Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
av dekman » 15 april 2015, 12:44
Henning skrev:Diabolics skrev:finns det någon förklaring till att han valde att lämna HV?
Kan tänka mig att han vill söka nya utmaningar. Skulle han gå till Frölunda så finns det ju många anledningar eftersom han är från Göteborg. Lite som att Önerud valde att komma tillbaka till HV trots att han fått utvecklas med mycket speltid i Modo, för att han är från stan.
Exakt. PC är från GBG-området och har lirat i FHC j18, j20 och även seniorlaget. Han vill komma "hem" helt enkelt.
Kommer att sakna honom i HV, både en grovjobbare och - med rätt omgivning - målskytt. Men som HV brukar säga "no hard feelings".
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.
Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
-

dekman
- Admin
-
-
av kny » 15 april 2015, 15:22
dekman skrev:Henning skrev:Diabolics skrev:finns det någon förklaring till att han valde att lämna HV?
Kan tänka mig att han vill söka nya utmaningar. Skulle han gå till Frölunda så finns det ju många anledningar eftersom han är från Göteborg. Lite som att Önerud valde att komma tillbaka till HV trots att han fått utvecklas med mycket speltid i Modo, för att han är från stan.
Exakt. PC är från GBG-området och har lirat i FHC j18, j20 och även seniorlaget. Han vill komma "hem" helt enkelt.
Kommer att sakna honom i HV, både en grovjobbare och - med rätt omgivning - målskytt. Men som HV brukar säga "no hard feelings".
Jao, i en mer låst roll som center så kunde han inte ta egna initiativ och göra sig själv spelbar i slottet lika effektivt som han gjorde som ytter. Eftersom AJ vill att centern ska avlasta backarna i uppspelsfasen så sjunker denna ofta ner långt ner i banan, en roll som tyvärr inte passat PC speciellt bra.
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
-
kny
-
Återgå till HV71 - Spelare och tränare