Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Skogsrök skrev:Efter att ha granskat situationen lite mer noga får jag nock medge att jag överreagerade igår samt att frölundaiten bör få lägga 5000:- till filmkassan.
Det är oxå jävligt fult att slänga sig som en fura på det viset när man vet att Jere är en extra utsatt spelare av domarna. Finns inget värre än osportsliga idrottsmän.
Lux skrev:Skogsrök skrev:Efter att ha granskat situationen lite mer noga får jag nock medge att jag överreagerade igår samt att frölundaiten bör få lägga 5000:- till filmkassan.
Det är oxå jävligt fult att slänga sig som en fura på det viset när man vet att Jere är en extra utsatt spelare av domarna. Finns inget värre än osportsliga idrottsmän.
Håller med, överreagerade också då han tidigare hade tagit några onödiga utvisningar. Jere har ögonen på sig, både från oss HV-fans och resten av hockeysverige. Dock så är det en utvisning men inte 5+20 och avstängning.
Jäkligt skönt att Sanny Lindström trycker till Wennerholm på Twitter.
https://twitter.com/sannylindstrom/stat ... 0738825216
Tanke skrev:Jere fick stora straffet 5 min, plus game misconduct igår för checking to the head. Det i sig betyder inte avstängning i ytterligare matcher. Har han blivit anmäld?
Lux skrev:Tanke skrev:Jere fick stora straffet 5 min, plus game misconduct igår för checking to the head. Det i sig betyder inte avstängning i ytterligare matcher. Har han blivit anmäld?
Det ändrades väl direkt efter match till Match Penalty. Ärendet går då till disciplinnämnden och följden blir minst en matchs avstängning.
JAL skrev:Christoffer Persson i Frölunda fick sex matcher för följande incident [...]
Marky skrev: intervallet mellan 5+1 och hängning i gryningen.
Marky skrev:Ja usch, det bådar inte gott. Tycker iofs att situationen runt Perssons cross checking skiljer sig väsentligt åt jmf med Jeres. Den är under/efter avblåsning och det ser inte ut som om FBK:aren är på väg in för att tackla Persson. Den är mer oprovocerad.
Tyvärr tror jag inte det spelar någon större roll, utan Jeres straff blir nog något i intervallet mellan 5+1 och hängning i gryningen.
#22 Bemersten skrev:När ni ändå pratar om Pehsons grej så gav väl inte den ngt under match?
#22 Bemersten skrev:När ni ändå pratar om Pehsons grej så gav väl inte den ngt under match?
Klantigt av Jere men ohyggligt hårt dömt av domarna i min mening. Då det gått till granskning så blir det nog 8 -10 matcher.
Rex0z skrev:Även om jag gillar Jere så tycker jag HV71 borde bryta med honom, går inte att sätta sig i situationer som denna match efter match. Det skadar laget och speciellt nu när man har/haft en gedigen skadelista så skadar det extra mycket. Vet inte om kostnaderna för att riva kontraktet nu, men om dom inte blir allt för stora så ser inte jag något annat alternativ än att låt honom lämna klubben.
Regnet skrev:Rex0z skrev:Även om jag gillar Jere så tycker jag HV71 borde bryta med honom, går inte att sätta sig i situationer som denna match efter match. Det skadar laget och speciellt nu när man har/haft en gedigen skadelista så skadar det extra mycket. Vet inte om kostnaderna för att riva kontraktet nu, men om dom inte blir allt för stora så ser inte jag något annat alternativ än att låt honom lämna klubben.
Okey, det skulle va för att sända nån slags signal i så fall, Men att kicka en av våra bättre backar som är under kontrakt när vi har skadeläget vi har och ligger näst sist i serien är kanske inte en jättebra lösning varken sportsligt eller ekonomiskt. Om det inte är nått slags kontraktsbrott att bli avstängd jämt, då kanske man borde fundera på det.
aimstar skrev:
Som säkert framgår tycker jag klippet som Lux postade med Wikegård summerar det hela väldigt bra. Karalahti borde få spela redan på lördag.
Zico skrev:aimstar skrev:
Som säkert framgår tycker jag klippet som Lux postade med Wikegård summerar det hela väldigt bra. Karalahti borde få spela redan på lördag.
Nu fick ju Karalahti match penelty och är därmed automatiskt avstängd på lördag. Men annars håller jag med, det borde inte bli fler matcher.
JAL skrev:#22 Bemersten skrev:När ni ändå pratar om Pehsons grej så gav väl inte den ngt under match?
När du ändå läser så kan du väl läsa hela inläggen?
Två minuter för crosschecking fick han, som sagt.
Rex0z skrev:Även om jag gillar Jere så tycker jag HV71 borde bryta med honom, går inte att sätta sig i situationer som denna match efter match. Det skadar laget och speciellt nu när man har/haft en gedigen skadelista så skadar det extra mycket. Vet inte om kostnaderna för att riva kontraktet nu, men om dom inte blir allt för stora så ser inte jag något annat alternativ än att låt honom lämna klubben.
Poison skrev:Rex0z skrev:Även om jag gillar Jere så tycker jag HV71 borde bryta med honom, går inte att sätta sig i situationer som denna match efter match. Det skadar laget och speciellt nu när man har/haft en gedigen skadelista så skadar det extra mycket. Vet inte om kostnaderna för att riva kontraktet nu, men om dom inte blir allt för stora så ser inte jag något annat alternativ än att låt honom lämna klubben.
Lika mycket borde HV bryta med Adam Almquist?
Tre utvisningar i matchen på Linköping. Två av dessa utvisningar resulterade i två mål i baken.
Det är en trend som håller sig för Adam också. Mycket dåliga utvisningar på fasthållningar.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster