lejacques skrev:327 Karlsson skrev:Jag tycker Lillis känns som en helt annan coach i år än tidigare. Han är rakare, tydligare, skippar mycket floskler, tar obekväma beslut och är ärlig. Tidig time out igår tex, för att försöka vända matchen och i slutändan gick det. Jag hoppas det går med säsongen också.
Tänkt samma tanke. Han har alltid gett ett sympatiskt och ärligt intryck. Men i år känns han som du säger jäkligt rak på sak.
Kanske Hults inflytande i föreningen är snudd på obefintligt nu, och Lillis behöver inte anpassa sig på samma sätt och därför kan ta för sig mer och köra sitt eget race?
Nu spekulerar vi högt och lågt här men det kan också vara så att tidigare så har vi gått såpass bra att han känt att han velat sväva ut lite för att ge spelarna mer handlingsfrihet medans nu när vi ligger riktigt brunt till så är det mer peka med hela handen som gäller. Det blir i sig en trygghet för spelarna med i ett sånt här läge som vi är i. Jag tror han anpassar sig efter vad situationen kräver.