Tråden om #8 Jere Karalahti

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #8 Jere Karalahti

Inläggav Zico » 17 oktober 2015, 10:46

327 Karlsson skrev:Verkar det som att Jere inte blir anmäld? Efter matcherna som spelades 15/10 har det inkommit två anmälningar och jag tänker mig att man lämnar in anmälningarna i den ordning som incidenterna inträffat. Eller har jag fel? HV spelade mot Frölunda 14/10.

Karalahti fick ju match penelty, vilket betyder att DN tar upp ärendet per automatik. Det behövs således ingen särskild anmälan vid match penelty.
Zico

Inläggav jordfelsbrytare » 17 oktober 2015, 12:42

När kommer eventuell dom emot Jere? Var det idag disciplinnämnden hade möte?
jordfelsbrytare

Inläggav 327 Karlsson » 17 oktober 2015, 13:03

Zico skrev:
327 Karlsson skrev:Verkar det som att Jere inte blir anmäld? Efter matcherna som spelades 15/10 har det inkommit två anmälningar och jag tänker mig att man lämnar in anmälningarna i den ordning som incidenterna inträffat. Eller har jag fel? HV spelade mot Frölunda 14/10.

Karalahti fick ju match penelty, vilket betyder att DN tar upp ärendet per automatik. Det behövs således ingen särskild anmälan vid match penelty.

Aha okej, tack för info! Ja Jere är ju automatiskt avstängd idag så dom har ju gott om tid att ta upp det innan nästa match då.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav PapaEmeritus » 17 oktober 2015, 19:06

Karalahti stängs av i 7+3 matcher.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav shitkicker » 17 oktober 2015, 19:13

Herrejösses. Lär inte bli många matcher för Karalahti om man åker på 7+3 för att skydda sig själv....
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Rex0z » 17 oktober 2015, 19:18

14 grundserie matcher missar han minst, även om detta nu är ett totalt jävla hjärnsläpp att döma honom så hårt för denna så går det inte ha en spelare, vad händer om han faktiskt gör något fult nästa gång? hur kommer hans form att vara? är det värt att betala för en spelare som är avstängd hela tiden?

Väldigt kluven till vad man ska göra.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Guld » 17 oktober 2015, 19:20

Herregud, vad händer?

Visst om man känt att hockeyn är hyggligt "rättssäker", om man kan förvänta sig nån slags konsekvens.
Men verkligheten säger att bedömningarna är högst godtyckliga.
Antar att Jere får en del extra för att han är återfallsförbrytare, men detta är löjligt.

Hur fan ska de följa upp detta?
Nu förväntar vi oss ju att ALLA som försvarar sig på samma sätt, åker på långa straff.
Har dock en känsla av att det inte riktigt kommer att bli så...
Guld

Inläggav Diabolics » 17 oktober 2015, 19:29

oj..... justitiemord
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav aimstar » 17 oktober 2015, 19:30

Jag fattar inte det här med återfallsförbrytare heller. Återfallsförbrytare är man väl för fan först när man om och om igen begår brott, inte för att man råkar bli pååkt av en jävla dvärg som är för dum för sitt eget bästa?

Nej, disciplinnämnden kan dra åt helvete och snart hela jävla SHL med den, det har blivit så fruktansvärt oprofessionellt att jag inte vet var jag ska börja. Sen när det kommer till filmningarna så silar man mygg och sväljer kameler, man har totalt tappat all kontroll. Säger det igen, DN, dra åt helvete era jävla pajasar.
aimstar

Inläggav Skogsrök » 17 oktober 2015, 19:35

Ska det vara så här så kanske man skulle ta sig en funderare utöver att lämna SHL och söka sig vidare till KHL.
Skogsrök

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2015, 19:51

Jag gissade på 10 matcher,och så blev det,undrar hur HV agerar nu
Robert.76
Moderator

Inläggav frippe-borås » 17 oktober 2015, 19:54

Detta är en stor skandal att Jere överhuvudtaget blir anmäld men att sen få 7+3 är så enormt uselt och bevisar återigen vilken rutten diciplinnämnd som sitter där dom sitter! Sitter dom och kastar tärning eller?

Kunde inte hålla mig utan skrev ett mail till herr ordförande och bifogade en bild vart träffen tar på Lasch!
Så jävla löjligt att jag kokar!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Lux » 17 oktober 2015, 20:21

Tyvärr är det ju inte bara DN:s beslut utan det är även domarna som ändrar till MP direkt efter matchen och på så sätt sätter press på DN.

Bara i dagens matcher har det säkert varit 6-7 olika situationer som kommer/bör skickas vidare till DN om man ska gå på hur man har bedömt situationer tidigare. PARODI!

Hoppas och tror att HV kommer överklaga det här men kan inte tänka mig att man kommer justera straffet. Dock väldigt viktigt att markera.
Användarvisningsbild
Lux

Inläggav Robert.76 » 17 oktober 2015, 20:26

Lux skrev:Tyvärr är det ju inte bara DN:s beslut utan det är även domarna som ändrar till MP direkt efter matchen och på så sätt sätter press på DN.

Bara i dagens matcher har det säkert varit 6-7 olika situationer som kommer/bör skickas vidare till DN om man ska gå på hur man har bedömt situationer tidigare. PARODI!

Hoppas och tror att HV kommer överklaga det här men kan inte tänka mig att man kommer justera straffet. Dock väldigt viktigt att markera.

Enligt Davidsson så har de accepterat beslutet
Robert.76
Moderator

Inläggav aimstar » 17 oktober 2015, 20:26

aimstar

Inläggav Judas » 17 oktober 2015, 20:30

Det här är för hårt! Jag är så otroligt jävla less på DN och hela systemet. Dom förstör ju hela SHL. Fortsätter dom så här kommer intresset försvinna helt.
Jag förstår problematiken kring huvudtacklingar osv men nu har det gått för långt.
Ska dom vara konsekventa med den bedömningen dom har kommer det vara långa avstängningar i varje omgång och det kan dom inte hålla, då blir det bara pinsamt.
Jag kommer också maila ordföranden i DN för att visa mitt missnöje/missförtroende. Hoppas fler gör det!
Inte för att det kommer hjälpa Jere men förhoppningsvis hjälpa SHL
Fokus på rätt saker!!

Här är ordförande Ramsays mailadress
alexander.ramsay@swehockey.se
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav tommy1985a » 17 oktober 2015, 21:08

DN har tappat greppet totalt. Känns helt meningslöst att ens bry sig när dom har makt att göra va fan dom vill. Det finns ju inget förnuft i deras bedömningar. varken hockeyexperter, fans eller klubbar har nåt att säga till om. De verkar älska att döma mot alla och visa vilka som har makten, Vem ska ge dem en böteslapp för tjänstefel, vem ska ge dem kicken?

Va fan ska vi göra, det har spårat ur, nån måste få stopp på det här maktspelet.
Jag föreslår att domarna dömer matchen och folket granskar om det ska bli påföljder.
Ger mig fan på att nån hatar HV i DN.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Sevin » 17 oktober 2015, 21:45

"folket granskar?"
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav tommy1985a » 17 oktober 2015, 21:52

Sevin skrev:"folket granskar?"

Inte folket, hockeyfans,hockeyexperter som för det mesta är någorlunda eniga om hur man vill att hockey ska spelas. Det kan ju knappast bli sämre.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav tommy1985a » 17 oktober 2015, 22:23

http://www.skrivunder.com/forum/145955

Hittade en lista att skriva under om det nu kan hjälpa på nåt sett.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav HV-supportern » 17 oktober 2015, 22:24

Ett skämt! Tio matcher för hög klubba?
HV-supportern

Inläggav Upp » 17 oktober 2015, 22:47

Absurt att något som borde gett möjligtvis 2+2 resulterar i 10 matchers avstängning, återfallsförbrytare eller ej. Ska Jere bli anmäld till disciplinnämden för varje 2:a han åker på eller? Tycker vi borde visa vårt stöd till Jere genom ett stor tifo eller liknande, visa att vi är på hans sida. Att sparka honom som vissa fört på tal vore bra korkat, dels är han faktiskt en skicklig back (när han väl är på isen) dels har Jere ju faktiskt blivit en av ligans största profiler genom detta och det är nog inte helt dumt för HV:s varumärke trots allt 8-)

Inläggav Kingen » 17 oktober 2015, 23:23

Den/De ni borde maila är Johan Hult och Johan Davidsson! Otroligt vilken jävla mellanmjölk förening vi är där ingen vågar säga eller ifrågasätta något! Andra lag/spelare osv tycker det är så jävla fel men i Hv där är man en jävla Nick docka, där accepterar man allt! Fy fan jag spyr! AJ gjorde inte allt rätt men han hade stått upp för Jere och för Hv.

Detta handlar inte bara om Jere, bara i dagens match så hade DIF 2 tacklingar i ryggen där Hv spelare dundrar in i sargen utan konsekvens, men vi accepterar det, vi är Hv, det är så vi jobbar, jag hatar att säga det men vi är definitionen av mellanmjölk. DET ÄR NOG NU! Jere har sonat sitt straff detta är fan inte ok. Han står upp för oss på isen men vem står upp för honom? Hult? Davidsson? Fy fan...

Att han får 10 matcher för något som borde på sin höjd ge 2+2 är så tragiskt så att det känns som att det räcker nu. De kan stänga av folk i åratal om de vill men så länge det inte finns en konsekvens att liknande fall med liknande förutsättningar ger samma straff så gör man INGENTING för att få bort huvudtacklingarna från svensk hockey! Det enda man gör är att särbehandla folk! Det är precis vad DN och SHL kommer fortsätta att göra!
Kingen

Inläggav Regnet » 17 oktober 2015, 23:36

okey lugn nu... håller med straffet är väl hårt men samtidigt kollar man noga på tacklingen så är lasch på väg förbi efter att fhc fått tag på pucken och Jere tar ett steg till höger och sätter upp klubban. Det är på gränsen till en interference och svårt att hävda att det bara handlar om att skydda sig.

Det förtjänade inte 10 matcher men det var inte snyggt och man får ju tåla att det blir hårdare när det är tredje avstängningen på 3 matcher. Som sagt, jag håller med om att det är horribelt med så lång avstängning men det är inte mycket mer att göra än att acceptera det och invänta the return of Jere.
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav Judas » 18 oktober 2015, 01:07

Kingen skrev:Den/De ni borde maila är Johan Hult och Johan Davidsson! Otroligt vilken jävla mellanmjölk förening vi är där ingen vågar säga eller ifrågasätta något! Andra lag/spelare osv tycker det är så jävla fel men i Hv där är man en jävla Nick docka, där accepterar man allt! Fy fan jag spyr! AJ gjorde inte allt rätt men han hade stått upp för Jere och för Hv. ETC....

+1 på den!

Jag hoppas verkligen laget, tränare, sportchefer och hela föreningen står upp för Jere nu! Att sparka honom som många tycks vilja är ju verkligen till att förnedra någon som redan ligger ner,
Nej, nu står vi upp för Jere tillsammans och hjälper honom att lyfta sitt spel när han kommer tillbaka
"Allt kan hända, pucken är rund...Eh...och platt!"
Torgny Bendelin
Användarvisningsbild
Judas

Inläggav tom_flaska » 18 oktober 2015, 11:12

Måste överklagas!! Något som borde vara 2+2för hög klubba blir 10 matcher! !! Helt jävla sjukt! !
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav silver » 18 oktober 2015, 11:58

Jag räknar med att en överklagan från HV71's sida lämnas in under dagen. Något annat scenario skulle tappa mitt hopp för föreningen.
Användarvisningsbild
silver

Inläggav hv71 är best » 18 oktober 2015, 14:58

silver skrev:Jag räknar med att en överklagan från HV71's sida lämnas in under dagen. Något annat scenario skulle tappa mitt hopp för föreningen.

Överklagan är ju ett måste.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav frippe-borås » 18 oktober 2015, 15:15

Efter att ha mailat ett argt mail till Wennerholm på AB så svarar han att diciplinnämnden har en kamerabild att Lasch försöker svänga vänster!
Är ju skrattretande! Hur fan kan de avgöra om han ska svänga vänster/höger och va fan har det för betydelse när smällen tar i hans bröst och sen klubba glider upp!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Zico » 18 oktober 2015, 16:53

hv71 är best skrev:
silver skrev:Jag räknar med att en överklagan från HV71's sida lämnas in under dagen. Något annat scenario skulle tappa mitt hopp för föreningen.

Överklagan är ju ett måste.

Bara två frågor angående detta.
1 Finns det någon instans att överklaga till?
2 Det är ju Karalahti som dömts, inte HV71. Kan verkligen HV71 överklaga då?

Frågan om det finns någon instans att överklaga till tycker jag är viktig. Rättssäkerheten är ju lika med noll om man inte kan överklaga. För övrigt tror jag att en överklagan bara skapar mer badwill för föreningen, så det är nog ändå bäst att svälja detta horribla justitiemord och gå vidare.
Zico

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare