Tråden om #4 Marcus Nilson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #4 Marcus Nilson

Inläggav FirstSwitch » 17 september 2014, 16:32

Ja de va många som ifrågasatte förlängningen med Nilsson(ja med) men han har gjort det bra hittills. Verkar oxå passa bättre som center istället för vinge.
FirstSwitch

Inläggav Maidensoldier » 17 september 2014, 18:30

Han var riktigt bra i Calgary som center då han var grym framförallt defensivt men kunde också måla då och då. Känns mer naturligt på något sätt.
Maidensoldier

Inläggav dashen » 17 september 2014, 18:59

Vill minnas att Marcus var en av de bästa i början av förra säsongen med. Sen tog han tvärslut. Dahlen matchade honom väldigt hårt också.
dashen

Inläggav Maidensoldier » 18 september 2014, 09:38

Yes självförtroendet försvann helt precis som med laget.
Maidensoldier

Inläggav Ilbick » 18 september 2014, 21:20

Mackan går från klarhet till klarhet. Härliga känslor han visar när han står upp för Tedenby och laget! UNDERBART!
Ilbick

Inläggav MacLobel » 18 september 2014, 21:44

Ilbick skrev:Mackan går från klarhet till klarhet. Härliga känslor han visar när han står upp för Tedenby och laget! UNDERBART!

Jag kan bara instämma!
MacLobel

Inläggav Diabolics » 18 september 2014, 22:05

MacLobel skrev:
Ilbick skrev:Mackan går från klarhet till klarhet. Härliga känslor han visar när han står upp för Tedenby och laget! UNDERBART!

Jag kan bara instämma!

+1
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Henning » 18 september 2014, 22:13

Helt rätt av Mackan att ge sig in och skydda Tedenby.
Sen kanske han var lite väl snabb med att kasta handskarna då Persson inte var det minsta intresserad av att slåss. Hade varit bättre att ge honom en rak höger med handsken på istället kanske.

Nu blev det bara 10 minuter personligt i en match som sedan länge var död. Att han dessutom sänder helt rätt signaler till alla visar ändå på att han agerade rätt.
Henning

Inläggav rawanduzz » 19 september 2014, 00:03

Nilson började förra säsongen fruktansvärt bra. En av få som visade attityd.

Efter han kastade handskarna idag efter överfallet på Tedenby är Nilson helt klart en ny favorit för mig. Jag undrade länge varför Djurgårdarna älskade honom och varför han var lagkapten där, nu förstår jag. Självklar lagkapten, även i HV i mitt tycke. Ge han ett 3 års kontrakt, för attityden kommer han ha kvar flera år till. :twisted:
rawanduzz

Inläggav frippe-borås » 12 januari 2015, 14:07

Vad tror vi om ryktet att han skulle vara på väg tillbaka till DIF?

Öppnar det isåfall för eventuellt nyförvärv om han väljer att gå dit!?
Hade ju mer än gärna sett Joensuu då han inte har hittat formen i Schweiz!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Perala » 12 januari 2015, 18:52

Undra om han får vara med i Dif truppen mot oss redan på lördag? Borde inte vara så va?
Perala

Inläggav silver » 12 januari 2015, 19:18

Bara att tacka Marcus för sin tid i HV. Han kanske inte har varit så bra denna och förra säsongen, men tycker ändå han visade vilja.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Razz » 12 januari 2015, 19:36

Perala skrev:Undra om han får vara med i Dif truppen mot oss redan på lördag? Borde inte vara så va?

Han får spela.
dumpNchange.blogspot.com
Användarvisningsbild
Razz

Inläggav NightWalker » 12 januari 2015, 20:06

Han visade attityd vilket var bra.
Hans första säsong här var riktigt rolig, han i kombination med Karlsson och Carlsson var väldigt bra.

Bara önska honom lycka till!
NightWalker

Inläggav PapaEmeritus » 12 januari 2015, 20:19

Tack för allt Marcus och lycka till i Djurgården.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav oeloe » 12 januari 2015, 20:44

Brukar inte logga in så ofta men nu var jag ju tvungen.. Tack för allt Marcus!
oeloe

Inläggav Judas » 12 januari 2015, 20:50

Känns som detta varit på gång ett tag och jag är inte alls förvånad över den här flytten.
Alla vet vilket djurgårds-hjärta Nilson har.
Jag vill tacka Marcus för den här tiden och jag beundrar honom stort!
Starkt gjort utav honom att vilja gå tillbaka till Dif, mitt under säsongen dessutom. Han blev ju hyfsat utbuad på hovet när vi mötte dom där.
Jag tror detta kommer passa honom.
För i årets Hv71 finns det tyvärr inte plats för honom på isen mer än som den ledare han är.
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav rawanduzz » 12 januari 2015, 22:11

Stort tack för åren som gått till Nilson!

Bidragit med mycket (speciellt första säsongen och i början av andra). Han gjorde ett gott intryck på mig i alla fall. Tycker faktiskt det är lite tråkigt att han slutar då jag tror han kunde blivit viktig i ett långt slutspel. :roll:
rawanduzz

Inläggav shitkicker » 12 januari 2015, 22:52

Lite oväntat men ändå bra lösning som jag ser det. Även om MN har gjort bra saker i HV-tröjan så har jag personligen haft svårt att se honom som en "riktig" HV-spelare.

Jag är medveten om att han redan hade passerat bäst-före-datumet när han kom, men jag måste nog säga att jag hade förväntat mig mer. Poängmässigt så var hans första säsong i HV klart godkänd. Och rent inställningsmässigt så var väl den andra helt ok också. Han visade ju, som nån sa, iaf vilja. Trots det tycker jag att det var förvånande att HV förlängde, med tanke på att det gick helt emot snacket om hemvävt och föryngring.

Sett till den här säsongen så har MN varit petad vid några tillfällen och vid andra tillfällen bara gjort några få avlastande byten, vilket ju är alldeles för lite "pang för pengarna" för en spelare med den lönen han har/hade. Och med Pettan på bänken/petad så är väl HVs kvot för dyra gubbar utan istid fylld....

Lycka till i DIF, Marcus! Ditt stora hjärta för DIF imponerar.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav tommy1985a » 13 januari 2015, 01:34

Ger mig tusan på att Mackan kommer kliva in mellan Sörensen och Samuelsson vad det lider och göra succe. Fortfarande riktigt bra vissa matcher tyvärr för sällan i HV71.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Diabolics » 13 januari 2015, 11:34

Jag har gillat att se Marcus i HV. Han är definitivt inte en startspelare i dagens hv, men attityd, vinnarskalle och ledaregenskaper är viktiga, något som inte minst wild bill har gett uttryck för. Som många nämnt så är hans första sässong den bästa och jag var iallfall överaskad över hur bra det gick då.
Nu går det sämre för marcus men bättre för laget. Just detta tror jag kan sluta lite bittert för marcus som om ryktena är sanna kom till hv för att han saknade ett SM-guld. Och eftersom vi kommer vinna SM-guld iår så måste man säga att det va dumt att inte stanna kvar här sässongen ut för marcus del. Nått SM-guld med DIF kommer inte marcus ta.

Tack för alla åren och för den respekt du visat våran förening och oss fans!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Surfcruiser » 13 januari 2015, 14:02

Tror det känns rätt för Marcus att avsluta sin SHL-era i klubben där SHL-banan en gång startade.
Även om Marcus haft svårt sista åren att producera så tycker jag han nästan alltid visat en bra atiityd och vilja att åstadkomma något även om det inte alltid blev rätt.
Stort tack för åren i HV Marcus och lycka till i DIF!
Användarvisningsbild
Surfcruiser

Inläggav dekman » 13 januari 2015, 15:25

Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?

"De var inte pigga att släppa Marcus i början eftersom han är en karaktär och äldre spelare. Men de förstod att det här gick inte att hålla tillbaka för Marcus ville det så mycket."
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav MrHV » 13 januari 2015, 20:16

[quote="dekman"]Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?

Av live-intervjun på DIF:s sida som pågår just nu att döma verkar det som att HV står för en del av lönen. :|
MrHV

Inläggav Sir Ward » 14 januari 2015, 02:15

Alltid gillat Marcus Nilson och han var en genuin vinnarskalle, ledare och oumbärlig i omklädningsrummet.
Har själv sett där skämts dras, skum musik där en själv sjunger med ;) , men framförallt - grym på att motivera spelare och
framförallt dom yngre. Tycker det är tråkigt att en lämnar och kommer att sakna ens energi och framförallt ens patenterade
enhandsfattning. Strongt att våga gå tillbaka till Djurgården. Kudos.

Tack Marcus Nilson för tiden i Hv71 och lycka till i framtiden.

Supporterträffen: http://www.difhockey.se/artikel/5102/
Sanslöst möte där Marcus och ledningen målas ut som fårskallar och säger inte lite om deras sk supportrar. Slut på bananer?
Finns inte på kartan att HV-fans skulle bete sig som neandertalare i liknande fall. Tycker synd om Marcus.

Forza #4 Marcus Nilson
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav HV #24 » 14 januari 2015, 10:03

dekman skrev:Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?

"De var inte pigga att släppa Marcus i början eftersom han är en karaktär och äldre spelare. Men de förstod att det här gick inte att hålla tillbaka för Marcus ville det så mycket."

Verkar ändå lite skumt när man läser uttalande från Dif-ordföranden i Expressen:

"En väldigt prisvärd affär"
- Det har blivit en total uppgörelse runt det här, det från domen och hur vi får ihop det med HV 71. Så totalt sett värderar jag det som en väldigt prisvärd affär. Jag kan tyvärr inte gå in på detaljer, säger Lehiste.
Han tillägger ändå med ett leende:
- Pengar vi inte betalar ut är kvar i Djurgården, eller hur? Den totala ekonomiska överenskommelsen är väldigt fördelaktig för vår del.
HV #24

Inläggav Eres » 14 januari 2015, 11:45

Jäkligt tufft av Mackan men kanske nödvändigt att ställa upp på denna 1,5 h's utfrågning.

Jag hoppas att ingen hv spelare ska behöva sova dåligt i framtiden pga någon blunder av hv's styrelse eller liknande i framtiden.

Ska bli riktigt kul att se matchen mot Dif på lördag, hoppas att hv spelar bra och att det blir en riktigt bra match.

Jag hoppas att hv's styrelse ser detta som en läxa för att undvika problem.

Lycka till på fredag hv mot Växjö nu, en match i taget!
Användarvisningsbild
Eres

Inläggav hammare7 » 14 januari 2015, 11:49

HV #24 skrev:
dekman skrev:Eftersom det verkar vara Mackan själv som ville lämna, så antar jag att HV inte behöver köpa ut honom eller betala lön/del av lön resten av säsongen?

Verkar ändå lite skumt när man läser uttalande från Dif-ordföranden i Expressen:

- Det har blivit en total uppgörelse runt det här, det från domen och hur vi får ihop det med HV 71. Så totalt sett värderar jag det som en väldigt prisvärd affär. Jag kan tyvärr inte gå in på detaljer, säger Lehiste.
- Pengar vi inte betalar ut är kvar i Djurgården, eller hur? Den totala ekonomiska överenskommelsen är väldigt fördelaktig för vår del.

Om Hv betalara lönen/delar av lönen så kan jag förstå att DIF är nöjda. De kanske betalar 50/50? Men tror HV inte hade något val, man vill ju inte ha en spelare som ej vill vara här och kommer antagligen dra ner sitt engagemang och då är det större förlust att ha han kvar än o låta han lämna trots eventuelt nu när man fortfarande betalar en del av lönen.
Men de är bara o tacka Mackan för dessa år för den viljan han har visat och sportligheten i hans agerande. Han har alltid givit 100% och varit en förebild för de yngre, han tog lite den roll Davidsson hade ett tag som förebild i omklädningsrummet. Nilson var en stor anledning till varför William blev så bra i hv som han blev och de är lite tråkigt att han inte fortsatte i HV säsongen ut för jag tror han skulle bli viktig i slutspelet. Nu saknar vi en ledare i det offensiva spelet och Brithen får dra ett större lass, hoppas någon ny kan ta hans plats som ledare i forwardssidan. Backsidan har vi redan ledare som Campoli och Karalahti.
Tror att sandberg kan bli en ledare bland forwards så småningom.
hammare7

Inläggav Lux » 14 januari 2015, 13:03

Personligen blir jag grymt besviken om nu det är så att HV kommer fortsätta betala en del av lönen. Bara för att en spelare vill gå till en annan klubb så kan man ju inte alltid ge med sig. Om det nu ska funka så här så blir det extremt lätt för en spelare att byta klubb samt behålla sin lön. Klubbar som vill få över spelare kan "prata ihop sig" och få till en affär som gynnar spelaren och köpande klubb.

Tycker att man borde ha en policy i klubben att aldrig ge efter i förhandlingar när en spelare själv vill lämna.

(jag har absolut inte koll på avtalet/upplägget mellan HV, DIF och MN utan utgår bara från vad jag tror)
Senast redigerad av Lux 14 januari 2015, 16:51, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Eres » 14 januari 2015, 13:58

hammare7 skrev:
HV #24 skrev:

Om Hv betalara lönen/delar av lönen så kan jag förstå att DIF är nöjda. De kanske betalar 50/50? Men tror HV inte hade något val, man vill ju inte ha en spelare som ej vill vara här och kommer antagligen dra ner sitt engagemang och då är det större förlust att ha han kvar än o låta han lämna trots eventuelt nu när man fortfarande betalar en del av lönen.
Men de är bara o tacka Mackan för dessa år för den viljan han har visat och sportligheten i hans agerande. Han har alltid givit 100% och varit en förebild för de yngre, han tog lite den roll Davidsson hade ett tag som förebild i omklädningsrummet. Nilson var en stor anledning till varför William blev så bra i hv som han blev och de är lite tråkigt att han inte fortsatte i HV säsongen ut för jag tror han skulle bli viktig i slutspelet. Nu saknar vi en ledare i det offensiva spelet och Brithen får dra ett större lass, hoppas någon ny kan ta hans plats som ledare i forwardssidan. Backsidan har vi redan ledare som Campoli och Karalahti.
Tror att sandberg kan bli en ledare bland forwards så småningom.

Oj vad intresserade folk är att spekulera och tro hela tiden.
Bara för att DIF säger att det är en prisvärd affär för dem betyder väl inte det att det kan vara en gynnsam affär för hv eller?
Hade dock vart intressant att höra av hv om de gått back rent ekonomiskt av affären.
Användarvisningsbild
Eres

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare