Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Calle2 skrev:Som sagt oturen grinar oss i ansiktet. Största problemet hittills den här säsongen har varit försvars-spelet och naturligtvis tappar vi vår troligen bäste back hela säsongen.
Han måste ju ersättas på något sätt men frågan är vad man kan få inom överskådlig tid. Bekymmersamt.
Och så väcks ju frågan om kostnaden för skadade spelare igen. Kvällspressen indikerar ju som jag också hört tidigare att klubben betalar i tre månader innan spelarens försäkring täcker. Å andra sidan hävdade ju Dekman om jag inte minns fel i somras att när det gällde Davidsson så gällde normala sjukskrivningsregler det vill säga att arbetsgivaren bara tar ansvar några veckor (?) därefter en kombination av statlig ersättning och eventuell privat försäkring. Vore intressant att få klarhet i detta.
dekman skrev:Calle2 skrev:Som sagt oturen grinar oss i ansiktet. Största problemet hittills den här säsongen har varit försvars-spelet och naturligtvis tappar vi vår troligen bäste back hela säsongen.
Han måste ju ersättas på något sätt men frågan är vad man kan få inom överskådlig tid. Bekymmersamt.
Och så väcks ju frågan om kostnaden för skadade spelare igen. Kvällspressen indikerar ju som jag också hört tidigare att klubben betalar i tre månader innan spelarens försäkring täcker. Å andra sidan hävdade ju Dekman om jag inte minns fel i somras att när det gällde Davidsson så gällde normala sjukskrivningsregler det vill säga att arbetsgivaren bara tar ansvar några veckor (?) därefter en kombination av statlig ersättning och eventuell privat försäkring. Vore intressant att få klarhet i detta.
Jag minns inte att jag nämnde nåt om hur lång tid arbetsgivaren/klubben betalar sjuklönen. Bara det att det är "normala" regler som gäller i övrigt, dvs sjuklön i 180 dagar, sen prövning etc etc
Regnet skrev:Så sjukt tråkigt. Första matchen, några av dom första bytena och så ryker andra axeln. Tappar en av våra bästa backar i antagligen hela säsongen. Fyfan va trist! Känner att jag skulle vilja göra nåt för att stödja Kolan men ingen aning vad det skulle va
@MK850415 skrev:En utlänning kom o sålde frysta grönsaker han var trevlig till en början, jag sa nej tack då blev han helt plötsligt otrevlig.. Jävla idiot
@MK850415 skrev:Trodde du var en snäll och trevlig kille.. Sa han surt innan han tog vagnen och rullade vidare till nästa dörr.. :hörru jag är snäll o 3vlig
lejacques skrev:Välkommen in i matchen igen, frederic! Du har hållit en alldeles för låg profil så här inledningsvis av säsongen!
dekman skrev:Verkar som han raderat tweetsen ni diskuterar.

johank skrev:Men shit, pk - Sverige...
Världen går under för man säger utländning till nån som Var det?
Judas skrev:Tvåa är inge kul.... Fan
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster