Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

frippe-borås skrev:Kan någon förklara varför Adam får den speltid han får i PP!?
Han har det sämsta skottet o sikte i hela backuppsättningen men ändå så står han där i PO gång efter gång?
Jag fattar inget här då PP hackat ett bra tag! Han träffar första täcket 99/100ggr.
Vad är det coacherna ser i Adam som flertalet inte ser, han lägger ju inte de öppnande passen heller så vad är det som gör att han får den istiden i PP gång efter gång?
Kan nästan börja tro att har det inskrivet i kontraktet att han ska spela PP!
Vill se Christoffer Persson som tank framför mål och Thörnberg som hot vid blå o inte Almqvist!
frippe-borås skrev:Kan någon förklara varför Adam får den speltid han får i PP!?
Han har det sämsta skottet o sikte i hela backuppsättningen men ändå så står han där i PO gång efter gång?
Jag fattar inget här då PP hackat ett bra tag! Han träffar första täcket 99/100ggr.
Vad är det coacherna ser i Adam som flertalet inte ser, han lägger ju inte de öppnande passen heller så vad är det som gör att han får den istiden i PP gång efter gång?
Kan nästan börja tro att har det inskrivet i kontraktet att han ska spela PP!
Vill se Christoffer Persson som tank framför mål och Thörnberg som hot vid blå o inte Almqvist!
BlackIce skrev:Nu kommer Diabolics statistik från senaste örebromatchen till användning.
Adams skott under matchen:
8 skott förbi första back
2 skott på första back
Diabolics skrev:BlackIce skrev:Nu kommer Diabolics statistik från senaste örebromatchen till användning.
Adams skott under matchen:
8 skott förbi första back
2 skott på första back
"skott" kanske är aningen smickrande, många var mer fösare
BlackIce skrev:Kritiken mot Adam påminner lite om kritiken som Louma alltid fick utstå, och till viss del Kolan. Just de där spelarna som varken är renodlat defensiva eller renodlat offensiva och som gör grejerna med ett stort lugn brukar alltid få utstå hård kritik. Kolla hur många offensiva försök Adam äter upp match efter match byte efter byte. Det sker sällan med en hård tackling istället fångar han upp dem och låter en medspelare ta hand om pucken. När han själv har pucken sitter passningarna ofta helt rätt.
Pg79an skrev:lejacques skrev:Mycket snack om Almqvist i matchtråden. Fortsätter här.
Uttrycket att man inte kan bli profet i sin egen hemstad tycker jag passar rätt väl på Almqvist och flera andra HV-fostrade killar. Det är fritt fram att kasta skit och såga dessa, medan spelare som Patrik Carlson, Mats Trygg, PW försvaras in absurdum, trots att de lågpresterar.
Han är solklart vår spelskickligaste back med ett imponerande lugn.
Vill påstå att Brännström är vår överlägset spelskickligaste back och det med råge.
Och att säga att PC, Trygg och PW försvaras? Av vem? Inte av fansen iaf.

lejacques skrev:Har väldigt svårt att se Hult och Davidsson "dumpa" Almqvist bara så där, då han stämmer in på mallen för apelare de vill ha. Ung, utvecklingsbar och från bygden.
Tror det handlar om pengar och speltid. Jag är den förste att vilja ha kvar Adam, men naturligtvis för en lägre summa än den lön han har idag. Jag gissar att Almqvist har en rätt dyr lön sett till vad han presterar, och det funkar ju naturligtvis inte.
Adam vill vara kvar säger han, men till vilket pris?
jordfelsbrytare skrev:Adam platsar! Här hoppas jag att man kan komma fram till en lösning. Som tidigare nämnts så tjänar han säkert som en toppback och förväntas göra betydligt mera poäng än vad han gjort så med det i åtanke förstår jag Hv att man ej är intresserade för samma lön som idag.
Men om Almqvist dumpas till förmån för Ytterell då tappar jag allt hopp.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst