jordfelsbrytare skrev:Idag är det fredag. Solen skiner semestertider m.m.....
Linus Söderström i Nyhetsmorgon 09,45 förresten
Här är
länken.
Fy fan. Tv4, vilken jävla clown-tv. Linus är otroligt vältalig och on point för att vara en hockeyspelare som i vanliga fall låter mer som en brunstig älg/full raggare i dessa situationer. Men herre jävvlar vad töntiga programledare. Alice Bah-klass på dessa två. Nu skall man väl tillägga att jag inte konsumerar tv alls, noll procent, så jag är inte van vid dessa pinsamheter. Mitt tv4-imunförsvar har legat i träda sedan 2005 när jag sist ägde en tv.
Men Linus. Helvete, en kille med så mycket på sin tunga, så mycket han vill få ut. Jag otroligt imponerad av denna människa. Som målvakt och som person. En värdig arvtagare till Stefan på förstaspaden på fler sätt än alla andra tidigare aspiranter.
Delvis för att Linus blev taskigt behandlad hos DIF, delvis för att DIF är ett skitlag med hybris baserat på framgångar på 1700-talet, så måste jag erkänna att jag är skadeglad för att de sket ner sig, och själaglad för att HV gav Linus chansen att skina.
Som Linus själv är ytterst noga med att påpeka så är det viktigt att följa upp fjolåret med en ny stark säsong, denna gång med ett större ansvar på sina axlar. Jag hoppas ju det blir så att han lyckas med detta, både för honom men självklart oxå för HVs skull. HV går in som regerande mästare och med det så blir motståndet lite extra jävligt detta år då alla vill vinna mot mästarna. Med ett i stort sett nytt lag blir Linus nu ännu viktigare där bak. Kan han göra om samma siffror som förra året blir det jävligt kul.