Tråden om #26 Riley Holzapfel

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #26 Riley Holzapfel

Inläggav tommy1985a » 18 mars 2014, 17:24

Han borde vara tillbaka snart eller? 4 matchen?
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav magnus b » 18 mars 2014, 18:26

tommy1985a skrev:Han borde vara tillbaka snart eller? 4 matchen?

Yes, han borde vara tillbaka på fredag
magnus b

Inläggav Jompii » 18 april 2014, 03:29

Satt och kollade igenom Rileys mål från den gångna säsongen. Vissa av hans mål är helt magiska.
Det jag dock var mest imponerad av/värdesätter mest i Rileys spel var hans inställning och han ALLTID gav/ger 110%. Det spelar ingen roll om HV71 låg under med 0-5 eller ledde med 5-0, Riley kötta på oavsett.
Jag är helt såld på Riley. Min nya favoritspelare nu när Krog lämnat.
Jag tycker Riley är en bättre version av Jämtin. Han är snäppet vassare på allting.
Nu är Riley iofs center och Jämtin winger men enda, de är liknande spelartyper. Jag tycker Jämtin är mycket snack och ibland lite filmstjärna. Det ser man aldrig ifrån Riley. Han smäller på utav bara helvete i närkamperna och står upp både för sig själv men även för lagkamraterna. Snackar även aldrig skit utan biter ihop och kör vidare. Ett utmärkt föredöme och jag är helt övertygad att Riley kommer få mycket mer förtroende av A.J än vad han fick av Dahlén och Torgny. Riley är exakt en sådan spelare som A.J vill ha i sitt lag (om man ska gå efter de intervjuer jag sett med A.J). Skulle inte förvåna mig om man väljer att ge Riley ett A på bröstet till nästa säsong.

Här ett par smakprov av vad Riley bidrog med under den gångna säsongen.
Soloåkning ifrån egen zon: 1-6 mot Växjö Lakers
http://shl.se/video/2880726414001/

Soloåkning ifrån egen zon: 0-2 mot MODO Hockey
http://shl.se/video/2800226389001/

Stenhårt slagskott rakt upp i krysset
http://shl.se/video/3313384387001/

Kyligt avslut i friläge: 2-1 mot Frölunda
http://shl.se/video/2928818045001/
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav sammeandersson » 18 april 2014, 12:18

Jompii skrev:Satt och kollade igenom Rileys mål från den gångna säsongen. Vissa av hans mål är helt magiska.
Det jag dock var mest imponerad av/värdesätter mest i Rileys spel var hans inställning och han ALLTID gav/ger 110%. Det spelar ingen roll om HV71 låg under med 0-5 eller ledde med 5-0, Riley kötta på oavsett.
Jag är helt såld på Riley. Min nya favoritspelare nu när Krog lämnat.
Jag tycker Riley är en bättre version av Jämtin. Han är snäppet vassare på allting.
Nu är Riley iofs center och Jämtin winger men enda, de är liknande spelartyper. Jag tycker Jämtin är mycket snack och ibland lite filmstjärna. Det ser man aldrig ifrån Riley. Han smäller på utav bara helvete i närkamperna och står upp både för sig själv men även för lagkamraterna. Snackar även aldrig skit utan biter ihop och kör vidare. Ett utmärkt föredöme och jag är helt övertygad att Riley kommer få mycket mer förtroende av A.J än vad han fick av Dahlén och Torgny. Riley är exakt en sådan spelare som A.J vill ha i sitt lag (om man ska gå efter de intervjuer jag sett med A.J). Skulle inte förvåna mig om man väljer att ge Riley ett A på bröstet till nästa säsong.

Här ett par smakprov av vad Riley bidrog med under den gångna säsongen.
Soloåkning ifrån egen zon: 1-6 mot Växjö Lakers
http://shl.se/video/2880726414001/

Soloåkning ifrån egen zon: 0-2 mot MODO Hockey
http://shl.se/video/2800226389001/

Stenhårt slagskott rakt upp i krysset
http://shl.se/video/3313384387001/

Kyligt avslut i friläge: 2-1 mot Frölunda
http://shl.se/video/2928818045001/

Är med dig helt. Förstår ej varför det är såpass många som klagar på Riley, är det för att de stirrar sig blind på poäng? Jag tycker Riley varit en utav det bättre spelare under hela säsongen, smäller alltid på.
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav Izon » 18 april 2014, 13:02

Välkommen till klubben Jompi. Medans du den gångna säsongen dyrkat Krog i motgång har vi i Skåne byggt tempel åt våran Riley.
Lite av det du är inne på att han ger allt alltid på matcher (misstänker hans träningar liknande) är nog det som gjort att han fått stanna när man bröt med andra från over there.

Jag hoppas bara att lotterinämnden nollställer hans avstängningskonto inför nästa säsong och inte fortsätter se honom så en återfallsförbrytare.

Sen tycker jag alla avstängningar han fått är direkt dåliga, inte från Rileys sida, utan den andra.
Hans första är en kollision, Riley och Forsberg i Luleå åker rakt emot varandra, Forsberg skall kroppsfinta och viker av sent varpå knä mot knä träffar. Hade man stängt av Forsberg om det varit Riley som låg och kved?

Den mot Möller är otur. Rileys intention är inte att skada, men då reglerna säger att skada går före avsikt så blir det så (detta kan man ju då undra hur vissa FBK ynglingar klarade sig undan då de smällde på Brithén och Sterling i samma match som gav skador men inga avstängningar.

Den på Brunnström, ja helt felaktig mer behövs inte sägas
"Det var getingar ta mig fan över hela Sverige"
Användarvisningsbild
Izon

Inläggav FirstSwitch » 27 september 2014, 23:31

Väldigt bra match av Holza idag och tycker han förtjänar beröm efter en del kritik han fått utstå. Han gör som sagt inte mycket poäng men oj vad viktig han är i bp.
FirstSwitch

Inläggav Maidensoldier » 27 september 2014, 23:47

Precis, grymt bra jobb idag!
Maidensoldier

Inläggav PapaEmeritus » 28 september 2014, 01:17

Folk vill alltså sparka Riley ur truppen. Detta visar snarare på hur lite hockeykunskap som finns på det här forumet...
Senast redigerad av PapaEmeritus 28 september 2014, 12:43, redigerad totalt 1 gång.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Jompii » 28 september 2014, 01:52

Problemet är att folk har missuppfattat vad Riley's roll i laget är. Han är ingen Jason Krog som är värvad för att spruta in poäng match efter match. Riley ska bidra med energi och stabilt spel. Han är en stark tvåvägscenter men det är främst i det defensiva hans roll ligger. Framförallt i årets upplaga av HV71 där forwardsuppsättning redan är väldigt stark offensivt men lite svagare defensivt.
Jag tycker Diabolics sa det väldigt bra i ett av sina inlägg i dagens matchtråd;
"Är Holza våran nya Falk? Det verkar så iallfall". Riley har nästintill precis samma roll som Andreas hade i HV71.
Jag hoppas att AJ väljer att ge Riley lite mer förtroende och istid framöver. Han fick idag lira 14:52 min vilket är en förbättring jämfört med tidigare matcher.
Jag har gillat Riley enda sedan första matchen i HV-tröjan och jag hoppas att han får/skriver på ett nytt kontrakt i vinter.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav NightWalker » 28 september 2014, 18:28

Holzapfel snittade i AHL ~0.51p per match.
Under sin första säsong i SHL blev ~0.46p per match. Inte så långt ifrån sitt snitt.
Denna säsongen har poängen inte trillat in, men han smäller på i alla situationer och offrar sig för laget. Gillar liknelsen med Falk. I går mot SAIK minns man framförallt i slutet hur man slänger sig för att få bort pucken när Ersberg var lite ur position och SAIK pressade på.
Holzapfel är inte inne för att göra poäng, det har vi andra spelare som ska göra.
NightWalker

Inläggav Jompii » 28 september 2014, 22:28

Exakt!
Förra säsongen så hade vi även inte samma offensiva spets som vi har i år. Riley fick ju t.ex lira PP, till och från, förra säsongen till skillnad från inledningen av årets säsong där han inte lirat PP. Han har helt enkelt fått en mer defensiv roll, en roll som han hittills har klarat av med bravur.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav FirstSwitch » 26 oktober 2014, 00:25

Kul för Holza med ett Hat-Trick!, väl värd minst sagt. :D
FirstSwitch

Inläggav Macce » 24 februari 2015, 14:48

Riley tillbaka mot MODO:
http://www.hv71.se/artikel/64281/
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav hammare7 » 24 februari 2015, 14:51

Macce skrev:Riley tillbaka mot MODO:
http://www.hv71.se/artikel/64281/

YAY
hammare7

Inläggav Jompii » 17 mars 2015, 16:06

Många spekulerar om att Riley kommer få lämna HV71 efter säsongen för att göra plats för Simon Önerud.
Är det bara jag som tycker att man ska förlänga med Riley och spela hans tillsammans med just Simon?
Både Riley och Simon är extremt skickliga defensivt, både i 5v5 och BP. Man brukar snacka om radarpar när det kommer till den offensiva delen men här har vi verkligen ett otroligt starkt radarpar med defensiven i fokus. Dessutom har båda offensiva kvalitéer vilket gör att dom även blir ett hot framåt. Riley och Simon är även båda födda 1988 vilket gör att det finns något att bygga på.
Riley centrar kedjan medans Simon och exempelvis Adam Bengtsson lirar ytterforwards. Perfekt kedja att matcha mot motståndarlagets första kedja. Vi vet ju alla hur viktigt det är att stänga ner motståndarlagens första kedja.

Jag personligen är helt såld på Riley. Jag fullkomligt älskar hans spelstil och hans inställning. Har ni någonsin hört Riley klaga på grund av att han har blivit bänkad/fått lite speltid? Nej. Han har alltid accepterat den rollen han fått av AJ och gett 120%.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav karl120 » 17 mars 2015, 16:15

Håller med om att Holzapfel helt klart är en nyttig spelare, men samtidigt känns det som att det är dags att släppa fram Johan Johnsson t.ex, jag ser inte någon plats för Riley i nästa års HV71, tyvärr.
Användarvisningsbild
karl120

Inläggav silver » 17 mars 2015, 16:37

Holzapfel är också en favorit för mig. Ibland glömmer man nästan bort honom och det är bara bra faktiskt, då han gör väldigt få misstag. Han är en defensiv spelare och gör det han ska göra på ett utmärkt sätt.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Herkie82 » 17 mars 2015, 16:43

Rileys vara eller icke vara beror helt på hans lön i min åsikt. Hur man än vrider och vänder på det så finns det en ekonomi som styr det hela och det är kanske inte försvarbart att ha kvar Riley till vilken peng som helst bara för att han gör ett bra jobb de 10-12 minuter han spelar.

Jag gillar Riley av samma anledning som ovan, han gnäller inte utan tar sin roll och kör stenhårt på den dock finns det en gräns för vad det är värt i mina ögon.
Herkie82

Inläggav Crazy » 17 mars 2015, 16:58

håller med er, har gärna kvar men beror helt på lön!
Crazy

Inläggav hammare7 » 17 mars 2015, 18:21

Tror han är för dyr för att vara 4 line spelare och tror han själv vill ha en mer framträdande roll
hammare7

Inläggav Jompii » 17 mars 2015, 18:27

Självfallet så finns det gränser men jag har svårt att tro att Riley kostar/skulle begära någon större summa.
Nu chansar jag vilt men jag kan tänka mig att hans lön ligger ungefär i mitten av lagets "löneskala". Vilket jag tycker är okej.
Däremot så är det ju dock inte säkert att Riley vill stanna kvar. Han har ju inte fått kontinuerligt förtroende utan speltiden har ju gått lite som HV71, upp och ner. Det är möjligt att Riley väljer att söka sig mot nya äventyr just på grund av att han känner att han behöver mer speltid för att utvecklas. Killen är ju fortsatt ganska ung och har med lite tur cirka 10 år kvar av sin spelarkarriär.

karl120 skrev:Håller med om att Holzapfel helt klart är en nyttig spelare, men samtidigt känns det som att det är dags att släppa fram Johan Johnsson t.ex, jag ser inte någon plats för Riley i nästa års HV71, tyvärr.

Jag håller med dig om att man borde ge Johan Johansson chansen. Jag tycker dock inte detta ska ske på Riley's bekostnad.
Dels så är de två helt olika spelartyper. Johan's storhet ligger i det offensiva medan Riley's är i det defensiva spelet. Riley kan ju även lira ytterforward även om jag tycker han gör sig bättre som center.

Jag personligen tycker att Riley ska centra en tredje kedja med två starka defensiva spelare, t.ex Bengtsson och Önerud. Där har man en ung och fräsch kedja som kan producera framåt men framförallt förstöra för motståndarnas första kedja.
Johan Johansson tycker jag ska centra en fjärde kedja tillsammans med hans radarpartner Filip Sandberg och Christoffer Törngren.
Johan och Filip dominerade stort de åren de lirade tillsammans i J20. De gjorde exempelvis 61 respektive 66 poäng under säsongen 12/13.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav rawanduzz » 21 mars 2015, 17:10

hammare7 skrev:Tror han är för dyr för att vara 4 line spelare och tror han själv vill ha en mer framträdande roll

Håller med. Efter hans två år i HV känns det som att han stannat i sin utveckling på något vis. Helt klart godkänt defensivt men känns inte som han bidrar med så mycket mer än så. Första halvan av hans första säsong kändes det som att han bidrog mycket i det fysiska, det gör han dock inte längre.
rawanduzz

Inläggav ateisten » 26 mars 2015, 23:10

Rileys meddelande på instagram.

"2 years went too fast, Big thanks to the whole HV71 organization, my teammates and fans @northbanks during my time overseas. #hv71 #memories #neverforget"
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav sussan » 27 mars 2015, 09:39

Nu har jag retat mig på detta sen igår kväll så nu måste jag få säga vad jag tycker! :twisted:

Jag undrar om ledningen bara hade väldigt otur när de tänkte eller om de är korkade på riktigt.
Man gör sig inte av med en av de bästa spelarna man har. Snålhet?
Riley har positiv +/- trots att han spelar mycket i boxplay och knappt inte alls i powerplay. Täcker skott, tacklar nästan mest (vilket annars är en av våra största svagheter) och är en duktig tekare.
Också vill man ersätta honom med Önerud som är sämre än en yr höna i boxplay?

Nej gör om, gör rätt!
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav chinobar » 27 mars 2015, 09:57

Box-/powerplay påverkar inte +/- väl?
Men jag håller med dig, hade gärna haft kvar Riley, lite beroende på vad han har i lön i sin defensiva roll, som han gör med bravur. Så många gånger man sett honom jobba ut pucken ur egen zon i farliga lägen!

Men ha i åtanke, ibland kanske det bara inte går att övertala en spelare från ett annat land att stanna, han kanske helt enkelt vill hem?
Det behöver ju inte alltid vara så att man "gör sig av" med spelare som lämnar...
Senast redigerad av chinobar 27 mars 2015, 09:58, redigerad totalt 1 gång.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Crazy » 27 mars 2015, 09:57

tycker han spelat helt okej framför allt defensivt så har han jobbat på och aldrig klagat på något, ett proffs!

Men det kan hända att han är för dyr för att harva runt i 3e 4e linan..
Crazy

Inläggav sussan » 27 mars 2015, 10:33

Hult säger att Riley inte erbjudits nytt kontrakt och eftersom han (Riley) är besviken (jag privatmessade med honom på twitter igår) så tror jag inte att han själv valt Canada.

Jag har alltid tidigare trott på att ledningen vetat bättre i fråga om spelare och aldrig ifrågasatt men inte den här gången.
Behåller man Jämtin och gör sig av med Riley så....
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav chinobar » 27 mars 2015, 10:44

Jaha, ja det var mer än jag visste, skriv gärna det nästa gång, annars är det svårt att veta sanningshalten i det. Hade visst missat HVTV:s klipp.
Då håller jag med om att det låter urbota korkat, men kanske har det varit så att man inte kommit överens om lön i muntliga diskussioner och därför inte erbjudit honom ett kontrakt?
Tycker det känns orimligt att man bara gett Riley ett blankt nej, det hoppas jag iaf inte på :(
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Las Rayas Azules » 27 mars 2015, 18:10

sussan skrev:Riley har positiv +/- trots att han spelar mycket i boxplay och knappt inte alls i powerplay.

"Special teams" har ingen inverkan på +/-, så länge det inte är "fel" lag som gör mål.
Las Rayas Azules

Inläggav frippe-borås » 27 mars 2015, 18:54

Riley är en grymt underskattad spelare och hade varit perfekt i en 3:e kedja då hans deffensiv varit grym.
Tråkigt att han inte fick förlängt men man kan inte ha kvar alla då man ska bygga nytt.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare