Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Diabolics skrev:Vi skulle ju kunna fundera på utifall att det kanske inte är Hult som drar i alla spakar och godkänner alla värvningar just nu... just sayin.... Det finns två stycken tränare som troligen har lagt sig i detta. Så lugn med all jävla domedagsprofeteri.
frippe-borås skrev:Återigen en Hult värvning där hoppet står på spel.
Starkaste säsongen bakom sig precis men det kan bli fågel eller fisk här med.
Att Hult får fortsätta med sköta lagbygget! Vilken roll är tänkt för honom då jag antar att han vill ha en ledande roll.
Ska han bli vår toppback tro?
Vidhåller fortfarande att Hult gör mer skada än nytta för Hv71.
lejacques skrev:Diabolics skrev:Vi skulle ju kunna fundera på utifall att det kanske inte är Hult som drar i alla spakar och godkänner alla värvningar just nu... just sayin.... Det finns två stycken tränare som troligen har lagt sig i detta. Så lugn med all jävla domedagsprofeteri.
Ok. Stryk Hult från mitt inlägg. Jag konstaterar att det är precis samma värvningstrategi än så länge. Och du om någon borde ju vara mest kritisk till detta då du för inte allt för länge sen tyckte HV skulle ställa en SHL-trupp på isen...
Fortsätter vi så här kommer det vara ett prospectlag HV ska ta sig upp med där vi återigen kommer förlita oss på att orutinerade spelare förväntas ta ledande roller och värst av allt förväntas slå sitt eget personbästa. Ett högrisklag med andra ord.
Robert.76 skrev:Karlström är nog inte en dålig spelare, men heller inget namn som ger några direkt "wowvibbar". Vi ju inte om han är tänkt för första eller 3-4 backpar. Ska bli intressant att se vilka backar som kommer in framöver, där hoppas jag Stillman är högst delaktig.
CROHB skrev:Otroligt bra enligt mig att båda är rightare, något vi saknar, och funkar bra i PP. En annan sak som kan vara positiv är att utvecklingskurvan på båda har stor chans att peka uppåt vilket känns mer tveksamt med ex Liss och Deilert.

Windom Earle skrev:CROHB skrev:Otroligt bra enligt mig att båda är rightare, något vi saknar, och funkar bra i PP. En annan sak som kan vara positiv är att utvecklingskurvan på båda har stor chans att peka uppåt vilket känns mer tveksamt med ex Liss och Deilert.
Jag håller med dig, men vi saknar ju faktiskt både rightare och leftare i dagens trupp![]()
Windom Earle skrev:CROHB skrev:Otroligt bra enligt mig att båda är rightare, något vi saknar, och funkar bra i PP. En annan sak som kan vara positiv är att utvecklingskurvan på båda har stor chans att peka uppåt vilket känns mer tveksamt med ex Liss och Deilert.
Jag håller med dig, men vi saknar ju faktiskt både rightare och leftare i dagens trupp![]()
Det var lärorikt att vara i Division ett. Utvecklade det defensiva spelet, något som jag kände inte hade så stabilt innan. Det var bara offensivt, offensivt. Jag känner att jag blivit mer en tvåvägsback
HV-supportern skrev:En typisk Hult-värvning där han tittar i poängligan vilka som har gjort det bra senaste säsongen. Frågan är om Hult ens har sett spelarna han värvar? Och som redan sagts, spelarna har endast en stark säsong poängmässigt bakom sig. Det blir en väldig chansning när man bygger ett lag på det sättet. Misslyckas han igen med lagbygget tror jag till och med Allsvenskan kan bli för tufft för oss. Nu vill jag se ett par erkänt duktiga och tjuriga grovjobbare som kanske inte öser in poäng men som man kan lita på gör sitt jobb kväll efter kväll. Vi vek ner oss för lätt och var alldeles för klena föregående säsong. Med det sagt, vill jag hälsa Marcus Karlström välkommen till vårt lag och jag hoppas du kommer att lyfta nivån på vårt backspel till högre höjder.
HV-supportern skrev:En typisk Hult-värvning där han tittar i poängligan vilka som har gjort det bra senaste säsongen. Frågan är om Hult ens har sett spelarna han värvar?.....
Jompii skrev:HV-supportern skrev:En typisk Hult-värvning där han tittar i poängligan vilka som har gjort det bra senaste säsongen. Frågan är om Hult ens har sett spelarna han värvar?.....
En liten fråga, har du själv sett Marcus spela?
Jag förutsätter det för det känns annars lite klumpigt att kritisera Johan för att ha gjort en "statistik-värvning" samtidigt som ditt uttalande/bedömning, som är något negativt antydande, är baserat på detsamma. Jag är långt ifrån någon som håller Hult om ryggen (hade i ärlighetens namn gärna sett han lämna föreningen senast igår) men är lite trött på folk som slänger ut sig uttryck som "Hult-värvning", vilket i 9.5 av 10 fall är något negativt, när de själva inte riktigt har koll på spelaren utan själva baserar sina uttalanden på pure statistik.
lejacques skrev:Nej, magnusb. Jag håller inte med dig.
HV gör precis som tidigare och tittar på senaste säsongen och hoppas på samma utfall eller ännu bättre. Och det har ju visat sig vara en vansinnigt dålig strategi.
Diabolics vill ha ett lag som potentiellt kan sluta åtta i SHL. Ja, hoppas man på det får man hålla tummarna för att Lindbäck är tänkt som utfyllnad i en fjärde och Karlström som sjundeback...
Nu har jag inte lika höga förväntningar som Diabolics, men för att HV på allvar ska vara ett topplag nästa säsong förväntar jag mig att man plockar in betydligt mer rutin. Helst inte från bottenlag i allsvenskan eller spelare som knappt rotat sig på allsvensk nivå.
Återigen. Olle Liss, Deilert, Ottosson, Frederic Andersson med flera. Det är fullt möjligt att hitta spelare som fyller de kriterier jag förespråkar.
magnus b skrev:lejacques skrev:Nej, magnusb. Jag håller inte med dig.
HV gör precis som tidigare och tittar på senaste säsongen och hoppas på samma utfall eller ännu bättre. Och det har ju visat sig vara en vansinnigt dålig strategi.
Diabolics vill ha ett lag som potentiellt kan sluta åtta i SHL. Ja, hoppas man på det får man hålla tummarna för att Lindbäck är tänkt som utfyllnad i en fjärde och Karlström som sjundeback...
Nu har jag inte lika höga förväntningar som Diabolics, men för att HV på allvar ska vara ett topplag nästa säsong förväntar jag mig att man plockar in betydligt mer rutin. Helst inte från bottenlag i allsvenskan eller spelare som knappt rotat sig på allsvensk nivå.
Återigen. Olle Liss, Deilert, Ottosson, Frederic Andersson med flera. Det är fullt möjligt att hitta spelare som fyller de kriterier jag förespråkar.
Lejaques,
Jag vet att vi har olika tankar om hur man bygger ett lag. Men jag tar Karlström 7 dagar i veckan före Deilert. Deilert har oerhört begränsad uppsida från de 30 poängen han har gjorde denna säsongen. Visst han levererar helt ok säsong efter säsong. Men jag har svårt att se honom som någon form av go to guy i ett kval upp.
För att ta klivet upp kommer det att krävas en kombination av spelare som man kan luta sig mot när det blåser (1a Center, Önerud, Thörna, + någon försvarsgeneral, plus en målvakt av klass) och en grundstomme med spelare som visat sig tillföra mycket på allsvensk nivå men har någon eller några nivåer till i kroppen, här passar Karlström och Lindbäck helt perfekt in.
Ifall man får behålla Önerud, Foppa, Nybeck, Strömberg etc. så måste allt krut läggas på en första center som skulle kunna ta en SHL tröja. Men den typen av spelare hittar man inte i Maj, de hittar man i Juli/Augusti till HA, om de inte har klara preferenser för jönköpingsområdet.
Det som värvas nu är förmodligen stommen som kommer till jobbet varje dag och även kan utvecklas ytterliggare. Första center och kanske även andra center kommer i Juli/Augusti, då också med en ny sportchef på plats. Så snabbt man förstår HVs nya plats i näringskedjan så förstår man också att det är grundstommen som plockas in nu, spettsen kommer senare.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster