Tråden om #3 Daniel Glad

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #3 Daniel Bertov

Inläggav 327 Karlsson » 3 april 2020, 10:32

Bertov klar för 2 år:
Bild
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Re: Tråden om #3 Daniel Bertov

Inläggav Diabolics » 3 april 2020, 10:42

Jag gillar late bloomers och jag gillar folk med hjärtat i HV.

Jag hoppas detta blir bra, jag har inte följt Daniels utveckling men vi har haft ett par lyckade late bloomers i HV så jag är hoppfull!

Välkommen Daniel!!!!
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Junior » 3 april 2020, 11:40

Jag var väldigt tveksam till Bertov som värvning. Lyssnade på intervju med honom och är helt omvänd nu, älskar grabben.

"Jag är här för att vinna SMguld med min moderklubb... så det ser jag fram emot"

Det krävdes inte mer än den enkla självsäkerheten.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Dovahkiin » 3 april 2020, 16:57

Välkommen Bertov!

Dock är detta en spelare som har en del att bevisa för mig. Är inte helt såld på detta. Men ska bli intressant att se vad han kan göra i Hv71.

Lycka till.
"Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa dom som har fel"
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 22 januari 2021, 12:59

Jaha, blir Bertov avstängd nu?

Över hela säsongen tycker jag Bertov ändå är godkänd. Men det har från och till sett ut lite som igår. Blandar och ger. Överlag kändes han rätt övertänd igår, vilket kanske inte var så konstigt med tanke på att han inte spelat på länge.

Oavsett vad. I en trupp som säger sig vilja tävla om guld går Bertov inte in på sex backar (fråga bara Rögle...).

Åker vi ut tror jag faktiskt Bertov blir kvar, och då kan han ju få en större roll. I allsvenskan kanske han till och med håller för topp 4. Blir vi kvar ska han vara max sjundeback. Rankar exempelvis Williamsson i form högre än nämnde Bertov.

Edit. För övrigt lite kul att vi tar in Williamsson och Bertov från Rögle. Nu har vi bytt plats i hierarkin. Samtidigt tar de in Andersson och Bengtsson. Stora skillnaden är att de använder våra gamla spelare för det de är. Vi förväntar oss att Bertov ska blomma ut till nån superstjärna. I HV skulle exempelvis Bengtsson ta onaturliga steg och bli en toppkedjespelare. I Rögle fyller han en viktig roll, men mer som komplementspelare och inte ledande. Som påpekats så många gånger förr. Det är skillnad på sportchefer och sportchefer.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav lego_mannen » 22 januari 2021, 14:32

https://www.shl.se/artikel/nphbakk87-40 ... iel-bertov

Det blev en matchs avstängning för Bertov
lego_mannen

Inläggav Pg79an » 22 januari 2021, 14:47

lego_mannen skrev:https://www.shl.se/artikel/nphbakk87-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-daniel-bertov

Heeeeeeelt jävla horribelt
Pg79an

Inläggav Diabolics » 22 januari 2021, 15:31

Pg79an skrev:
lego_mannen skrev:https://www.shl.se/artikel/nphbakk87-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-daniel-bertov

Heeeeeeelt jävla horribelt

nja, det är väl ok? Det syntes tydligt i direktsändning att han sparkade med flit. Klockren avstängning.

Jag är mer irriterad över vad domaren missade på andra hållet. Texvis handsken (alternativt armbågen) på berget. Helt sjukt att zebrorna inte fattar att man inte kan ge sig själv näsblod genom att inget händer... Tror pajasarna att berget filmar och kliver av matchen för att fortsätta sitt filmande? Finns det någon som sett en enda kommentar från domarna kring detta?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 6 april 2021, 23:30

Överlägset sämsta back jag sett i SHL/elitserien någonsin. Det var redan uppenbart efter omgång 5, men i Hv anses det väl vara politiskt inkorrekt att sparka en Jönköpingskille?
Kamy

Inläggav Highlander » 6 april 2021, 23:57

Kamy skrev:Överlägset sämsta back jag sett i SHL/elitserien någonsin. Det var redan uppenbart efter omgång 5, men i Hv anses det väl vara politiskt inkorrekt att sparka en Jönköpingskille?

Vet inte om jag håller med om att han är sämsta någonsin, men definitivt inte en av de bättre I årets upplaga. Nöjer mig så.

Jag blir dock lite förvånad över att man väljer att promota honom så mycket. Han ses ofta i HVTV intervjuer inför och efter match för att ge sin analys av läget.

Jag får alltid intrycket att han är den där killen i klassen som alltid pratade mycket och visste allt, men som inte riktigt levde upp till det. Lite "your ego's writing checks your body can't cash" för er som är gamla nog att ha sett TopGun med nån tonårsflirt.

Fimpens resa plockade ut honom tillsammans med Fröberg vid senaste besöket. Det brukar ju vara lite mer tongivande spelare. Är det produktionen som väljer detta, eller föreningen som vill visa upp?
Highlander

Inläggav Kamy » 7 april 2021, 22:54

Highlander skrev:Jag blir dock lite förvånad över att man väljer att promota honom så mycket. Han ses ofta i HVTV intervjuer inför och efter match för att ge sin analys av läget.

Han är helig av nån jävla anledning och inte är det för hans hockeykompetens. Konstigt att såna som honom får vara kvar och promotas på det sättet du beskriver men spelare som är ljusår bättre som exempelvis Thuresson och Ikonen ska vi göra oss av med på direkten.
Kamy

Inläggav Diabolics » 8 april 2021, 09:11

Kamy skrev:Överlägset sämsta back jag sett i SHL/elitserien någonsin. Det var redan uppenbart efter omgång 5, men i Hv anses det väl vara politiskt inkorrekt att sparka en Jönköpingskille?

vad hjälper det att överdriva så att svetten sprutar? Eller är du så okunnig att du inte kan hitta en enda annan back "i SHL/elitserien någonsin"? Mår du bättre av att toksåga en spelare i vårt eget lag? Känner du dig stor då? Är du stolt när du sitter hemma i mammas källare och skriker så fradgan sprutar, samtidigt som du letar konspirationer?

Kan man inte bara påpeka att killen inte är det bästa vi har? Man kan definitivt förundras varför han dyker upp i media ofta, även om jag själv inte kan bry mig det minsta om detta. Men varför överdriva och bara sprida skit?
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 8 april 2021, 12:29

Diabolics skrev:

vad hjälper det att överdriva så att svetten sprutar? Eller är du så okunnig att du inte kan hitta en enda annan back "i SHL/elitserien någonsin"? Mår du bättre av att toksåga en spelare i vårt eget lag? Känner du dig stor då? Är du stolt när du sitter hemma i mammas källare och skriker så fradgan sprutar, samtidigt som du letar konspirationer?

Kan man inte bara påpeka att killen inte är det bästa vi har? Man kan definitivt förundras varför han dyker upp i media ofta, även om jag själv inte kan bry mig det minsta om detta. Men varför överdriva och bara sprida skit?

Jag har kollat SHL-/elitseriematcher i över 25 år och jag har seriöst inte sett en ordinarie back i något lag som varit sämre. Vi ligger där vi ligger pga spelare som honom. Om det är okunnighet så får det stå för dig.

Min intention är inte att sprida skit eller leta konspirationer. Jag undrar helt ärligt varför en så usel spelare får vara kvar i laget när andra bättre spelare har fått sparken genom tiderna.

Sedan behöver inte du attackera mig på det sättet som du gör och skriva nedlåtande skit. Har du något problem med mig så ta det i pm.
Kamy

Inläggav Rex0z » 8 april 2021, 13:37

Att säga att han är den sämsta genom tiderna är bara falsk. Att du stör dig på att han syns mycket utåt låter mer som anledning till att du säger så.

Kollar vi statistik på våra backar så ser det ut så här på 3st
Bild

Bertov är då den bättre av dessa tre, och även om nu HV71 denna säsongen varit sämre än sämst så har jag svårt att se hur vi skulle ha dom tre sämsta backarna i historien som inte fått sparken från klubben dom spelar för.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Kamy » 8 april 2021, 14:15

Rex0z skrev:Att säga att han är den sämsta genom tiderna är bara falsk. Att du stör dig på att han syns mycket utåt låter mer som anledning till att du säger så.

Kollar vi statistik på våra backar så ser det ut så här på 3st
Bild

Bertov är då den bättre av dessa tre, och även om nu HV71 denna säsongen varit sämre än sämst så har jag svårt att se hur vi skulle ha dom tre sämsta backarna i historien som inte fått sparken från klubben dom spelar för.

Och vad ska denna statistik visa? Det finns fler faktorer än bara siffror. Grabben har 0 spelsinne och kan inte ens slå en korrekt passning. Men nog om det. Vi kommer inte komma längre. Jag har min åsikt och ni har er. Jag ska sluta ta ut min aggression om honom på forumet.
Kamy

Inläggav lejacques » 8 april 2021, 14:27

Som många andra i HV (kanske 85-90 procent av truppen?) är Bertov underkänd.

Han är inte bra. Och han har långt från motsvarat de rätt höga förväntningar som Hult verkade ha på honom.

I ett lag som vill gå för guld (vilket HV påstod sig vilja) är Bertov max sjundeback.

Med det sagt. Jag får mer Berglund-vibbar än Ytterell-vibbar av Bertov. Det jag syftar på är att Berglund även han hade en rätt tung förstasäsong där han ändå stundtals visade det spel han senare skulle uppskattas för. Och det är väl så jag ser Bertov. Det finns något där. Skulle vi nu av någon anledning fixa nytt kontrakt är det viktigt att Bertov får en mindre roll än den han fått i år. Det är då han kan växa. Hamnar vi allsvenskan (just nu mer sannolikt än SHL) ser jag mer än gärna att han blir kvar då han gissningsvis håller en högre nivå i HA.

Till sist. Att Bertov är den som allt som oftast syns i HVTV kan helt enkelt bero på att vi saknar allt vad profiler heter i årets trupp. För att inte tala om JKPG-killar som faktiskt har ett hjärta för föreningen. Så i brist på annat lyfts helt enkelt Bertov. Så hade i alla fall jag nog resonerat om jag var Freijd.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Diabolics » 8 april 2021, 15:12

Kamy skrev:
Sedan behöver inte du attackera mig på det sättet som du gör och skriva nedlåtande skit. Har du något problem med mig så ta det i pm.

Ber om ursäkt för min låga nivå! Kunde helt klart fört fram samma kritik på ett mindre konfrontativt sätt... jag är inte helt hormonellt stabil just nu ;)
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Kamy » 8 april 2021, 15:17

Diabolics skrev:
Kamy skrev:

Ber om ursäkt för min låga nivå! Kunde helt klart fört fram samma kritik på ett mindre konfrontativt sätt... jag är inte helt hormonellt stabil just nu ;)

Godtagen, det är nog inte många som är det dessa tider :)
Kamy

Inläggav lejacques » 8 april 2021, 15:25

OT. Men inläggen ovan var de två bästa i tråden. Fint att se.
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Herkie82 » 8 april 2021, 15:33

lejacques skrev:OT. Men inläggen ovan var de två bästa i tråden. Fint att se.

+1
Herkie82

Inläggav Diabolics » 31 maj 2021, 11:43

Vill ändå sticka ut hakan och säga att jag uppskattar Bertov. Jag må ha en något pessimistisk syn på hans möjligheter att kliva upp och bli en riktigt stabil SHL-back (Daniel, ta detta på rätt sätt och visa att jag har fel!), men killen verkar ordentligt skön som person och hans kärlek till föreningen gör att jag egentligen hoppas att han gör en Åkerman.

Så jag slits mellan en dröm och en svårsmält pragmatism.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav Dovahkiin » 31 maj 2021, 12:47

Lycka till Bertov och jag hoppas detta blir grymt bra! Men jag är en tvivlare av rang och du har mkt bevia för mig.

8-)
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav lejacques » 25 september 2021, 15:10

En match spelad och Bertov toppar interna poängligan med sina två pinnar. Vilket jävla långfinger till alla oss som tvivlat/tvivlar. Fortsätt så här så landar du på 104 poäng när grundserien är summerad!
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 25 september 2021, 21:58

Det vore nåt, Bertov på 104 pinnar.

Men i ärlighetensnamn tycker jag han var bra i går. Tog en hel del bra beslut och det var ju ändå mot ett helt okej motstånd i ligan. Fortsätter han så här så är det ju helt klart positivt.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav HV-supportern » 25 september 2021, 23:14

Gillade också det jag såg av Bertov igår, framför allt att han spelade enkelt. Andrae och Sjöholm krånglade till det lite för sig vilket var nära att kosta oss vid ett par tillfällen. Tyckte även Ytterell var bra igår. Hans utvisning i slutet på matchen tyckte jag var petig av domaren. Det var inte mycket till fasthållning, men allt ordnade sig till slut.
HV-supportern

Inläggav lejacques » 26 september 2021, 16:10

Ja, alltså. Bertov får gärna göra 104 poäng. Men som Junior skriver. Viktigast är att han fortsätter spela på den nivån han gjorde mot AIK.

Samtidigt väldigt kul att han noterades för två poäng. Som jag skrev. Ett in your face till alla, däribland undertecknad, som ifrågasatt honom. :)
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Dovahkiin » 26 september 2021, 17:24

Samtidigt väldigt kul att han noterades för två poäng. Som jag skrev. Ett in your face till alla, däribland undertecknad, som ifrågasatt honom. :)

Han är grymt ifrågasatt än kan jag säga. Finns många spelare som gjort nån bra match då och då. Detta va hans första bra match på mkt mkt mkt länge. Det har inte ändrat min uppfattning av honom något. Får se nu de kommande 10 matcherna om han kommer va stabil.

De där långfingret kanske man får efter säsongen, men efter en match nej :lol:
Användarvisningsbild
Dovahkiin

Inläggav magnus b » 7 oktober 2021, 18:36

Intressant att se att Bertov har börjat riktigt starkt. Han leder +/- ligan med +7, varit inne på noll baklängesmål i 5-5. Han spelas ändå i ganska många defensiva zonstarter. Offensivt har han också överraskat, ligger 11:a i backarnas poängliga (0+3).

Så såg det inte riktigt ut på försäsongen. Jag trodde på att han skulle bli ett sänke för laget med många enkla misstag i puckhanteringen och dumma utvisningar. Nu har han filat bort delar av det och spelar mycket rejälare. Det känns som att på HA nivå där Bertov hänger med i tempot är han faktiskt riktigt bra. Fortsätt gärna så här.
magnus b

Inläggav Weirdo » 10 oktober 2021, 23:22

Vet inte varför jag kom och tänka på det nu, men Bertov har ju gjort det väldigt bra i inledningen.
Användarvisningsbild
Weirdo

Inläggav Fylke74 » 30 oktober 2021, 14:03

Verkar vara en underbar person och säkerligen en perfekt spelare att ha i ett omklädningsrum.
Är jag den enda som känner lite oro i magen när han är inne på isen?
"Mål förtjänar man inte, mål gör man"
Kung Sune under finalserien mot Brynäs -95.
Fylke74

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare