Tråden om #22 David Petrasek

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #22 David Petrasek

Inläggav chinobar » 29 januari 2014, 00:45

Går väl bara sammanfatta denna olycka med; TYPISKT!
Lance Wardson!
Användarvisningsbild
chinobar

Inläggav Sir Ward » 2 februari 2014, 01:38

Grattis på födelsedagen, Kung #22 David Petrasek
http://www.hv71.se/trupp/HV71/171

HVTV, där Johan Freijd gör en intervju med Petrasek tillsammans med sonen Sebastian.
http://www.youtube.com/watch?v=p2OYwRSFJbw

SM-GULD 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=OvCcfwEuXMM 03:40 :D

Forza #22 David Petrasek
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Nick » 3 mars 2014, 15:31

Status på patrask? Nån som vet hur de ligger till? Spelar han mer denna säsongen?

Har läst att det går enligt planerna, men att handen fortfarande svullnar lite. Tror och hoppas att Petrasek snart är med igen.
Nick

Inläggav Robert.76 » 3 mars 2014, 15:38

Nick skrev:Status på patrask? Nån som vet hur de ligger till? Spelar han mer denna säsongen?

Har läst att det går enligt planerna, men att handen fortfarande svullnar lite. Tror och hoppas att Petrasek snart är med igen.

Blev ngt fel när jag citerade texten Nick :)
Robert.76
Moderator

Inläggav Nick » 3 mars 2014, 17:12

Ok.. tack för infon Robert. . Låter bra de.
Skönt.
Nick

Inläggav Keskinen » 3 mars 2014, 19:27

Ska till otroligt mycket för att Pettan skulle missa ett slutspel, ganska säker på att han lirar!
Keskinen

Inläggav Diabolics » 4 mars 2014, 14:33

Kluven.

Jag satt och kollade igenom klippet ovan med Pettan 2008.

Jag älskar den killen. Jag älskade den kille då, å jag älskar honom nu. Men samtidigt har jag kritiserat honom massor denna säsong (här på forumet). Jag skäms över att jag kritiserat honom, inte för att jag tycker att jag haft fel i min kritik över att han inte hunnit med, utan för att jag inte vill kritisera pettan. Han är ju en gud. Jag har kritiserat honom från ett lag-perspektiv, inte individperspektiv. Som individ måste man ju få chansen att komma igen efter en tid av sugighet, få chansen till revansch. Även om sugigheten kan komma ifrån att man är i karriärens slutspel. Även detta rationaliserande kring min "rättighet" att kritisera känns unken....

Från ett fans synpunkt är det naturligtvis bäst om en spelare avslutar karriären precis efter han börjat dala. Då kan man enbart hylla. Men från spelarens sida så vill man ju hålla på med det roligaste man vet, så länge man kan. Det vet jag ju själv iochmed att jag återgått till att spela en lagsport i ordinarie seriespel vid relativt hög ålder... tro fan jag vill spela....

Så, jag hoppas Pettan hittar tillbaka till den gigant han varit under resterande säsong (hur mkt det nu blir för hans del) så att jag kan skämmas ännu mer. Det är pettan värd!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav sammeandersson » 4 mars 2014, 17:41

Diabolics skrev:Kluven.

Jag satt och kollade igenom klippet ovan med Pettan 2008.

Jag älskar den killen. Jag älskade den kille då, å jag älskar honom nu. Men samtidigt har jag kritiserat honom massor denna säsong (här på forumet). Jag skäms över att jag kritiserat honom, inte för att jag tycker att jag haft fel i min kritik över att han inte hunnit med, utan för att jag inte vill kritisera pettan. Han är ju en gud. Jag har kritiserat honom från ett lag-perspektiv, inte individperspektiv. Som individ måste man ju få chansen att komma igen efter en tid av sugighet, få chansen till revansch. Även om sugigheten kan komma ifrån att man är i karriärens slutspel. Även detta rationaliserande kring min "rättighet" att kritisera känns unken....

Från ett fans synpunkt är det naturligtvis bäst om en spelare avslutar karriären precis efter han börjat dala. Då kan man enbart hylla. Men från spelarens sida så vill man ju hålla på med det roligaste man vet, så länge man kan. Det vet jag ju själv iochmed att jag återgått till att spela en lagsport i ordinarie seriespel vid relativt hög ålder... tro fan jag vill spela....

Så, jag hoppas Pettan hittar tillbaka till den gigant han varit under resterande säsong (hur mkt det nu blir för hans del) så att jag kan skämmas ännu mer. Det är pettan värd!

Hakar på ditt tåg. Bra skrivet, Pettan är en legend.
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav tommy1985a » 4 mars 2014, 21:39

Säga vad man vill om Pettan när han var dålig. Men han försökte i alla fall. Han gav inte upp.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Maidensoldier » 5 mars 2014, 17:13

Jag vill ha tillbaka honom nu faktiskt, kan han fortsätta som innan skadan kan det se bättre ut där bak.
Maidensoldier

Inläggav Keskinen » 6 mars 2014, 18:12

Tillbaka i kvällens match och jag fick helt plötsligt en positiv känsla, Pettan har inte gjort sin livs säsong men han ställer otroligt höga krav på sig själv och sina medspelare - hoppas det smittar av sig!
Keskinen

Inläggav Lindblad » 6 mars 2014, 18:22

Härligt. Han tar på sig kaptensbindeln direkt.
Lindblad

Inläggav Lindblad » 14 mars 2014, 14:46

Någon som hört hu illa det är med honom? Jag hörde ett rykte om att ledbandet i knät är skadat. Någon som hört något mer/annat?
Lindblad

Inläggav Crazy » 14 mars 2014, 21:03

Ja man undrar ju, tror inte hv går ut med något…Han var ju riktigt bra igår och det är ju så jävla typiskt!
Crazy

Inläggav Keskinen » 14 mars 2014, 22:33

Vad jag har hört så är han inte med imorgon men att det såg bättre ut än de först befarade, Pettan är en jävla krigare och skulle inte förvåna mig om han är med nästa vecka.
Keskinen

Inläggav stisse » 24 mars 2014, 20:28

Bra kämpat genom säsongen,inte lätt att vara på topp i denna skumma säsong
men du har försökt att axla kaptensrollen och den är ju inte lätt att ha men givetvis en ära
hoppas att du läker ihop gott å att det blir en goare säsong som kommer.
stisse

Inläggav Macce » 20 oktober 2014, 19:31

Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Norrlandssupporter » 22 november 2014, 20:39

Idag lyfter jag på hatten Petrasek. Fy fan vilken bra match! Fortsätt så!
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav silver » 22 november 2014, 20:44

Norrlandssupporter skrev:Idag lyfter jag på hatten Petrasek. Fy fan vilken bra match! Fortsätt så!

Kan bara instämma, han var en av våra bästa spelare på plan idag. Och skjuta kan han ju fortfarande! Synd att han inte utnyttjar det längre :/
Användarvisningsbild
silver

Inläggav Rex0z » 22 november 2014, 21:41

När Pettan står upp på mittlinjen och HV71 vänder och gör mål, så jävla underbart!
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav hammare7 » 23 november 2014, 00:22

fortsätt såhär Pettan
hammare7

Inläggav spaawn » 31 december 2014, 00:35

Nån som vet varför Petrasek inte ens är med i truppen till matcherna? Skadad?
spaawn

Inläggav Sir Ward » 31 december 2014, 01:10

spaawn skrev:Nån som vet varför Petrasek inte ens är med i truppen till matcherna? Skadad?

David Petrasek åkte på en hjärnskakning senast och är återigen i träning och följer "hjärntrappan".
Läs mer här:
http://www1.idrottonline.se/ImageVaultF ... rappan.pdf
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav 327 Karlsson » 1 januari 2015, 20:15

spaawn skrev:Nån som vet varför Petrasek inte ens är med i truppen till matcherna? Skadad?

Petrasek spelade senast i matchen mot Färjestad den 11/12. I första perioden under spel i BP, 4 mot 5, får han en hård tackling av Anton Hedman och faller mot sargen. Han blir liggande en stund men reser sig sedan och spelar vidare. Strax efter kvitterar Färjestad till 1-1. Petrasek åker fram och pratar med domaren och spelar sedan inte under resten av matchen. Emil Johansson ersätter men får bara spela 3:24 minuter totalt.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav hammare7 » 27 februari 2015, 10:29

http://www.jnytt.se/david-petrasek-om-petningen

Tråkigt men väntat tyvärr men tråkig troligen, sista säsong för en av våra gamla kultbärare
hammare7

Inläggav Surfcruiser » 28 mars 2015, 00:42

Kommer inte bli förvånad om Pettan meddelar att han lägger skridskorna på hyllan närmaste tiden.
Måste kännas lite vemodigt men samtidigt det enda rätta efter hur det har sett ut den gångna säsongen.
Vad detta beror på vet jag inte men det vore bra att få in en ny offensiv back som ersättare kommande säsong...
Användarvisningsbild
Surfcruiser

Inläggav Sir Ward » 28 mars 2015, 01:22

Surfcruiser skrev:Kommer inte bli förvånad om Pettan meddelar att han lägger skridskorna på hyllan närmaste tiden.
Måste kännas lite vemodigt men samtidigt det enda rätta efter hur det har sett ut den gångna säsongen.
Vad detta beror på vet jag inte men det vore bra att få in en ny offensiv back som ersättare kommande säsong...

Tråkigt som kan tyvärr bli sanning. Hmm...

Petrasek startar upp en restaurang på atollen inom kort med Björn Melin där Anders Broberg styr upp köket.
För er utsocknes ( ;) ) så är det nybyggt och Jönnets hetaste område.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Las Rayas Azules » 28 mars 2015, 01:36

Surfcruiser skrev:Kommer inte bli förvånad om Pettan meddelar att han lägger skridskorna på hyllan närmaste tiden.

Min teori är att HV har sagt nej till en förlängning, men att Hult inte säger det rakt ut, utan låter Petrasek säga själv att han lägger av. Det känns betydligt värdigare än att hans namn bara ska rabblas upp med Williamson och Strandberg.
Las Rayas Azules

Inläggav Diabolics » 2 juni 2015, 17:33

Pettans öppna brev till fansen.

Surt att ha och få så mycket skit i slutet av en lysande karriär. Jag har kritiserat pettan under de senaste två åren när jag ansett att det varit befogat. Detta har varit lite väl ofta. Man får naturligtvis en dålig eftersmak av att kritisera en sådan legend som pettan, men om man som fan bara ser till tidigare stordåd när man bedömer en spelares insats i en match så blir det inte rättvist, och jag tror inte pettan själv vill få några räkmackor pga vem han var. Jag har naturligtvis ingen aning om så är fallet, men skulle jag gissa vill han nog (som de flesta) bli bedömd på exakt samma grunder som övriga i gruppen. Jag gillar Pettan. Har alltid gjort, även när jag skällde på honom för att han borde fatta själv att han skall kliva av. Förlåt pettan, jag står för kritiken, men jag har aldrig ogillat dig och jag har alltid viljat se dig lyckas, även när det gick som tyngst. Du är och förblir en idol och hjälte i mina ögon. Tack för allt!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Regnet » 2 juni 2015, 17:47

Då är det alltså förväl till en av de största vi haft i HV.

Tycker inte han är skyldig någon nån ursäkt för att han inte nådde up i maxnivå sista åren. Totalt sett är han ändå legend och en vinnare!
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare