecenter.
Inzaneclown skrev:...jag gissar att Brithén ingår i den föryngringsprocess som påbörjats.
Ted hade varit Rögles förstecenter om han stannat men om han ska ta nästa steg så känns detta som ett bra beslut för hans utveckling. Mer ambitiös spelare får man leta länge efter. Givetvis väldigt kul för honom att få denna chansen i en toppklubb. Ska man se det från Rögles synvinkel så är det givetvis ett tungt avbräck. Samtidigt var vi nog alla beredda på detta när han tackade nej till andra elitserieklubbar. Med Teds inställning så ska det mycket till för att han tackat nej till Elitserien för att börja om i ett nytt Rögle denna säsong.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
HV#86 skrev:Välkommen Ted Brithén.
Ser verkligen fram i mot att se vad du kan bidra med nästa säsong!
Kakelmannen skrev:HV#86 skrev:Välkommen Ted Brithén.
Inte mycket, en medelmåtta i RBK bör ej vara något för HV.
sir Ward skrev:Kakelmannen skrev:HV#86 skrev:Välkommen Ted Brithén.
En ung spelare med en stor utvecklingspotential och som vill framåt.
Tyckte du likadant om William Karlsson eller är du vad jag tror en kappvändare?
Stillman gjorde helt rätt att värva Brithén.
dekman skrev:SJälv tycker jag man ska vänta med sågningen tills man faktiskt sett spelare i HV-tröjan. Men vad vet jag, HV har väl aldrig rekryterat spelare som överraskat positivt....
chinobar skrev:dekman skrev:SJälv tycker jag man ska vänta med sågningen tills man faktiskt sett spelare i HV-tröjan. Men vad vet jag, HV har väl aldrig rekryterat spelare som överraskat positivt....
Nu är det ju dock inte direkt spelaren som Kakel sågade, i alla fall i det första inlägget, utan snarare över-värvandet av centrar.
Kakelmannen skrev:HV#86 skrev:Välkommen Ted Brithén.
trancedanne skrev:Har inget emot Brithen men att värva en center till en fjärdekedja (där han troligtvis hamnar) känns lite väl överambitiöst.. Jag skulle hellre lagt stålarna på att värva 2 riktiga klasspelare vid sidan av Krog i första linan. Johan Johnsson eller Strandberg skulle kunna ta hans uppgift och göra det bra också.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst