Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #44 Ryan O'Byrne

Inläggav silver » 28 november 2015, 15:40

sammeandersson skrev:Hur länge blir O'Björn borta? Spelade upp sig rejält innan skadan...

Han kör rehab just nu, troligtvis tillbaka i början av december om allt går bra.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Bluey » 17 januari 2016, 00:42

Är Ryan skadad? Eller bänkad nu när vi har haft (snudd på) full backbesättning de senaste matcherna?
Bluey

Inläggav Trött liten jävel » 17 januari 2016, 00:56

Bluey skrev:Är Ryan skadad? Eller bänkad nu när vi har haft (snudd på) full backbesättning de senaste matcherna?

I HVTV (läs 14 januari) så sa Johan Lindbom att Björnen inte varit med och tränat så jag förutsätter att han fortfarande är skadad.
Tror att Björnen's aktier, trots sin "lilla" svacka, är betydligt vassare än Axel Eidstedts.
Jag är liten, aggressiv, trött och jävligt inkompetent. Men jag gillar glass.
Användarvisningsbild
Trött liten jävel

Inläggav silver » 18 februari 2016, 14:47

Användarvisningsbild
silver

Inläggav dekman » 18 februari 2016, 16:31

Om alla andra backar håller sig friska resten av säsongen (eller undviker avstängningar) så tror jag inte vi kommer få se så mycket mer av ROB i HV-dressen.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav chinobar » 18 februari 2016, 16:34

Så du tror man bryter kontraktet?
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav shitkicker » 18 februari 2016, 17:01

Man kan ju torrt konstatera att det hittills inte blivit mycket pang för pengarna av denna värvningen. Vi får hoppas att det ändrar sig till ev slutspel och nästa säsong.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav silver » 18 februari 2016, 17:09

dekman skrev:Om alla andra backar håller sig friska resten av säsongen (eller undviker avstängningar) så tror jag inte vi kommer få se så mycket mer av ROB i HV-dressen.

Skulle inte alls bli förvånad om man bryter kontraktet till nästa säsong. Beror lite också på om man förlänger med Karalahti eller inte, men skulle faktiskt inte bli ledsen om varken #8 eller #44 spelar i HV nästa säsong.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav dekman » 18 februari 2016, 17:37

chinobar skrev:Så du tror man bryter kontraktet?

Ja. Fast jag har inga som helst källor på detta, utan är enbart en gissning. Men jag har mycket svårt att se hur han ska kunna slå sig in bland ordinarie backar nästa säsong och då är det bättre för båda parter att bryta kontraktet.

Sen skulle det iofs inte förvåna mig ett dugg om han går till annat SHL-lag och gör samma utvecklingsresa som Welch eller Rahimi... :P

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav didotto » 18 februari 2016, 18:26

dekman skrev:

Ja. Fast jag har inga som helst källor på detta, utan är enbart en gissning. Men jag har mycket svårt att se hur han ska kunna slå sig in bland ordinarie backar nästa säsong och då är det bättre för båda parter att bryta kontraktet.

Sen skulle det iofs inte förvåna mig ett dugg om han går till annat SHL-lag och gör samma utvecklingsresa som Welch eller Rahimi... :P

Och då är det tjänstefel av J&J.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav dekman » 18 februari 2016, 18:31

didotto skrev:
dekman skrev:

Och då är det tjänstefel av J&J.

Japp! :lol:

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 18 februari 2016, 18:33

Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Macce » 18 februari 2016, 18:41

dekman skrev:Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick...

Inte dåligt av ROB... :) ;)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav PapaEmeritus » 18 februari 2016, 18:51

dekman skrev:Läste precis på Twitter att ROB spelade minre än tre minuter mot Brynäs och på den tiden lyckades vara inne på ett baklängesmål, få en utvisning samt åka på en hjärnskakning. Ett nytt slags hat-trick...

Ett O'Byrne hattrick! :lol:
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Junior » 18 februari 2016, 20:40

Känns lite tveksamt att tycka så här, önskar verkligen ingen spelare skadad! Men på något sätt är det skönt eftersom det garanterar att han inte kan spela.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav frippe-borås » 18 februari 2016, 23:12

Märkligt!

Måste vara en av de största felvärvningarna i HV71 historia!
Hade han åtminstone visat lite Ward karaktär så hade jag kunnat köpa det, men visar ju inga skills alls.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav jordfelsbrytare » 19 februari 2016, 09:29

En märklig värvning redan innan man sett honom på isen. Man sökte Marc-andre gragnani och var muntligt överens säger rykten? Sedan försökte man enligt rykten på mikko mäenpää. Men det sket sig och man värvar O'Byrne..... Jag förstår bara inte, hjälp mig att förstå hur tänkte man?! Hockeysverige skrattade ju åt värvningen. Uffe Brodin utsedde ju redan innan säsongen detta till årets flopp. Frågan jag undrat över hela säsongen är hur scoutingen gått till. Jag tycker vi fans förtjänar att få veta hur Johan Hult tänkte angående Ryan. Hur scoutades Ryan?! Nej någon nytta i HV71 gör han definitivt inte. Dumstruten på för Johan o alla inblandade i denna värvningen.
jordfelsbrytare

Inläggav chinobar » 19 februari 2016, 09:45

Värst vad skit han fick direkt när han blev skadad... Har han verkligen varit SÅ dålig senaste tiden?
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Lux » 19 februari 2016, 10:08

Håller med Chinobar.

Kanske bara jag men blir lite illa till mods när jag läser kommentarerna här. Fattar att ingen vill O´Byrne illa men han har trots allt åkt på en hjärnskakning! Att skämta eller sucka över det blir smått märkligt.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav jordfelsbrytare » 19 februari 2016, 10:54

Lux skrev:Håller med Chinobar.

Kanske bara jag men blir lite illa till mods när jag läser kommentarerna här. Fattar att ingen vill O´Byrne illa men han har trots allt åkt på en hjärnskakning! Att skämta eller sucka över det blir smått märkligt.

Är det någon som suckar över någons olycka?! Ser bara konstateranden över att det är en hitintills misslyckad värvning och funderingar om brutet kontrakt?! Han är inte klappkass givetvis men han hänger ej med i tempot tar onödiga utvisningar sätter dessutom ofta lagkompisar i trångmål. Han är dock väldigt brytsäker och läser spelet bra och står bitvis på rätt plats. Men precis som Douglas Murray så passar hans spel inte lika bra på stor is som liten is.. tex Douglas Murray platsade i nhl då ,men knappt i Djurgården i allsvenskan under luckouten. Vissa spelare gör sig bättre på liten is och viseversa. Ryan är en sådan enligt min bedömning. Det jag egentligen vill komma fram till med allt mitt svammel är att Ryan är givetvis en bra hockeyspelare men han behärskar ej med tempot i Shl. Således ingen lyckad värvning.
jordfelsbrytare

Inläggav Lux » 19 februari 2016, 12:40

jordfelsbrytare skrev:

Är det någon som suckar över någons olycka?! Ser bara konstateranden över att det är en hitintills misslyckad värvning och funderingar om brutet kontrakt?! Han är inte klappkass givetvis men han hänger ej med i tempot tar onödiga utvisningar sätter dessutom ofta lagkompisar i trångmål. Han är dock väldigt brytsäker och läser spelet bra och står bitvis på rätt plats. Men precis som Douglas Murray så passar hans spel inte lika bra på stor is som liten is.. tex Douglas Murray platsade i nhl då ,men knappt i Djurgården i allsvenskan under luckouten. Vissa spelare gör sig bättre på liten is och viseversa. Ryan är en sådan enligt min bedömning. Det jag egentligen vill komma fram till med allt mitt svammel är att Ryan är givetvis en bra hockeyspelare men han behärskar ej med tempot i Shl. Således ingen lyckad värvning.

Möjligt att jag tolkar inläggen fel. Håller med om att Ryan hittills inte har levt upp till förväntningarna och precis som Dekman skriver så tror jag inte heller att Ryan kommer få spela mer så länge alla andra backar håller sig friska.

Vill inte hänga ut någon specifik kommentar men min uppfattning är att han får lite för ofta oförtjänt kritik som ibland går över gränsen.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav dekman » 19 februari 2016, 13:00

I så fall missuppfattade du mitt skämt om hat-trick, det var bara lite torrt konstaterande att han hann med mycket på de tre minuterna. Givetvis önskar jag inte O'Byrne illa, tvärtom, jag önskar han givetvis all lycka till. Och vad jag har sett av honom vid sidan av isen så känns han som en ytterst sympatisk och rolig person. Get well soon!

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Sir Ward » 20 februari 2016, 04:04

chinobar skrev:Värst vad skit han fick direkt när han blev skadad... Har han verkligen varit SÅ dålig senaste tiden?

Håller med. Mycket oförtjänt skit mot Ryan O'Byrne, visst, ingen ny Lance, men ogillar inläggen mot en HV-lirare som
kör stenhårt, stort blått hjärta - både på isen, fysen och utanför. Vem tror ni ligger topp-3 på fysen?
Skärpning för fan!
frippe-borås skrev:Märkligt!

Måste vara en av de största felvärvningen i HV71 historia!
Hade han åtminstone visat lite Ward karaktär så hade jag kunnat köpa det, men visar ju inga skills alls.

Största felvärvningarna i HV71 historia??? :o
Utveckla ditt resonemang.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Kingen » 16 mars 2016, 21:48

Skadad/Petad? Är det hjärnskakningen som fortfarande spökar? Hade behövts i slutspelet att se vad han går för då
Kingen

Inläggav Junior » 16 mars 2016, 22:20

Kingen skrev:Skadad/Petad? Är det hjärnskakningen som fortfarande spökar? Hade behövts i slutspelet att se vad han går för då

Han är nog den sista jag vill se på isen i det här slutspelet. Flera av våra befintliga backar har svårt att hänga med och OByrne är ju inte den snabbaste i laget så att säga.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Robert.76 » 16 mars 2016, 22:24

Tror heller inte Björnen spelar mer,tror inte Lindbom sätter ytterligare ett rundningsmärke på isen.
Robert.76
Moderator

Inläggav Poison » 25 april 2016, 14:14

Poison

Inläggav JohanB » 26 april 2016, 15:13

Poison skrev:Ryktet säger nu att han lämnar: http://hvkollen.se/hvkollen-avslojar-ry ... mnar-hv71/

Tack.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav NightWalker » 30 maj 2016, 13:17

Och nu är det officiellt att O'Byrne lämnar.
Det blev väl inte riktigt som man hoppats, detta blir säkerligen den bästa lösningen för båda parterna.
NightWalker

Inläggav sussan » 30 maj 2016, 13:44

Jaha så var det dags att tacka för den här tidenoch önska Ryan lycka till i framtiden.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare