Tråden om #22 David Petrasek

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om #22 David Petrasek

Inläggav Plastikman » 10 oktober 2013, 21:32

Pettan är en jävla legend. En av de största i föreningens historia.

Just därför är det med sorg i hjärtat jag säger:
Om pettan har så stort hv-hjärta som jag tror så borde han i morgon gå upp till stillman och lämna in sin uppsägning. Jag gråter nästan när jag säger det, men han håller inte på SHL-nivå längre. -11 på 11 matcher. Inne på fyra av fem mål idag, och då var det femte på straff. Tragiskt :'(
Användarvisningsbild
Plastikman

Inläggav Henning » 10 oktober 2013, 21:48

Alltså jag försöker verkligen vara tålmodig med allt men Petrasek börjar gå mig på nerverna..
Han har varit skitdålig större delen av sin tid sen han kom tillbaka till HV. Först skyllde man på Livs bortgång (vilket jag kan förstå påverkar), sen har man inga ursäkter mer. Han fortsätter att vara sämsta backen på isen, gång på gång. Han står egenhändigt för 4-5 farliga lägen åt motståndarna, per match! Det är inte OK, inte ens för en junior, än mindre för en etablerad spelare med toppkontrakt.

Det är bäst man tar reda på vad det är som låser sig för Petrasek snart, för han behövs verkligen. Kan man inte det så ser jag ingen anledning att spela honom, för han sänker laget just nu.
Henning

Inläggav Pawhlen » 10 oktober 2013, 22:11

http://www.expressen.se/sport/kronikore ... ta-versen/

Ek verkar tycka som oss ang Petrasek
Pawhlen

Inläggav Jacks » 10 oktober 2013, 22:32

Idag var fan i mig droppen. Han måste kliva av som kapten, i tuffa tider som nu måste åtminstone lagkapten kunna spela enkelt och se något sånär inspirerad ut. Hade vi haft hela och friska backar i övrigt hade jag gärna sett honom på bänken, för nu är det verkligen inte bra.

Nej, ge C:t till Fälth och se om han kan hitta tillbaka till hockeyn.
Användarvisningsbild
Jacks

Inläggav Sir Ward » 10 oktober 2013, 22:44

Plastikman skrev:Pettan är en jävla legend. En av de största i föreningens historia.

Om pettan har så stort hv-hjärta som jag tror så borde han i morgon gå upp till stillman och lämna in sin uppsägning. Jag gråter nästan när jag säger det, men han håller inte på SHL-nivå längre. -11 på 11 matcher. Inne på fyra av fem mål idag, och då var det femte på straff. Tragiskt :'(

Att han säger upp sig självmant existerar inte, även om frustrationen tagit kontrollen ikväll ;)

Välkommen till forumet Plastikmannen.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Dovahkiin » 10 oktober 2013, 22:56

Skyll på Petrasek ni men man måste GÖRA MÅL MED!
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav Plastikman » 10 oktober 2013, 23:37

sir Ward skrev:
Plastikman skrev:Pettan är en jävla legend. En av de största i föreningens historia.

Att han säger upp sig självmant existerar inte, även om frustrationen tagit kontrollen ikväll ;)

Välkommen till forumet Plastikmannen.

Nej jag vet. Och jag tror iofs också att mycket av pettans dåliga spel beror på frustrationen. Är väl ett ton sten på hans axlar just nu och jag tror han mår sämst av alla i hela laget. Lyfter hv så lyfter pettan.
Användarvisningsbild
Plastikman

Inläggav shitkicker » 10 oktober 2013, 23:46

Dovahkiin skrev:Skyll på Petrasek ni men man måste GÖRA MÅL MED!

Självklart är det så, men man måste ju å andra sidan inte ge bort pucken till motståndaren i egen zon som resulterar i mål i två matcher på raken heller. Bara för att det finns problem i ena änden av banan så ska man inte förneka att det finns fel i den andra änden heller. Det är ju flera saker som leder till att HV inte kan vinna just nu. Att Petrasek har sin sämsta säsong hittills är ju en av dom. Att han dessutom har ett C på bröstet gör ju bara saken värre. Självklart är det ju inte enbart Petraseks fel att det ser ut som det gör, men även han måste ju få bli föremål för kritik.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Sevin » 11 oktober 2013, 01:26

Dovahkiin skrev:Skyll på Petrasek ni men man måste GÖRA MÅL MED!

Visst att man behöver göra mål, men det är lättare att behöva göra ett än fem.
Användarvisningsbild
Sevin

Inläggav Henning » 11 oktober 2013, 12:10

Jag tycker tyvärr inte Petrasek är ett kaptensämne för HV. Visst, han har ett enormt HV-hjärta och visst, han är säkert otroligt pådrivande på både träning och i omklädningsrum. Det här är egenskaper som är otroligt viktiga för en kapten. Men en kapten ska också vara ett föredömme på isen och ut mot media, och i dom punkterna är nog Petrasek en av dom sämsta i HV.

Såhär kommenterar Petrasek Skellefteås 2-0 mål igår efter matchen:
– Det var ett horribelt misstag. Han slashar, står i målgården och gör en interference på målvakten. Man kan ju välja vad som helst, säger han och fortsätter:
– Min son är fem år och han hade sett att man inte får göra mål så och det är ju inga gröngölingar som dömer. Det är en katastrof.

Nej, Petrasek. Det är du som puttar in motståndaren in i vår målvakt och det är du som gör så att han inte kan knipa ihop benskydden eftersom han tappar balansen. Det här målet kan du inte skylla ifrån dig på någon annan.
Och det är precis såna här saker som gör att du inte är ett kaptensämne, även om du säkert är bra på mycket.
Henning

Inläggav CROHB » 11 oktober 2013, 12:59

Den intervjun som var med Pettan i hockeykväll var ju inte direkt imponerande och otroligt dålig PR för HV som klubb. Där står kaptenen för en av de största klubbarna i Sverige och pratar om något han aldrig upplevt eller sett under sina 17 år i SHL. Alla andra upplever situationen som ett korrekt domslut medan våran kapten tar till extrema överord. Måste vara svårt att ta honom på allvar och har han samma verklighetsuppfattning i övrigt framstår kaptensvalet ännu märkligare. Trodde först han skämtade faktiskt.
Undrar om han tyckte situationen i Linköping med den kastade klubban som Vinnerborg missade 2008 var korrekt bedömd?
Är det inte i spelet så är det i intervjuerna han gör bort sig, tar mardrömmen aldrig slut?
CROHB

Inläggav Pawhlen » 11 oktober 2013, 13:02

CROHB skrev:Den intervjun som var med Pettan i hockeykväll var ju inte direkt imponerande och otroligt dålig PR för HV som klubb. Där står kaptenen för en av de största klubbarna i Sverige och pratar om något han aldrig upplevt eller sett under sina 17 år i SHL. Alla andra upplever situationen som ett korrekt domslut medan våran kapten tar till extrema överord. Måste vara svårt att ta honom på allvar och har han samma verklighetsuppfattning i övrigt framstår kaptensvalet ännu märkligare. Trodde först han skämtade faktiskt.
Undrar om han tyckte situationen i Linköping med den kastade klubban som Vinnerborg missade 2008 var korrekt bedömd?
Är det inte i spelet så är det i intervjuerna han gör bort sig, tar mardrömmen aldrig slut?

Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt
Pawhlen

Inläggav dekman » 11 oktober 2013, 13:07

Pawhlen skrev:Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt

Det låter lite som forumet - alltså på allvar. Frustrationen är så stor över situationen att man retar upp sig på varenda liten småsak. Pettan är väl inte mer än människa...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Henning » 11 oktober 2013, 13:18

dekman skrev:
Pawhlen skrev:Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt

Det låter lite som forumet - alltså på allvar. Frustrationen är så stor över situationen att man retar upp sig på varenda liten småsak. Pettan är väl inte mer än människa...

Skillnaden är att han inte är någon random forummänniska utan lagkapten för HV71. Han är HVs ansikte utåt och förväntas hantera det på ett snyggt sett. Kan han inte göra det så ska han inte ha den rollen. Jag förstår om han är irriterad och har svårt att styra sina känslor direkt efter en match eller period, en då är det bättre att inte ta någon intervju alls.
Henning

Inläggav mrcadaza » 11 oktober 2013, 14:09

Situationen igår som han gnällde om var klockrent mål. Inget att dilla om.
Han har gnällt mer och mer och borde få sig en skarp åthutning av Dalle och laget borde fråga sig om man inte ska ha en annan kapten. Pettan kommer inte sluta eller ta bort kaptensbindeln självmant. Han kommer inte att petas så länge han är kapten. Har det nånsin hänt att kaptenen blir petad? Låter otroligt.
Status Quo. Läget är som det är.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav dekman » 11 oktober 2013, 14:34

Henning skrev:
dekman skrev:

Skillnaden är att han inte är någon random forummänniska utan lagkapten för HV71. Han är HVs ansikte utåt och förväntas hantera det på ett snyggt sett. Kan han inte göra det så ska han inte ha den rollen. Jag förstår om han är irriterad och har svårt att styra sina känslor direkt efter en match eller period, en då är det bättre att inte ta någon intervju alls.

Förtydligande: jag försvarar inte, jag förklarar bara. Givetvis är det olämpligt av kaptenen att framstå som världens suraste människa, samtidigt så är det nog ingen i hela laget som mår sämre av situationen just nu än Pettan.
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav Henning » 11 oktober 2013, 14:59

Lite moment 22 har vi med. Tar vi bort kaptensbindeln från Petrasek så kan jag lova att det skriks om kris överallt i media. Och det snacket vill nog HV hålla så litet som möjligt.
Henning

Inläggav Pawhlen » 11 oktober 2013, 15:00

Henning skrev:Lite moment 22 har vi med. Tar vi bort kaptensbindeln från Petrasek så kan jag lova att det skriks om kris överallt i media. Och det snacket vill nog HV hålla så litet som möjligt.

Vi har redan krisstämpel på oss av media så det skule inte göra så mycket i nuläget
Pawhlen

Inläggav mrcadaza » 11 oktober 2013, 15:28

Henning skrev:Lite moment 22 har vi med. Tar vi bort kaptensbindeln från Petrasek så kan jag lova att det skriks om kris överallt i media. Och det snacket vill nog HV hålla så litet som möjligt.
Det tror jag inte ett ögonblick på.
Så sent som igår kväll så var HVs kris återigen i fokus på Hockeykväll. Alla medier summerar Petrasek med orden att han har inte haft en bra match för att uttrycka oss milt.
Varje dag skrivs det eller kommenteras ngt om Hvs kris.
Det kan inte bli värre.
Det blir tyvärr så att ju mer Petrasek spelar ju sämre resultat får han och man väntar väl bara på att han skall petas men hur ofta petar man en lagkapten?
Tyvärr så tror jag inget kommer hända för de håller nog om varandra den där trion. Dalle, Stille och Pettan.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.

lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Användarvisningsbild
mrcadaza

Inläggav hokky » 12 oktober 2013, 17:41

Grym intervju av Petrasek i paus. Nu kanske läroperioden som kapten är över.
hokky

Inläggav CROHB » 12 oktober 2013, 22:41

Nu tycker tom Leif Boork att Petrasek bör bänkas för gott. Vågat av en expert på CMore om en kapten i ett förmodat topplag. Han tycker också det borde varit matchstraff för den fula och fega crosscheckingen på Johnsson som Vinnerborg släppte.
Verkligen otroligt märkligt hur Dahlén matchar Pettan i detta krisläge, som någon skrev ett matchstraff och avstängning på #22 skulle göra HV bättre! Jag tror aldrig jag sett detta, att en spelare som i stort sett alla tycker är i princip sämst i laget under så lång tid matchas så hårt, någon form av rekord måste det vara. Dessutom lagkapten! Vad är det som händer med och i HV?
CROHB

Inläggav bogani » 14 oktober 2013, 08:26

Petrasek är kanske egentligen inte i mycket sämre slag än tidigare säsonger. Problemet är att vi befinner oss mer än någonsin i försvarzon där han aldrig har varit riktigt bra. Det blir extra tydlig en säsong som denna.
bogani

Inläggav Diabolics » 14 oktober 2013, 11:13

Pettan är en legend. Alla minns när han slog poängrekord för backar, alla minns guldvrålen.

VI ÄLSKAR DEN PETTAN!!!!

Den pettan finns i minnet, inte i nuet.

Pet'an!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav zeeta » 14 oktober 2013, 12:38

Jag tror detta är Pettans nya spel ide. om alla i laget tar och sänder minst en vardera av motståndarna till sjukhus så kanske vi har chans på 1 pinne :D skämt o sido
zeeta

Inläggav PapaEmeritus » 21 oktober 2013, 21:58

Just nu hoppas jag på följande scenario:

Petrasek begär ett enskilt snack med Uffe som låter ungefär så här:

"Uffe, jag vill att du bänkar mig i nästa match. Jag har varit för dålig. I varje match slår jag felpass och indianare till motståndarna. Jag hänger inte med i tempot och jag bidrar ingenting framåt. Just nu jag en av de stora anledningarna till att vi ligger sist i tabellen, då jag verkligen inte lever upp till de mål föreningen har på mig som toppback i HV71."
Jag vill heller inte vara lagkapten längre eftersom det inte är hållbart att elitseriens sämsta spelare representerar ett av Sverige största hockeylag. Resten av hockeysverige skrattar åt oss och jag vill att någon spelare med bättre ledaregenskaper än mig är med och vänder det här."

Troligt? Nej, men drömma kan man väl få göra?
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Diabolics » 21 oktober 2013, 22:25

Inzaneclown skrev:Just nu hoppas jag på följande scenario:

Petrasek begär ett enskilt snack med Uffe som låter ungefär så här:

"Uffe, jag vill att du bänkar mig i nästa match. Jag har varit för dålig. I varje match slår jag felpass och indianare till motståndarna. Jag hänger inte med i tempot och jag bidrar ingenting framåt. Just nu jag en av de stora anledningarna till att vi ligger sist i tabellen, då jag verkligen inte lever upp till de mål föreningen har på mig som toppback i HV71."
Jag vill heller inte vara lagkapten längre eftersom det inte är hållbart att elitseriens sämsta spelare representerar ett av Sverige största hockeylag. Resten av hockeysverige skrattar åt oss och jag vill att någon spelare med bättre ledaregenskaper än mig är med och vänder det här."

Troligt? Nej, men drömma kan man väl få göra?

<like>
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav CROHB » 21 oktober 2013, 22:27

Något är verkligen fel när seriens sämsta back blir kapten och sen får spela med seriens dyraste och kanske bästa back. Vad ska Petrasek behöva göra som han inte försökt med hela säsongen för att bli petad. Det här är pinsamt både för David och för HV det som sker dessutom blir ju Salmela sämre av att spela med honom, kapitalförstöring.
Det är bara att erkänna att man gjort fel som utsåg honom till kapten och utse en ny och sen upp på läktaren resten av säsongen och karriären. HV måste väl gå före än att låta honom spela utan att förtjäna det och dessutom blir ju laget sämre så fort han är på isen.
CROHB

Inläggav hokky » 21 oktober 2013, 23:04

Seriens sämsta back och där slutade man att läsa. Pettan höll toppkvalitet ifjol. En av många dåliga i år. Förstår dock inte varför man skulle sära på han o Fantenberg, de funkade perfekt tillsammans.
hokky

Inläggav Henning » 21 oktober 2013, 23:30

hokky skrev:Seriens sämsta back och där slutade man att läsa. Pettan höll toppkvalitet ifjol. En av många dåliga i år. Förstår dock inte varför man skulle sära på han o Fantenberg, de funkade perfekt tillsammans.

Petrasek höll toppkvalitet 09/10. Året efter gör han en helt ok säsong i KHL. Sen dess har vi bara sett till hans forna jag under ett 10-tal matcher.
Petrasek höll inte måttet förra säsongen även om han lyckades rädda upp den något mot slutet, och han fortsätter på samma visa idag.

Han spelar OK när resten av laget är bra (Linköping bl.a) och är den första att falla när laget börjar spela dåligt. Det är min uppfattning, men han är varmt välkommen att motbevisa mig.

Anser ändå att han är oerhört viktig för laget, men kanske i 3e backpar med uppgift att spela enkelt.
Henning

Inläggav CROHB » 22 oktober 2013, 08:02

hokky skrev:Seriens sämsta back och där slutade man att läsa. Pettan höll toppkvalitet ifjol. En av många dåliga i år. Förstår dock inte varför man skulle sära på han o Fantenberg, de funkade perfekt tillsammans.

Nu vet jag inte om du är ironisk eller skojar när du skriver detta om att han höll toppkvalite i fjol. Om du är seriös så är det bara att konstatera att vi har olika kritirier när vi bedömer spelare. Om han var toppkvalité förra året så undrar jag hur han var 2009/2010 då han enligt mig var toppkvalité?
Så länge han spelar på sex backar, ännu värre nu på fyra, är det bara att inse att motståndarna jublar och jag undrar vad Salmela tänker när han får spela med honom. Undrar om det var värt de extra pengarna han fick i HV. Bara att inse att Larsson är mycket bättre även om han inte direkt utmärkt sig heller.
CROHB

FöregåendeNästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare