Tråden om #22 David Petrasek

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #22 David Petrasek

Inläggav Pawhlen » 14 oktober 2012, 19:38

Joachim943 skrev:Pettan missar matcherna mot Frölunda och FBK p.g.a ryggskott. Har han mörkat det för Dahlén vilket ha lett till att han inte har presterat 100?

Källa: https://twitter.com/DanielHultqvist

Om det visar sig att han likt Louma spelat med en skada nu under denna säsong är det både bra och dåligt. Det visar på ett enormt hjärta men som sagt är det riktigt idiotiskt, att man mörkar skador under slutspelet är en sak men att göra det nu är förvånande enligt mig. Detta skulle i och för sig förklara varför han varit så dålig hittils.

Det är bättre att han vilar några matcher och blir frisk från ryggskottet, vi har ju ingen brist på backar precis just nu enligt min mening.
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 14 oktober 2012, 21:20

Pawhlen skrev:
Joachim943 skrev:Pettan missar matcherna mot Frölunda och FBK p.g.a ryggskott. Har han mörkat det för Dahlén vilket ha lett till att han inte har presterat 100?

Om det visar sig att han likt Louma spelat med en skada nu under denna säsong är det både bra och dåligt. Det visar på ett enormt hjärta men som sagt är det riktigt idiotiskt, att man mörkar skador under slutspelet är en sak men att göra det nu är förvånande enligt mig. Detta skulle i och för sig förklara varför han varit så dålig hittils.

Det är bättre att han vilar några matcher och blir frisk från ryggskottet, vi har ju ingen brist på backar precis just nu enligt min mening.
Tycker inte det är hjärta alls. Bara ren och skär dumhet. Har man ryggskott som vanligt folk så har man lägre arbetskapacitet. Tror man annat som hockey spelare så är man dum.
Att mörka det för tränaren vittnar väl om dålig kommunikation lite grann. Säger han till Dalle så får han inte spela och så vill han spela och säger ingenting och spelar uselt. För det är precis det han gjort.
Hoppas att det är i ryggen felet ligger och ingen annanstans.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 14 oktober 2012, 21:22

mrcadaza skrev:
Pawhlen skrev:

Tycker inte det är hjärta alls. Bara ren och skär dumhet. Har man ryggskott som vanligt folk så har man lägre arbetskapacitet. Tror man annat som hockey spelare så är man dum.
Att mörka det för tränaren vittnar väl om dålig kommunikation lite grann. Säger han till Dalle så får han inte spela och så vill han spela och säger ingenting och spelar uselt. För det är precis det han gjort.
Hoppas att det är i ryggen felet ligger och ingen annanstans.

Jag menar att han visar hjärta för klubben men annars håller jag med dig
Pawhlen

Inläggav didotto » 15 oktober 2012, 01:09

Inga dåliga konspirationer på forumet ser jag. Kan han inte ha fått problem med ryggen under förra matchen, han spelade bara drygt 10 min.
Sprider rykten på twitter under namnet didotto1.
didotto

Inläggav Macce » 15 oktober 2012, 04:20

didotto skrev:Inga dåliga konspirationer på forumet ser jag. Kan han inte ha fått problem med ryggen under förra matchen, han spelade bara drygt 10 min.

Stor chans att det var det ja.
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 07:29

didotto skrev:Inga dåliga konspirationer på forumet ser jag. Kan han inte ha fått problem med ryggen under förra matchen, han spelade bara drygt 10 min.
och du tycker att oavsett speltid så har Pettan varit att känna igen och spelat på sin höga nivå? Det i så fall vill jag pulvrisera för han är just nu lite väl medelmåttig. Fantenberg, Karlsson, Fernholm och Fälth är klart bättre. Pettan måste höja sig rejält.
Men han är ju som sagt en HVikon och med ett A på tröjan så är han skyddad från petning o.s.v.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Henning » 15 oktober 2012, 08:02

mrcadaza skrev:
och du tycker att oavsett speltid så har Pettan varit att känna igen och spelat på sin höga nivå? Det i så fall vill jag pulvrisera för han är just nu lite väl medelmåttig. Fantenberg, Karlsson, Fernholm och Fälth är klart bättre. Pettan måste höja sig rejält.
Men han är ju som sagt en HVikon och med ett A på tröjan så är han skyddad från petning o.s.v.

Hans inlägg har inte med Pettans vara eller icke vara en topp back i HV, eller hur han presterar på isen. Utan om han mörkat sin skada eller inte.
Och jag håller med honom, dom senaste inläggen i denna tråden är ett typ-exempel på hur någon nämner något som en liten teori och som bara 3 inlägg senare är något som folk verkar tror är sanning. Det spårar lätt ur.. ;)
Henning

Inläggav mrcadaza » 15 oktober 2012, 08:19

Henning skrev:Hans inlägg har inte med Pettans vara eller icke vara en topp back i HV, eller hur han presterar på isen. Utan om han mörkat sin skada eller inte.
Och jag håller med honom, dom senaste inläggen i denna tråden är ett typ-exempel på hur någon nämner något som en liten teori och som bara 3 inlägg senare är något som folk verkar tror är sanning. Det spårar lätt ur.. ;)
Rykten är aldrig kul. Framför allt när det handlar om vilda västern i gissningslekar.
Det jag menar utan att för den delen tro eller inte tro på att Pettan har mörkat en skada så i princip så måste man ha den inställningen att man är 100%igt öppen och ärlig om sin fysiska status.
Jag har själv haft ryggskott och visst går det att dölja med medicinsk hjälp eftersom mkt av behandling sker på egen hand och motion är nödvändigt så syns det trots allt i agerandet var du än är att det är stelt och nästan lite lojt för du kan inte göra det du brukar göra till fullo.
Så hoppas ingen tror jag går på rykten utan att dom är officiella. Men åsikter det har jag utöver det.

Låt oss hoppas att Pettan i vilket fall börjar höja sin kurva och producerar den kanon hockeyn som vi alla vet att han kan prestera för då är han vår bästa back.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav chinobar » 15 oktober 2012, 09:13

Jnytts bildtext lyder ju:
David Petrasek har haft känningar i ryggen ända sedan European Trophy och i HV71:s toppmöten mot Frölunda och Färjestad på måndag och onsdag kommer Petrasek att vila.

Sanning eller inte låter jag vara osagt, men om det skulle vara sant är det väldigt konstigt att man inte satt av honom tidigare med tanke på att det är tidigt på säsongen och HV har många backar så man skulle heller inte behöva spela kort med folk.
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav FirstSwitch » 15 oktober 2012, 11:25

chinobar skrev:Jnytts bildtext lyder ju:
David Petrasek har haft känningar i ryggen ända sedan European Trophy och i HV71:s toppmöten mot Frölunda och Färjestad på måndag och onsdag kommer Petrasek att vila.

Sanning eller inte låter jag vara osagt, men om det skulle vara sant är det väldigt konstigt att man inte satt av honom tidigare med tanke på att det är tidigt på säsongen och HV har många backar så man skulle heller inte behöva spela kort med folk.

Verkar lite konstigt ja :?
Har det hämnat honom att inte kunnat spela 100%igt de tidigare matcherna borde man ju låtit nån annan hoppat in, Vi har ju en bred backuppsättning även när Fälth var borta och säkert nån junior som kunde fått chansen.
Eller mörkar man lite med att Petrasek var usel i matchen mot Rögle senast och låter honom helt enkelt vila ofrivilligt ?
FirstSwitch

Inläggav hammare7 » 15 oktober 2012, 12:26

Kan ju varit så att han har haft känningar en tid men blev värre under förra matchen o valde att vila han. Väldigt vanligt att spelare har små känningar men man spelar ändå.
hammare7

Inläggav mrcadaza » 17 oktober 2012, 18:37

Bekräftad ryggskada handlar det om.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Macce » 2 november 2012, 21:18

Ingen Petrasek i morgon mot Saik, han ska bli farsa igen närsomhelst.

http://www.jnytt.se/nyhet/50845/petrase ... skelleftea
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav mrcadaza » 2 november 2012, 22:57

Ja då får Luoma och Trygg mer speltid.....

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Macce » 2 november 2012, 23:20

mrcadaza skrev:Ja då får Luoma och Trygg mer speltid.....

Ja du cadaza, men Luoma är ju säkerheten själv nu förtiden. :roll:
Stefan Liv #1

vinna enkelt i tre raka.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Fegon_ » 3 november 2012, 01:03

Petrasek tar en dags paus från att vara lagpappa till att bli en pappa igen. Stora lyckoönskningar.

Det lär innebära att även Trygg och Luoma får större ansvar och en chans att Växa. Samtidigt som Williamsson lär luftas. Det känns jäkligt fint att ha den backuppsättningen att vi faktiskt har råd att låta Pettan stanna hemma, utan att det ska bli kaos.
https://twitter.com/Fegonastrom, följ mig där om du känner för det.
Fegon_

Inläggav BlackIce » 3 november 2012, 01:11

Med tanke på att nyblivna föräldrar brukar prestera sämre är det risk att Petrasek snart få ta Luomas gamla plats på bänken.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav mrcadaza » 3 november 2012, 12:16

Macce skrev:
mrcadaza skrev:Ja då får Luoma och Trygg mer speltid.....

Ja du cadaza, men Luoma är ju säkerheten själv nu förtiden. :roll:
Jo men tjena :lol: Han spelar försiktigt det är väl skillnaden.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 3 november 2012, 12:18

Fegon_ skrev:Petrasek tar en dags paus från att vara lagpappa till att bli en pappa igen. Stora lyckoönskningar.

Det lär innebära att även Trygg och Luoma får större ansvar och en chans att Växa. Samtidigt som Williamsson lär luftas. Det känns jäkligt fint att ha den backuppsättningen att vi faktiskt har råd att låta Pettan stanna hemma, utan att det ska bli kaos.
Nu har ju både Fälth och Fernholm varit lite borta och då har båda nämnda redan fått mer speltid. Växa tror jag inte på men ta ansvar och hålla tätt är väl det minsta man ska kunna begära.
Pettan lär ju vara med när det är hemmamatcher.....brukar väl vara så...

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 2 januari 2013, 23:38

Johan Davidsson i all ära men ska man fira att man spelat 900 matcher så kan man ju fråga sIg om Petrasek har firats? Han har precis passerat 900 matcher med några matcher och han ligger faktiskt före Johan i den statistken.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Jompii » 2 januari 2013, 23:46

David har inte spelat 900 matcher i HV71, vilket Johan har. Han spelade ju fem säsonger i Malmö i början utav 2000-talet.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrcadaza » 2 januari 2013, 23:58

Jompii skrev:David har inte spelat 900 matcher i HV71, vilket Johan har. Han spelade ju fem säsonger i Malmö i början utav 2000-talet.
Ja det är ju en stor skillnad, det hade inte min trötta skalle alls i tanken...Ja då är det extra stort :!:

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Pawhlen » 1 februari 2013, 19:38

Pawhlen

Inläggav hammare7 » 2 februari 2013, 17:12

Grattis Pettan 800 matcher nu i elitserien.

Du får ett stort Grattis ifrån mig och hoppas det blir några till
hammare7

Inläggav ateisten » 9 februari 2013, 02:49

Pettans krönika i JP.

https://twitter.com/MimoSweden/status/2 ... 42/photo/1

(hittade länken i en kommentar på AB)
...15.48 LINDBOOOM AVGÖR!!! :D
Användarvisningsbild
ateisten

Inläggav mrcadaza » 9 februari 2013, 11:35

hammare7 skrev:Grattis Pettan 800 matcher nu i elitserien.

Du får ett stort Grattis ifrån mig och hoppas det blir några till
Han är liksom i skymundan hela tiden. Men ett stort grattis i efterhand och det lär ju bli ett gäng matcher till.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Sir Ward » 19 februari 2013, 22:31

Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav FirstSwitch » 20 februari 2013, 01:16

sir Ward skrev:Snart är Petrasek historisk :)
http://www.jnytt.se/nyhet/53229/petrase ... -historisk

6 matcher kvar tills rekordet och 6 matcher kvar av grundserien, sen står han på 809 elitseriematcher..grymt ;)
FirstSwitch

Inläggav FirstSwitch » 21 februari 2013, 15:41

Interjuv med Pettan i hockeysverige
http://www.hockeysverige.se/article/141 ... ill-hyllad
FirstSwitch

Inläggav mrcadaza » 28 april 2013, 13:48

Det skrivs en del om Pettan i helt fel trådar just nu och det är lite ironiskt att ingen då skriver ngt här för tråden låg nästan sist på denna sidan. :lol:
För mig så oavsett +/- och poäng hitan och ditan så var han en besvikelse säsongen som gick.
Anledning, ja det var så mkt snack inför säsongen, intervjuer flera ggr om och hur laddad han var och hur mkt extra han lagt ner på träning etc. MEN till det hela så hör ju att stora delar av truppen var för dåliga säsongen som gick. Backsidan hade stora och solklara problem. Pettan var en utav dom. Petad var han också , så helt ute och cyklar är ju inte folk som säger att han var dålig. MEN att påannonsera attt han är värdelös och sämst, det är att ta i.
Vi har oerhörda krav på vår Pettan för han är en ikon och en riktig HVhjärta spelare.
Lyckas han inte så är vi först tysta och sedan halshugger vi honom.

Pettan som han spelade säsongen innan han stack till Ryssland lär vi inte se igen. Efter Stefans tragiska död så har Pettan haft svårt och vem sjutton skulle inte ha det. Detta är inte en ursäkt för han blir också äldre och kan inte producera och agera som han har gjort förr. Men han gör sina poäng och han gör sina markeringar och han gör sina fel, precis som han alltid har gjort.

Det jag efterlyser hos Pettan är att hans distinkta skott träffar målet mer och att han agerar tufft som han kan göra i försvaret och att hans distinkta passningar sitter på klubbladet igen.
Pettan är likt Johan kanske de sista ikonerna vi har kvar från vår stora tid. Båda ska behandlas med respekt och när vi ger kritik så ska den vara saklig och inte bara ett påhopp.

Användarvisningsbild
mrcadaza

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare