Tråden om #9 Taylor Matson (C)

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #XX Taylor Matson

Inläggav Macce » 2 juni 2021, 21:02

Välkommen Taylor!
Bild
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Re: Tråden om #XX Taylor Matson

Inläggav Kamy » 2 juni 2021, 21:21

Mycket bra värvning, välkommen!

Saxat från Rögles forum:

"I Matson skulle ni egentligen få Bergströms raka motsats, han kommer ha bäst fysvärden i truppen det har han haft här 7 säsonger i rad så träningsviljan är det inget fel på. En typisk rollspelare som tar de roller som coacherna ger honom och utför dem 100%. Utmärkt i en grinder kedja och i PK. En ledare och förebild för unga spelare och en bra bro in i landert för nya transatlanter som anländer.

Det han saknar är poängproduktionen, den har falnat från år till år. Men för ett HV som kraschlandat ner i HA så tror jag att han passar perfekt med sin rutin och arbetsetik i ett lag som haft alltför många glidare under alltför många år."
Kamy

Tråden om #9 Taylor Matson

Inläggav Diabolics » 4 juni 2021, 14:21

Jason Krog-copy!!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Re: Tråden om #9 Taylor Matson

Inläggav HV-supportern » 12 augusti 2021, 09:59

Ny assisterande kapten tillsammans med Torp. Jag gillar spelare med ledaregenskaper. Tror han kommer bli ett stort utropstecken i vinter.
HV-supportern

Inläggav Herkie82 » 26 augusti 2021, 20:25

Matson kommer inte vinna den interna poängligan det är säkert men som många sagt innan så kanske han kan vara den viktigaste värvningen i år.

När jag gör mitt amatörscoutande som jag så älskar så brukar jag alltid ha ganska stort fokus på uppvärmning. Där kan man se lite hur spelarna agerar i kroppsspråk och mycket annat.

Det jag såg igår av Matson på uppvärmningen var att han tog den på stort allvar och fuskade inte med någonting. Några slöåkte lite och sånt men Matson var 100% seriös på hela uppvärmningen. Tror det blir svårt att komma undan med en loj attityd när han är med.
Herkie82

Inläggav Henke67 » 31 oktober 2021, 13:12

Status? Såg inte alls roligt ut när han lämnade Scaniarinken!
Henke67

Inläggav Zico » 1 november 2021, 10:47

Henke67 skrev:Status? Såg inte alls roligt ut när han lämnade Scaniarinken!

Enligt HVs hemsida under "skadeläget" framgår att Matson drabbats av hjärnskakning. För skadan sedvanlig rehab pågår.
Zico

Inläggav mrnorrland » 29 november 2021, 17:26

Borta några veckor, får anta de var goda nyheter vad vi befarade

Går på is till veckan
mrnorrland

Inläggav Macce » 29 november 2021, 18:01

mrnorrland skrev:Borta några veckor, får anta de var goda nyheter vad vi befarade

Går på is till veckan

Härligt :D
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav lejacques » 14 april 2022, 22:15

Längesen en spelare gjort avtryck på mig såsom Matson gjort. HV har varit väldigt profilfattigt sedan 8-9 år tillbaka. Men Matson.

Inte bara en bra och hårt arbetande hockeyspelare. Han verkar bidra med så jäkla mycket positiv energi. Och som grädden på moset står han och viker ihop tröjorna i omklädningsrummet, som några slarvpellar till lagkamrater bara slängt på bordet.

Hjälte. Jag fattar verkligen inte hur Rögle kunde släppa honom. Lika dumt som när vi släppte Sundh.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav RJ--92 » 14 april 2022, 22:31

lejacques skrev:Längesen en spelare gjort avtryck på mig såsom Matson gjort. HV har varit väldigt profilfattigt sedan 8-9 år tillbaka. Men Matson.

Inte bara en bra och hårt arbetande hockeyspelare. Han verkar bidra med så jäkla mycket positiv energi. Och som grädden på moset står han och viker ihop tröjorna i omklädningsrummet, som några slarvpellar till lagkamrater bara slängt på bordet.

Hjälte. Jag fattar verkligen inte hur Rögle kunde släppa honom. Lika dumt som när vi släppte Sundh.

De jag hört va att dom ville ha till föryngring och då blev gamla Matson överflödig, men jag klagar inte :) :)
RJ--92

Inläggav Nick » 14 april 2022, 23:21

RJ--92 skrev:
lejacques skrev:Längesen en spelare gjort avtryck på mig såsom Matson gjort. HV har varit väldigt profilfattigt sedan 8-9 år tillbaka. Men Matson.

De jag hört va att dom ville ha till föryngring och då blev gamla Matson överflödig, men jag klagar inte :) :)

Fullkomligt älskar karln!! Den mest självklara av alla att ha kvar vid ett eventuellt shl avancemang.
Nick

Inläggav shitkicker » 14 april 2022, 23:33

Håller med. Matson har på bara en säsong blivit en HV-spelare. Vissa lyckas aldrig med det.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav HV-supportern » 15 april 2022, 00:47

Hur Rögle kunde släppa Matson och Kelleher är en gåta, men det är bara att tacka och ta emot.
HV-supportern

Inläggav Sir Ward » 15 april 2022, 00:58

HV-supportern skrev:Hur Rögle kunde släppa Matson och Kelleher är en gåta, men det är bara att tacka och ta emot.

Framförallt Matson. Vilken målskytt och Vilken ledare.
Utvecklats till en gigant.
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav CJ#17 » 15 april 2022, 18:26

Sir Ward skrev:
HV-supportern skrev:Hur Rögle kunde släppa Matson och Kelleher är en gåta, men det är bara att tacka och ta emot.

Framförallt Matson. Vilken målskytt och Vilken ledare.
Utvecklats till en gigant.

Instämmer till fullo!
CJ#17

Inläggav Windom Earle » 15 april 2022, 18:45

Ja, Matson ser starkare och snabbare ut än alla andra på rinken. Vilken jäkla värvning. Helt rätt att låta honom leda kedjan med Shinkan och Kelleher. De kommer skapa problem för Modo/Löven.

Jag tycker f ö att igår såg Davidssons riktigt explosiva och snabba ut igår.
HV71 är unikt. 1 lag från 2 städer. 3 SM-guld i direkt avgörande match och 4 guldmål i OT. 5 SM-guld på 6 finaler. Dags för att bli första SHL-nykomling som tar SM-guld!
Användarvisningsbild
Windom Earle

Inläggav Junior » 15 april 2022, 19:44

Misstolka mig inte, jag gillar verkligen Matson och vill ha med honom i SHL. Men ja, att kolla på honom spela i HA och undra hur Rögle kunde släppa honom är ju lite skevt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Quila » 16 april 2022, 11:08

Matson är grym. En förebild på och vid sidan om isen. Framtida ledarroll månne? :)
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav lejacques » 16 april 2022, 11:14

Junior skrev:Misstolka mig inte, jag gillar verkligen Matson och vill ha med honom i SHL. Men ja, att kolla på honom spela i HA och undra hur Rögle kunde släppa honom är ju lite skevt.

Jag tänker mer på hans ledaregenskaper. Att man frivilligt väljer bort en sån person. Matson hade lätt kunnat nöta bänk i Rögle och fortfarande bidra. Därför jämförelsen med Sundh. I min värld lika dumt att göra sig av med den typen av spelare. Plus. Som Quila är inne på. Man kan missa möjligheten att få in spelaren ifråga i en ledarroll. HV har flera exempel där man gjort sig av med spelare pga "föryngring" vilket slutat med att de nu har ledarrollen i andra föreningar.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 16 april 2022, 19:01

Fair enough, jag kan faktiskt inte Rögle tillräckligt bra för att veta om det var rimligt eller inte ur den aspekten. Kanske korkat av dem eller så kanske de kände att de har tillräckligt med ledarskap för att kunna släppa honom. Han är själv kanske inte så sugen på att nöta bänk för den delen heller. Men absolut ska man inte underskatta det, Abbott var "överflödig" sista säsongen i HV men var ändå väldigt viktig med sina ledaregenskaper.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Nick » 30 april 2022, 11:56

JÄVLA KRIGARE!!!
Nick

Inläggav lejacques » 5 maj 2022, 01:51

Låter trökigt att säga en segernatt kanske. Inte många jag vill ha med mig upp till SHL. Men Taylor Matson är given.

HV har ju en historik att misslyckas med transatlant-värvningar. Men Matson är nog den som verkligen etsat sig fast i ens hjärta. Vad det verkar, en fantastisk person och ledare, och dessutom en bra hockeyspelare.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 5 maj 2022, 10:40

Så jävla skön. Vilken karaktär. Jag unnar honom en ny chans i HV, i en bättre kedjeomgivning.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav dekman » 9 maj 2022, 16:03

lejacques skrev:Låter trökigt att säga en segernatt kanske. Inte många jag vill ha med mig upp till SHL. Men Taylor Matson är given.

Här är vi, för ovanlighetens skull, helt överens. Älskade honom på segerintervjun när han, efter en säsong i klubben, säger till Cmore "Jag har ett stort hjärta för den här föreningen". En typ av ledare och kulturbärare som det är ont om nuförtiden.

lejacques skrev:HV har ju en historik att misslyckas med transatlant-värvningar.

Jag skulle nog säga att det där är väl rätt blandat. Vi har misslyckats, men också toklyckats. Krog, Christensen, Campoli, Kris Beech och typ alla i år skulle jag säga är på den lyckade sidan. Och Ward! Även Rhett Rhakhsani var ju lyckad, även om han var en råtta. Å andra sidan har vi ju Ryan O'Byrne...
#1 - Alltid saknad. Aldrig glömd.

Vi mot Sverige. Vi mot hela jävla världen. Vi ska upp igen.
Användarvisningsbild
dekman
Admin

Inläggav lejacques » 11 maj 2022, 10:01

Nu handlar väl tråden om Taylor Matson så det här blir mitt enda svar angående transatlanterna. Jo, många av namnen ni räknar upp har i HV-mått mätt varit duktiga. Men till skillnad från många andra lag hävdar jag fortfarande att HV varit rätt mediokra på att hitta de där spelarna som går in och dominerar och är den där renodlade spetsspelaren som man förväntar sig att en transatlantvärvning är.

Sen handlar ju inte allt om poängen. Det finns även andra egenskaper (som i Matsons fall). Men överlag är det mer miss än hit när HV försöker sig på att värva transatlantiskt.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav feme0701 » 11 maj 2022, 12:02

lejacques skrev:Låter trökigt att säga en segernatt kanske. Inte många jag vill ha med mig upp till SHL. Men Taylor Matson är given.

dekman skrev: Här är vi, för ovanlighetens skull, helt överens. Älskade honom på segerintervjun när han, efter en säsong i klubben, säger till Cmore "Jag har ett stort hjärta för den här föreningen". En typ av ledare och kulturbärare som det är ont om nuförtiden.

Är ju också ganska talande vad Tommy sa i intervjun som kom ut igår. Något i stil med: " Jag glömmer aldrig när Matson kom in första gången i omklädningsrummet och man bara tänkte 'wow det här är rätt personlighet för uppdraget'"
feme0701

Inläggav Flying Farang » 12 maj 2022, 22:22

Junior skrev:Fair enough, jag kan faktiskt inte Rögle tillräckligt bra för att veta om det var rimligt eller inte ur den aspekten. Kanske korkat av dem eller så kanske de kände att de har tillräckligt med ledarskap för att kunna släppa honom. Han är själv kanske inte så sugen på att nöta bänk för den delen heller. Men absolut ska man inte underskatta det, Abbott var "överflödig" sista säsongen i HV men var ändå väldigt viktig med sina ledaregenskaper.

Tror det var en liten kombo av många saker, kontraktet gick ut och de ville förnya till en avsevärt mindre lön och någon idé om att föryngra laget.

Jag tyckte det var ett uselt drag av Rögle då Matsons arbetsetik och 100% inställning alltid finns där och han gör allt som coachen begär av honom. Lite dålig poängproduktion under de senaste åren i SHL men alltid en ledare och förebild samt en brygga in i laget för andra transatlanter.

Vi saknade Matsons ledaregenskaper i en kedjadenna säsong, nu är det en gammal HV spelare i Rögle som föregår med gott exempel när det rör inställning, jävlar anamma och att vara en förebild - toppat med bra poängproduktion också - Anton Bengtsson.

När jag läste att Matson var på gång till HV så tänkte jag bara Yes, det är exakt en sådan kille ni behöver i laget och inte ett gäng invärvade gamnackar som spelade er ur ur SHL. Välkommen tillbaka förresten.
Användarvisningsbild
Flying Farang

Inläggav Diabolics » 17 juni 2022, 15:44

Bild

Mycket Matson i HV-media nu. Jag tror, och hoppas, de krattar i manegen för ett C på bröstet.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav lejacques » 17 juni 2022, 16:33

Som diskuterats i andra trådar. Matson är den naturliga ledaren, den givna kaptenen. Oavsett om Önerud är skadefri eller inte så ska Matson ha ett C på bröstet.
Användarvisningsbild
lejacques

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare