Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Regnet skrev:Thörnberg är inte HV's problem som någån skrev i matchtråden och han är inte dålig... MEN
Han är ingen spelare som gör andra i laget bättre. Han är inte någon att luta sig mot när det går dåligt... och han verkar tyvärr inte vara riktigt på plats i år rent mentalt eller målmässigt. Det är inget tvivel att det är en skicklig spelare men han tillför just nu ingen energi och när han inte heller producerar speciellt mycket så kan jag förstå att folk är frustrerade.
Jag antar att Thörna är precis lika frustrerad som folk här inne, precis som Tedenby var förra året
GustavB skrev:Ger han övriga gruppen energi?
BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.
tom_flaska skrev:BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.
Var han inte HVs sämsta spelare alla matcher hela säsongen? Trodde jag alla "fans" var överens om...
tom_flaska skrev:BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.
Var han inte HVs sämsta spelare alla matcher hela säsongen? Trodde jag alla "fans" var överens om...
Diabolics skrev:tom_flaska skrev:BlackIce skrev:Thörnberg vann HVs poängliga i grundserien. Inte illa för en spelare som är totalt urusel. Samtidigt säger det lite om hur säsongen har varit för resten av laget.
nä, bara att han underpresterat sett till målskytte samt att han verkar ha fått en roll vi inte är vana att se honom i.... vilket i sin tur troligen påverkar målskyttet.
BlackIce skrev:Jag skulle vilja vända det såhär. Thörnberg har inte riktigt kommit till sin rätt i år. Han har inte lyckats med sin paradgren målskytten. Han har i perioder sett lite loj ut. Trots detta vinner han poängligan. Fatta vilken potential det finns om han bara får fram mer av det.
(Jag drömmer om slutspelet, eller kanske lite mer realistiskt nästa säsong, där Thörnberg och Christensen (eller ersättare) får fram mer av sina kvalitetet, där Arlbrandt, Tedenby, Sundh och Önerud fortsätter på den inslagna vägen, samtidigt som Sandberg-linan börjar ösa in mål.)
Ingeville skrev:BlackIce skrev:Jag skulle vilja vända det såhär. Thörnberg har inte riktigt kommit till sin rätt i år. Han har inte lyckats med sin paradgren målskytten. Han har i perioder sett lite loj ut. Trots detta vinner han poängligan. Fatta vilken potential det finns om han bara får fram mer av det.
(Jag drömmer om slutspelet, eller kanske lite mer realistiskt nästa säsong, där Thörnberg och Christensen (eller ersättare) får fram mer av sina kvalitetet, där Arlbrandt, Tedenby, Sundh och Önerud fortsätter på den inslagna vägen, samtidigt som Sandberg-linan börjar ösa in mål.)
Positivt tänkande, tackar. Trött på alla sågningar.
Guld skrev:Thörnberg magisk ikväll. 4 poäng.
Massor med fart, attityd, sökte närkamper och tacklingar, assisterade och målade.
Så jäkla viktigt.
Fint att se!
Guld skrev:Thörnberg magisk ikväll. 4 poäng.
Massor med fart, attityd, sökte närkamper och tacklingar, assisterade och målade.
Så jäkla viktigt.
Fint att se!

dekman skrev:Det är ändå lite fascinerande hur hårt dissad Thörnberg blivit under grundserien, trots 33 poäng (bara 3-4 poäng under hans HV-snitt) och bäst i interna poängligan. Vi ställer onekligen rätt höga krav på våra spelare
Jag tycker faktiskt att många har varit alldeles för hårda mot Thörnberg. Flera tycker han är värdelös och t.o.m att han inte borde värvats alls, alt få sparken (läste bl.a nån som tyckte värvningen av honom var på misslyckat-kontot för J&J..."kompisvärvning"). Vilket är helt absurd kritik, även om man vet att han kan mer. Men som sagt, vinner man interna poängligan så är man ju i relation till övriga spelare den som producerar mest och får då givetvis godkänt oavsett. ÄVEN om det finns mer att plocka.
Men som BlackIce är inne på fatta potentialen - och vi har ju redan fått se prov på det i åttondelen.
(sen är det ju ett problem att man kan vinna interna poängligan i HV med "bara" 33 poäng. Det är det sämsta sen man gick upp i Elitserien/SHL - om man tar hänsyn till att antalet matcher har ändrats genom åren)

tom_flaska skrev:Nr 10 borta minst veckan ut.
http://www.jp.se/article/tungt-for-hv-s ... veckan-ut/
BlackIce skrev:Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.
http://www.hv71.se/artikel/9jv7aiwdl-3iaijd/martin-thornberg-tvingas-till-knaoperation
sir Ward skrev:BlackIce skrev:Thörnberg läggs på operationsbordet för en skada på menisken. Beräknas vara borta i en månad.
http://www.hv71.se/artikel/9jv7aiwdl-3iaijd/martin-thornberg-tvingas-till-knaoperation
HV gör helt korrekt med operation direkt istället för att vänta. Bra agerat.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst