Detta är så tagiskt så jag har mailat till ALexander i DN och frågat hur fan detta är möjligt. lite perspektiv på saker...
Hej Alexander,
Jag undrar hur resonemanget gått angående Jeres avstängning, det känns som att ALLA experter mer eller mindre tycker att detta är en felaktig dom och även andra spelare från andra klubbar anser så vara fallet.
Jag fattar vad ni menar med återfallsförbrytare självklart men jag tycker det blir tokigt att straffa honom denna gång då brottet inte var mer allvarligt än vad någon annnan situation är på isen och om detta ska ge 10 matcher så vill jag inte veta vad som händer om någon checkar någon i ryggen mot sargen för då ska det ju ge 20 matcher om man ska gå efter samma skala. Få bort fula saker som spearings, armbågar etc men ni måste kunna skilja på det och kampmoment, varför är detta värre än en vanlig hög klubba? För att Jere råkat vara avstängd innan? I så fall är ju hela systemet riktigt i obalans. Man ska inte straffa någon för brott de begått innan och i synnerhet inte för brott som inte är ett BROTT som i detta fall. De är självklart bra då ni går in på riktigt alvarliga och fula saker som domarna missar men just nu är ni inne VARJE omgång och stänger av folk och då menar jag inte bara HV utan det gäller ALLA lag. SÅ här kan vi inte ha det i svensk hockey och ni dödar glädjen. Titta på Växjös Lundh tex, han sätter klubban i skrevet på en annan helt utanför situationen, DET är fult och otroligt fel, då ska det vara avstängning men det är skillnad på fall och fall.
Alla kan göra fel så gör om detta beslut OCH GÖR RÄTT!
Minns ni Andreas Pihl som för några år sedan i LHC slog en klubba ALLT vad han kunde i ansiktet på en kille? Han fick detta
"Sammantaget finner nämnden att Pihl skall vara diskvalificerad under en period motsvarande 8 matcher (inklusive den automatiska avstängningen) samt böter motsvarande 5 matcher." Andreas Pihl fick alltså 8 matcher för detta överfall men Jere får 10 för det han gjorde, alla kan ju se hur ÅT HELVETE fel detta är! För er som inte minns.
https://www.youtube.com/watch?v=7Z6E8W2RRA0Här ser man ju hur fel allt är.
Förväntar mig dock inget svara men det är klart hv måste ställa upp för Jere och jag hoppas NBS hittar på något för detta är ju inget annat än ett påhopp, jag skulle gladeligen bidra med några slantar för en banderoll eller kort eller vad som!