Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Plastikman skrev:Pettan är en jävla legend. En av de största i föreningens historia.
Just därför är det med sorg i hjärtat jag säger:
Om pettan har så stort hv-hjärta som jag tror så borde han i morgon gå upp till stillman och lämna in sin uppsägning. Jag gråter nästan när jag säger det, men han håller inte på SHL-nivå längre. -11 på 11 matcher. Inne på fyra av fem mål idag, och då var det femte på straff. Tragiskt :'(
sir Ward skrev:Plastikman skrev:Pettan är en jävla legend. En av de största i föreningens historia.
Just därför är det med sorg i hjärtat jag säger:
Om pettan har så stort hv-hjärta som jag tror så borde han i morgon gå upp till stillman och lämna in sin uppsägning. Jag gråter nästan när jag säger det, men han håller inte på SHL-nivå längre. -11 på 11 matcher. Inne på fyra av fem mål idag, och då var det femte på straff. Tragiskt :'(
Att han säger upp sig självmant existerar inte, även om frustrationen tagit kontrollen ikväll![]()
Välkommen till forumet Plastikmannen.
Dovahkiin skrev:Skyll på Petrasek ni men man måste GÖRA MÅL MED!
Dovahkiin skrev:Skyll på Petrasek ni men man måste GÖRA MÅL MED!
– Det var ett horribelt misstag. Han slashar, står i målgården och gör en interference på målvakten. Man kan ju välja vad som helst, säger han och fortsätter:
– Min son är fem år och han hade sett att man inte får göra mål så och det är ju inga gröngölingar som dömer. Det är en katastrof.
CROHB skrev:Den intervjun som var med Pettan i hockeykväll var ju inte direkt imponerande och otroligt dålig PR för HV som klubb. Där står kaptenen för en av de största klubbarna i Sverige och pratar om något han aldrig upplevt eller sett under sina 17 år i SHL. Alla andra upplever situationen som ett korrekt domslut medan våran kapten tar till extrema överord. Måste vara svårt att ta honom på allvar och har han samma verklighetsuppfattning i övrigt framstår kaptensvalet ännu märkligare. Trodde först han skämtade faktiskt.
Undrar om han tyckte situationen i Linköping med den kastade klubban som Vinnerborg missade 2008 var korrekt bedömd?
Är det inte i spelet så är det i intervjuerna han gör bort sig, tar mardrömmen aldrig slut?
Pawhlen skrev:Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt
dekman skrev:Pawhlen skrev:Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt
Det låter lite som forumet - alltså på allvar. Frustrationen är så stor över situationen att man retar upp sig på varenda liten småsak. Pettan är väl inte mer än människa...
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Henning skrev:dekman skrev:Pawhlen skrev:Han är frustrerad över allting just nu framförallt att HV71 ligger sist i tabellen och då retar man upp sig på i princip vad som helst, försvarar inte Petrasek för fem öre men det är troligen dessa anledningar som har gjort att han tappat huvudet helt
Det låter lite som forumet - alltså på allvar. Frustrationen är så stor över situationen att man retar upp sig på varenda liten småsak. Pettan är väl inte mer än människa...
Skillnaden är att han inte är någon random forummänniska utan lagkapten för HV71. Han är HVs ansikte utåt och förväntas hantera det på ett snyggt sett. Kan han inte göra det så ska han inte ha den rollen. Jag förstår om han är irriterad och har svårt att styra sina känslor direkt efter en match eller period, en då är det bättre att inte ta någon intervju alls.
Henning skrev:Lite moment 22 har vi med. Tar vi bort kaptensbindeln från Petrasek så kan jag lova att det skriks om kris överallt i media. Och det snacket vill nog HV hålla så litet som möjligt.
Det tror jag inte ett ögonblick på.Henning skrev:Lite moment 22 har vi med. Tar vi bort kaptensbindeln från Petrasek så kan jag lova att det skriks om kris överallt i media. Och det snacket vill nog HV hålla så litet som möjligt.
Davester skrev:Cred till; Sevin och mrcadaza som orkar argumentera och stå emot påhoppen när lynchmobben med sin ledare i spetsen går till attack för att de inte har förstått vad ni förstår nämligen att elitidrott går ut på att leverera resultat.
lejacques skrev:Stå på dig cadaza!
Inzaneclown skrev:Just nu hoppas jag på följande scenario:
Petrasek begär ett enskilt snack med Uffe som låter ungefär så här:
"Uffe, jag vill att du bänkar mig i nästa match. Jag har varit för dålig. I varje match slår jag felpass och indianare till motståndarna. Jag hänger inte med i tempot och jag bidrar ingenting framåt. Just nu jag en av de stora anledningarna till att vi ligger sist i tabellen, då jag verkligen inte lever upp till de mål föreningen har på mig som toppback i HV71."
Jag vill heller inte vara lagkapten längre eftersom det inte är hållbart att elitseriens sämsta spelare representerar ett av Sverige största hockeylag. Resten av hockeysverige skrattar åt oss och jag vill att någon spelare med bättre ledaregenskaper än mig är med och vänder det här."
Troligt? Nej, men drömma kan man väl få göra?
hokky skrev:Seriens sämsta back och där slutade man att läsa. Pettan höll toppkvalitet ifjol. En av många dåliga i år. Förstår dock inte varför man skulle sära på han o Fantenberg, de funkade perfekt tillsammans.
hokky skrev:Seriens sämsta back och där slutade man att läsa. Pettan höll toppkvalitet ifjol. En av många dåliga i år. Förstår dock inte varför man skulle sära på han o Fantenberg, de funkade perfekt tillsammans.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster