Tråden om #37 Jonas Gunnarsson

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #37 Jonas Gunnarsson

Inläggav Jompii » 10 januari 2013, 23:04

Gunnar har faktiskt spelat mer matcher än vad man kan tro. Han har spelat 16 matcher i år vilket är ganska lagom enligt mig (med tanke på att han endast ska vara med och lära i år).
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav CarlTheMan » 10 januari 2013, 23:09

Jompii skrev:Gunnar har faktiskt spelat mer matcher än vad man kan tro. Han har spelat 16 matcher i år vilket är ganska lagom enligt mig (med tanke på att han endast ska vara med och lära i år).

Men fortfarande aldrig mer än en match åt gången. Svårt att komma in och visa något då. Givetvis är han med för att se och lära men det är ett högt vågspel. Om Wesslau blir skadad i slutspelet så måste vi lita på Gunnar, och tyvärr finns det inget som just nu tyder på att han skulle klara ett sånt ansvar
CarlTheMan

Inläggav mrcadaza » 10 januari 2013, 23:40

CarlTheMan skrev:
Jompii skrev:Gunnar har faktiskt spelat mer matcher än vad man kan tro. Han har spelat 16 matcher i år vilket är ganska lagom enligt mig (med tanke på att han endast ska vara med och lära i år).

Men fortfarande aldrig mer än en match åt gången. Svårt att komma in och visa något då. Givetvis är han med för att se och lära men det är ett högt vågspel. Om Wesslau blir skadad i slutspelet så måste vi lita på Gunnar, och tyvärr finns det inget som just nu tyder på att han skulle klara ett sånt ansvar
Ansvar och ansvar. Tycker du att våra intelligenta och spelskickliga landslagsbackar hjälper honom? I mitt tycke inte ett skit. Ta bort Fernan och Fälth för de presterar skit. Luoma och Pettan är petade. Återigen så är det dåliga backar nästan rakt igenom och de hjälper bara till när det går i medvind ja då behöver de knappt göra ngt förresten.
Men jag tycker synd om Gunnar som måste ha det ganska jobbigt i såna här matcher. Det är inte första ggn som han lämnas vind för våg.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Macce » 10 januari 2013, 23:42

mrcadaza skrev:
CarlTheMan skrev:

Ansvar och ansvar. Tycker du att våra intelligenta och spelskickliga landslagsbackar hjälper honom? I mitt tycke inte ett skit. Ta bort Fernan och Fälth för de presterar skit. Luoma och Pettan är petade. Återigen så är det dåliga backar nästan rakt igenom och de hjälper bara till när det går i medvind ja då behöver de knappt göra ngt förresten.
Men jag tycker synd om Gunnar som måste ha det ganska jobbigt i såna här matcher. Det är inte första ggn som han lämnas vind för våg.

Inte sista heller tyvärr :(
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Jompii » 15 februari 2013, 13:50

HV71 förlänger med målvakten Jonas Gunnarsson. Kontraktet gäller två säsongen.
Källa: http://www.hv71.se/artikel/33713/
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav mrcadaza » 15 februari 2013, 14:01

Perfekt och det är bara att hoppas att Gunnar växer mer och mer och att HV värvar lite bättre backar som hjälper till i försvaret.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 17 mars 2013, 20:37

Det kan ju knappast bli sämre så nu borde Gunnar få stå nästa match. Eller är hans plockhandssida också hans akilleshäl :roll: ;)

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav Rex0z » 19 mars 2013, 01:42

mrcadaza skrev:Det kan ju knappast bli sämre så nu borde Gunnar få stå nästa match. Eller är hans plockhandssida också hans akilleshäl :roll: ;)

Tycker dock att Wesslau bör få spela matchen idag och ha en chans till revansch, om det inte skulle funka så ska Gunnar få chansen.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav trancedanne » 19 mars 2013, 18:13

Jag tycker Jonas borde få spela för att skapa konkurrens, Wesslau har varit rent av usel hittills och förtjänar att bli bänkad. Det är en stor risk dock eftersom Gunnarsson inte ens är i närheten av Wesslaus kaliber och Dahlen skulle få en jävla massa skit om det inte skulle gå vägen...
trancedanne

Inläggav mrcadaza » 19 mars 2013, 18:18

Rex0z skrev:
mrcadaza skrev:Det kan ju knappast bli sämre så nu borde Gunnar få stå nästa match. Eller är hans plockhandssida också hans akilleshäl :roll: ;)

Tycker dock att Wesslau bör få spela matchen idag och ha en chans till revansch, om det inte skulle funka så ska Gunnar få chansen.
Han har ju inte varit bra de 2 senaste matcherna. Garanterat så står han hela slutspelet tyvärr för så vill Dalle ha det.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav mrcadaza » 19 mars 2013, 18:19

trancedanne skrev:Jag tycker Jonas borde få spela för att skapa konkurrens, Wesslau har varit rent av usel hittills och förtjänar att bli bänkad. Det är en stor risk dock eftersom Gunnarsson inte ens är i närheten av Wesslaus kaliber och Dahlen skulle få en jävla massa skit om det inte skulle gå vägen...
Dahlen få nog skit ändå, finns mkt i hans sätt att coacha som inte borde finnas i vår förening.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav hokky » 19 mars 2013, 23:34

Vi behöver Wesslau för att vina guld. Men nu får vi fokusera på nästa match och då har vi större chans att vina med Gunnarsson tyvärr. Det kan inte bli så mycket värre just nu.
hokky

Inläggav trancedanne » 19 mars 2013, 23:47

hokky skrev:Vi behöver Wesslau för att vina guld. Men nu får vi fokusera på nästa match och då har vi större chans att vina med Gunnarsson tyvärr. Det kan inte bli så mycket värre just nu.

Vi trodde alla att vi behövde Wesslau för att vinna men han har spelat som sämst när det har behövts som mest. Har han någonsin varit så så usel i sin karriär? Jonas SKA spela nästa match, även en medioker tränare som Dahlen borde inse det nu.
Honken Trophy till målvakten som har sämst räddningsstatistik, och idag blev det drygt 79 %...
Hur gör man nästa säsong när man vet att man har en förstemålvakt som inte kan gå hela vägen?
trancedanne

Inläggav Pawhlen » 19 mars 2013, 23:51

trancedanne skrev:Vi trodde alla att vi behövde Wesslau för att vinna men han har spelat som sämst när det har behövts som mest. Har han någonsin varit så så usel i sin karriär? Jonas SKA spela nästa match, även en medioker tränare som Dahlen borde inse det nu.
Honken Trophy till målvakten som har sämst räddningsstatistik, och idag blev det drygt 79 %...
Hur gör man nästa säsong när man vet att man har en förstemålvakt som inte kan gå hela vägen?

Det var väl ingen som visste om Liv var en guldmålvakt efter uttåget mot DIF 2003 och inför säsongen 03/04 heller?
Pawhlen

Inläggav Zico » 20 mars 2013, 00:03

mrcadaza: du bara fortsätter att generalisera och vräka ur dig en massa skit. Du påstår, rent allmänt, att Dahlén coachar på ett sätt som inte borde finnas i vår förening? Kan du va lite konkret och ge 5 exempel på på Dahléns sätt att coacha som inte passar i vår förening? Kanske blir svårt, för då måste du ju tänka till lite.
Zico

Inläggav Pawhlen » 20 mars 2013, 00:04

Zico skrev:mrcadaza: du bara fortsätter att generalisera och vräka ur dig en massa skit. Du påstår, rent allmänt, att Dahlén coachar på ett sätt som inte borde finnas i vår förening? Kan du va lite konkret och ge 5 exempel på på Dahléns sätt att coacha som inte passar i vår förening? Kanske blir svårt, för då måste du ju tänka till lite.

Håller med, det är inte direkt Dahléns fel att spelarna slarvar ute på isen.
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 21 mars 2013, 15:01

Detta är en tråd om Jonas Gunnarsson. Åsikter om Ulf Dahlen ses på hans tråd.

Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 21 mars 2013, 15:11

mrcadaza skrev:Detta är en tråd om Jonas Gunnarsson. Åsikter om Ulf Dahlen ses på hans tråd.

Leker du moderator nu? Det var ju för helskotta du som drog in Dahlén i den här tråden så please, kom inte och mästra dom som bara svarar på dina inlägg.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav PapaEmeritus » 21 mars 2013, 23:51

Otacksam match för Gunnarsson att få spela efter inledningen och jag lastar inte honom för något av målen han släppte. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Henning » 3 oktober 2013, 22:10

Tycker det är synd att Gunnarsson inte tränat bort sin förmåga att släppa returer under sommaren och när han måste släppa retur så får han inte ner den i rundeln. Puckarna flyger till höger och vänster och blir det inte mål så blir det ofta en farlig chans för motståndarna eller allmänt virrigt i försvaret där alla letar puck.

Synd, för han gör så mycket annat bra där ute.
Henning

Inläggav Dovahkiin » 3 oktober 2013, 22:21

Inzaneclown skrev:Otacksam match för Gunnarsson att få spela efter inledningen och jag lastar inte honom för något av målen han släppte. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong.

Han borde ha 3 av målen, två stycken är ju fri-sikt rakt framifrån typ. Har högre förväntningar på en målvakt i HV än det Gunnarsson gjorde i kväll. Sen är returerna han släpper en stort problem.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Andersson711 » 3 oktober 2013, 22:27

Dovahkiin skrev:
Inzaneclown skrev:Otacksam match för Gunnarsson att få spela efter inledningen och jag lastar inte honom för något av målen han släppte. Hoppas han får mer förtroende nästa säsong.

Han borde ha 3 av målen, två stycken är ju fri-sikt rakt framifrån typ. Har högre förväntningar på en målvakt i HV än det Gunnarsson gjorde i kväll. Sen är returerna han släpper en stort problem.

Du kanske vill kolla upp vilket datum Inzane postade sitt inlägg.
Andersson711
Moderator

Inläggav Dovahkiin » 3 oktober 2013, 22:54

Andersson711 skrev:
Dovahkiin skrev:

Du kanske vill kolla upp vilket datum Inzane postade sitt inlägg.

Skumt, va ett nytt inlägg och hans var de enda jag såg. Men detta forumet är lite skumt, inlägg mm verkar inte postas som det ska. Men mitt fel sorry, borde kollat mer noggrant. Dock stämmer det jag skrev.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav frippe-borås » 4 oktober 2013, 00:56

Hur kommer Rahm som är så oerfaren kunna lyfta båda våra målvakter som är långt ner i det blå?
Tycker verkligen inte Gunnarsson var het idag! Släppte mycket returer och puckar med fri sikt!
Wesslau har ju kommit in helt fel denna säsong!

Tycker givetvis att Gunnar inte fick någon större hjälp men ändå!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Pawhlen » 7 oktober 2013, 21:17

Har en svag känsla av att Gunnarsson kanske gör en "Ahl" nu denna säsong
Pawhlen

Inläggav Pg79an » 14 oktober 2013, 22:19

Håller på dig "Gunnar", mer HV-hjärta än "Wesslan"
Pg79an

Inläggav Jompii » 27 januari 2014, 00:10

Helt sjukt vilket monster Jonas har varit de matcher han spelat med J20 denna säsongen.
I SuperElit Södra där han stod fem matcher så hade han en räddningsprocent på 95.77%, och nu i Top 10 där han spelat tre matcher så har han sjuka 97.41%.
Idag när J20 mötte Färjestad BK tog han 42 av 43 skott och var absolut en avgörande nyckel till att man vann.
Jonas är den bästa målvakten HV71 fått fram sedan Stefan Liv. Ge han ett eller två år till så kommer han troligen att vara en SHL-målvakt av rang. En sak som jag imponerats av väldigt mycket när jag sett Jonas i år (i J20) är att han snackar otroligt mycket med sina medspelare och verkligen hjälper dom. Där är han ett antal nivår bättre än alla andra J20-målvakter jag sett. Jag trodde inte att Jonas var så passa verbal på isen som han faktiskt är. Han känns ju som en ganska tystlåten kille som gärna håller sig i bakgrunden, men på isen så dominerar han, både spelmässigt och verbalt :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav Pg79an » 27 januari 2014, 00:35

Ja det gäller nog att vi tar hand om denna kille så han inte försvinner till nåt annat shl lag. Vet att han är jävligt sugen på att spela och skulle nog kunna konkurrera ut Wesslan om han får chansen. De matcher han gjorde i höstas gör honom inte rättvisa eftersom hela laget var kass. Hade han fått stå när alla nyförvärv kom och fått förtroende hade det nog varit han som stog i kassen nu istället för Wesslan.

Go Gunnar Go!
Pg79an

Inläggav lejacques » 6 mars 2014, 12:14

Ser att Gunnarsson diskuteras i matchtråden. Tänkte fortsätta här.

Först om tisdagens match. Jag var där och hade plats bakom Gunnarssons mål i två perioder. Tycker han borde ha tagit minst 6 av målen, kanske till och med alla. Jag har nog inte sett en sämre målvaktsinsats sedan... Ja, Scott Langkows tid i HV-tröjan.

Nog för att hela laget stod för en usel insats. Men klart är att Gunnarsson sätter standarden med sina två insläppta mål på Brynäs två första skott.

Förstod tidigt att Wesslau inte skulle ersätta. Ska man tänka på laget var det helt rätt. För varför låta Wesslau hoppa in när det står 0-4 och riskera att även han kommer ur matchen med ett sargat självförtroende? Tänk på att vi har tre viktiga hemmamatcher framför oss, samt minst en avgörande play in-match på bortaplan.

Ska man bara se till spelaren Gunnarsson tycker jag förbannat synd om honom. Redan i första ville han byta, men Jämtin pushade på och höll tillbaka honom. Man kan lugnt säga att Gunnarsson tog en för laget, och det ska han ha all heder för. Frågan är dock hur hans karriär kommer må av det här?

För jag har väldigt svårt att se honom bli kvar i HV till nästa år. Både för hans egen och lagets skull bör Stillman nog se sig om efter en ny andremålvakt.

Precis som i mycket annat tycker jag nämligen HV gjort precis allt fel vad gäller målvaktsfrågan. Allt har nämligen varit svart eller vitt de senaste åren, så när man ska byta målvaktspar inför säsongen 2011/12 ersätter man en rutinerad äldre andremålvakt, kanske den bästa i serien, med en ung orutinerad kille som inte platsat i allsvenskan säsongen innan.

Andreas Andersson kunde med sin rutin hoppa in ett fåtal matcher varje säsong och göra det bra. Gunnarsson har långt från övertygat de tjugo matcher han fått spela.

Utvecklingsmässigt har han stått still. Inte så konstigt när han knappt får spela. Här borde HV tänkt till men icke. Förra året kunde man i alla fall låna ut honom några matcher till Troja (där han inte heller övertygade). I år verkar dock inget lag vara intresserad så J20 blir det enda kvarvarande alternativet för att ge honom speltid.

Nej, för allas bästa tror jag Gunnarsson måste ha en ny klubbadress till nästa säsong. Kanske börja om helt i division 1 som Magnus Åkerlund gjorde för några år sedan. Gunnarsson har kommit in helt snett i sin seniorkarriär där han tilldelats en plats han inte varit redo för.

Till nästa år vill jag därför honom se honom utlånad, samtidigt som HV värvar in en rutinerad andrekeeper och kanske även ger Viktor Kokman en ärlig chans.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav CarlTheMan » 6 mars 2014, 16:11

lejacques skrev:Ser att Gunnarsson diskuteras i matchtråden. Tänkte fortsätta här.

Först om tisdagens match. Jag var där och hade plats bakom Gunnarssons mål i två perioder. Tycker han borde ha tagit minst 6 av målen, kanske till och med alla. Jag har nog inte sett en sämre målvaktsinsats sedan... Ja, Scott Langkows tid i HV-tröjan.

Nog för att hela laget stod för en usel insats. Men klart är att Gunnarsson sätter standarden med sina två insläppta mål på Brynäs två första skott.

Förstod tidigt att Wesslau inte skulle ersätta. Ska man tänka på laget var det helt rätt. För varför låta Wesslau hoppa in när det står 0-4 och riskera att även han kommer ur matchen med ett sargat självförtroende? Tänk på att vi har tre viktiga hemmamatcher framför oss, samt minst en avgörande play in-match på bortaplan.

Ska man bara se till spelaren Gunnarsson tycker jag förbannat synd om honom. Redan i första ville han byta, men Jämtin pushade på och höll tillbaka honom. Man kan lugnt säga att Gunnarsson tog en för laget, och det ska han ha all heder för. Frågan är dock hur hans karriär kommer må av det här?

För jag har väldigt svårt att se honom bli kvar i HV till nästa år. Både för hans egen och lagets skull bör Stillman nog se sig om efter en ny andremålvakt.

Precis som i mycket annat tycker jag nämligen HV gjort precis allt fel vad gäller målvaktsfrågan. Allt har nämligen varit svart eller vitt de senaste åren, så när man ska byta målvaktspar inför säsongen 2011/12 ersätter man en rutinerad äldre andremålvakt, kanske den bästa i serien, med en ung orutinerad kille som inte platsat i allsvenskan säsongen innan.

Andreas Andersson kunde med sin rutin hoppa in ett fåtal matcher varje säsong och göra det bra. Gunnarsson har långt från övertygat de tjugo matcher han fått spela.

Utvecklingsmässigt har han stått still. Inte så konstigt när han knappt får spela. Här borde HV tänkt till men icke. Förra året kunde man i alla fall låna ut honom några matcher till Troja (där han inte heller övertygade). I år verkar dock inget lag vara intresserad så J20 blir det enda kvarvarande alternativet för att ge honom speltid.

Nej, för allas bästa tror jag Gunnarsson måste ha en ny klubbadress till nästa säsong. Kanske börja om helt i division 1 som Magnus Åkerlund gjorde för några år sedan. Gunnarsson har kommit in helt snett i sin seniorkarriär där han tilldelats en plats han inte varit redo för.

Till nästa år vill jag därför honom se honom utlånad, samtidigt som HV värvar in en rutinerad andrekeeper och kanske även ger Viktor Kokman en ärlig chans.

Håller med om att Gunnarsson borde tagit flera av målen mot Brynäs och att han, liksom hela laget. gjorde en usel insats. Hans insats var absolut inte ok. Frågan man kan ställa sig är hur användandet, eller det uteblivna användandet, av honom påverkade hans prestation. Vi får aldrig veta svaret, men jag tycker absolut att han borde fått spela med tätare intervaller samt att han borde fått chansen även nu ikväll. Vad har vi att förlora? Nu får han åter sitta på bänken med ett totalknäckt självförtroende och utan chans till revansch. Helt fel beslut!
CarlTheMan

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare