Tråden om #49 Axel Eidstedt

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #49 Axel Eidstedt

Inläggav Crille » 8 juni 2016, 21:53

Kanske svårt att hitta en plats för Axel i HVs kanske gråaste backuppsättning sedan mannaminne, men jag tror det är ett misstag att släppa honom. Har egentligen aldrig förstått varför man inte släppt fram honom mer? Han är ju både rörlig för sin storlek, tuff och rejäl samtidigt som han är kapabel till att slå ett åtminstone hyfsat förstapass. Redan idag en habil defensiv back med SHL-mått mätt. Dessutom fortfarande väldigt ung och utvecklingsbar. Tror vi kan ha ett nytt Lex Welch-fall på halsen.

Hörde nåt rykte för nåt år sedan att han tidigt bestämt sig för att dra till Nordamerika? Kanske därför man inte verkar satsat på honom fullt ut? Nu tycker jag att Christoffer Persson i nuläget är en bättre spelare, men jag tror Eidstedt kan växa fram till en riktig försvarsgeneral om han får förtroende och istid. Därav tycker jag det är tråkigt att han lämnar HV71.
Crille

Re: Tråden om #49 Axel Eidstedt

Inläggav NightWalker » 8 juni 2016, 22:52

Samtidigt, hans kontrakt i MoDo är på en säsong.
En säsong med mycket speltid/förtroende i Allsvenskan kanske är bästa alternativet för honom.
Som du säger, det känns lite som att vi har andra spelare som spelar samma roll bättre än Eidstedt i nuläget, så jag tror det kan bli bra för honom.

Framtiden får utvisa hur det går, men gör han bra ifrån sig i MoDo och utvecklas skulle jag inte ha något emot att han kommer tillbaka.
NightWalker

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare