Tråden om #10 Martin Thörnberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #10 Martin Thörnberg

Inläggav Robert.76 » 27 februari 2016, 22:35

Tyvärr så gör Thörnberg sin omgivning sämre,ett stort frågetecken denna säsong.
Robert.76
Moderator

Inläggav Regnet » 27 februari 2016, 22:46

Thörnberg är inte HV's problem som någån skrev i matchtråden och han är inte dålig... MEN

Han är ingen spelare som gör andra i laget bättre. Han är inte någon att luta sig mot när det går dåligt... och han verkar tyvärr inte vara riktigt på plats i år rent mentalt eller målmässigt. Det är inget tvivel att det är en skicklig spelare men han tillför just nu ingen energi och när han inte heller producerar speciellt mycket så kan jag förstå att folk är frustrerade.

Jag antar att Thörna är precis lika frustrerad som folk här inne, precis som Tedenby var förra året
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav GustavB » 27 februari 2016, 22:55

Regnet skrev:Thörnberg är inte HV's problem som någån skrev i matchtråden och han är inte dålig... MEN

Han är ingen spelare som gör andra i laget bättre. Han är inte någon att luta sig mot när det går dåligt... och han verkar tyvärr inte vara riktigt på plats i år rent mentalt eller målmässigt. Det är inget tvivel att det är en skicklig spelare men han tillför just nu ingen energi och när han inte heller producerar speciellt mycket så kan jag förstå att folk är frustrerade.

Jag antar att Thörna är precis lika frustrerad som folk här inne, precis som Tedenby var förra året

Har du rökt på ikv eller?
"Jag antar att Thörna är precis lika frustrerad som folk här inne, precis som Tedenby var förra året".

Om han är frustrerad och inte fått spelet o stämma kan han oavsett för helvete åka runt o smälla på, vara en jobbig jävel för motståndarna, backchecka, skjuta, gå på mål? Eller?????
Han har garanterat över 300 tkr i månaden.
Han ska vara en ledande spelare.
Kan han inte ens åka skridskor, tackla, driva på mål så är de nog jävligt märkligt.......
Hans kroppspråk är ju inte 100 heller. Ger han övriga gruppen energi?
GustavB

Inläggav Regnet » 27 februari 2016, 23:37

GustavB skrev:Ger han övriga gruppen energi?

Nä det är ju precis det jag skrev att han inte gör... läs inlägget för bövelen.
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav BlackIce » 8 mars 2016, 23:15

Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav tom_flaska » 9 mars 2016, 04:41

BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.

Var han inte HVs sämsta spelare alla matcher hela säsongen? Trodde jag alla "fans" var överens om... :roll:
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Diabolics » 9 mars 2016, 07:56

tom_flaska skrev:
BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.

Var han inte HVs sämsta spelare alla matcher hela säsongen? Trodde jag alla "fans" var överens om... :roll:

nä, bara att han underpresterat sett till målskytte samt att han verkar ha fått en roll vi inte är vana att se honom i.... vilket i sin tur troligen påverkar målskyttet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Sir Ward » 10 mars 2016, 00:30

tom_flaska skrev:

Gillar Karl120 - miniatur, som startade tråden. Du är jävla sämst, varje match
Stor komik, framförallt när #10 läste det...
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Robert.76 » 10 mars 2016, 09:26

Diabolics skrev:
tom_flaska skrev:

nä, bara att han underpresterat sett till målskytte samt att han verkar ha fått en roll vi inte är vana att se honom i.... vilket i sin tur troligen påverkar målskyttet.

Jag tror inte Thörna själv är nöjd med vad han har presterat, framförallt inte i målproduktionen, sen tycker jag personligen han sett loj ut, inte riktigt på "bettet". Tror och hoppas att vi får se en hungrig nr 10 nu när det vankas slutspel.
Robert.76
Moderator

Inläggav BlackIce » 11 mars 2016, 14:18

Jag skulle vilja vända det såhär. Thörnberg har inte riktigt kommit till sin rätt i år. Han har inte lyckats med sin paradgren målskytten. Han har i perioder sett lite loj ut. Trots detta vinner han poängligan. Fatta vilken potential det finns om han bara får fram mer av det.

(Jag drömmer om slutspelet, eller kanske lite mer realistiskt nästa säsong, där Thörnberg och Christensen (eller ersättare) får fram mer av sina kvalitetet, där Arlbrandt, Tedenby, Sundh och Önerud fortsätter på den inslagna vägen, samtidigt som Sandberg-linan börjar ösa in mål.)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Ingeville » 11 mars 2016, 14:23

BlackIce skrev:Jag skulle vilja vända det såhär. Thörnberg har inte riktigt kommit till sin rätt i år. Han har inte lyckats med sin paradgren målskytten. Han har i perioder sett lite loj ut. Trots detta vinner han poängligan. Fatta vilken potential det finns om han bara får fram mer av det.

(Jag drömmer om slutspelet, eller kanske lite mer realistiskt nästa säsong, där Thörnberg och Christensen (eller ersättare) får fram mer av sina kvalitetet, där Arlbrandt, Tedenby, Sundh och Önerud fortsätter på den inslagna vägen, samtidigt som Sandberg-linan börjar ösa in mål.)

Positivt tänkande, tackar. Trött på alla sågningar.
Ingeville

Inläggav Diabolics » 11 mars 2016, 14:54

Ingeville skrev:
BlackIce skrev:Jag skulle vilja vända det såhär. Thörnberg har inte riktigt kommit till sin rätt i år. Han har inte lyckats med sin paradgren målskytten. Han har i perioder sett lite loj ut. Trots detta vinner han poängligan. Fatta vilken potential det finns om han bara får fram mer av det.

Positivt tänkande, tackar. Trött på alla sågningar.

Ja, man kan välja att se glaset halvfullt eller halvtomt.

Självklart är Thörna en bra hockeyspelare. Han kan omöjligt ha gått från den har var innan/under KHL (vilket var en potent målskytt) till oduglig enbart pga Lindbom/J&J/jönnets kebabpizza. Det finns naturligtvis potential. Det handlar om att hitta den. Kanske ligger den biten mer på det mentala planet än hos de saker den sportsliga ledningen kan påverka. Lex Tedenby.

#24 är i en liknande sits, även om jag gissar att skador är en av anledningarna till årets klena spel.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Guld » 12 mars 2016, 22:17

Thörnberg magisk ikväll. 4 poäng.
Massor med fart, attityd, sökte närkamper och tacklingar, assisterade och målade.
Så jäkla viktigt.

Fint att se!
Guld

Inläggav Sir Ward » 12 mars 2016, 22:35

Guld skrev:Thörnberg magisk ikväll. 4 poäng.
Massor med fart, attityd, sökte närkamper och tacklingar, assisterade och målade.
Så jäkla viktigt.

Fint att se!

Håller med. En lirare som blivit dissad ordentligt och visar nu sitt rätta jag.
Viktigt för Thörnberg och framförallt HV. Lär bli oerhört viktig inför kvartsfinalen.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav aimstar » 12 mars 2016, 23:28

Guld skrev:Thörnberg magisk ikväll. 4 poäng.
Så jäkla viktigt.

Fint att se!

Ikväll var det den riktiga Thörnberg, inte finlirar-Thörnberg! Fy fan så bra han är när han spelar såhär.
aimstar

Inläggav Regnet » 12 mars 2016, 23:44

Sådär, nu var Thörnberg igång :) Tog bara 54 matcher...

Många har varit hårda mot honom i år, jag inkluderat, men när han spelar som ikväll känner man igen honom helt plötsligt. Hoppas det håller i sig för då kan allt hända.
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav tommy1985a » 13 mars 2016, 02:30

Dags att vakna nu va :)
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav dekman » 15 mars 2016, 12:25

Det är ändå lite fascinerande hur hårt dissad Thörnberg blivit under grundserien, trots 33 poäng (bara 3-4 poäng under hans HV-snitt) och bäst i interna poängligan. Vi ställer onekligen rätt höga krav på våra spelare ;)

Jag tycker faktiskt att många har varit alldeles för hårda mot Thörnberg. Flera tycker han är värdelös och t.o.m att han inte borde värvats alls, alt få sparken (läste bl.a nån som tyckte värvningen av honom var på misslyckat-kontot för J&J..."kompisvärvning"). Vilket är helt absurd kritik, även om man vet att han kan mer. Men som sagt, vinner man interna poängligan så är man ju i relation till övriga spelare den som producerar mest och får då givetvis godkänt oavsett. ÄVEN om det finns mer att plocka.

Men som BlackIce är inne på fatta potentialen - och vi har ju redan fått se prov på det i åttondelen.

(sen är det ju ett problem att man kan vinna interna poängligan i HV med "bara" 33 poäng. Det är det sämsta sen man gick upp i Elitserien/SHL - om man tar hänsyn till att antalet matcher har ändrats genom åren)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 15 mars 2016, 15:08

dekman skrev:Det är ändå lite fascinerande hur hårt dissad Thörnberg blivit under grundserien, trots 33 poäng (bara 3-4 poäng under hans HV-snitt) och bäst i interna poängligan. Vi ställer onekligen rätt höga krav på våra spelare ;)

Jag tycker faktiskt att många har varit alldeles för hårda mot Thörnberg. Flera tycker han är värdelös och t.o.m att han inte borde värvats alls, alt få sparken (läste bl.a nån som tyckte värvningen av honom var på misslyckat-kontot för J&J..."kompisvärvning"). Vilket är helt absurd kritik, även om man vet att han kan mer. Men som sagt, vinner man interna poängligan så är man ju i relation till övriga spelare den som producerar mest och får då givetvis godkänt oavsett. ÄVEN om det finns mer att plocka.

Men som BlackIce är inne på fatta potentialen - och vi har ju redan fått se prov på det i åttondelen.

(sen är det ju ett problem att man kan vinna interna poängligan i HV med "bara" 33 poäng. Det är det sämsta sen man gick upp i Elitserien/SHL - om man tar hänsyn till att antalet matcher har ändrats genom åren)

Jag kan köpa viss del av kritiken, den att Thörna sett ut att ta åt sig "fel" roll, vilket hämmat hans målskytte. Nu vet vi ju inte om det bara blivit så, pga orsaker som ingen rår för, om Lindbom försökt få ur fel saker ur killen, eller om Thörna själv satt sig i den sitsen. Således skall man vara försiktig med att kritisera spelaren (för den detaljen) tills man vet mer.

Jag ser en viss likhet med denna hets och hets mot andra poängspelare som till statsen gjort det bra, men fått en massa skit här på forumet. Rhett var en av dem som fått ungefär samma sorts kritik (såg loj ut, gjorde inte andra bättre, bara tur att hans poäng trillade in, alla kan prestera med Krog och Quickie runt sig, etc etc). Vissa personer gillar att måla fan på väggen och bara se till de saker som bekräftar en redan cementerad världsbild.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav tommy1985a » 15 mars 2016, 22:48

Tycker egentligen inte de varit allt för många totalsågningar utan snarare lite mjuka sågningar som verkar bakas in i samma smet. De flesta är nog överens om att Thörna har gjort en godkänd säsong ändå poängmässigt. Men det är inte det man kritiserat utan snarare hans loja attityd i hemjobbet och många matcher där han sett väldigt klen och trög ut på isen helt enkelt. Man vet ju vad man sett i många år innan han lämnade för KHL sen när han är tillbaka så ser att ut att vara i sin sämsta form nånsin på isen, Dålig backcheck eller obefintlig större delen av säsongen seg på skridskorna och i en del perioder även ganska klen i närkampsspelet. Det är i alla fall det jag har förundrat mig över under säsongen varför det sett ut som det gjort. Ej hans poängmässiga utdelning för den har varit över förväntan med tanke på hur lojj han sett ut under säsongen. Tänk då vad han kan göra när han hittar tillbaka till stormform i skridsko,närkamp backcheck hur fullständigt outstanding han skulle kunna vara.

Men där vet man ju inte säkert om han nånsin hittar tillbaka till denna, visa börjar ju dala redan kring hans ålder konditionsmässigt så vi får se helt enkelt nästa säsong om han är i bättre form då, för då blir han riktigt farlig poängspruta.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav mep » 9 september 2016, 09:14

Spännande och se om han fortsätter denna magiska poängproduktion så snart SHL drar i gång.
Mål i samtliga försäsongsmatcher är ju inte illa pinkat :D
mep

Inläggav tommy1985a » 13 november 2016, 15:27

Smärtor i ett knä tvingade Martin Thörnberg att avbryta.
Men efter matchen ger sjukgymnast Andreas Frostemark lugnande besked.
— Jag bedömer det inte som allvarligt, säger Frostemark.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tom_flaska » 16 november 2016, 20:55

Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Macce » 17 november 2016, 15:11

tom_flaska skrev:Nr 10 borta minst veckan ut.

http://www.jp.se/article/tungt-for-hv-s ... veckan-ut/

Thörnberg spelar mot Skellefteå: http://www.hv71.se/artikel/cww3aivmc-3i ... ese-missar
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav BlackIce » 6 december 2016, 17:28

Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.
http://www.hv71.se/artikel/9jv7aiwdl-3iaijd/martin-thornberg-tvingas-till-knaoperation
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Sir Ward » 7 december 2016, 01:24

BlackIce skrev:Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.
http://www.hv71.se/artikel/9jv7aiwdl-3iaijd/martin-thornberg-tvingas-till-knaoperation

HV gör helt korrekt med operation direkt istället för att vänta. Bra agerat.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 7 december 2016, 01:48

sir Ward skrev:
BlackIce skrev:Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.

HV gör helt korrekt med operation direkt istället för att vänta. Bra agerat.

Japp, blev jävligt besviken när jag fick höra detta för 2 veckor sedan. Men sen tänkte jag att de är lika bra, så blir knät bra sen förhoppningsvis. Har ej varit sig lik och man jag märkt att han har lidit av det. Verkar ju inte vara så stort då de bara är en månad rehab.
Nick

Inläggav BlackIce » 7 december 2016, 10:08

Eftersom både Önerud och Christensen är hyggliga snipers så är det väl bara till låta Lias ta Thörnbergs plats i förstakedjan. De andra kedjorna fungerade så bra senast att det är vettigt att inte peta på dem just nu.
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav shitkicker » 19 februari 2017, 00:41

Ny skada och risk att Thörnberg blir borta ett tag.

http://www.jnytt.se/article/hvs-skyttek ... a-matcher/
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 20 februari 2017, 17:36

http://www.jp.se/article/thornbergs-gla ... allvarlig/

Thörnberg kan vara tillbaka redan på onsdag :)
Robert.76
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare