Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
lejacques skrev:Fast det är väl jättekonstigt om man inte kan bedöma spelare utifrån deras lön. Det är ju den verklighet vi lever i.
Ja, våra förväntningar var inte särskilt höga på Fröberg. Och ja, han levererar ungefär så som många förväntat sig. Men det är ju inget som försvarar att man lägger 200 000 kronor, i värsta fall mer på honom?
Hade Fröberg haft hälften av sin lön hade det ju varit en helt annan femma. Nu har han dessvärre inte det.
Och nej. Jag kommer alltid utgå från de förväntningar klubben har på spelaren, sett till lön och tilltänkt roll. För hör och häpna, SHL har visserligen tappat markant i kvalitet, men det finns fortfarande spelare med hög lön, som kan leverera betydligt bättre än 0,5 per match.
Diabolics skrev:lejacques skrev:Fast det är väl jättekonstigt om man inte kan bedöma spelare utifrån deras lön. Det är ju den verklighet vi lever i.
Ja, våra förväntningar var inte särskilt höga på Fröberg. Och ja, han levererar ungefär så som många förväntat sig. Men det är ju inget som försvarar att man lägger 200 000 kronor, i värsta fall mer på honom?
Hade Fröberg haft hälften av sin lön hade det ju varit en helt annan femma. Nu har han dessvärre inte det.
Och nej. Jag kommer alltid utgå från de förväntningar klubben har på spelaren, sett till lön och tilltänkt roll. För hör och häpna, SHL har visserligen tappat markant i kvalitet, men det finns fortfarande spelare med hög lön, som kan leverera betydligt bättre än 0,5 per match.
Jag säger inte att man skall bortse helt från lön, men i min värld är den underordnad, till en jättestor del, av den andra saken du nämner: Tilltänkt roll.
Är syftet att Fröberg skall in i HVs förstafemma och leverera därefter direkt efter ankomst och att bägge parter är överens att det är förväntat?
Om ja: sparka ut han.
Om, ja från HV, men nej från Fröberg: Sparka Hulth
Om nej från HV, men ja från Fröberg: Ge killen möjlighet att nå dit i sin utveckling under tid.
tillägg:
Om nej från HV, och nej från Fröberg: Ge killen möjlighet att nå dit i sin utveckling under tid, leta annan att värva in på förstacenterpositionen.
Resten är bara pengar och HV är inte oskarshamn. Vi har deg. Vad vi inte har är folk som står på kö att köpas in som motsvarar en hög sannolikhet att de ansluter i förstafemman och producerar mer än någon annan.
Macce skrev:Linus stannar i HV71:
http://www.hockeystaden.se/2020/05/16/h ... s-froberg/
Killer#41 skrev:Står inget om att budet var för dåligt,vet att du inte gillar Fröberg men rätt ska va rätt!
Fröberg säger däremot att det var det hockeymässiga som avgjorde och att han trivs väldigt bra i Hv!!!!!!
lejacques skrev:Klubb drop! Boom.
Macce skrev:Linus till Tre Kronor.
https://hockeysverige.se/2021/02/10/fre ... onor-debut
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst