Tråden om #23 Sebastian Strandberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #23 Sebastian Strandberg

Inläggav tommy1985a » 28 mars 2014, 00:53

Ser att Strandberg skrivit på Twitter sedan en tid tillbaka att han hoppas på förlängning med HV71. Att han inte vill något hellre än att spela för HV71. Det bådar ju gott :)

Hoppas bara att Stillman infriar hans önskan nu, Kunde ha ta Nilsson så kommer han inte undan med att inte förlänga med den här lovande killen. Vad känner ni, Jag tyckte han var ordentligt på gång innan skadan, Såg riktigt bra ut då enligt mig. Har man förträngt det eller glömt bort det tro inom ledningen?

Hellre Strandberg än Johnsson Erik Andersson och Thörngren enligt mig. Men det kanske blir dyrare med Strandberg eller?

Nån som har något bra svar?
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav JohanB » 28 mars 2014, 00:58

tommy1985a skrev:Ser att Strandberg skrivit på Twitter sedan en tid tillbaka att han hoppas på förlängning med HV71. Att han inte vill något hellre än att spela för HV71. Det bådar ju gott :)

Hoppas bara att Stillman infriar hans önskan nu, Kunde ha ta Nilsson så kommer han inte undan med att inte förlänga med den här lovande killen. Vad känner ni, Jag tyckte han var ordentligt på gång innan skadan, Såg riktigt bra ut då enligt mig. Har man förträngt det eller glömt bort det tro inom ledningen?

Hellre Strandberg än Johnsson Erik Andersson och Thörngren enligt mig. Men det kanske blir dyrare med Strandberg eller?

Tycker verkligen att man borde förlänga med Sebastian. Han har haft otur med skador 2 säsonger irad nu men innan den senaste var han verkligen på G som du säger, även om poängen inte trillade in så lovade hans spel väldigt gott och tycker han hade väldigt bra fart på grillerna och slet hårt.

Att han skriver på Twitter att han inte vill något hellre än att spela för HV71 värmer ju också lite extra, det är såna vi måste knyta upp oss med för framtiden.

Antingen är det en taktik från HV att inte annonsera alla förlängningar samtidigt eller så har man bara inte bestämt sig angående Basse, men är lite oroande att det inte kommit något officiellt angående honom än. Hoppas iaf!
Alltid saknad, aldrig glömd ! #1
Användarvisningsbild
JohanB

Inläggav tommy1985a » 28 mars 2014, 01:12

JohanB skrev:
tommy1985a skrev:Ser att Strandberg skrivit på Twitter sedan en tid tillbaka att han hoppas på förlängning med HV71. Att han inte vill något hellre än att spela för HV71. Det bådar ju gott :)

Tycker verkligen att man borde förlänga med Sebastian. Han har haft otur med skador 2 säsonger irad nu men innan den senaste var han verkligen på G som du säger, även om poängen inte trillade in så lovade hans spel väldigt gott och tycker han hade väldigt bra fart på grillerna och slet hårt.

Att han skriver på Twitter att han inte vill något hellre än att spela för HV71 värmer ju också lite extra, det är såna vi måste knyta upp oss med för framtiden.

Antingen är det en taktik från HV att inte annonsera alla förlängningar samtidigt eller så har man bara inte bestämt sig angående Basse, men är lite oroande att det inte kommit något officiellt angående honom än. Hoppas iaf!

Iofs kanske man kan se på det så här också, Man gjorde klart ganska omgående med vilka man inte ville ha kvar, Krog Liket mfl för att dom var man redan säker på.

Dom unga kostade kanske inte nämnvärt att signa upp och det måste man mer eller mindre göra nu för att dom inte ska försvinna.

Basse och Sandberg skickade man ju inte ut direkt så man ser ju med ganska stor sannolikhet mer potential i dem än Krog osv.
Kanske står det mellan Sandberg och Strandberg, Där Sandberg kanske är första prio? Man inväntar vad han bestämmer sig för att göra?

Jag ser helst Basse i HV71 just för att han är på gång men även för att han verkligen vill stanna. Sandberg har nog inte lika stark känsla för att stanna om han erbjuds något annat kontrakt. Sen vilken som har störst potential av dem är svårt att sia om. Sandberg känns som en riktig joker, När det väl lossnar så kan han mycket väl blomma ut snabbt till en Putte Carlsson. Strandberg å andra sidan tror jag tar lite längre tid för, Men han kommer troligtvis blir väldigt viktig för HV71 när han väl blommat ut och under många år framöver om man satsar på honom.

Sandberg tror jag har större chans att lämna när han väl slår igenom.

Så ska man satsa på att bygga en ny stomme och allt vad man sa och lovade i föreningen så känns det nog väldigt märkligt om man inte signar Strandberg tycker jag.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav hokky » 28 mars 2014, 01:44

Släpper vibStrandberg gör vi om samma misstag igen! Det är sådana spelare vi måste värna om, det räcker med att se Önerud och Torp vara tongivande i andra lag när dem egentligen borde spela i Hv.
hokky

Inläggav tommy1985a » 31 mars 2014, 14:24

Känns nästan lite som att nu när förlängningen kom med Sandberg skulle beslutet om Strandberg kommit samtidigt om man kikar på tidigare när det medelats förlängningar. Undra om det kan bero på att han fortfarande är skadad? Är han det förresten? Men den skadan måste ju ha läkt till nästa säsong eller? Känns som om det lutar åt utlåning av Strandberg då truppen börjar kännas ganska full på spelare med dom 2 som ska in, Om jag inte misstolkat det. 1 Center och en Ytter. Eller var Sandberg 1 av dem? Hmm..
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav wess » 31 mars 2014, 18:10

Hoppas verkligen på Strandberg! Han ihop med Salmela och Liket tycker jag visat mest energi i HV under förra säsongen, nu är Liket borta och chansen att Salmela stannar känns liten.
wess

Inläggav Macce » 9 april 2014, 09:18

Ett år till för Strandberg :)
http://www.hv71.se/artikel/51032/
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Henning » 9 april 2014, 09:21

Macce skrev:Ett år till för Strandberg :)

Kul för honom, och för oss! Han är otroligt nyttig
Henning

Inläggav lejacques » 9 april 2014, 09:27

Helt rätt!

Dels för jag tycker Basse är bra och har potential, dels för att HV visar tålamod. Hade känts otroligt trist om vi tappat honom till en konkurrent.

Edit. Notera att Thorwalls numera tjatar sig blå om HV-hjärta när förlängningar och nyförvärv presenteras. Visst är det klyschigt, men jag föredrar det framför Ahl-spelare som vill vidare och uttalanden om att "finnarnas tid i HV är förbi"...
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav hammare7 » 9 april 2014, 09:38

Henning skrev:

Hoppas han får sitt genombrott nu. Om han ej får de så är det nog hans sista säsong i HV, anledningen till att det är bara ett år. Tror han kan bli riktigt nyttig i en fjärde femma Sandberg-Bengtsson-Strandberg
hammare7

Inläggav EMILNB » 9 april 2014, 10:29

hammare7 skrev:
Henning skrev:

Hoppas han får sitt genombrott nu. Om han ej får de så är det nog hans sista säsong i HV, anledningen till att det är bara ett år. Tror han kan bli riktigt nyttig i en fjärde femma Sandberg-Bengtsson-Strandberg

Ja den 4:e kedjan va bra i slutspelet fast med andersson i stället, hoppas det kan bli nått liknande eller bättre.
Användarvisningsbild
EMILNB

Inläggav Norrlandssupporter » 9 april 2014, 12:05

Hoppas detta inte blir på Erik Anderssons bekostnad.

Fjärdelajnen bör se ut såhär: Andersson-Sandberg-Strandberg/Bengtsson.

Andersson såg fördjävla bra ut dem få matcherna han spelade och var även dominant i J20-slutspelet tillsammans med Filip Sandberg.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav Dovahkiin » 9 april 2014, 16:39

Tycker Sebbe var en av HV71 absolut BÄSTA innan han blev skadad. Jag ser han gärna i en 3e kedja. Strandberg-Holza-Jämtin

Nilson kan vara i 4e eller på läktaren.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav tommy1985a » 9 april 2014, 18:16

Yesss.. Äntligen, Så man har väntat och undrat. Var rädd att han skulle försvinna. Skönt att man tog rätt beslut och förlängde :) Ska bli riktigt kul att se vad han kan åstadkomma i framtiden.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav chinobar » 9 april 2014, 19:26

Härligt Basse!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Quila » 18 april 2014, 17:08

Strandberg kommer att bli nyttig. Visade ju fin form innan skadan o tror hårt på denne talang!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav feme0701 » 21 augusti 2014, 15:27

Söker verkligen inte en uppläxning men vad tillför Basse egentligen?
Han är uppenbarligen ingen poängmaskin, så vad är hans spelartyp?
feme0701

Inläggav Henning » 21 augusti 2014, 15:38

feme0701 skrev:Söker verkligen inte en uppläxning men vad tillför Basse egentligen?

Min syn på Basse är att han är en riktig kämpe som kommer till jobbet och gör det han blir tillsagd. Han kan absolut utvecklas till en ny "Falk" som dödar utvisningar och petar in en puck här och där.
Henning

Inläggav hammare7 » 21 augusti 2014, 16:04

Henning skrev:
feme0701 skrev:Söker verkligen inte en uppläxning men vad tillför Basse egentligen?

Min syn på Basse är att han är en riktig kämpe som kommer till jobbet och gör det han blir tillsagd. Han kan absolut utvecklas till en ny "Falk" som dödar utvisningar och petar in en puck här och där.

Han faller inom samma flik som Sandberg. Strandberg har haft väldigt otur med skador och aldrig riktigt blommat ut. Antar han får slåss med Bengtsson om speltid och vem som får stanna kvar efter denna säsong. Lite sista chansen för dessa 2 herrar tror jag.
hammare7

Inläggav kny » 21 augusti 2014, 23:10

1. Hårt jobb

2. Skridskoåkning utom denna värld - väldigt bra acceleration och topphastighet

3. Bra tvåvägsspel - fint spelsinne

4. Hyfsat avig - ingen tedenby direkt men gillar att utmana motståndarbackar med fart!

Som jag ser det är Strandberg främst en defensiv spelare med framtida roller i boxplay och en 3:e- kedja. Men han har visat potential - framförallt senaste säsongen att han har en del offensiv uppsida (även om det inte syntes i statistiken så hade han ett bra fjolår - där han ofta tog offensiva initiativ!)
"Det finns en viss historik här som Växjö inte är ens i närheten av. Jönköping är också en större hockeystad än Växjö. Det finns ett större hockeyintresse här. Det här kommer jag väl få skit för nu."
- Johan Hult
kny

Inläggav CarlTheMan » 22 augusti 2014, 12:00

kny skrev:

1. Hårt jobb

2. Skridskoåkning utom denna värld - väldigt bra acceleration och topphastighet

3. Bra tvåvägsspel - fint spelsinne

4. Hyfsat avig - ingen tedenby direkt men gillar att utmana motståndarbackar med fart!

Som jag ser det är Strandberg främst en defensiv spelare med framtida roller i boxplay och en 3:e- kedja. Men han har visat potential - framförallt senaste säsongen att han har en del offensiv uppsida (även om det inte syntes i statistiken så hade han ett bra fjolår - där han ofta tog offensiva initiativ!)

Jag är lite svag för Basse och håller med föregående talare. Han skapade faktiskt väldigt många lägen innan skadan i höstas. Blir han bara lite mer distinkt så kommer hans statistik se bättre ut. Men ja, det är nog sista chansen i år och konkurrensen om platserna är hård.
CarlTheMan

Inläggav hokky » 22 augusti 2014, 18:05

hammare7 skrev:
Henning skrev:

Han faller inom samma flik som Sandberg. Strandberg har haft väldigt otur med skador och aldrig riktigt blommat ut. Antar han får slåss med Bengtsson om speltid och vem som får stanna kvar efter denna säsong. Lite sista chansen för dessa 2 herrar tror jag.

Det är precis det där tänket som kan kosta oss mycket i framtiden. När vi får fram egna killar som helt klar tillför i SHL men kanske aldrig kommer bli några stjärnor även om deras utveckling kommer gå fortsatt uppåt, då måste vi hålla hårt i dessa. Det är så man får fram en stomme som kan göra Hv71 till ett lag att räkna med år efter år. För mig är spelare som Strandberg, Bengtsson, Andersson, Johnsson och Williamsson de viktigaste att behålla. De lär aldrig spela högre upp än SHL men tillför redan nu på SHL nivå och kommer kunna tillföra änuu mer bara de får chansen. Dessutom sitter de inne på ett stort HV hjärta. Vore sorgligt att förlora dem och dem spela i andra SHL lag som Torp och Önerud.
hokky

Inläggav tommy1985a » 17 september 2014, 17:39

Ser att Strandberg har lirat en match i J-20 i år?
Får man göra det trots att man är 22?
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Jompii » 17 september 2014, 18:23

tommy1985a skrev:Ser att Strandberg har lirat en match i J-20 i år?

Yesbox. Man kan söka dispens för överåriga. Max fem spelare per match. Detta gäller dock enbart under grundserien. När det kommer till slutspel så är det förbjudet med överåriga spelare.
Även Erik Andersson och Simon Karlsson spelade med J20 i helgen.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav tommy1985a » 17 september 2014, 18:33

Jompii skrev:
tommy1985a skrev:Ser att Strandberg har lirat en match i J-20 i år?

Yesbox. Man kan söka dispens för överåriga. Max fem spelare per match. Detta gäller dock enbart under grundserien. När det kommer till slutspel så är det förbjudet med överåriga spelare.
Även Erik Andersson och Simon Karlsson spelade med J20 i helgen.

Okej, vad smidigt. Men Erik räknas inte som en av de 5 eftersom han är 19? Eller har det med kontrakt med A-laget att göra?
Annars skulle ju samtliga unga spelare ibland kunna behöva lite speltid där för att se hur dom står sig i J-20. Det kan ju inte skada att få göra lite mål även om det är på en annan nivå. Bra selfestemboost ändå.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Jompii » 17 september 2014, 20:13

Erik är född 1994 vilket gör honom till seniorspelare/överårig.
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav silver » 18 oktober 2014, 14:06

http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... ill-malmo/

Lånas ut till Malmö! Bra för honom
Användarvisningsbild
silver

Inläggav tommy1985a » 20 januari 2015, 17:38

Någon som vet vad Strandberg hade för roll i Malmö? Vilken kedja is-tid osv.
Vem vet det kanske räcker med att plocka hem Strandberg för att HV71 ska börja vinna. Han verkar ju vara en av dom gladaste killarna i HV71 i likhet med WK och det brukar ju ha positiva effekter för laget.

Ska bli kul att se Basse igen, Hoppas man rullar 4-linan på 4 forwards med Strandberg så han kommer in i deras tempo och lär sig deras spelstil. Tror han kan lyckas minst lika bra i den linan som de andra har gjort så det blir en extra boost till kedjan med 4 surrande getingar. Sen kan man ju justera upp deras speltid lite extra tycker jag. Men kanske inte för högt för då tappar man kanske lite i tempo och inte får samma tryck som den haft.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav silver » 20 januari 2015, 21:50

tommy1985a skrev:Någon som vet vad Strandberg hade för roll i Malmö? Vilken kedja is-tid osv.
Vem vet det kanske räcker med att plocka hem Strandberg för att HV71 ska börja vinna. Han verkar ju vara en av dom gladaste killarna i HV71 i likhet med WK och det brukar ju ha positiva effekter för laget.

Ska bli kul att se Basse igen, Hoppas man rullar 4-linan på 4 forwards med Strandberg så han kommer in i deras tempo och lär sig deras spelstil. Tror han kan lyckas minst lika bra i den linan som de andra har gjort så det blir en extra boost till kedjan med 4 surrande getingar. Sen kan man ju justera upp deras speltid lite extra tycker jag. Men kanske inte för högt för då tappar man kanske lite i tempo och inte får samma tryck som den haft.

Både Fiala och Nilson är bättre än Strandberg så jag skulle bli väldigt förvånad om HV inte väljer att värva någon spetsspelare innan fönstret stänger. Menmen, det är lätt att spekulera i förhand, vi får se vilken effekt det ger på laget.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav tommy1985a » 21 januari 2015, 00:38

Basse avslutade i Malmö med att assistera fram till dom 2 sista Malmö-målen.
Användarvisningsbild
tommy1985a

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare