Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
BlackIce skrev:Ytterell gjorde en rätt bra match mot Malmö. Inte alls lika virrigt som tidigare.
BlackIce skrev:Ytterell gjorde en rätt bra match mot Malmö. Inte alls lika virrigt som tidigare.
327 Karlsson skrev:Ytterell på väg att lämna?
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... -vag-bort/
jordfelsbrytare skrev:https://www.jp.se/article/uppgifter-petade-backen-kan-lamna-hv71/
Hults svar. ”Ytterell har gjort det bitvis väldigt bra” Ja eller hur.... En jättechansning som inte gott hem.
lejacques skrev:Det här med självinsikt och ödmjukhet är två rätt bra egenskaper för att man ska nå långt som idrottsman.
Ta lovande juniorer som kommit upp som exempel.
Younan och Ahl pratade bara om NHL och hur de skulle ta sig dit. De är idag inte närheten av spel i världens bästa liga.
Jämför med Stenlund och Sandberg som tog sina roller, gjorde jobbet och belönades med NHL-kontrakt.
Ett annat intressant exempel är Kolan. När han skrev på för Timrå efter spel i AHL, sa han själv att han valde laget för speltiden. När han senare blev klar för HV lät det annorlunda. Han ångrade att han valt Timrå, där han med tanke på förväntningarna floppade, och i HV var målet att ta en plats. Hur det gick sen vet vi ju.
Den där ödmjukheten försvann dock efter att han brutit kontraktet för KHL-spel. Hans försök att spela ut HV mot andra klubbar gjorde att han sumpade sina chanser i Jönköping, och istället för SM-guld och säkerligen ett flerårskontrakt är han idag i hockeyallsvenskan.
Styrman är ett annat bra exempel. På pappret kanske den sämsta backen som spelat i HV. Och visst, han var inte bra. Men Styrman insåg sina begränsningar och spelade därefter vilket gjorde att resultatet inte blev fullt lika uselt så som många förväntat sig.
I fallet Ytterell tror jag det är dags för honom att släppa förväntningarna på sig själv och gå tillbaka till grunderna. Nu handlar det om att ta en tröja. Och det gör han i nuläget varken med sitt skott eller offensiv.
Ingen, varken Ytterell eller ledningen, ska vara nöjda med det som han hittills presterat. Och det är först när inblandade inser detta som Ytterell kommer kunna lyfta sig själv.
- Sanny Lindström"Jag anser också att man måste matcha sitt lag mycket hårdare och som igår spelade man tex på åtta backar.
Min erfarenhet är att det knappast bidrar till mer fart och energi."
Håvvee71 skrev:
Alla minns väl Adam Almqvist. Killen med grymt spelsinne med katastrofalt slagskott. Killen var så vek och tunn så han knappt orkade hålla i en hockeyklubba. Här gullades också, och ledningen sa aldrig till Adam om hans brister (Skott). Därför gjorde Adam heller aldrig nått för att försöka förändra/förbättra sitt skott. Slutade med att han fick lämna HV71.
Hade man i stället vart ärliga emot honom, tränat slagskott som en dåre så hade Adam kunnat vart kvar i HV71. Hade en lysande framtid för sig. Men krossades snabbt p g a att det ska gullas och inte vågas säga sanningen.
Diabolics skrev:Håvvee71 skrev:
Alla minns väl Adam Almqvist. Killen med grymt spelsinne med katastrofalt slagskott. Killen var så vek och tunn så han knappt orkade hålla i en hockeyklubba. Här gullades också, och ledningen sa aldrig till Adam om hans brister (Skott). Därför gjorde Adam heller aldrig nått för att försöka förändra/förbättra sitt skott. Slutade med att han fick lämna HV71.
Hade man i stället vart ärliga emot honom, tränat slagskott som en dåre så hade Adam kunnat vart kvar i HV71. Hade en lysande framtid för sig. Men krossades snabbt p g a att det ska gullas och inte vågas säga sanningen.
Alla minns Adam, men vad jag tror inte folk minns är med vilken auktoritet och insikt du kan lägga fram dessa "sanningar" om vad ledningen sagt eller inte till Adam, eller vad han gjort för att förbättra sitt skott? Jag minns inte heller att någon sagt eller indikerat att han "fick lämna" HV pga hans skott?
Kan du påminna oss om detta?
RJ--92 skrev:Diabolics skrev:Håvvee71 skrev:
Alla minns Adam, men vad jag tror inte folk minns är med vilken auktoritet och insikt du kan lägga fram dessa "sanningar" om vad ledningen sagt eller inte till Adam, eller vad han gjort för att förbättra sitt skott? Jag minns inte heller att någon sagt eller indikerat att han "fick lämna" HV pga hans skott?
Kan du påminna oss om detta?
De gick alltså till så här typ ”Jo Adam du förstår, Vi HV71 väljer att inte erbjuda dig nytt kontrakt pga ditt slagskott. Tack för din tid här och då insatser för klubben” ??![]()
lejacques skrev:Den här intervjun skriker PW lång väg.
Nog för att det är bra med självförtroende, men självkritik är minst lika viktigt om man ska utvecklas, eller i det här fallet få speltid.
Ytterell gör en överlag genomkass säsong. Börja där, lista ut vad som är problemet och börja snacka sen.
Nej, om Ytterell är så övertygad om sin egen förmåga tycker jag både han och Hult borde sätta sig ner pronto för att hitta en lösning. För i HV kommer han aldrig bli den spelare han tror att han är. Tyvärr.
Davestar skrev:Alexander är alltså nöjd med sin säsong?! Han beskriver ju sig själv som en offensiv i alla intervjuer och har bara mäktat med två ass hittills... Till skillnad från tidigare bespottade backar som styrman och zanetti (håller med, dom var usla) så spelar Alexander aldrig utifrån sin kompetens utan spelar som att han är Erik Karlsson. Jag blir oerhört provocerad av att läsa intervjuerna med denne man. Som diabolics skriver är ödmjukhet och självkritik gemensamma egenskaper hos de bästa spelarna, det blir liksom bara pinsamt att en spelare som Alexander fullständigt saknar ödmjukhet. Bryt snarast med Alexander, det kan nämligen inte vara hälsosamt med denna typ av individer i ett lag.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster