Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
wess skrev:Att döma ut Johan Lindbom efter 8 spelade matcher är bara dumt tycker jag. Inte äns Aftonbladet eller Expressen har gjort det än vad jag vet, och dom tar varenda chans dom får att måla fan på väggen för att sälja lösnummer.
Om han skulle avgå så skulle nog inte en enda bra tränare våga ta i HV med tång sen, så var glad att han och laget kämpar på istället.
Nick skrev:https://mobile.twitter.com/Piotr_Arvidsson/status/654336462779994112
Är detta sant så är detta sista matchen jag följer HV71..
jordfelsbrytare skrev:Ställer mig fortfarande frågan vad en totalt iskall Emil gör på plan i känsligt läge vid 2-1? Såg nästan på egen hand till på 15 sekunder att Frölunda sånär gjorde mål samt drog på sig utvisning. Sedan ingen antydan till Timeout vid 2-2 och trötta spelare. Nej betydligt aktivare coachning vore på sin plats snarast!

chinobar skrev:Ingen kritik mot dig nu, men detta är ju varför man faktiskt kan ha lite is i magen.
Svårt att vara bra direkt i en ny roll, skönt och se att Johan vuxit in i detta på rätt sätt och på ett bra sätt, hoppas det fortsätter uppåt!
Detsamma gäller ju skadade spelare som enligt vissa skall vara bra direkt de kommer tillbaka (va fan de har ju tränat!) Och är de fortfarande dåliga efter 5 matcher är det bara sparka och värva nytt!
Men det får ju ses som OT här.

lejacques skrev:AJ:s hockey var bättre. Det måste man ju kunna erkänna, även om AJ verkar vara en komplett...
HVärnamo skrev:lejacques skrev:AJ:s hockey var bättre. Det måste man ju kunna erkänna, även om AJ verkar vara en komplett...
Hur går det för Modo under AJ:s ledning?
Med tanke på förutsättningarna så tycker jag att Lindbom överraskat positivt. Jag väljer Lindbom framför AJ åtta dagar av sju.

Svartzonker skrev:Jag var väldigt positiv till Johan i början av säsongen men nu är det som bortblåst. Ju längre säsongen går desto djupare sjunker han.
Hans uttalande i intervjun inför tredje perioden mot Rögle BK (De som vill spela får spela) var/är enligt mig väldigt absurt.
Även hans agerade i gårdagens match var pinsamt. Jag var på plats och studerade Lindbom lite extra, framförallt i andra delen av matchen. Han blev så jävla "utspelad" av Sam Hallen så det är nästintill äcklande.
Vad har han för agenda gentemot att ta en timeout? Det var ju hur jävla tydligt som helst att han borde ha tagit en timeout innan, eller i samband med, 0-3 målet. Växjö var riktigt illa ute en gång, i början av tredje, och då tar Sam direkt en timeout och en minut senare gör Växjö 2-5. Det är som att se en vuxen människa stjäla godis ifrån ett spädbarn.
Visst jag kan motvilligt "acceptera" att Linbom inte tar en timeout utan sparar den till senare i matchen. Bara ett problem, han tar/använder den inte senare i slutet av matchen eller ens tar ut målvakten.
Det finns absolut INGEN anledning till att inte göra det. Nej vad gör Linbom istället? Jo han tar upp sin konstkarriär och börjar måla lite på taktiktavlan. En taktiktavla som han sedan inte använde sig av eller visade spelarna.
Påminner lite om Gollum's ringfixering. Han vill spara timeouten i hop om att kunna lösa in den efter matchen...Nej jag har tröttnat rejält på Lindbom. Jag hoppas innerligt att det finns någon form av klausul eller liknande i hans kontrakt där han kan skickas ner till J20 eller bli assisterande. Jag får migrän av bara tanken att ha Lindbom som HC ytterligare två säsonger.
Svartzonker skrev:Jag var väldigt positiv till Johan i början av säsongen men nu är det som bortblåst. Ju längre säsongen går desto djupare sjunker han.
Hans uttalande i intervjun inför tredje perioden mot Rögle BK (De som vill spela får spela) var/är enligt mig väldigt absurt.
Även hans agerade i gårdagens match var pinsamt. Jag var på plats och studerade Lindbom lite extra, framförallt i andra delen av matchen. Han blev så jävla "utspelad" av Sam Hallen så det är nästintill äcklande.
Vad har han för agenda gentemot att ta en timeout? Det var ju hur jävla tydligt som helst att han borde ha tagit en timeout innan, eller i samband med, 0-3 målet. Växjö var riktigt illa ute en gång, i början av tredje, och då tar Sam direkt en timeout och en minut senare gör Växjö 2-5. Det är som att se en vuxen människa stjäla godis ifrån ett spädbarn.
Visst jag kan motvilligt "acceptera" att Linbom inte tar en timeout utan sparar den till senare i matchen. Bara ett problem, han tar/använder den inte senare i slutet av matchen eller ens tar ut målvakten.
Det finns absolut INGEN anledning till att inte göra det. Nej vad gör Linbom istället? Jo han tar upp sin konstkarriär och börjar måla lite på taktiktavlan. En taktiktavla som han sedan inte använde sig av eller visade spelarna.
Påminner lite om Gollum's ringfixering. Han vill spara timeouten i hop om att kunna lösa in den efter matchen...Nej jag har tröttnat rejält på Lindbom. Jag hoppas innerligt att det finns någon form av klausul eller liknande i hans kontrakt där han kan skickas ner till J20 eller bli assisterande. Jag får migrän av bara tanken att ha Lindbom som HC ytterligare två säsonger.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst