Tråden om #24 Erik Christensen

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #24 Erik Christensen

Inläggav Diabolics » 7 mars 2016, 23:49

Crazy skrev:Det tror inte jag, vem skulle det vara? Jag tycker Eric var bättre de sista matcherna då Arla kom in i laget.

Men jag läste att det verkar som eric har haft problem med knät hela säsongen så det kan ju helt klart vara en förklaring till varför han inte "tryckt på" i åkningen som han gjorde förra året och det minns vi ju hur det gick för Kapten då hans knä inte ville vara med. Det är svårt att spela på toppen då inte kroppen gör som man vill...Men kan Eric bli bra med Rehab till nästa år så ska han få den tiden tycker jag för jag tycker i ärlighetens namn att det blir svårt att hitta någon bättre som inte kostar 500 papp i månaden. Eric har ju bevisat att han kanske är den bästa centern i serien då han inte är skadad menar jag.

Jag har inte sett de senaste matcherna pga livet, men jag hoppas du har rätt i att #24 blivit bättre i Arlas närvaro, han kan behöva stå still lite och lägga några mackor på bladet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Ingeville » 8 mars 2016, 00:35

Crazy skrev:Det tror inte jag, vem skulle det vara? Jag tycker Eric var bättre de sista matcherna då Arla kom in i laget.

Men jag läste att det verkar som Eric har haft problem med knät hela säsongen så det kan ju helt klart vara en förklaring till varför han inte "tryckt på" i åkningen som han gjorde förra året och det minns vi ju hur det gick för Kapten då hans knä inte ville vara med. Det är svårt att spela på toppen då inte kroppen gör som man vill...Men kan Eric bli bra med Rehab till nästa år så ska han få den tiden tycker jag för jag tycker i ärlighetens namn att det blir svårt att hitta någon bättre som inte kostar 500 papp i månaden. Eric har ju bevisat att han kanske är den bästa centern i serien då han inte är skadad menar jag.

Om det är en knäskada så är det svårt att bli helt återställd. Hockeyn sliter oerhört på knäna och och de är väldigt utsatta för pååkningar mm. Tyvärr tror jag inte att man med rehab, efter att själv opererat båda knäna, att man återfår full kraft igen. Knäna är utsatta för förslitningsskador som ingen annan del i kroppen och skador på menisk och ledband går aldrig att helt återställa. Jag känner det varenda gång i vardagsmotionen.
Det är liknande med fotleder och här har vi Foppa som ett lysande exempel.
Ingeville

Inläggav Crazy » 8 mars 2016, 08:47

Ja Ingeville du kan ha rätt, det är svårt att veta omfattningen på skadan men då han haft så ont att han inte kunnat böja sig så är det nog rätt illa...
Crazy

Inläggav sqz » 8 mars 2016, 09:58

Crazy skrev:Ja Ingeville du kan ha rätt, det är svårt att veta omfattningen på skadan men då han haft så ont att han inte kunnat böja sig så är det nog rätt illa...

Det är en överkroppsskada han dragits med senaste tiden.
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav Ingeville » 8 mars 2016, 15:05

sqz skrev:
Crazy skrev:Ja Ingeville du kan ha rätt, det är svårt att veta omfattningen på skadan men då han haft så ont att han inte kunnat böja sig så är det nog rätt illa...

Du har insides info hoppas jag?

Det får inte bli som Melle, hade en skada med sig från AIK. Stillman skrev kontraktet.
Ingen läkarundersökning utan rehab och träning av det slitna skulle fixa honom.
Detta har vi inte råd med, att spelare skadar sig under säsong är inte så ovanligt men inte vid starten i ett nytt kontrakt.
Ingeville

Inläggav sqz » 8 mars 2016, 18:19

Ingeville skrev:
sqz skrev:

Du har insides info hoppas jag?

Det får inte bli som Melle, hade en skada med sig från AIK. Stillman skrev kontraktet.
Ingen läkarundersökning utan rehab och träning av det slitna skulle fixa honom.
Detta har vi inte råd med, att spelare skadar sig under säsong är inte så ovanligt men inte vid starten i ett nytt kontrakt.

Inte direkt, men enligt JP så handlar det om överkroppen: http://www.jp.se/article/backen-gor-comeback/
Användarvisningsbild
sqz

Inläggav frippe-borås » 8 mars 2016, 19:54

Någon som har källor om att Christensen har tackat nej till förlängning med HV71?
Enligt diverse rykten sägs det ju så.

Fruktansvärt tråkigt isåfall då han varit min favorit sen han kom till oss.
Vet att han inte varit lika bra denna säsong men tror han skulle kunna vara en ledande center nästa säsong igen.

Hoppas att Eric ändrar sitt beslut då han sagt att han trivs bra i HV71 och med fansen.
Hoppas Modo åker ur SHL så kan vi ta Noah Welch samt att Christensen inte vill spela i HA!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav bogani » 8 mars 2016, 20:39

Ruskigt besviken om han sticker. Han hade säkert inga problem att spela under AJ då han trots allt gjorde en kanonsäsong. Jag tror inte att nuvarande lagledning har gynnat kontraktsförhandlingarna heller i ärlighetens namn.
bogani

Inläggav frippe-borås » 8 mars 2016, 20:56

Om det skulle bero på tränarna så tyder det ju på att Lindbom även kommer vara HC nästa säsong.
Då kan jag mycket väl förstå Erics beslut. Lindbom var ju det sista namnet man tänkte på vem som skulle ta över ett sjunkande skepp.
Eller rättare sagt JL fanns inte ens med i dom vildaste fantasier men när jag läste om Lindboms visioner om att ta dom tillbaka till Hv hockeyn igen så fick man vart fall hopp men inget denna säsong som gjort en glad och kan även tänka mig att det spelar in i hans val av klubb.

Vem vill spela dump hockey av de som gillar att ha puck under kontroll.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Regnet » 9 mars 2016, 09:51

BlackIce skrev:Erik Christensen har spelat med skada och smärta i 1,5 månader. Nu ska han in och kötta i slutspelet.
"Måste jag spela med smärta så gör jag det, jag vill spela slutspel och vill hjälpa laget oavsett om det gör ont."
Karaktär.

http://www.jkpglive.se/christensen-om-skadan/

Det här verkar inte va knäskadan utan låter mer som nånting med ryggen. "Kan inte böja mig ner", "låg i sängen" osv... plus att JP:s artikel nämnde en överkroppskada.

Tycker grymt synd om Erik när kroppen inte vill som han vill samtidigt som han är på utgående kontrakt. Det är ju uppenbart från de många inslagen med honom att han känner väldigt starkt för HV och att hans högsta önskan är att vinna med HV. Han har helt klart varit en av mina favorit-personer i HV dom senaste åren och jag hoppas verkligen att han kommer kunna vara med oss nästa säsong... skadefri!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Crazy » 9 mars 2016, 17:03

Ja, kanske får vi veta om vi åker ut på lördag...det känns som att det ligger enhund begraven här för det känns ju som att det är nåt vi inte känner till för ärligt talat, en bättre center än en hel Eric, det tror jag inte finns på marknaden (menar då tillgänglig som inte är i NHL eller stjärna i KHL) så det vore idioti av sportcheferna i så fall att inte förlänga...
Crazy

Inläggav Robert.76 » 15 mars 2016, 12:27

Enligt Aftonbladet så missar Erik första kvartsfinalen

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... ckeyextra/
Robert.76
Moderator

Inläggav Tanke » 19 mars 2016, 12:15

Är det någon som vet någon om Christensen? Kan man förvänta sig att få se honom spela i slutspelet?
Tanke

Inläggav Norrlandssupporter » 19 mars 2016, 14:46

Han bör ju vara sopslut, om inte så hade han lirat.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Ingeville » 19 mars 2016, 15:03

Norrlandssupporter skrev:Han bör ju vara sopslut, om inte så hade han lirat.

Har en känsla att vi inte ser honom mer i HV. Antingen skada eller har han skrivit kontrakt bakom ryggen på HV.
OBS bara antagande.
Ingeville

Inläggav Kingen » 20 mars 2016, 00:58

Kingen

Inläggav Regnet » 20 mars 2016, 12:03

Killen är trots allt bara 32. Känns som att det måste gå att komma tillbaka.

Hade inte Zetterberg en ryggskada för några år sedan och var borta en halv säsong. Nu är han 35 och spelar som inget hänt.

Det är ju inte säkert att det är samma typ av skada och vi vet ju igentligen inget om hur allvarligt det är, men om det går att fortsätta kariären så säger jag förläng!!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav BlackIce » 20 mars 2016, 12:32

Borde de inte kunna skriva en delvis prestationsbaserat kontrakt? En lägre grundlön som höjs ordentligt om han når 30 poäng eller 40 poäng? Hmm, inser att det kan bli ekonomiska problem om HV71 kontrakterar en ny säker poängmaskin samtidigt som Christensen börjar leverera. Då har vi helt plötsligt två topplöner istället för en. Samtidigt har vi då en god chans på SM-guld.

Allmänt: Har HV71 gått från två till en till ingen 35+ poängproducerande center under de senaste åren?
Davidsson - Sahlstedt (2002-2004)
Davidsson - Andreas Karlsson (2004-2006)
Davidsson - Hrdina (2006-2008)
Davidsson - Beech (2008-2009)
Davidsson (2009/2010)
Davidsson - Piros (2010/2011)
Davidsson - Krog (2011/2012)
Krog (2012/2013)
William Karlsson (2013/2014)
Christensen (2014/2015)
– (2015/2016)
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav frippe-borås » 22 mars 2016, 20:01

Hörde ett rykte så ta det med en nypa salt eller om någon kan bekräfta.

Enligt ryktet så är det inte "bara" skada som stoppar från spel utan något annat, vad vet jag inte.
Schism eller vad skulle det kunna vara isåfall?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav joensuu » 23 mars 2016, 00:41

frippe-borås skrev:Hörde ett rykte så ta det med en nypa salt eller om någon kan bekräfta.

Enligt ryktet så är det inte "bara" skada som stoppar från spel utan något annat, vad vet jag inte.
Schism eller vad skulle det kunna vara isåfall?

Klar för Modo?

Känns som den enda klubben som det kan vara så känsligt att lämna för med hela AJ-historian, har ju ryktats dit tidigare.
joensuu

Inläggav bogani » 24 mars 2016, 15:54

Läste att knäskadan som Christensson ådrog sig i CHL innan säsongen kan innebära slutet på karriären. Det är uppenbart att den har hämmat honom hela denna säsongen som avslutades med att han inte kunde spela alls.

Lider något fruktansvärt med Erik då det syns på honom så tydligt hur dåligt han mår när han inte kan bidra på det sätt han vill. Hoppas ändå på något sätt att HV vill ge honom chansen att komma tillbaka från skadan då han är en absolut favorit för mig :(
bogani

Inläggav tom_flaska » 24 mars 2016, 15:57

bogani skrev:Läste att knäskadan som Christensson ådrog sig i CHL innan säsongen kan innebära slutet på karriären. Det är uppenbart att den har hämmat honom hela denna säsongen som avslutades med att han inte kunde spela alls.

Lider något fruktansvärt med Erik då det syns på honom så tydligt hur dåligt han mår när han inte kan bidra på det sätt han vill. Hoppas ändå på något sätt att HV vill ge honom chansen att komma tillbaka från skadan då han är en absolut favorit för mig :(

Känns det inte lite som Davidssons slut på karriären? Och det vill jag absolut inte se igen.

Tycker det är bättre att bryta kontrakten för bådas vinning, hade han inte kunnat tillföra massor i form av tränare/scout för föreningen?
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav bogani » 24 mars 2016, 16:21

tom_flaska skrev:
bogani skrev:Läste att knäskadan som Christensson ådrog sig i CHL innan säsongen kan innebära slutet på karriären. Det är uppenbart att den har hämmat honom hela denna säsongen som avslutades med att han inte kunde spela alls.

Känns det inte lite som Davidssons slut på karriären? Och det vill jag absolut inte se igen.

Tycker det är bättre att bryta kontrakten för bådas vinning, hade han inte kunnat tillföra massor i form av tränare/scout för föreningen?

Jag ser hellre att han får ett 1års-kontrakt som sedan kan brytas om det inte funkar. Jag tror inte Erik skulle ha några problem med det.
bogani

Inläggav Crazy » 30 mars 2016, 17:23

Ja håller med och det känns som det är lite öppet ännu för det beskedet lämnade ju Hult idag.
Crazy

Inläggav shitkicker » 30 mars 2016, 22:00

Jag skulle bli mycket förvånad om man förlänger med Christensen. Precis som med Campoli så tror jag inte man har råd med honom, särskilt inte sett till en otroligt varierande prestation. Alldeles för osäkert läge för att lägga pengar på honom. Jag tycker man behöver mer pang för pengarna även här.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Macce » 10 april 2016, 15:15

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav JohanB » 11 april 2016, 00:08

Älskar Christensen som fan, å hade absolut inte blivit ledsen om han förlängt. MEN..jag tycker faktiskt att vi borde släppa han, känns som det råder för mycket tveksamheter om hans skada och det sista vi behöver är att lägga ut en superlön på en kille som riskerar att gå sönder å missa halva säsongen igen.

Dessutom låter det inte som han kommer göra ett beslut inom närmsta framtid så kanske bättre att få in en kille som kan vara med under hela försäsongen.
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav Robert.76 » 11 april 2016, 09:49

Nu vet jag inte helt hur det fungerar, men skulle man kunna ta in Christensen på artistkontrakt? Då hinner han kanske med den rehab han behöver. En skadefri Erik är en av seriens bästa centrar, vill gärna se honom i HV något år till.
Robert.76
Moderator

Inläggav chinobar » 11 april 2016, 10:28

Robert.76 skrev:Nu vet jag inte helt hur det fungerar, men skulle man kunna ta in Christensen på artistkontrakt? Då hinner han kanske med den rehab han behöver. En skadefri Erik är en av seriens bästa centrar, vill gärna se honom i HV något år till.

Låter ju som en väldigt bra lösning i mina öron!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav bogani » 13 april 2016, 22:10

chinobar skrev:
Robert.76 skrev:Nu vet jag inte helt hur det fungerar, men skulle man kunna ta in Christensen på artistkontrakt? Då hinner han kanske med den rehab han behöver. En skadefri Erik är en av seriens bästa centrar, vill gärna se honom i HV något år till.

Låter ju som en väldigt bra lösning i mina öron!

Ett 1-årskontrakt tycker jag definitivt det är värt att satsa på. Går han sönder täcker väl försäkringen upp för en del av lönen?
bogani

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare