Tråden om #67 Christoffer Törngren

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #67 Christoffer Törngren

Inläggav BlackIce » 26 april 2018, 10:53

Alltså, han har kvaliteter. Men... jag tycker inte han fått full utväxling på dem. Jag hade hoppats på att han hamnat i ett sämre SHL-lag eller allsvenskan 1-2 år för att blomma ut och sedan kunna komma tillbaka till HV71 (som med Önerud - ingen jämförelse i övrigt). Jag ser en stor risk att det varken finns utrymme eller tålamod att ge Törngren den speltid och det ansvar han skulle behöva för att ta nästa steg. Jag tycker därför att värvningen är lite märklig. Jag hoppas jag har helt fel.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav HV-supportern » 26 april 2018, 11:12

Underbar nyhet! Välkommen tillbaks, Törngren!
HV-supportern

Inläggav Sir Ward » 26 april 2018, 13:33

tommy1985a skrev:Kanske skulle rycka lite i Törngren och se om han vill komma tillbaka till HV. Verkar få mindre speltid i Färjestad än här märkligt nog.
Lär göra betydligt mer nytta i detta lag med sin speed och skill.

Bestämd åsikt. Kommer aldrig mer tvivla på dig.
Dubbeltumme upp ;)
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Fylke74 » 26 april 2018, 16:23

Hur var det när han lämnade? Ville han lämna eller ville inte HV ha kvar honom?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav lejacques » 26 april 2018, 16:25

Välkommen tillbaka!

Alla ni som snackar om spets och poängspelare. Här har ni en kille som har all potential i världen att bli den ni tjatar om.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav tommy1985a » 26 april 2018, 17:10

Yesssssssssss. Så jag har längtat efter thörna nummer 2 ska komma hem igen. Kommer bli hur bra som helst, Törngren är precis en sådan spelare vi har saknat. Är övertygad om att vi kommer ha stor nytta av honom oavsett om han gör 10 poäng eller 30 poäng. Det återstår att se, han har definitivt skills för att kunna bli en grym passningsläggare och kanske rentav målskytt också bara han får istid och förtroende.
Men framförallt så har vi saknat de där riviga spelet som Törngren besitter. Riktig energispelare.

Nu börjar man kunna skönja lite härlig gruppdynamik i laget med många spelare som redan känner varandra och spelet HV vill spela. Börjar närma oss ett guldlag iaf :)
Senast redigerad av tommy1985a 26 april 2018, 17:18, redigerad totalt 1 gång.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tom_flaska » 26 april 2018, 17:14

Fan vad goda nyheter!

Vælkommen tillbaka!
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Iman » 26 april 2018, 17:28

Är glad över att du kommit hem igen Christoffer!
Användarvisningsbild
Iman

Inläggav tommy1985a » 26 april 2018, 19:21

**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Sir Ward » 26 april 2018, 20:41

Fylke74 skrev:Hur var det när han lämnade? Ville han lämna eller ville inte HV ha kvar honom?

Och vad har det för betydelse. Totalt ointressant.

Christoffer Törngren är hemma i korrekt klubb och lämnat nånting som gud glömde.
Mycket bra värvning.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Fylke74 » 26 april 2018, 20:45

Undrar bara. Lugn och fin.. ;)
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Inläggav sussan » 27 april 2018, 08:57

Fylke74 skrev:Hur var det när han lämnade? Ville han lämna eller ville inte HV ha kvar honom?

HV ville ha kvar honom så vi får vara extra glada när han kommer tillbaka.
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Sir Ward » 29 april 2018, 22:43

sussan skrev:

HV ville ha kvar honom så vi får vara extra glada när han kommer tillbaka.

Sir Ward skrev:
Kallesgranne skrev:

Ska bara berätta sanningen angående Törngren. Hult ”skeppade” inte iväg honom, han ville gärna att han hade stannat kvar. Men det var Törngren själv som ville testa lyckan i fbk. Behöver absolut inte vara negativt. Törngren kan bli ett utropstecken i höst.

Korrekt svar om skeppa(jävla ord) iväg. Var ett ömsesidigt beslut och inget annat.
Där bestämmer jag att den debatten är över.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Henke67 » 23 maj 2018, 10:46

Jag funderar lite på hur mycket skills han egentligen har möjlighet att utveckla.
Tar han bara något eller några steg framåt framförallt gällande självförtroende...
Så skulle jag gärna se att han får leka lite med Tedenby. Jag har fått för mig att det kunde bli en bra match.
Han river och sliter. Bra tempo på grillerna. Verkar gilla att jobba med mycket rörelse även utan puck.
Borde inte det passa med Teden?
Henke67

Inläggav dekman » 8 maj 2019, 13:50

Tycker det är konstigt att ingen postat när Lillis öste beröm över Törngren under kvartsfinalen:

"Han är en underbar hockeyspelare. Lite retlig, spetsig och halvtokig tycker jag. Han har minst 20 mål i sig tycker jag."

:)
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav BlackIce » 8 maj 2019, 16:39

Han har så väldigt mycket i sig - det handlar bara om att lära sig att bättre utnyttja det på ett effektivt sätt. Jag tror han skulle få ett lyft om han spelade lite lite enklare (hoppa alltid över sista dribblingen), lägga passet lite tidigare och lite oftare ta position för ett direktskott på mål istället för att alltid gå all-in i röran där pucken redan finns. Presspelet, attacken och farten på skridskorna fungerar redan fin fint.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Garlic » 7 november 2019, 15:24

Helt obegripligt att han får förlängt med 2 år. Vad har han uträttat denna säsong? Känns som att kraven successivt sänkts när Hult varit sportchef. Kommer ihåg på Stillmans tid när spelare kunde sparkas om de inte gjorde sitt jobb, idag är det mer att "alla är så duktiga, nu får du förlängt" - vilket ofta är helt obefogat. Tråkigt att HV blivit en förening som inte längre ställer krav, vilket till stor del förklarar de senaste säsongernas prestationer (SM-guldet 2017, givetvis undantaget).
Garlic

Inläggav JoakimA » 7 november 2019, 15:28

Garlic skrev:Helt obegripligt att han får förlängt med 2 år. Vad har han uträttat denna säsong? Känns som att kraven successivt sänkts när Hult varit sportchef. Kommer ihåg på Stillmans tid när spelare kunde sparkas om de inte gjorde sitt jobb, idag är det mer att "alla är så duktiga, nu får du förlängt" - vilket ofta är helt obefogat. Tråkigt att HV blivit en förening som inte längre ställer krav, vilket till stor del förklarar de senaste säsongernas prestationer (SM-guldet 2017, givetvis undantaget).

Sett ifrån Hults synvinkel tror jag att man i Törngren får en prisvärd spelare med hjärta för HV. Samma anledning att man skrev kontrakt med Williamsson.
Om HV ska fortsätta med 4 jämna kedjor, utan toppklass och ungdomlig enthusiasm så behövs dessa spelare.

Sedan ska jag säga att Törngren är lite av en personlig favorit, väldigt synd att han inte blommat ut.
JoakimA

Inläggav BlackIce » 8 november 2019, 10:29

Törngren gör sitt jobb och har skills att uträtta bra saker, enda haken är att bedömningarna om att göra vad när inte alltid är optimala. Finns lite dåliga pass och dåliga utvisningar i dåliga lägen av matcher att städa bort.

Denna säsong har han fått jättestort förtroende att spela boxplay och han gör det lysande med sin skridskoåkning och arbete med klubban. Utan att ha statistik så är min upplevelse att han är den i laget som i boxplay som mest brutit pass, provocerat fram dåliga pass och oftast checkat fast puckförande spelare. Jag tycker att det är en rent nöje när HV71 får boxplay ...nåja. Men det är lite som Anton Bengtsson kunde hålla på när han var som bäst i boxplay och i princip helt själv döda en minut.

Bra förlängning!
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav mrnorrland » 8 november 2019, 13:25

Tror han hade mått bra med 1 år i topproll i allsvenskan o få utdelning och självförtroende och sen komma tillbaka
mrnorrland

Inläggav dekman » 8 november 2019, 15:24

Garlic skrev:Helt obegripligt att han får förlängt med 2 år. Vad har han uträttat denna säsong? Känns som att kraven successivt sänkts när Hult varit sportchef. Kommer ihåg på Stillmans tid när spelare kunde sparkas om de inte gjorde sitt jobb, idag är det mer att "alla är så duktiga, nu får du förlängt" - vilket ofta är helt obefogat. Tråkigt att HV blivit en förening som inte längre ställer krav, vilket till stor del förklarar de senaste säsongernas prestationer (SM-guldet 2017, givetvis undantaget).

Det där stämmer ju inte. Både spelare och ledare som fått gå i förtid sen Hult tog över. Och spelare som man inte velat förlänga med. Att man förlänger med Törngren är för övrigt inte det minsta obegripligt.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Garlic » 11 november 2019, 09:48

dekman skrev:

Det där stämmer ju inte. Både spelare och ledare som fått gå i förtid sen Hult tog över. Och spelare som man inte velat förlänga med. Att man förlänger med Törngren är för övrigt inte det minsta obegripligt.

Gått i förtid ja, efter minst en hel säsong. Syftar på spelare när de sparkas mitt i säsongen, för att markera. Exempelvis Johan Larsson, Aaron Gagnon mfl. Jag tycker att det är obegripligt då han knappast visat något under denna säsongen och du tycker nåt annat, så får det va. Tycker bara det krävs mer för att få förlängt på två år. Som det ser ut nu är det en spelare som sett som "lovande" där vi väntat på det riktiga genombrottet i cirka 6 år, och har denna säsong mäktat med hela 1 mål på 14 matcher.
Garlic

Inläggav dekman » 14 november 2019, 16:00

Garlic skrev:
dekman skrev:

Gått i förtid ja, efter minst en hel säsong. Syftar på spelare när de sparkas mitt i säsongen, för att markera. Exempelvis Johan Larsson, Aaron Gagnon mfl. Jag tycker att det är obegripligt då han knappast visat något under denna säsongen och du tycker nåt annat, så får det va. Tycker bara det krävs mer för att få förlängt på två år. Som det ser ut nu är det en spelare som sett som "lovande" där vi väntat på det riktiga genombrottet i cirka 6 år, och har denna säsong mäktat med hela 1 mål på 14 matcher.

för övrigt roligt att du nämner Gagnon... Hult får massa skit här och många lovordar istället Stille, men folk har fasen glömt alla nordamerikanska floppar som kom hit under Stilles ledning. Gagnon, Sterling, Holzapfel, Kyle beech... mm.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav RJ--92 » 15 november 2019, 04:02

Dekman, Du glömde klassikern: Timo Vertala men dom du tog upp är ju i slutet av Stilles tid som sportchef förvisso.
RJ--92

Inläggav dekman » 15 november 2019, 08:44

RJ--92 skrev:Dekman, Du glömde klassikern: Timo Vertala men dom du tog upp är ju i slutet av Stilles tid som sportchef förvisso.

Samt en del märkliga norska värvningar också. Min poäng? Att folk gärna nostalgiskt ser tillbaka på Stille-tiden, och helt missar alla floppar som värvades då. Eller för den delen att vi åkte ut i kvarten fyra år i rad. Mycket av framgångarna på hans tid berodde ju på att vi hade en stomme med fantastiska spelare. Men så fort det började blåsa så...

Sen är det oerhört märkligt att ta upp att en sportchef som minsann sparkar många spelare är BÄTTRE. Det är väl samma SC som värvat spelarna som får sparken också?

Men nu värvat vi tydligen bara floppar. Intressant dock att vi nog aldrig tappat så många spelare till NHL som under Hults tid som sportchef. Nu säger jag inte att allt är guld och gröna skogar för det, men lite nyanser pleeeease.

Med det sagt så tycker jag fortfarande det är rätt att förlänga med Törngren.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Garlic » 15 november 2019, 16:16

dekman skrev:för övrigt roligt att du nämner Gagnon... Hult får massa skit här och många lovordar istället Stille, men folk har fasen glömt alla nordamerikanska floppar som kom hit under Stilles ledning. Gagnon, Sterling, Holzapfel, Kyle beech... mm.

Hult har en del floppar på sitt cv också ;) Haha japp några av dessa herrar var onekligen floppar, men hade önskat att Hult också kunde svälja sin stolthet och kicka spelare som inte presterar, ställa lite krav, Ikonen tex får gärna lämna som jag aldrig sett storheten i.
Garlic

Inläggav JoakimA » 16 november 2019, 10:07

Garlic skrev:
dekman skrev:för övrigt roligt att du nämner Gagnon... Hult får massa skit här och många lovordar istället Stille, men folk har fasen glömt alla nordamerikanska floppar som kom hit under Stilles ledning. Gagnon, Sterling, Holzapfel, Kyle beech... mm.

Hult har en del floppar på sitt cv också ;) Haha japp några av dessa herrar var onekligen floppar, men hade önskat att Hult också kunde svälja sin stolthet och kicka spelare som inte presterar, ställa lite krav, Ikonen tex får gärna lämna som jag aldrig sett storheten i.

Och då har vi inte ens nämnt Bryan McCabe :)
JoakimA

Inläggav Henke67 » 17 november 2019, 19:16

Jag tycker att det är en bra förlängning. Är väl inte direkt dyrast i laget och gör ändå en hel del bra. Viktig i boxplay. Blixtrar emellanåt till i snabba spelvändningar även 5-5. Jag tror inte Hult förväntat sig mycket mer än man just nu får. Knappast rättvist att nämna McCabe mfl floppar...
Henke67

Inläggav Henke67 » 7 december 2019, 20:42

Jag tycker det ser t.o.m. än bättre ut nu än när jag skrev kommentaren ovan. Jag börjar tro att förlängningen kom helt rätt i tiden. Hans marknadsvärde går nog inte neråt!
Henke67

Inläggav Quila » 7 december 2019, 22:58

Har alltid funnits otroligt mycket potential i #67 och hittar han jämnheten är det precis som Lillis säger en spelare god för 40p.
Tycker Wikegård sammanfattade bra: Han är riktigt, riktigt bra, men han har inte riktigt fattat det själv än bara. Det kommer.

Goooo Törngren!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare