Tråden om #17 Filip Sandberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #17 Filip Sandberg

Inläggav håvesjuttioett » 11 januari 2021, 17:02

Abbottarna snor först vårt träningsupplägg, några av våra breddspelare och nu börjar dom va på vår spets alltså. Hoppas verkligen inte man dribblar bort F.Sandberg. Skulle nästan vilja påstå att han är en av de spelare som är absolut viktigast att behålla till nästkommande år och vidare. Bra hockeyspelare, HV-kille, rätt ålder och har varit utomlands - någon som kan utgöra en del av vår framtida stomme. Bör förlängas med, men är rädd för att han kan vara en av de som får gå med tanke på den ombyggnation vi bör stå inför. Om det nu ens blir SHL öht.
håvesjuttioett

Inläggav frippe-borås » 11 januari 2021, 19:25

Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.
Vill man bygga upp Hv71 varumärke igen så måste man behålla den kille som åtminstone kämpar i år.
Men förvånar mig inte ett skit att Hv låter han gå för att istället satsa på en Växjöspelare som kommer tjäna dubbelt så mycket. Verkar ju vara så Hult jobbar.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Zico » 11 januari 2021, 19:45

frippe-borås skrev:Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.
Vill man bygga upp Hv71 varumärke igen så måste man behålla den kille som åtminstone kämpar i år.
Men förvånar mig inte ett skit att Hv låter han gå för att istället satsa på en Växjöspelare som kommer tjäna dubbelt så mycket. Verkar ju vara så Hult jobbar.

För det första: Vi vet inte vilken serie vi spelar i nästa säsong
För det andra: HV kommer garanterat ge Filip ett jättebra kontraktsförslag
För det tredje: Det är inte alls omöjligt att Filip, efter alla år i HV faktiskt vill testa något annat
För det fjärde: Alla dina hundratals negativa inlägg tyder väl på att du sedan länge tappat allt förtroende för HV71 som förening.
Zico

Inläggav Kamy » 11 januari 2021, 21:36

Tiderna förändras. En gång i tiden när Hv var ett topplag plockade man Rögle på deras bästa spelare. Brithén, Hansson och säkert någon mer jag glömt. Nu är det raka motsatsen, Rögle försöker plocka över våra bästa medans vi får deras bottenskrap som Bertov och Williamsson som dom inte vill ha kvar.

Tack Hult för vad du har åstadkommit med HV.

(Jag är medveten om att det var Hult värvade Hansson men vår sportchef har ju inte utvecklats till det bättre direkt, han blir bara sämre och sämre för varje säsong)
Kamy

Inläggav frippe-borås » 11 januari 2021, 21:45

Zico skrev:
frippe-borås skrev:Förlorar vi Sandberg till Rögle så har jag tappat allt förtroende för för Hv71 som förening.

För det tredje: Det är inte alls omöjligt att Filip, efter alla år i HV faktiskt vill testa något annat
För det fjärde: Alla dina hundratals negativa inlägg tyder väl på att du sedan länge tappat allt förtroende för HV71 som förening.

För det femte: Är jävligt trött på att du inte kan öppna ögonen och se fakta! Dina hundratals inlägg där allt är bra!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Quila » 12 januari 2021, 21:04

frippe-borås skrev:
Zico skrev:

För det femte: Är jävligt trött på att du inte kan öppna ögonen och se fakta! Dina hundratals inlägg där allt är bra!

Med Zico:s insyn kanske du ska vara lite mer ödmjuk i ditt framförande och försöka se saker lite mer nyanserat. Zico är en av de som är mest engagerade i och kring föreningen, så blir lite lustigt när du skriver att han ska öppna ögonen. Han har i mångt och mycket fakta på det han skriver, medan du går mer på emotionella sinnesintryck och ett förutbestämt negativt synsätt på allt som rör HV71.
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Quila » 12 januari 2021, 21:11

Inte något konstigt överhuvudtaget att Rögle är intresserade av Filip Sandberg. Efter hans senaste tid lär ju han ha dragit många blickar till sig, i synnerhet då han sitter på utgående. Räkna med att många vill ha hans underskrift, däribland såväl Rögle, som flera andra. Hult jobbar givetvis på en förlängning och blir intressant att se vart detta slutar.

Brithén har Rögle i blodet. Inget konstigt med att de värvade hem honom igen efter flera säsonger i HV. Hansson var vi knappast intresserade av efter sitt AHL-äventyr, så vet inte vart tankarna om att Rögle värvar ”HV-killar” medan vi värvar de dom inte längre vill ha.

Cam och Chris gör det bra och de ska ha cred för det de utvecklat Rögle till, men än gapar det ganska tomt i pokalskåpet.
Quila
Moderator

Inläggav BlackIce » 12 januari 2021, 22:02

Quila skrev:Inte något konstigt överhuvudtaget att Rögle är intresserade av Filip Sandberg. Efter hans senaste tid lär ju han ha dragit många blickar till sig, i synnerhet då han sitter på utgående. Räkna med att många vill ha hans underskrift, däribland såväl Rögle, som flera andra. Hult jobbar givetvis på en förlängning och blir intressant att se vart detta slutar.

Brithén har Rögle i blodet. Inget konstigt med att de värvade hem honom igen efter flera säsonger i HV. Hansson var vi knappast intresserade av efter sitt AHL-äventyr, så vet inte vart tankarna om att Rögle värvar ”HV-killar” medan vi värvar de dom inte längre vill ha.

Cam och Chris gör det bra och de ska ha cred för det de utvecklat Rögle till, men än gapar det ganska tomt i pokalskåpet.

Det som ffa har hänt fram till denna säsong är att vi tagit vad vi trott riktigt bra spelare vi vill ha från Rögle:
Brithén, Hansson, Wännström, Sandin.

Samt Williamsson och Bertov kanske mest för att de är HV-fostrade.

Rögle tagit de vi inte erbjudit kontrakt:
Erik Andersson, (samma) Hansson, Bengtsson.

Det är väl bara Brithén som bryter det mönstret genom att vara en bra spelare som går från HV till Rögle ...hittills.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav frippe-borås » 13 januari 2021, 00:04

Med Zico:s insyn kanske du ska vara lite mer ödmjuk i ditt framförande och försöka se saker lite mer nyanserat. Zico är en av de som är mest engagerade i och kring föreningen, så blir lite lustigt när du skriver att han ska öppna ögonen. Han har i mångt och mycket fakta på det han skriver, medan du går mer på emotionella sinnesintryck och ett förutbestämt negativt synsätt på allt som rör HV71.[/quote]

Där har du jävligt fel! Mycket väl att Zico har fakta! Men likväl så ska han inte komma här och tro att han är större än någon annan. Här snackar vi ödmjukhet då det va han började med pajkastningen så börja i rätt ände om du ska gnälla på folk.
Att jag med flera skrivit kritiska inlägg är inte mer än rätt då det just nu inte finns ett skit
Positivt att skriva.
Är inte bara Zico som har inblick i Hv71 men vissa använder dem inte.
Eller har det t om gått så långt att man t om håller varandra om ryggen här inne på forumet också?
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Danken » 13 januari 2021, 10:25

Spelar väl ingen roll om han lämnar? Då finns det uppenbarligen inget HV-hjärta där och då kan han lika gärna misslyckas i Rögle.

Filip har styrt in några mål nu på slutet men överlag har han varit för dåligt sen han kom tillbaka.
Användarvisningsbild
Danken

Inläggav Highlander » 13 januari 2021, 10:55

Danken skrev:Spelar väl ingen roll om han lämnar? Då finns det uppenbarligen inget HV-hjärta där och då kan han lika gärna misslyckas i Rögle.

Filip har styrt in några mål nu på slutet men överlag har han varit för dåligt sen han kom tillbaka.

Han var missade ju i stort sett hela säsongen 18/19 och säger själv i intervju att han inte var fullt återställd säsongen 19/20 men att han nu börjar känna sig nästan som innan i kroppen.

Såg nån statistik på Hockeylabbet under mellandagarna där han ligger i topp i shl på att få med sig utvisningar. Med tanke på hur PP funkar just nu är det ju inte heller helt fel egenskaper.
Highlander

Inläggav tibia » 13 januari 2021, 11:34

Highlander skrev:
Danken skrev:Spelar väl ingen roll om han lämnar? Då finns det uppenbarligen inget HV-hjärta där och då kan han lika gärna misslyckas i Rögle.

Han var missade ju i stort sett hela säsongen 18/19 och säger själv i intervju att han inte var fullt återställd säsongen 19/20 men att han nu börjar känna sig nästan som innan i kroppen.

Såg nån statistik på Hockeylabbet under mellandagarna där han ligger i topp i shl på att få med sig utvisningar. Med tanke på hur PP funkar just nu är det ju inte heller helt fel egenskaper.

Jag håller med dig här, tycker inte Filip underpresterar, tycker han gör det bra. Läser man intervjun förstår man även varför han kanske inte varit på topp senaste säsongen och det är väl inte så konstigt eftersom han tappat styrka
tibia

Inläggav frippe-borås » 4 februari 2021, 10:38

Enligt Expressen så ska en guldhjälte från Hv vara klar för Rögle.
Är det Sandberg som det florerat om innan?
Oerhört tungt och tråkigt då jag alltid gillat Sandberg.
Tycker verkligen han har kommit upp i nivå denna säsong efter den tuffa skadan.
Men samtidig så vill man ju att Hv ska bygga nytt och fräscht och då måste man ju bli av med några också.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav CaptainF8 » 4 februari 2021, 11:45

frippe-borås skrev:Enligt Expressen så ska en guldhjälte från Hv vara klar för Rögle.
Är det Sandberg som det florerat om innan?
Oerhört tungt och tråkigt då jag alltid gillat Sandberg.
Tycker verkligen han har kommit upp i nivå denna säsong efter den tuffa skadan.
Men samtidig så vill man ju att Hv ska bygga nytt och fräscht och då måste man ju bli av med några också.

Ja mrmadhawk skriver att han är överens med Rögle, tvåårskontrakt.
CaptainF8

Inläggav Quila » 4 februari 2021, 12:05

Om det stämmer så är det ju såklart riktigt tungt. Han är lite av en tilltänkt kulturbärare i klubben. Samtidigt blir man ju som vanligt lite besviken, eftersom HV verkligen haft tålamod med Filip och gett honom mycket matchtid trots att han varit långt ifrån någon bra form. Man har verkligen velat ha igång honom och de senaste månaderna har han ju börjat närma sig sin peak. Tycker det är lite trist om detta är ”tacken”, men samtidigt är det ju såhär det är inom denna bransch. Får se vartåt det barkar.
Quila
Moderator

Inläggav Diabolics » 4 februari 2021, 12:07

fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuck
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 4 februari 2021, 12:25

För jävla trist. Enda positiva är väl att HV inte ens behöver fundera på att förlänga med brorsan nu. Han känns verkligen som en package deal.

Min känsla när Hult förlängde med C.Sandberg (aaaaalldes för tidigt) var att HV satte sig i ett omöjligt läge med Filip. Att HV skulle förlänga igen fanns inte på kartan, och det skulle liksom öppna för Filip att testa sina vingar någon annanstans när brorsan dessutom drar.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav FirstSwitch » 4 februari 2021, 12:39

Suck, väldigt trist att tappa Svampen. Känslan är att vi blivit ett farmarlag till Rövle
FirstSwitch

Inläggav håvesjuttioett » 4 februari 2021, 12:46

lejacques skrev:För jävla trist. Enda positiva är väl att HV inte ens behöver fundera på att förlänga med brorsan nu. Han känns verkligen som en package deal.

Min känsla när Hult förlängde med C.Sandberg (aaaaalldes för tidigt) var att HV satte sig i ett omöjligt läge med Filip. Att HV skulle förlänga igen fanns inte på kartan, och det skulle liksom öppna för Filip att testa sina vingar någon annanstans när brorsan dessutom drar.

Man kan nästan tro att det finns något personligt mellan dig och C.Sandberg... :lol:

Hoppas verkligen inte uppgifterna om F.Sandberg stämmer. En av de absolut viktigaste spelarna att behålla i mitt tycke.
håvesjuttioett

Inläggav lejacques » 4 februari 2021, 12:59

håvesjuttioett skrev:
lejacques skrev:För jävla trist. Enda positiva är väl att HV inte ens behöver fundera på att förlänga med brorsan nu. Han känns verkligen som en package deal.

Man kan nästan tro att det finns något personligt mellan dig och C.Sandberg... :lol:

Hoppas verkligen inte uppgifterna om F.Sandberg stämmer. En av de absolut viktigaste spelarna att behålla i mitt tycke.

Haha. Nej, trot eller ej. Har bara sjukt svårt för 30plusvärvningar i stil med C.Sandberg och Morten Ask som inte gör HV till ett bättre lag. Kommer alltid ha, och kommer alltid tycka det är bättre att satsa på en yngre förmåga istället för den typen av spelare.

Filip Sandberg däremot. En riktig kulturbärare som gjort så jäkla mycket för HV. Förra året tappade vi Sundh och Thörnberg. Nu tappar vi vår älskade svamp. Bilden av HV som en främlingslegion cementeras allt mer.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Nutarviguld » 4 februari 2021, 16:05

Tråkigt med Sandberg. Hv ska bygga på "långsiktighet" (C) Hult men dom spelarna som man faktiskt vill ha kvar långsiktigt tappar man till andra SHL klubbar
Nutarviguld

Inläggav Highlander » 4 februari 2021, 23:37

Svampen går ut med kraftig dementi angående rögleryktet. (JP)

"- Madhawk brukar vara rätt ute. Men i det här fallet garanterar jag dig att han har 100 procent fel."
Highlander

Inläggav Diabolics » 4 februari 2021, 23:38

Highlander skrev:Svampen går ut med kraftig dementi angående rögleryktet. (JP)

"- Madhawk brukar vara rätt ute. Men i det här fallet garanterar jag dig att han har 100 procent fel."

var såg du detta?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Highlander » 4 februari 2021, 23:42

http://www.jp.se/artikel/sandberg-demen ... t-helt-fel

Sorry att jag missade länken. Jag ville vara först... :D
Senast redigerad av Highlander 4 februari 2021, 23:49, redigerad totalt 2 gånger.
Highlander

Inläggav lejacques » 4 februari 2021, 23:43

Säger han nåt mer?

Fan, den här kvällen blir ju bara bättre och bättre. Så många känslor. Snart bölar jag igen.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Highlander » 4 februari 2021, 23:48

Nä, inget mer om ryktet. Bara matchen.

Han kanske bara undanhåller, men sällan de brukar vara så tydliga då. Brukar mer heta att "jag har full fokus på HV nu och har inte funderat på nästa säsong".
Highlander

Inläggav Pg79an » 4 februari 2021, 23:50

Åh tack för den Svampen, definitivt en spelare som jag vill ha kvar länge och ska vara en av de bärande för många år framöver
Pg79an

Inläggav Tropåt » 5 februari 2021, 00:34

Läste också att svampen dementerar detta strikt! Jag vet att grabben har ett grymt stort Hv hjärta! Bygg gärna om laget men behåll Filip till 1000% Han blir oerhört viktig kommande år!!
Tropåt

Inläggav NightWalker » 5 februari 2021, 09:21

Han säger ju helt rätt sak, det är en sak som är säkert.
Jag hoppas innerligt att det han säger stämmer, för Svampen är utan tvekan någon man vill se som stome i laget för en lång tid framöver.
Det känns som att han äntligen börjat hitta tillbaka från sina skadefyllda år nu.

Vad tror folk: är han bra nog för utlandsäventyr till Schweiz eller KHL? Jag är personligen lite tveksam men lutar mot ja på den, iallafall för att kunna få chansen.
NightWalker

Inläggav Diabolics » 5 februari 2021, 09:35

NightWalker skrev:

Han säger ju helt rätt sak, det är en sak som är säkert.
Jag hoppas innerligt att det han säger stämmer, för Svampen är utan tvekan någon man vill se som stome i laget för en lång tid framöver.
Det känns som att han äntligen börjat hitta tillbaka från sina skadefyllda år nu.

Vad tror folk: är han bra nog för utlandsäventyr till Schweiz eller KHL? Jag är personligen lite tveksam men lutar mot ja på den, iallafall för att kunna få chansen.

Inte ännu. Kanske om han sätter 6-7 baljor till och att det på något sätt gör att folk förblindas lite. Svampen är inte där ännu skulle jag vilja påstå. Jag tror han om någon säsong, givet att han verkligen är tillbaka från skadorna, kan få ett bra gig i Schweiz, och dessutom göra bra ifrån sig i den ligan. På något sätt unnar jag honom det, men samtidigt vill jag ha kvar honom lite till. Drömmer om en comeback och reunioin med Tedenfart innan dess.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare