Tråden om #8 Alexander Ytterell

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Alexander Ytterell

Inläggav Davestar » 21 december 2018, 23:37

http://www.hockeysverige.se/2018/12/21/ ... s-tedenby/
Alexander är inte helt nöjd med Tedenbys passning. Tack vare hans fantastiska sikte gör han ändå mål. Jag tror inte att hans lagkompisar i kommande VM heller kommer att slå passningar som faller Alexander i smaken heller. Vi får hoppas att han nästkommande säsong i NHL får lagkamrater som i alla fall är i närheten av Alexanders spelintellekt...
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Macce » 21 december 2018, 23:41

Davestar skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/12/21/alexander-ytterell-mattias-tedenby/
Alexander är inte helt nöjd med Tedenbys passning. Tack vare hans fantastiska sikte gör han ändå mål. Jag tror inte att hans lagkompisar i kommande VM heller kommer att slå passningar som faller Alexander i smaken heller. Vi får hoppas att han nästkommande säsong i NHL får lagkamrater som i alla fall är i närheten av Alexanders spelintellekt...

:lol: 8-)
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav RJ--92 » 22 december 2018, 08:10

Tror jag får uppsöka optiker, men vart fladdrar pucken på den passningen?
RJ--92

Inläggav Diabolics » 22 december 2018, 10:10

Karln verkar ju helt utmanad, trump-klass på hans uttalanden? Att det inte är han som spelat sig ur laget är ju ett skämt? Hur kan man bli en bra hockeyspelare, med bra menar jag mycket bättre än vad han är nu, utan att inse sin egen roll?

Jämför med tiden då Arla å Kung Erik var petade. Vart tittade de för att hitta fel? Kikaren eller spegeln?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav BlackIce » 22 december 2018, 10:38

Det om fladderpucken var skämt, ironi och jargong.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav Diabolics » 22 december 2018, 11:56

BlackIce skrev:Det om fladderpucken var skämt, ironi och jargong.

Ja, det framgick att det va ett försök till jargong, dock funkar det skitdåligt tillsammans med den problematik jag försökte påvisa. När jag stöter på samma typer i mitt arbete, folk med begränsad självinsikt, ödmjukhet och vilja att titta inåt först, som försöker sig på liknande jargong/skämt/ironi, då blir det osmakligt. Jag tyckte hans "skämt" om julklapp till Tedenby var osmakligt och luktade arrogans, ÄVEN om jag inser att karlsloken försökte va rolig.

Kontrastera med Rhett:
http://www.hockeysverige.se/2018/12/21/ ... a-poangen/

En kille som var otroligt kritiserad för sin loja inställning och själviskhet under sin tid i HV. En kille som "inte gjorde andra bra" och som inte kämpade enligt en stor andel forumdeltagare.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Robert.76 » 22 december 2018, 12:35

Problemet med Ytterell är väl att han tror han är en offensiv stjärna när statistiken visar ngt helt annat. Att då försöka göra ett billigt skämt av Tedens passning blir ju bara dumt. Ytterell gjorde ett mål igår, det gav oss 3 poäng, han håller dock fortfarande för spel i SHL.
Robert.76
Moderator

Inläggav jordfelsbrytare » 22 december 2018, 13:47

Diabolics skrev:
BlackIce skrev:Det om fladderpucken var skämt, ironi och jargong.

Ja, det framgick att det va ett försök till jargong, dock funkar det skitdåligt tillsammans med den problematik jag försökte påvisa. När jag stöter på samma typer i mitt arbete, folk med begränsad självinsikt, ödmjukhet och vilja att titta inåt först, som försöker sig på liknande jargong/skämt/ironi, då blir det osmakligt. Jag tyckte hans "skämt" om julklapp till Tedenby var osmakligt och luktade arrogans, ÄVEN om jag inser att karlsloken försökte va rolig.

Kontrastera med Rhett:
http://www.hockeysverige.se/2018/12/21/ ... a-poangen/

En kille som var otroligt kritiserad för sin loja inställning och själviskhet under sin tid i HV. En kille som "inte gjorde andra bra" och som inte kämpade enligt en stor andel forumdeltagare.

Jag håller med dig till 100%
jordfelsbrytare

Inläggav Pg79an » 22 december 2018, 23:35

Ja nu är det väl uppenbart det jag har skrivit tidigare om att hela hans personlighet gör att man får avsmak och inte gillar honom. Noll självinsikt och arrogant. Får erkänna att jag tyvärr hade svårt att glädjas åt hans mål igår för jag visste att han nu ser sig som en ännu större stjärna. Men jag kunde efter matchen ändå se till lagets bästa och känna glädje över lagets seger.
Pg79an

Inläggav Nick » 23 december 2018, 11:49

Själv tycker jag att de var helt fantastiskt att en så hånad och bespottad ja nästintill hatad spelare får gå in o avgöra.
Det behövde han. O att sen anmärka på hans faktiskt roliga skämt i intervjun i cmore, ja de blir faktiskt pinsamt tycker jag.
Gud förbjude att skämta om Tedenby.
Nick

Inläggav Davestar » 24 december 2018, 00:04

Nick skrev:Själv tycker jag att de var helt fantastiskt att en så hånad och bespottad ja nästintill hatad spelare får gå in o avgöra.
Det behövde han. O att sen anmärka på hans faktiskt roliga skämt i intervjun i cmore, ja de blir faktiskt pinsamt tycker jag.
Gud förbjude att skämta om Tedenby.

Alla har vi olika humor. Jag tror inte att någon kritiserade Alexander för att han skojade med Tedenby utan snarare att det blir osmakligt när en gravt underpresterande spelare inte kan hålla sig ödmjuk efter att ha gjort sitt första mål. Alexander är (ö)känd för att visa noll självinsikt sedan tidigare och efter målet fick vi alla ett kvitto på att så är fallet. Hatad spelare tycker jag spontant känns som en rejäl överdrift, det är inget personligt från någon gentemot Alexander utan snarare ett konstaterande av hans icke-prestation under sina 40 matcher i HV.
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Davestar

Inläggav Junior » 27 januari 2019, 14:02

Ytterell är en spelare som jag alltid hållt väldigt högt och varit tidig med att försvara när alla ni andra här på forumet sågat längs fotknölarna.

Skämt åsido, jag skulle typ inte bli jättearg om han fick förlängt nu, faktiskt. Jag tycker han har spelat upp sig ganska bra, är till och med inte så orolig längre när han för pucken i vår egen zon.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Pg79an » 27 januari 2019, 14:42

Junior skrev:Ytterell är en spelare som jag alltid hållt väldigt högt och varit tidig med att försvara när alla ni andra här på forumet sågat längs fotknölarna.

Skämt åsido, jag skulle typ inte bli jättearg om han fick förlängt nu, faktiskt. Jag tycker han har spelat upp sig ganska bra, är till och med inte så orolig längre när han för pucken i vår egen zon.

Nej tack! Han var värvad för att göra mål, facit 2 mål— underkänt. Säger att han behöver mer förtroende och få spela i PP, han har fått förtroende och har spelat PP, facit- underkänt.
Killen har noll ödmjukhet och noll självinsikt, skyller allt på andra.
Han har snott tid från nån juniorback under 2 säsonger nu.

Såg hur det brann till i ögonen på honom igår när Lena Sunken sa att ”du är ingen van målskytt” och han drog till med att säga jo jag gjorde mycket mål FÖRR
Pg79an

Inläggav magnus b » 27 januari 2019, 15:30

Fortsätter Ytterell att förbättra sig som han har gjort och kanske även visar ännu lite mer. Så ser jag gärna en förlägning. Det kommer vara en hel del backar som lämnar. Så det är viktigt med viss kontinuitet, aldrig bra att byta ut halva backsidan. Det räcker med att man troligtvis måste ersätta Lehtonen och Fehervary. Bättre att lägga krutet på att ta in en topp 5 SHL back och dammsuga marknaden för att hitta någon yngre kille med bra uppsida där.
magnus b

Inläggav Robert.76 » 27 januari 2019, 16:08

magnus b skrev:Fortsätter Ytterell att förbättra sig som han har gjort och kanske även visar ännu lite mer. Så ser jag gärna en förlägning. Det kommer vara en hel del backar som lämnar. Så det är viktigt med viss kontinuitet, aldrig bra att byta ut halva backsidan. Det räcker med att man troligtvis måste ersätta Lehtonen och Fehervary. Bättre att lägga krutet på att ta in en topp 5 SHL back och dammsuga marknaden för att hitta någon yngre kille med bra uppsida där.

Ytterell har visserligen höjt sig, men totalt 2 mål i HV-tröjan för en back som ska smälla in mål från blå, det är för tok för dåligt. Att sen Ytterell tyvärr ser ut som en vilsen höna i defensiven gör inte saken bättre. Tror Ytterell lämnar efter denna säsong.
Robert.76
Moderator

Inläggav magnus b » 27 januari 2019, 16:18

Robert.76 skrev:
magnus b skrev:Fortsätter Ytterell att förbättra sig som han har gjort och kanske även visar ännu lite mer. Så ser jag gärna en förlägning. Det kommer vara en hel del backar som lämnar. Så det är viktigt med viss kontinuitet, aldrig bra att byta ut halva backsidan. Det räcker med att man troligtvis måste ersätta Lehtonen och Fehervary. Bättre att lägga krutet på att ta in en topp 5 SHL back och dammsuga marknaden för att hitta någon yngre kille med bra uppsida där.

Ytterell har visserligen höjt sig, men totalt 2 mål i HV-tröjan för en back som ska smälla in mål från blå, det är för tok för dåligt. Att sen Ytterell tyvärr ser ut som en vilsen höna i defensiven gör inte saken bättre. Tror Ytterell lämnar efter denna säsong.

Utgångstipset är definitivt att han får gå. Men jag tycker mig se väldigt goda tendenser från Ytterell. Han spelar mer efter sin förmåga, slår inte bort så många uppspel längre och har höjt defensiven. Man ska ha i åtanke att han varit skadad en del. Jag tror att han kan höja sig en nivå till i sitt spel. I det läget blir det intressant med en förlägning. Men som du påpekar, den nivån jag hoppas på, har vi ännu inte sett från Ytterell.
magnus b

Inläggav Nick » 27 januari 2019, 19:33

Robert.76 skrev:

Tror dock ytterell hade gjort fler mål om han fick spela pp.
Nick

Inläggav Pg79an » 27 januari 2019, 19:44

Nick skrev:
Robert.76 skrev:

Tror dock ytterell hade gjort fler mål om han fick spela pp.

Han HAR ju spelat PP!
Pg79an

Inläggav Weirdo » 9 april 2019, 20:18

Ifall detta kontraktet förlängs då vet jag inte vad.... Då hoppas jag Hult får packa väskan, vilket för övrigt inte vore en sekund för tidigt
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav DocSeverinsen » 10 april 2019, 20:11

Kan tänka mig att förlänga då Ytterell ändå gjort det okej på slutet och det bör finnas en fin uppsida där, MEN då MÅSTE det vara ett riktigt rea-kontrakt för att ta den risken, alternativt med en prestationsbaserad bonus. Inga poäng = ingen extra deg.
DocSeverinsen

Inläggav RJ--92 » 11 april 2019, 10:54

DocSeverinsen skrev:Kan tänka mig att förlänga då Ytterell ändå gjort det okej på slutet och det bör finnas en fin uppsida där, MEN då MÅSTE det vara ett riktigt rea-kontrakt för att ta den risken, alternativt med en prestationsbaserad bonus. Inga poäng = ingen extra deg.

De där räcker inte i mina ögon/öron som anledning till att förlänga med honom åtminstone. De han visade upp som helhet skulle junior kunna göra och då avsevärt billigare samt nog mer hjärta inblandat också.
RJ--92

Inläggav tom_flaska » 11 april 2019, 14:39

Ytterell kan få vælga mellan en pungspark och ett tack.

Otroligt stor besvikelse på alla plan.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Tråden om #66 Alexander Ytterell

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 14:19

Jaha.

Då får vi hoppas att han mognat och lärt sig backspel sedan han var här senast.

Välkommen tillbaka Alexander.

Sammanfogade även den gamla tråden om Alexander med denna nya.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Tråden om #66 Alexander Ytterell

Inläggav frippe-borås » 17 maj 2021, 14:29

Ytterell och SHL gifte sig inte. Däremot så var han riktigt bra i Leksand när de låg i Allsvenskan.

Men jag hade ju hellre sett något säkrare. Men inget förvånar mig längre när det är Hult som bygger laget ännu en gång.
Men nu har vi rutinerade coacher som förhoppningsvis kan skola han riktigt. Men det luktar antingen fågel eller fisk. Offensiven tvekar jag inte på men försvarsmässigt skrämmer mig.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav dekman » 17 maj 2021, 15:09

frippe-borås skrev:Ytterell och SHL gifte sig inte. Däremot så var han riktigt bra i Leksand när de låg i Allsvenskan.

Men jag hade ju hellre sett något säkrare. Men inget förvånar mig längre när det är Hult som bygger laget ännu en gång.
Men nu har vi rutinerade coacher som förhoppningsvis kan skola han riktigt. Men det luktar antingen fågel eller fisk. Offensiven tvekar jag inte på men försvarsmässigt skrämmer mig.

Well, du hade ju inte tvekat på att värva Ytterell när han kom hit för fyra år sen heller... om man nu ska vara ärlig. Men antar att det är lätt att vara glömsk och skälla på Hult när en värvning inte blir så lyckad med facit i hand?

"av frippe-borås » 12 maj 2017, 13:56

Äntligen!

En grym PP back med ruggigt skott från blå!
I Hv kommer han utvecklas till en toppback var så säkra!
Tror ingen kommer vara tveksam efter säsongen!"

Du hade fel då, det kan vi i alla fall konstatera. Hoppas att du har fel den här gången också.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Diabolics » 17 maj 2021, 15:27

dekman skrev:
frippe-borås skrev:Ytterell och SHL gifte sig inte. Däremot så var han riktigt bra i Leksand när de låg i Allsvenskan.

Well, du hade ju inte tvekat på att värva Ytterell när han kom hit för fyra år sen heller... om man nu ska vara ärlig. Men antar att det är lätt att vara glömsk och skälla på Hult när en värvning inte blir så lyckad med facit i hand?

"av frippe-borås » 12 maj 2017, 13:56

Äntligen!

En grym PP back med ruggigt skott från blå!
I Hv kommer han utvecklas till en toppback var så säkra!
Tror ingen kommer vara tveksam efter säsongen!"

Du hade fel då, det kan vi i alla fall konstatera. Hoppas att du har fel den här gången också.

Haha, lite kul, jag är säker på att det går att gräva upp liknande inlägg från mig själv, det är ju därför vi är här, för att ge uttryck för hopp och förtvivlan!!!! ;)
Detta inlägg inspirerar mig att starta en tråd om våra absolut mest pinsamma inlägg över åren. Sånt som med facit i hand gör att man får stå där med dumstruten. Vågar ni andra detta? Har vi så mycket ödmjukhet inför vårt eget tillkortakommande?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Pg79an » 17 maj 2021, 15:35

Tror fan inte att det är sant, ville verkligen INTE ha hit honom! Skiter i om han skulle dundra in poäng för 1. Han är frölundait 2. Taskig attityd och kass självinsikt senast han var här (och floppade).
Pg79an

Inläggav dekman » 17 maj 2021, 15:50

Jag tror att det kommer bli ganska stor skillnad på att se Ytterell i ett allsvenskt HV, med en mer framträdande position - speciellt offensivt. Han kom inte till sin rätt sist. Först var han skadad nästan hela första säsongen, och sen spelade han minst av alla backar andra året - bara 14:41 per match, vilket är väldigt lite. (2,5 minut mindre än Lauridsen, som f.ö gjorde lika många/få poäng den säsongen).

För övrigt så hade han bäst CF% och bäst FF% av alla backar i HV när han var här sist. Nu kan jag verkligen inte avancerad statistik, men det tyder iaf på att han är en offensiv uppsida...

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 17 maj 2021, 15:55

Pg79an skrev:1. Han är frölundait

Höll han på Frölunda som barn eller? För han har ju aldrig spelat en sekund där. Och även om det är så, så SO WHAT? Vad spelar det för roll överhuvudtaget? Jonathan Dahlén höll på HV som barn... kan vara en av de sämsta anledningarna jag har sett varför man inte vill ha en spelare.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav dekman » 17 maj 2021, 16:43

Ytterell till JP:

– Jag känner helt enkelt väldigt starkt för HV71. Jag är från länet, jag har vuxit upp med klubben och det är här jag vill spela. Och jag känner verkligen att jag inte är färdig med HV.

– Förra gången jag var här fick jag första säsongen förstörd på grund av en skada och den andra var väldigt tumultartad på det personliga planet med en separation. Man försöker tänka att det inte ska påverka ens hockey men det är klart att det gör det.

Användarvisningsbild
dekman
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare