Tråden om #18 Zion Nybeck

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Seriösa rykten 21/22: Diskussioner

Inläggav justus3 » 16 november 2021, 21:34

Pawhlen skrev:Jag tror tyvärr NHL-klubbarna spelar en stor roll här, de har så galet dåligt tålamod att de hetsar på sina prospects till den grad att dessa tror att det är kört om inte vissa saker infrias

Detroit vart ju tjurskalliga som f-n säsongen 10/11, för de tyckte Almqvist fick för lite istid i PP t.ex

Är beredd att hålla med om analysen här.

Frågan Hv ska ställa sig är ju om man tror att man kommer ha så mycket nytta av honom denna säsongen eller ej.

Jag tycker vi kan låna ut honom till Lakers, varför ska vi släppa honom, då mister vi ju kontrollen.
Säljer vi honom kan han ju lånas ut till vilket lag som helst!
Nybeck lär lämna Sverige efter säsongen oavsett var han spelat, och bli begravd likt alla andra någon farmarliga oavsett.
Användarvisningsbild
justus3

Re: Tråden om #18 Zion Nybeck

Inläggav Bakom » 17 november 2021, 07:17

hv71 är best skrev:Tror inte Zion har något hv hjärta inte mig emot om han sticker, en vek spelare som knappt håller för HA.

Jag tycker du har fel!
Om han knappt platsar i HA varför är då Växjö och lag i NHL
intresserad av honom.
I mina ögon är han en supertalang som har spelats fel.
Han kommer bli en mycket duktig hockeyspelare om han bara får förutsättningarna .
Dessutom skulle dem gett honom den istid som kokkonen nu får trots att han inte är speciellt bra.
MEN om Zion inte vill spela i HV så är det bättre att släppa honom.
Alternativet i mina ögon är att ge honom chansen framförallt i PP istället för koko.

Men som sagt detta är bara min helt egna åsikt.
Bakom

Inläggav Henke67 » 17 november 2021, 08:40

För mig så är Zion en spelare med en enorm utvecklingspotential. Det är mycket som fattas, men också mycket som finns.
Jag vill påstå att det är just sådana spelare man borde satsa lite mer på nu när man leder serien tämligen komfortabelt trotts att spelet i sig hackar. Zion skulle kunna lyfta sig ett antal snäpp från nu fram till April.
Jag har svårt att se liknande utveckling på tex Kokkonen & Wennlund (som jag ändå gillar skarpt)
Men upplevs han gnällig/thurig i omklädningsrum osv så är det givetvis en helt annan sak.

// Henrik

Redigering ang Wennlund. Skulle man våga omskola honom på riktigt så finns det verkligen en "High Risk High reward" möjlighet med Wennlund. Och vad riskar man egentligen? Han lär ju inte öka speltiden och möjligheten att utvecklas när Ulla börjar spela matcher...
Henke67

Inläggav håvesjuttioett » 18 november 2021, 16:40

håvesjuttioett

Inläggav Diabolics » 18 november 2021, 17:30

håvesjuttioett skrev:Det var ju skönt :D

Som jag sade på några ställen: man måste ta dessa saker med en nypa salt. Det är inte alltid blodigt allvar. Killen är ung och många överreagerade imho.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav 327 Karlsson » 13 januari 2022, 12:00

Säsongen troligtvis över för Zion:
https://www.hv71.se/article/rb2rakycs-3 ... ecks-skada
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav Highlander » 16 februari 2022, 15:17

Hult intervjuas i JP om lagbygget och spelarna som kom in i transferfönstret.
Han nämner i detta sammanhang att Zion "är ett gäng veckor bort".

Jag trodde det var i princip klart att han var borta resten av säsongen. Någon som har aktuell status på rehab? Borde vara svårt för honom att hinna läka, köra rehab, träna upp sig och lyckas spela in sig i truppen?
Highlander

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare