Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
frippe-borås skrev:Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.
Vill man bygga upp Hv71 varumärke igen så måste man behålla den kille som åtminstone kämpar i år.
Men förvånar mig inte ett skit att Hv låter han gå för att istället satsa på en Växjöspelare som kommer tjäna dubbelt så mycket. Verkar ju vara så Hult jobbar.
Zico skrev:frippe-borås skrev:Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.
Vill man bygga upp Hv71 varumärke igen så måste man behålla den kille som åtminstone kämpar i år.
Men förvånar mig inte ett skit att Hv låter han gå för att istället satsa på en Växjöspelare som kommer tjäna dubbelt så mycket. Verkar ju vara så Hult jobbar.
För det första: Vi vet inte vilken serie vi spelar i nästa säsong
För det andra: HV kommer garanterat ge Filip ett jättebra kontraktsförslag
För det tredje: Det är inte alls omöjligt att Filip, efter alla år i HV faktiskt vill testa något annat
För det fjärde: Alla dina hundratals negativa inlägg tyder väl på att du sedan länge tappat allt förtroende för HV71 som förening.
frippe-borås skrev:Zico skrev:frippe-borås skrev:Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.
För det första: Vi vet inte vilken serie vi spelar i nästa säsong
För det andra: HV kommer garanterat ge Filip ett jättebra kontraktsförslag
För det tredje: Det är inte alls omöjligt att Filip, efter alla år i HV faktiskt vill testa något annat
För det fjärde: Alla dina hundratals negativa inlägg tyder väl på att du sedan länge tappat allt förtroende för HV71 som förening.
För det femte: Är jävligt trött på att du inte kan öppna ögonen och se fakta! Dina hundratals inlägg där allt är bra!
Quila skrev:Inte något konstigt överhuvudtaget att Rögle är intresserade av Filip Sandberg. Efter hans senaste tid lär ju han ha dragit många blickar till sig, i synnerhet då han sitter på utgående. Räkna med att många vill ha hans underskrift, däribland såväl Rögle, som flera andra. Hult jobbar givetvis på en förlängning och blir intressant att se vart detta slutar.
Brithén har Rögle i blodet. Inget konstigt med att de värvade hem honom igen efter flera säsonger i HV. Hansson var vi knappast intresserade av efter sitt AHL-äventyr, så vet inte vart tankarna om att Rögle värvar ”HV-killar” medan vi värvar de dom inte längre vill ha.
Cam och Chris gör det bra och de ska ha cred för det de utvecklat Rögle till, men än gapar det ganska tomt i pokalskåpet.
Danken skrev:Spelar väl ingen roll om han lämnar? Då finns det uppenbarligen inget HV-hjärta där och då kan han lika gärna misslyckas i Rögle.
Filip har styrt in några mål nu på slutet men överlag har han varit för dåligt sen han kom tillbaka.
Highlander skrev:Danken skrev:Spelar väl ingen roll om han lämnar? Då finns det uppenbarligen inget HV-hjärta där och då kan han lika gärna misslyckas i Rögle.
Filip har styrt in några mål nu på slutet men överlag har han varit för dåligt sen han kom tillbaka.
Han var missade ju i stort sett hela säsongen 18/19 och säger själv i intervju att han inte var fullt återställd säsongen 19/20 men att han nu börjar känna sig nästan som innan i kroppen.
Såg nån statistik på Hockeylabbet under mellandagarna där han ligger i topp i shl på att få med sig utvisningar. Med tanke på hur PP funkar just nu är det ju inte heller helt fel egenskaper.
frippe-borås skrev:Enligt Expressen så ska en guldhjälte från Hv vara klar för Rögle.
Är det Sandberg som det florerat om innan?
Oerhört tungt och tråkigt då jag alltid gillat Sandberg.
Tycker verkligen han har kommit upp i nivå denna säsong efter den tuffa skadan.
Men samtidig så vill man ju att Hv ska bygga nytt och fräscht och då måste man ju bli av med några också.
lejacques skrev:För jävla trist. Enda positiva är väl att HV inte ens behöver fundera på att förlänga med brorsan nu. Han känns verkligen som en package deal.
Min känsla när Hult förlängde med C.Sandberg (aaaaalldes för tidigt) var att HV satte sig i ett omöjligt läge med Filip. Att HV skulle förlänga igen fanns inte på kartan, och det skulle liksom öppna för Filip att testa sina vingar någon annanstans när brorsan dessutom drar.
håvesjuttioett skrev:lejacques skrev:För jävla trist. Enda positiva är väl att HV inte ens behöver fundera på att förlänga med brorsan nu. Han känns verkligen som en package deal.
Min känsla när Hult förlängde med C.Sandberg (aaaaalldes för tidigt) var att HV satte sig i ett omöjligt läge med Filip. Att HV skulle förlänga igen fanns inte på kartan, och det skulle liksom öppna för Filip att testa sina vingar någon annanstans när brorsan dessutom drar.
Man kan nästan tro att det finns något personligt mellan dig och C.Sandberg...
Hoppas verkligen inte uppgifterna om F.Sandberg stämmer. En av de absolut viktigaste spelarna att behålla i mitt tycke.
Highlander skrev:Svampen går ut med kraftig dementi angående rögleryktet. (JP)
"- Madhawk brukar vara rätt ute. Men i det här fallet garanterar jag dig att han har 100 procent fel."
Highlander skrev:Svampen går ut med kraftig dementi angående rögleryktet. (JP)
"- Madhawk brukar vara rätt ute. Men i det här fallet garanterar jag dig att han har 100 procent fel."
NightWalker skrev:Highlander skrev:Svampen går ut med kraftig dementi angående rögleryktet. (JP)
Han säger ju helt rätt sak, det är en sak som är säkert.
Jag hoppas innerligt att det han säger stämmer, för Svampen är utan tvekan någon man vill se som stome i laget för en lång tid framöver.
Det känns som att han äntligen börjat hitta tillbaka från sina skadefyllda år nu.
Vad tror folk: är han bra nog för utlandsäventyr till Schweiz eller KHL? Jag är personligen lite tveksam men lutar mot ja på den, iallafall för att kunna få chansen.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster