Tråden om SC Johan Hult

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om SC Johan Hult

Inläggav Diabolics » 24 januari 2022, 13:02

Ni som inte förstår varför folk blir otroligt provocerade av Hults intervju kan läsa lite längre upp i tråden där jag lägger ut texten om detta, samt ger min syn på varför era "jag kan inte se vad det skall skada/hjälpa"-argument inte håller. Bemöt dem istället för att bara skriva "jag kan inte se" eller "jag kan inte förstå". Gör en insats i att försöka förstå först istället för att åberopa ignorans.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 24 januari 2022, 15:13

Diabolics skrev:Ni som inte förstår varför folk blir otroligt provocerade av Hults intervju kan läsa lite längre upp i tråden där jag lägger ut texten om detta, samt ger min syn på varför era "jag kan inte se vad det skall skada/hjälpa"-argument inte håller. Bemöt dem istället för att bara skriva "jag kan inte se" eller "jag kan inte förstå". Gör en insats i att försöka förstå först istället för att åberopa ignorans.

14 inlägg på rad med bara #hultout som enda budskap.

på tal om argument.

Tror ni det är nån som ens orkar komma med ett annat perspektiv i den här miljön. Det här börjar likna rättshaveristiska forum bland diverse självutnämnda Sverigevänner, antivaxxare och allmänna folihehattar.

Dekman out.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 15:17

dekman skrev:
Diabolics skrev:Ni som inte förstår varför folk blir otroligt provocerade av Hults intervju kan läsa lite längre upp i tråden där jag lägger ut texten om detta, samt ger min syn på varför era "jag kan inte se vad det skall skada/hjälpa"-argument inte håller. Bemöt dem istället för att bara skriva "jag kan inte se" eller "jag kan inte förstå". Gör en insats i att försöka förstå först istället för att åberopa ignorans.

på tal om argument.

Tror ni det är nån som ens orkar komma med ett annat perspektiv i den här miljön. Det här börjar likna rättshaveristiska forum bland diverse självutnämnda Sverigevänner, antivaxxare och allmänna folihehattar.

Dekman out.

Oj... Att sortera in personer som ogillar en sportchef för ett hockeylag med dessa grupper var rätt magstarkt. Lite stötande till och med, om man nu inte anser sig vara något av dessa?
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav dekman » 24 januari 2022, 15:19

lejacques skrev:
dekman skrev:

på tal om argument.

Dekman out.

Oj... Att sortera in personer som ogillar en sportchef för ett hockeylag med dessa grupper var rätt magstarkt. Lite stötande till och med, om man nu inte anser sig vara något av dessa?

Nu var det väsentliga början av den meningen:

"Det här börjar likna rättshaveristiska forum".

Men ni vill inte hamna där...

Jag kommer i alla att lämna det här forumet omedelbart. Det ger inte mig något. Och ägandeskapet kommer att lämnas över till någon som brinner för forumet. Det är inte schysst mot någon att det är jag som äger det.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 16:17

Då tackar jag dig för din tid och engagemang! Och stort tack för att du hållit forumet levande. Trist att du inte är med dagen vi firar tio år!

<3
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 24 januari 2022, 17:56

dekman skrev:

på tal om argument.

Dekman out.

Vi åkte ur SHL förra året, som Sveriges näst rikaste klubb, med en ganska rejäl lönebudget. Hult verkar inte ha lärt sig någonting av det. Samma floskler, samma arbetssätt. Det framförs gott om argument för varför han borde avgå eller få sparken, till slut blir uppenbarligen många bara trötta på att det inte händer något, att vädra sitt missnöje med att skriva #HultOut i det läget är väl knappast, vad ska man säga...kontroversiellt? Anledningarna till varför har ju upprepats tillräckligt många gånger.

Det andra perspektivet vore dock intressant att höra, synd då att ingen orkar komma med det i den här miljön. För hur jag än vrider och vänder på det så känns det ganska uppenbart att Hult inte har kompetens nog för den tjänst han har.

Personligen vet jag inte ens om jag skulle glädjas nämnvärt åt en återkomst redan i år, för det faktum att Hult isåfall mest troligt blir kvar som sportchef skulle ligga som en blöt jävla filt över all glädje ett eventuellt avancemang skulle innebära, eftersom att erfarenheten säger mig att vi kommer ställa ett dyrt, trubbigt lag på isen, som slåss för att överleva och knappast spelar vad som kan klassas som underhållande hockey. Hoppas givetvis att jag har fel, men jag har jävligt svårt att se optimistiskt på nästa säsong, oavsett utfall denna säsongen och det är nog där i mycket av min frustration ligger.
aimstar

Inläggav Pg79an » 24 januari 2022, 19:36

Enligt twitteromröstningen så är läget efter 105 röster:
Hult som sportchef
JA 26 %. NEJ 74 %

Lägger väl ingen större vikt på en omröstning på twitter men ändå lite talande för att fler kanske har ändrat åsikt jämfört med hur det sett ut tidigare. Hade samma omröstning gjorts på Facebook hade troligtvis siffrorna varit de omvända.
Pg79an

Inläggav Diabolics » 24 januari 2022, 19:41

Pg79an skrev:Enligt twitteromröstningen så är läget efter 105 röster:
Hult som sportchef
JA 26 %. NEJ 74 %

Lägger väl ingen större vikt på en omröstning på twitter men ändå lite talande för att fler kanske har ändrat åsikt jämfört med hur det sett ut tidigare. Hade samma omröstning gjorts på Facebook hade troligtvis siffrorna varit de omvända.

Man är ju liiiiite nyfiken på vad en sådan omröstning hade gett i hvfans-gruppen på Facebook, det är man :D
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Farzan » 24 januari 2022, 19:59

aimstar skrev:
dekman skrev:

på tal om argument.

Dekman out.

Vi åkte ur SHL förra året, som Sveriges näst rikaste klubb, med en ganska rejäl lönebudget. Hult verkar inte ha lärt sig någonting av det. Samma floskler, samma arbetssätt. Det framförs gott om argument för varför han borde avgå eller få sparken, till slut blir uppenbarligen många bara trötta på att det inte händer något, att vädra sitt missnöje med att skriva #HultOut i det läget är väl knappast, vad ska man säga...kontroversiellt? Anledningarna till varför har ju upprepats tillräckligt många gånger.

Det andra perspektivet vore dock intressant att höra, synd då att ingen orkar komma med det i den här miljön. För hur jag än vrider och vänder på det så känns det ganska uppenbart att Hult inte har kompetens nog för den tjänst han har.

Personligen vet jag inte ens om jag skulle glädjas nämnvärt åt en återkomst redan i år, för det faktum att Hult isåfall mest troligt blir kvar som sportchef skulle ligga som en blöt jävla filt över all glädje ett eventuellt avancemang skulle innebära, eftersom att erfarenheten säger mig att vi kommer ställa ett dyrt, trubbigt lag på isen, som slåss för att överleva och knappast spelar vad som kan klassas som underhållande hockey. Hoppas givetvis att jag har fel, men jag har jävligt svårt att se optimistiskt på nästa säsong, oavsett utfall denna säsongen och det är nog där i mycket av min frustration ligger.

Nu är det ju inte frågan om Hult ska vara kvar eller inte som detta handlar om. Det är synpunkterna på att det är det enda som skrivs i vartenda inlägg i varenda tråd. Vi vet att alla tycker att Hult är en dålig sportchef och skulle ha entledigats för länge sen.
Vi behöver inte ha något annat perspektiv. Vi önskar att alla dessa inlägg om Hults tillkortakommanden kunde stanna här, i den tråden som är avsedd för ovannämnda sportchef. Då kan man gå in och läsa i dom andra trådarna och diskutera andra saker utan att översköljas med inlägg om att Hult är kass och borde få sparken. Vi har redan sett detta framföras minst 4 564 gånger.
Är detta något som övriga forumdeltagare kan ha förståelse för?
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 20:28

Jag köper det. Däremot har jag väldigt svårt att se hur vi ska kunna samla allt här. Som jag skrivit tidigare. Med tanke på Hults roll så tycker i alla fall jag att det inte är märkligt om hans namn poppar upp i trådar som exempelvis den om HV71, spelarrykten, lagbygget osv.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav aimstar » 24 januari 2022, 20:39

lejacques skrev:Jag köper det. Däremot har jag väldigt svårt att se hur vi ska kunna samla allt här. Som jag skrivit tidigare. Med tanke på Hults roll så tycker i alla fall jag att det inte är märkligt om hans namn poppar upp i trådar som exempelvis den om HV71, spelarrykten, lagbygget osv.

Tänkte svarat typ exakt detta till dig Farzan, så enklare att bara citera. Specifik Hult-kritik (positiv och negativ) hör såklart hemma i denna tråden, men i t.ex spelardrömmar-tråden så är det ganska relevant att dra upp Hult också ibland.
aimstar

Inläggav Pg79an » 24 januari 2022, 20:43

aimstar skrev:
lejacques skrev:Jag köper det. Däremot har jag väldigt svårt att se hur vi ska kunna samla allt här. Som jag skrivit tidigare. Med tanke på Hults roll så tycker i alla fall jag att det inte är märkligt om hans namn poppar upp i trådar som exempelvis den om HV71, spelarrykten, lagbygget osv.

Tänkte svarat typ exakt detta till dig Farzan, så enklare att bara citera. Specifik Hult-kritik (positiv och negativ) hör såklart hemma i denna tråden, men i t.ex spelardrömmar-tråden så är det ganska relevant att dra upp Hult också ibland.

Ja han är ju lite av kärnan i föreningen…
Pg79an

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 20:50

Känns spontant som att Diabolics får utveckla lite hur han tänker. Jag är med på att detta är ett försök till att skapa bättre stämning. ”Hult är si och Hult är så”-inlägg har inte heller jag varit ett fan av (även om även jag trillat dit nångång..) Men exempelvis. Om jag diskuterar spelarrekryteringar i den tråden. Hur är det möjligt att diskutera detta utan att ta hänsyn till sportchef? Ska jag ta detta i Hulttråden, alternativt låta bli att nämna Hults namn med respekt för dem som är trötta på att hans namn dyker upp överallt? Det känns ju inte heller helt hållbart.

Som sagt. Jag köper syftet. Det är väl aldrig fel med bra stämning. Men om det innebär att man ska halvcensurera sig själv för att andra inte orkar läsa om det? Ja, då blir det ju rätt platt. Det är ungefär som om jag skulle säga: ”Nä, nu tycker jag vi är lite väl hårda mot Gunnarsson (vilket jag tycker). Kan ni skärpa er och sluta skriva om det. Åtminstone behöver ni inte nämna hans namn när ni diskuterar målvaktsspelet”.

Sen köper jag inte åsikten om att det är någon slags ensidig diskussion här på forumet, oavsett vad vi diskuterar, vilket jag också tycker den här tråden varit ett utmärkt exempel på under dagen.

Diabolics får gärna flytta detta inlägget till Stämningen på forumet-tråden om han vill.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Farzan » 24 januari 2022, 21:10

lejacques skrev:Känns spontant som att Diabolics får utveckla lite hur han tänker. Jag är med på att detta är ett försök till att skapa bättre stämning. ”Hult är si och Hult är så”-inlägg har inte heller jag varit ett fan av (även om även jag trillat dit nångång..) Men exempelvis. Om jag diskuterar spelarrekryteringar i den tråden. Hur är det möjligt att diskutera detta utan att ta hänsyn till sportchef? Ska jag ta detta i Hulttråden, alternativt låta bli att nämna Hults namn med respekt för dem som är trötta på att hans namn dyker upp överallt? Det känns ju inte heller helt hållbart.

Som sagt. Jag köper syftet. Det är väl aldrig fel med bra stämning. Men om det innebär att man ska halvcensurera sig själv för att andra inte orkar läsa om det? Ja, då blir det ju rätt platt. Det är ungefär som om jag skulle säga: ”Nä, nu tycker jag vi är lite väl hårda mot Gunnarsson (vilket jag tycker). Kan ni skärpa er och sluta skriva om det. Åtminstone behöver ni inte nämna hans namn när ni diskuterar målvaktsspelet”.

Sen köper jag inte åsikten om att det är någon slags ensidig diskussion här på forumet, oavsett vad vi diskuterar, vilket jag också tycker den här tråden varit ett utmärkt exempel på under dagen.

Diabolics får gärna flytta detta inlägget till Stämningen på forumet-tråden om han vill.

Självklart skall man få nämna sportchefen i olika diskussioner, även nämna honom vid namn, allt annat vore väl lite absurt.
Vad jag vänder mig mot är när det blir exempelvis: "Vi hade säkert kunna få mycket bättre spelare, man nu är ju Hult urusel så det är bara att glömma" Eller: Hult, den sopan, kan ju inte göra något rätt så vi får nöja oss med några lån från Dalen.
Vanliga sakliga kommentarer där man nämner Hult vid namn, utan att lägga till några mindre smickrande egenskaper, är det nog ingen som har något emot. Hult är si och Hult är så-inlägg kan däremot stanna i Hult-tråden.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav lejacques » 24 januari 2022, 21:17

Farzan skrev:
lejacques skrev:Känns spontant som att Diabolics får utveckla lite hur han tänker. Jag är med på att detta är ett försök till att skapa bättre stämning. ”Hult är si och Hult är så”-inlägg har inte heller jag varit ett fan av (även om även jag trillat dit nångång..) Men exempelvis. Om jag diskuterar spelarrekryteringar i den tråden. Hur är det möjligt att diskutera detta utan att ta hänsyn till sportchef? Ska jag ta detta i Hulttråden, alternativt låta bli att nämna Hults namn med respekt för dem som är trötta på att hans namn dyker upp överallt? Det känns ju inte heller helt hållbart.

Självklart skall man få nämna sportchefen i olika diskussioner, även nämna honom vid namn, allt annat vore väl lite absurt.
Vad jag vänder mig mot är när det blir exempelvis: "Vi hade säkert kunna få mycket bättre spelare, man nu är ju Hult urusel så det är bara att glömma" Eller: Hult, den sopan, kan ju inte göra något rätt så vi får nöja oss med några lån från Dalen.
Vanliga sakliga kommentarer där man nämner Hult vid namn, utan att lägga till några mindre smickrande egenskaper, är det nog ingen som har något emot. Hult är si och Hult är så-inlägg kan däremot stanna i Hult-tråden.

+1 då är jag med dig
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 25 januari 2022, 01:21

lejacques skrev:
Farzan skrev:

+1 då är jag med dig

Jag tycker det är en bra regel.

Men kolla vad jag skrev i tråden om HV71. Nämner man hult massor av gånger, ja då är det nog ett inlägg som passar bättre här. Startar men hela sitt inlägg med: "Hult..... dittan dattan...." då är det nog så oxå. Men, refererar man bara till SC en gång, eller till och med använder personen hult i ett sammanhang, ja då är det inte hela världen. Syftet är inte att vara stenhård, utan bara att folk måste tänka efter och komma fram till:

Vad diskuterar jag, ämnet i den rådande tråden, eller Hult?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 25 januari 2022, 01:34

Tycker inte det är konstigt alls att Hult nämns i flertalet trådar. Det går liksom hand i hand en hel del trådar med tanke på hans roll som SC.
Har man valt att ta en tjänst som offentligt person så måste man tyvärr vara beredd på att det kommer nordliga vindar när det inte går bra.

Men det gäller att skilja på SC Hult och privatperson Hult! Är säkert en riktigt bra man, pappa och kompis! Men som sportchef har han bevisligen inte klarat av.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Re: Lagbygget 21/22

Inläggav spaawn » 25 januari 2022, 08:33

Troligen mörkas det isåfall för att Hult ska kunna gömma sig bakom "Jag värvade ingen ersättare för jag trodde ju att Ullström skulle komma tillbaka, nu blev det inte så tyvärr, så vi får jobba med det vi har."
spaawn

Inläggav Windom Earle » 25 januari 2022, 10:30

spaawn skrev:Troligen mörkas det isåfall för att Hult ska kunna gömma sig bakom "Jag värvade ingen ersättare för jag trodde ju att Ullström skulle komma tillbaka, nu blev det inte så tyvärr, så vi får jobba med det vi har."

Väldigt spekulativt...
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav lejacques » 25 januari 2022, 10:39

Windom Earle skrev:
spaawn skrev:Troligen mörkas det isåfall för att Hult ska kunna gömma sig bakom "Jag värvade ingen ersättare för jag trodde ju att Ullström skulle komma tillbaka, nu blev det inte så tyvärr, så vi får jobba med det vi har."

Väldigt spekulativt...

Må så vara. Men det är ju inte första gången truppen försvagas (inte förstärks) under säsong med Hult som sportchef.

HV har hela tiden sagt att det skulle vara en bonus med Ulla. Men eftersom de inte har värvat, samt att Ulla faktiskt gjort comeback och att man inte förstärkt laget, så gissar jag att man utgått från att han ska vara frisk och fit for fight.

Nu hoppas vi Ulla är 100-procentig när det avgörs (det är direkt nödvändigt). Om det nu inte blir så skulle jag inte bli ett dugg förvånad om man skyller på skador om resultatet inte blir som vi vill i vår, i stället för att fokusera på det verkliga problemet – att vi aldrig stärkte upp laget.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Fegon_ » 25 januari 2022, 12:47

Alla som är i upplösningstillstånd, säger inte Hult att man vill spets till, men som helhet är det den här gruppen som ska göra det. Han MÅSTE säga att han tror på gruppen. Vad ska han säga "Vi tror på tre femmor av gruppen, måste ha in en hel till... För fem av killarna är vrålkass"

Man kan kanske lyssna på varför han säger saker och inte specifikt på vad.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav lejacques » 25 januari 2022, 12:51

Jag förväntar mig inte att en sportchef sågar sitt lag offentligt, samma lag som han byggt upp och är ansvarig för. Det är ju som att kritisera sig själv.

Däremot förväntar jag mig att en sportchef agerar om han ser brister i laget.

Men det här kanske vi ska ta i Hult-tråden?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 25 januari 2022, 13:02

Ja denna diskussion passar här 8-)

Men Fegon_ du gör en halmgubbe av saken. Du förenklar argumentet till absurdum. INGEN har sagt att vi kräver att Hult såga laget.

Men, Wilander har sagt att ingen åtgärd skall hållas tillbaka för att säkerställa att vi går upp. Det inkluderar definitivt värvningar. De har specifikt talat om vikten att vara aktiv och värva kontinuerligt.

Nu går Hult ut och i stora drag motsäger detta. DET är vad vi kritiserar. Och det låter otäckt likt ut hur det gjort under många år under Hult. Och resultatet vet vi.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav frippe-borås » 25 januari 2022, 13:09

Säger man att man ska ha högt i tak så kan han väl säga att det finns spelare som inte levt upp till förväntningarna. Däremot så behöver man inte nämna namn. Är ingen dagisverksamhet man bedriver. Det är proffs och de ska man inte behöva dalta med till minsta lilla detalj.
Han säger att spelet inte varit bra, men det beror ju mest på att materialet inte finns för att spela den typ av hockey Hv71 vill stå för.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav håvesjuttioett » 25 januari 2022, 15:03

Va tvungen att köpa AB+ för att få höra exakt vad som sades. Hults svar i ABs 60 minuter gällande förändringar i trupp, om någon är intresserad (innan Powell värvades). Läs fort, kanske bryter mot några eventuella lagar i allmänhet och forumregler i synnerhet (vill ni, så kan ni tolka det som att jag parafraserar ;)):

Ros: Abrahamsson berättade igår om att Myles Powell är på gång till HV71. Vad kan du säga om den potentiella värvningen?

Hult: Aa, egentligen ingenting utan Myles är Västervik-spelare. Så just enskild kommentar har jag inte så mycket i dagsläget att kommentera. Men sen annars är det ju som du säger att vi har fram till den 15e å se om hur vår roster ska se ut efter den 15e å när vi går in i avgörande skedet på den här säsongen. Så det stämmer ju och nånstans får vi värdera hela tiden också vad, ta med vår skadesituation, hur ser det ut för till exempel Simon Önerud. Hur nära är han? Går det bra med hans rehab? Vi värderar ju in Zion. Nu ligger väl han lite längre bort men i hela den där biten också å försöka hitta, om vi kan hitta någon enstaka pusselbit som kan hjälpa oss att vara riktigt, riktigt starka när vi ska gå in i slutskedet. Men som vi har sagt också, för oss är det... Dom spelare vi har idag kommer ju alltid vara nummer ett. Det kommer... Ni har ju själva varit inne på det litegrann nu, att vi hackat spelmässigt lite å jag menar det är ju inte så att vi kommer plocka in en eller två utifrån å dom kommer se till att vi helt plötsligt spelar en bländande hockey utan det handlar ju om dom spelare vi har idag som... Det är ju där vi måste lägga ner vår största tid å vårt största fokus hela tiden å det är viktigt att vi inte glömmer bort de å tittar på, för långt bort heller utan vi tycker vi har en bra grupp idag som vi ska jobba med å... Som ni säger, det finns mer att få ut ur den här gruppen är känslan hos oss allihopa.

Ros: Har du en säck med pengar från Wilander att hantera å kunna värva spelare för, eller... När vi har pratat med andra klubbar så har vi märkt att covid har ju förändrat likviditeten hos dom flesta å då kanske det är tuffare å göra utköp eller värvningar?

Hult: Aa men så är det ju, det förändras ju ganska snabbt här med covid å man ska, man ska ha stor respekt för de, å framförallt för det ekonomiska också. Som sagt, jag vet att vi har, vi har det ganska bra förspänt om vi jämför med många utav våra konkurrenter. Men sen är det också som vi varit inne på innan i... När man värvar en spelare under sommaren så är det oftast en tvåparts-lösning, det vill säga en klubb och en spelare som ska hitta en lösning. När man är i det här skedet på säsongen så är det inte sällan det är en treparts-lösning, det vill säga att det är en lösning mellan två klubbar och en spelare som ska komma till. Så de gör ju, de gör ju att läget inte blir, ja, det blir en annan typ av förhandling hela tiden. Så... Aa vi får se vad som händer här framöver

Norberg: Men känner du... När jag hör dig prata så låter de ju som att du... Att möjligtvis en värvning innebär att fylla... fylla tomrummet efter skadade spelare, typ raka ersättare men är det... Känner du att det är nånting i övrigt som saknas i truppen eller är truppen så komplett så att ni ska kunna gå upp med befintligt lag?

Hult: Aa... Jag tror det, att vi skulle kunna göra de men jag menar att... När man sitter... Jag tror att när man sitter som sportchef oavsett å, eller som tränare så tror jag att man, man drömmer å man fantiserar å jag vill ha den ena å jag vill ha den andra men sen får man också, som sagt de är väl därför vi påminner oss själva också att... De är viktigt å se vad vi har också å inte bara vad vi eventuellt skulle kunna få eller vad vi tror att vi ska kunna få utan... För oss just när vi värdera skadesituationen handlar det också om... Om vi tittar på eventue... Potentiella nyförvärv vad som kan va viktigt för oss att ta in. Det handlar inte bara om raka ersättare utan också att ... Ser vi att Simon kommer tillbaka inom en snar framtid, aa men då vad bidrar han med, aa men de han är en kraftfull spelare med en stark skridskoåkning å en ledare för oss, ja men då får, vet vi att vi kommer få in de. Ska vi hitta nånting? Vad kan det dyka upp då? Så de är en kombination där hela tiden som vi för diskussioner med i tränargruppen å med organisationen hela tiden.

Tycker bilden som målats upp av intervjun här på forumet inte riktigt stämmer överens med vad som faktiskt sägs. Mer hoppfull om att det kan hända mer grejer än Powell/Söderberg nu än vad jag var innan.
håvesjuttioett

Inläggav Diabolics » 25 januari 2022, 15:13

Hur skiljer sig detta från allt han sagt de andra åren? Vad i detta ger dig hopp om att det är en förändring från förra årens slapphet?

Återigen, Dekman hakade upp sig på att jag "nagelfarde" Hults uttalande och letade efter saker som kunde tolkas negativt. På samma sätt så ser jag återigen en vilja hos de som "hoppas" att tolka det som Hult säger som om det kommer förstärkningar. Många är de år då folk skrikit sig hesa efter spätz och sedan blivit besvikna på föreningen när det inte levererats (detta är en återkomandeen käpphäst för mig som ni kanske minns?).

Jag ser inget i de svaren ovan som pekar på någon större ambition att förstärka. Så jag "synar" Hult, och "höjer" med kunskapen från förra årets overksamhet som ledde oss ner i fördärvet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav håvesjuttioett » 25 januari 2022, 15:59

Diabolics skrev:Hur skiljer sig detta från allt han sagt de andra åren? Vad i detta ger dig hopp om att det är en förändring från förra årens slapphet?

Återigen, Dekman hakade upp sig på att jag "nagelfarde" Hults uttalande och letade efter saker som kunde tolkas negativt. På samma sätt så ser jag återigen en vilja hos de som "hoppas" att tolka det som Hult säger som om det kommer förstärkningar. Många är de år då folk skrikit sig hesa efter spätz och sedan blivit besvikna på föreningen när det inte levererats (detta är en återkomandeen käpphäst för mig som ni kanske minns?).

Jag ser inget i de svaren ovan som pekar på någon större ambition att förstärka. Så jag "synar" Hult, och "höjer" med kunskapen från förra årets overksamhet som ledde oss ner i fördärvet.

Inget. Men jag trodde Hult deklarerade att det inte skulle komma några nyförvärv i intervjun, vilket alltså inte är fallet. Det är ju, som du antyder, samma uttalanden som det alltid varit vilket är positivt (nåja) om man delar tidigare nämnda uppfattning.

Dörren för nyförvärv är inte nödvändigtvis stängd, bra. Det är samma person som ska leda spelare genom dörren, dåligt.
håvesjuttioett

Inläggav Farzan » 25 januari 2022, 19:16

Vi får vänta med spänning till dess att fönstret stänger för den här säsongen. Vem vet, vår sportchef kanske drar upp en eller annan kanin ur sin hatt.
Användarvisningsbild
Farzan

Inläggav Herkie82 » 25 januari 2022, 19:25

Hult svarar lika svävande som han alltid brukar göra tycker jag. Jag tycker inte att jag ser någon förändring i hur han agerar som sportchef jämfört med förra året.

Det är fortfarande samma prat om att det är gruppen som ska göra det och att vi ska utveckla gruppen med mera. Det han går in på där är inte en sportchefs fokus. Det är tränarna som skall göra det. Hans jobb är väl att leta upp vad som behövs för att fylla de brister i gruppen som tränarna ser?

Det är nästan så man blir frågande om Hult ens vet vad en sportchefs jobb är? Eller är jag helt ute och seglar med texten ovan?
Herkie82

Inläggav Diabolics » 25 januari 2022, 19:46

Farzan skrev:Vi får vänta med spänning till dess att fönstret stänger för den här säsongen. Vem vet, vår sportchef kanske drar upp en eller annan kanin ur sin hatt.

Det hoppas man ju. Det har ju hänt förr att han plockat in några riktiga guldkorn, men det enda som talar emot det är ju att han inte verkar kunna jobba under press. Hoppet är det sista som överger en.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare