Tråden om #22 David Petrasek

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #22 David Petrasek

Inläggav hokky » 7 oktober 2013, 11:30

Guld skrev:David, fyller du kaptensrollen?

Ger du ALLT varje situation, varje byte och varje match?
Peppar du de som behöver? Spelar du för klubbmärket?
Har du med dig resten av laget?

Kom igen nu.. Upp med dig, du behövs nu!

Jag kan acceptera att folk tycker han ät för dålig men att han har ett enormt hjärta och kanske störst vinnarskalle i laget borde jag inte ens behöva nämna.
hokky

Inläggav mrcadaza » 7 oktober 2013, 12:14

Dags att på allvar inse att dagarna är över för denna mannen.
Det snackas om HVhjärta och ditt och datt men det räcker intei Pettans fall.
Han är fel som kapten då han är för tjurig och gnällig. I paritet med Rickard Wallin.
Våga peta honom åtminstone för han rosar ingen marknad alls. :!:
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Rex0z » 7 oktober 2013, 13:21

mrcadaza skrev:Dags att på allvar inse att dagarna är över för denna mannen.
Han är fel som kapten då han är för tjurig och gnällig. I paritet med Rickard Wallin.

Håller helt med, en kapten bör vara en av dom bästa i laget. Tror inte det är så att han inte försöker men han har spelat allt för dåligt för länge, frågan är bara när dom som styr laget ska inse detta :S
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav CROHB » 7 oktober 2013, 13:32

Ja, det är verkligen ingen bra situation den här med kapten Petrasek. Vet att många försvarat honom när man tagit upp att han inte håller i SHL och absolut inte är värd lönen han uppbär men det har ju blivit ännu mer uppenbart denna säsongen. Hade verkligen hoppats att jag hade fel när jag förutsåg detta men tyvärr blev det tom ännu värre i och med den nya hårdare bedömningen mot spelförstörande moment.
Det är ju verkligen ingen lätt situation då han även har kontrakt ytterligare en säsong, bra agent har han i alla fall. Har en känsla av han inte är lätt att ha i truppen om han skulle bli petad eller användas som extraback. Dessutom har han konstigt nog väldigt mycket speltid! Finns tyvärr väldigt många likheter med Luomas sista treårssejour i HV.
CROHB

Inläggav dekman » 7 oktober 2013, 18:15

Rex0z skrev:
mrcadaza skrev:Dags att på allvar inse att dagarna är över för denna mannen.

Håller helt med, en kapten bör vara en av dom bästa i laget. Tror inte det är så att han inte försöker men han har spelat allt för dåligt för länge, frågan är bara när dom som styr laget ska inse detta :S

Hur menar du, spelat allt för dåligt länge? Tänker du på förra säsongen också? Bäst +/- i hela laget. Tredje bäst poänggörare bland backarna i laget. Sjunde bästa +/- av alla backar i SHL, 13:e totalt, 13e även i backarnas totala poängliga.

Verkligen skitdåligt.

Sen har han iofs inte börjat den här säsongen mästerligt, absolut inte, rent dålig i flera matcher, visst - men den häxjakten som pågår mot honom från supporterhåll just nu är fan i mig skamlig. Men det är som vanligt - supportrarna måste hitta nån varje år att totalmobba. Bra boost för självförtroendet att hatbombas från sina egna fans, fans till klubben han haft i hjärtat sen långt innan många av er ens var en glimt i er farsas ögon. Bra jobbat.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav mille » 7 oktober 2013, 18:37

Jag tycker såhär förra året var han bitvis riktigt bra men redan då syndes klara tendenser att han inte riktigt hänger med när man möter lag som spelar med hög fart. Misstagen har blivit flera just för att spelet går snabbare och åldern börjar ta ut sin rätt. Det jag retade mig på vid några tillfällen förra året var att han ibland kunde ta utvisningar som kändes onödiga det kunde se nonchalant ut. Men det berodde ju givetvis inte på det utan helt enkelt på att han ibland inte hänger med i tempot riktigt och därav drar på sig utvisningar som ser onödiga ut.

Självklart så gör han ju sitt bästa det är det väl ingen som tvivlar på?

Även om jag måste erkänna att jag tycker det är oroande med hans insatser på planen i synnerhet nästa år han lär ju inte få det enklare då med tempot som jag redan nu tycker är ett tydligt problem.
mille

Inläggav mille » 7 oktober 2013, 18:51

Vill förövrigt tillägga att som du är inne på Dekman att mobbing är aldrig någonsin okej oavsett vem det gäller.
Självklart stöttar man ju det lag som står på banan även om det kan brinna i skallen under stundens hetta på matcher ibland.
mille

Inläggav Sevin » 7 oktober 2013, 20:50

Petrasek spelar dåligt nog för att förtjäna skiten.
Och jo Dekman, han var dålig stora delar av förra säsongen också. Mycket av det lyckades han reparera då, men det var inte den gamle Petrasek förra året heller. Och det går läskigt fort neråt.
Med det sagt, så tycker jag ändå man kan lugna sig.
självklart är alla irriterade på starten, och speciellt när vår tillförordnade kapten är en av de som underpresterar mest. Kritik ska ges, och Petrasek ska också ha den, men det räcker egentligen så.
Alla ser att han inte duger just nu. Alla vet också varför. Finns väl inte så mycket mer att säga egentligen.

Och jag är alltid av den uppfattningen att en kille som försöker, hur dålig han än är, gör sig alltid immun mot mycket av kritiken och skitsnacket.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav CROHB » 7 oktober 2013, 21:21

Det man kan fundera på är varför han har näst mest istid i laget när i princip alla är överens om att han varit i spannet dålig - jättedålig i år. Han har mer än dubbla istiden än Jesper Williamsson och man brukar säga att istid förtjänar man. Jag personligen känner mig mycket tryggare när JW är inne på isen. Kanske inte är så konstigt att vi ligger där vi ligger när matchningen ser ut så här! Förra säsongen var han ju petad en del matcher vilket man får ge UD cred för att han vågade då. Expressens fyra getingar innan serien framstår som ännu märkligare nu än det gjorde då.
CROHB

Inläggav Sevin » 7 oktober 2013, 22:18

Att Petrasek får spela mycket är dock aldrig Petraseks fel, även om det låter så här inne ibland.
Och med många backar borta förstår jag ändå att han får mycket speltid, även om det inte går bra. Petrasek är ingen att luta sig mot i år, men vi har väl egentligen ingen annan just nu.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav mrcadaza » 8 oktober 2013, 09:57

Dekis. Ska man ALLTID stirra sig blint på statistik?
Att han är inne på mål innebär inte att han är delaktig i målen.

Sett till hur han spelar så är han under all kritik. Hittills i år men även all the way sedan han kom tillbaka från Russkie.
Det är många som på alla möjliga forum och sajter säger samma sak om Pettan.
Visst han är en ikon inom HV men hans kurva går inte uppåt eller4 framåt. Den går neråt och det kan du väl inte förneka?
Jag förstår att du är ett fan av Pettan. Jag är det INTE och det får vi acceptera att vi tycker olika ;) .
Men ska vi ha en kapten så får han tamejfasiken inte va en sådangnällkärring som han är. Mkt dålig förebild.
Kung Johan borde ta en charmkurs med Pettan hur man hanterar media.

Och tar man bort Gagnon så får man peta Pettan för att åtminstone ruska liv i honom.
HVhjärta!! ja det får han börja visa nu.
Hoppas att allt ändå kan vändas till positivt.
Senast redigerad av mrcadaza 8 oktober 2013, 13:43, redigerad totalt 1 gång.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Henning » 8 oktober 2013, 10:11

mrcadaza skrev:Dekis. Ska man ALLTID stirra sig blint på statistik?
Att han är inne på mål innebär inte att han är delaktig i målen.

Samma sak gäller för mål framåt, över en säsong får man nog ändå tro att det jämnar ut sig.

Sen håller jag med dig om att Petrasek är under all kritik och att han varit det sedan han kom tillbaka från KHL och min uppfattning är att han varit sämre än vad siffrorna visar.
Henning

Inläggav CROHB » 8 oktober 2013, 11:05

Det är ju just sådana värvningar som Pettan och Luoma på tre år, i Pettans fall 3 1/2 år som har gjort att vi har det läget vi har. Utan att veta exakt vad de tjänar / tjänat men man kan anta att det är runt 200 000 i månaden. Med sociala kostnader och allt annat så kostar deras kontrakt HV ca 10 miljoner var. De ca 20 miljonerna kunde använts mycket bättre än till två spelare som i princip inte borde platsat alls i laget. Finns många fler exempel tyvärr. Lätt att vara efterklok givetvis men varningsklockorna ringde redan då.
Är också synd att det sista intrycket av dem blir negativt då båda tidigare bidragit till HVs framgångar och varit värda sina kontrakt.
Kan kanske vara en lösning att lämna kaptensrollen till någon annan och se om det blir en positiv effekt av det, inte troligt men kanske värt att pröva?
CROHB

Inläggav Keskinen » 8 oktober 2013, 15:41

Tjurig, gnällig, dålig i media, förbannad & dålig förebild, ja det skrivs mycket om våran kapten. Han är utsedd som kapten i Davidssons frånvaro för att de ansåg att han var rätt man och jag tror nog de har full koll på hur Pettan agerar i olika situiationer. Han är vald för att han är som han är och ska inte ändra sig ett skit i min mening, då blir det bara något oäkta!

Han har absolut inte spelat sin bästa hockey men när folk uttalar sig om att han måste visa HV-hjärta så blir man förbannad, han älskar denna föreningen så otroligt mycket och är nog en av de spelare som tycker det är mest jobbigt att resultaten inte studsat rätt hittills.
Keskinen

Inläggav Sevin » 8 oktober 2013, 18:12

Sen irriterar jag mig också på Petraseks gnäll, men det behöver inte betyda att han är en dålig lagkapten.
Henrik Larsson i Helsingborg var den gnälligaste jäveln i allsvenskan, alltid på domaren och höll på. Tror Henkeborg var rätt nöjda med honom ändå. Sen skiljer det sig ju såklart mellan hockey och fotboll, men vad vi irriterar på behöver nödvändigtvis inte vara ett irritationsmoment i truppen.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav RJ--92 » 8 oktober 2013, 18:30

Sevin skrev:Sen irriterar jag mig också på Petraseks gnäll, men det behöver inte betyda att han är en dålig lagkapten.
Henrik Larsson i Helsingborg var den gnälligaste jäveln i allsvenskan, alltid på domaren och höll på. Tror Henkeborg var rätt nöjda med honom ändå. Sen skiljer det sig ju såklart mellan hockey och fotboll, men vad vi irriterar på behöver nödvändigtvis inte vara ett irritationsmoment i truppen.

Sista tiden innan Henke tog han lite väl mycket fördelar av sin stjärnglans, kunde tex få flyga till/från Gefle borta då de va tråkigt och jobbigt att åka buss så länge, annan grej va att han ej behövde va med på lika mycket försäsongsträning typ. HIF då kretsa kring Henke, idag är HIF mer känt som lag och så typ. Sen såklart Henke va på sitt överlägsen inom AS ibland helt klart mot övriga anfallare dock aldrig skyttekung då han gjorde många assist också.
RJ--92

Inläggav HV 4ever » 8 oktober 2013, 20:01

Jag är lika orolig varje gång Peteasek är inne på isen nu för tiden, dax att bänka honom nu och spela en junis istället!!
HV 4ever

Inläggav Jacks » 8 oktober 2013, 22:09

Totalt under isen. Vad har hänt? Ingen spelare har varit bra i år, men med Petrasek är det ju extremt. Sumpar enkla pass och felbedömningar i väldigt många situationer. Förstår att det är mycket frustration inblandat, men vad i helvete?
En utsedd kapten MÅSTE man kunna begära ska kliva fram och spela enkelt. Det här är helt underkänt.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav Dovahkiin » 9 oktober 2013, 00:23

Många gnällde på Petrasek vid 1-3 målet men tycker inte det var hans fel. Krog slog en usel pass som gick till icing direkt efter det losade Krog den teken och Petrasek blev lämnad med två st spelare ensam. Vid 0-1 målet så sätter Krog Pettan i en jobbig sits när han lägger den korkade passen som han gör.

Gäller se hela bilden. Dock har Pettan mkt att bevisa. Men så usel är han inte tycker jag.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Sevin » 9 oktober 2013, 01:21

Petrasek gick -3 idag varav en var en ren assist till motspelaren. Det går inte att undanta honom från ansvar i den här matchen. Det var absolut inte hans dag idag.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Henning » 9 oktober 2013, 09:16

Dovahkiin skrev:Många gnällde på Petrasek vid 1-3 målet men tycker inte det var hans fel. Krog slog en usel pass som gick till icing direkt efter det losade Krog den teken och Petrasek blev lämnad med två st spelare ensam. Vid 0-1 målet så sätter Krog Pettan i en jobbig sits när han lägger den korkade passen som han gör.

Gäller se hela bilden. Dock har Pettan mkt att bevisa. Men så usel är han inte tycker jag.

Tror det var Beach som la passen till Pettan vid 0-1 va? eller såg jag fel?
Tycker iof inte att det var något fel på den passen, Pettan hade nog tid att göra sig av med pucken. Blir man pressad så är det bättre att slå ett hårt pass i rundeln eller låsa fast den vid sargen.
Henning

Inläggav CarlTheMan » 9 oktober 2013, 09:33

Att gnälla på Petraseks ledarskap är bara löjligt. Vi har ingen aning om hur det låter i båset eller i omklädningsrummet. Håller heller inte med om att lagkaptenen i ett lag alltid måste vara "framträdande". Han ska gå i bräschen och vara ett föredöme, absolut, men någon spelare av yppersta klass behöver det inte vara.

Den defensiva biten har väl aldrig varit Petraseks främsta sida men han tillför just nu heller ingenting offensivt, och så har det varit ända sedan han återvände till KHL. Det kan man inte kalla svacka och jag är rädd för att åldern börjar ta ut sin rätt för den gode Pettan...
CarlTheMan

Inläggav Perala » 9 oktober 2013, 11:01

Han va bra förra säsongen? Jaha och?
Väger ju väldigt mycket nu när han i särklass är den
Sämsta backen i laget just nu, han är kapten o ska leda laget på
Isen, han gör säkert bra i utanför isen
Perala

Inläggav chinobar » 9 oktober 2013, 11:10

Det jag ogillar är allt gnället, på domarna, i media osv. Det har inget att göra med hur han är i omklädningsrummet, kanske kan påverka lite hur han låter i båset ibland kan jag inbilla mig.
Jag säger inte att han inte är en grym ledare, för det har jag ingen aning om, det ser bara jävligt illa ut med allt gnäll.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Lindblad » 9 oktober 2013, 12:07

Tyvärr har Pettan på 10 matcher åstadkommit:

1 poäng (sämst i laget)
-7 i plus/minus (sämst i laget)
0 mål på 22 skott (sämst i laget).
22 utvisningsminuter (flest i laget)

Usch det svider att konstatera.
Lindblad

Inläggav nocharity » 9 oktober 2013, 13:00

I mina ögon ska en bra ledare/kapten ha dessa egenskaper:

Han ska vara Lojal mot sin klubb/lag
Han ska vara den som går i bräschen när andra bara tittar på
Han ska vara den som ska stötta och fylla sina medspelare med energi och positivitet på/utanför isen
Han ska göra så lite fel som möjligt i sitt spel
Han ska vara den som alltid står med ryggen rak i med och motvind
Han ska visa att det är en stor ära att bära ett C på bröstet, inte bara för ledningen utan också för fansen och för media.

m.m

Just nu uppfyller David Petrasek endast den första punkten. Petrasek, likt hela laget, är fyllda av negativitet och det har smugit in en slags "jagkaninte"-kultur i hela truppen. Detta måste framför allt Han och hans assisterande se och Dom måste ta första steget i rätt riktning. Som en god ledare ska göra: Han måste ta första steget framåt!

Den enda jag känner som försöker leda vårat lag är Elias Fälth.

33 = C
nocharity

Inläggav hokky » 9 oktober 2013, 13:00

Finns ingen mening med att hänga ut en spelare när ett helt lag underpresterar kraftigt. Sparkas Dahlen och laget lyfter sig men Pettan stannar på denna nivån, då är jag beredd att kritisera.

Angående ledarskapet så tror jag han passar bra som kapten. Givetvis ingen Davidsson men det finns ingen liknande i SHL. Han har ett stort Hv hjärta och viljan att vinna är är antagligen störst i laget. Gnället är ett sätt att påverka domarna och jag köper det helt och hållet. Vi ska se till att vinna matcher och vi har ingen med den lugna auktoritet som snöret. Jag vill vi börjar vinna sen får det vara hur grisigt och tråkigt som helst. Så fortsätt gnäll Pettan!
hokky

Inläggav nocharity » 9 oktober 2013, 13:13

Nu handlar det nog egentligen inte om att folk kritiserar enskilda individer, den gemensamma nämnaren är väl att samtliga som fått utstå hårdast kritik ska vara dem som också är tänkta att leda laget. Att vara Kapten för ett lag med så fin historia och så många brinnande HV-hjärtan, det är inte enkelt. Det är många som vill se huvuden rulla och att något ska förändras men väldigt lite sker. Att då våran Kapten får utstå hård kritik är bara något som "goes with the job". Sen att, om man kolla på statistiken som "Lindblad" här över skrivit ut på pettan, ja då är det med all rätt dags att kritisera.

Man blir inte bättre av en massa klappar på axeln, då och då behöver du en spark i arselt också!
nocharity

Inläggav Sevin » 9 oktober 2013, 16:40

Fast jag tycker också Petrasek har haft en riktigt dålig start på säsongen, och trots det vill jag inte att man tar bort hans C.
Folk gnäller på när Dahlén kastar runt i kedjorna, det är INGENTING av hur mycket det kan förstöra för ett lag och enskilda spelare om man petar spelare från kaptensroll och liknande.
Så när det gäller Pettans C så tycker jag att han ska ha kvar det. Annars är risken att man dödar honom.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Diabolics » 10 oktober 2013, 21:26

bänka petrasek.

Nu.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare