Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
av magnus b » 3 oktober 2018, 10:53
Donjsone skrev:lejacques skrev:Tycker lönen avgör. Billig så förläng. Juniorer kommer att få chansen, men också bra med rutin om skadorna kommer (vilket de väl lär göra). Sen tror jag, som någon är inne på ovan, att man inte ska underskatta vad Falk bidrar med utanför isen.
Jag menar Abbott var ju en dyr jätteflopp men hyllas likväl på grund av det engagemang han visade vid sidan av.
Du blandar ihop Chris Abbott med Frölundas supervärvning Spencer Abbott som spelade där när de vann guld senast som nu spelar i Mora IK.
Jo en del skillnad i skicklighet mellan Spencer och Chris Abbott. Det är väll just spelare som Spencer Abbott vi behöver för att få upp PP och skottprocenten en aning. Medan spelare som Chris Abbott och Andreas Falk har vi tonvis av. Gustafsson/Andersson/Bengtsson och Johnsson känns alla som de har större potential än Falk. De 4 slåss dessutom om 3 center platser bakom Ljungh.
Lejaques, dock kan man ifrågasätta om det var bättre att gå för Chris Abbott istället för Falk när det var aktuellt.
-
magnus b
-
av lejacques » 3 oktober 2018, 22:45
Donsjone. Jag blandar inte ihop någonting.
Jag menar att om man kunde betala ett par hundratusen i månaden för en floppande Chris Abbott, som dock sägs ha varit en ledare utanför isen, tycker jag man kan betala några tiotusen till Andreas Falk. Men det är ju som sagt förutsatt det rör sig om ett femsiffrigt månadsbelopp...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
-

lejacques
-
av lejacques » 18 december 2018, 15:18
Välkommen hem, Falk - igen!
Förhoppningsvis får vi snart se Falk som ass. för herrarna.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
-

lejacques
-
av Diabolics » 18 december 2018, 15:49
Kul att taxen hittat tillbaka. Jag hoppas han gör kometkarriär och precis som lejacques skriver, hittar uppåt.
-

Diabolics
- Admin
-
av magnus b » 18 december 2018, 16:35
Riktigt kul detta, viktigt att klubben tar hand om de gamla hjältarna. Det sänder väldigt bra signaler till potentiella hemvändare. Så att de avslutar karriären i HV och känner sig behövda efter. För många elitidrottsmän är det en förbannad stress över vad de ska göra efter karriären. Här är HV riktigt bra. Jag tror detta kommer hjälpa sen när Pettersson, Fast, Hjalmarsson etc. tar beslut om ifall de ska avsluta utomlands eller ge tillbaka till HV i ett par säsonger.
Falk känns som en väldigt intelligent person som jag tror kommer klara detta utomordentligt. En annan jag hade varit intresserad av att se i organisationen är Arla.
-
magnus b
-
Återgå till HV71 - Spelare och tränare