Tråden om #8 Alexander Ytterell

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om Alexander Ytterell

Inläggav HV-supportern » 12 maj 2017, 14:29

Klar för 2 år. Välkommen till Sveriges bästa lag.
HV-supportern

Re: Tråden om Alexander Ytterell

Inläggav Pg79an » 12 maj 2017, 14:32

Mmm välkommen....
Pg79an

Inläggav moncalisa » 12 maj 2017, 14:55

Välkommen till HV71!
moncalisa

Inläggav frippe-borås » 12 maj 2017, 14:56

Äntligen!

En grym PP back med ruggigt skott från blå!
I Hv kommer han utvecklas till en toppback var så säkra!
Tror ingen kommer vara tveksam efter säsongen!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav Rex0z » 12 maj 2017, 15:03

Välkommen, verkar vara en glad och trevlig pöjk :)
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav magnus b » 12 maj 2017, 15:04

@ Frippe

Håller helt med, vi har saknat en högerskjutande PP back med bra skott. Blir perfekt för starter i anfallszon och PP. Jag får Patrik Hersley vibbar av Ytterell. Kompletterar backsidan helt perfekt. Vi har Borgman, Pilut som kommer få mycket allround istid. Sen Berglund och Persson som är duktiga defensivt och får spela mycket BP och vid viktiga defensiva tekningar.
magnus b

Inläggav FirstSwitch » 12 maj 2017, 15:54

Välkommen
Hoppas han kan utvecklas bra här, högerfattad är ju ett plus.
FirstSwitch

Inläggav Macce » 12 maj 2017, 15:57

Välkommen!
Stefan Liv #1

-Vi börjar med den enklaste kvartsfinalen, det är Djurgården-HV71 där Djurgår´n kommer
vinna enkelt i tre raka.
Robert Perlskog 1995 inför "skrattmatchen" i slutspelet.
Användarvisningsbild
Macce

Inläggav Sir Ward » 12 maj 2017, 23:59

Mycket varmt välkommen till Hv71 - Alexander Ytterell.

Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav 327 Karlsson » 20 oktober 2017, 17:42

Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav hv71 är best » 21 oktober 2017, 13:38

327 Karlsson skrev:Ytterell borta en tid:
http://www.hockeysverige.se/2017/10/20/ ... ck-skadad/

Kan man inte säga upp hans kontrakt samtidigt så slipper vi se honom i hv igen.
Användarvisningsbild
hv71 är best

Inläggav magnus b » 21 oktober 2017, 14:22

Jag tycker hetsjakten på Ytterell har börjat gå för långt. Han är värvad som sjundeback inte som en topp 4 back. Han har förmodligen lön som en sjundeback också. Därför ska han bedömmas i relation till Cederholm och Hedberg. Jag tycker också att värvningen var lite konstig, då man kunde tagit in någon yngre som 7a. Men nu är han här och då ska han bedömmas i relation till roll i laget.

Han var en chansning där man såg offensiv uppsida. Jag tycker att det är lite för tidigt att dömma ut honom. Hans plus minus (-2) är i paritet med övriga backars (Jag kan dock tänka mig att han får starta mer i offensiv zon och mot de lägre kedjorna i motståndarlaget vilket kan inflatera siffran en aning). Jämför med Pilut (-5), Reese (-2), Brännström (-2).
magnus b

Inläggav tommy1985a » 21 oktober 2017, 18:54

Tyckte Ytterell började, jättebra på försäsongen, sen har det bara gått utför, vet inte om han sitter och läser här och därav åker och funderar på isen eller vad som hände riktigt. Men helt enig att det är onödigt att hänga ut samma spelare varje match, oavsett om han varit bra eller dålig. Nån gång är okej men inte hela tiden, precis som man gjorde med Almqvist för att han sköt på back någon gång då och då. Hur många spelare har inte Brännström skjutit ner i år? har han ens fått igenom 1 skott? ingen som nämner detta.

Vet inte varför vissa hänger upp sig sådant på vissa spelare och måste nämna alla fel de spelarna gör, samtidigt som man skiter i att nämna andra spelares fel och bara hyllar dem oavsett att de spelat skit vissa matcher. Gillar det inte.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Rex0z » 21 oktober 2017, 20:43

tommy1985a skrev:Tyckte Ytterell började, jättebra på försäsongen, sen har det bara gått utför, vet inte om han sitter och läser här och därav åker och funderar på isen eller vad som hände riktigt. Men helt enig att det är onödigt att hänga ut samma spelare varje match, oavsett om han varit bra eller dålig. Nån gång är okej men inte hela tiden, precis som man gjorde med Almqvist för att han sköt på back någon gång då och då. Hur många spelare har inte Brännström skjutit ner i år? har han ens fått igenom 1 skott? ingen som nämner detta.

Vet inte varför vissa hänger upp sig sådant på vissa spelare och måste nämna alla fel de spelarna gör, samtidigt som man skiter i att nämna andra spelares fel och bara hyllar dem oavsett att de spelat skit vissa matcher. Gillar det inte.

Med tanke på hur forumet bara gått utför dom senaste åren då folk som faktiskt försöker vara positiva försvinner medans de som gnäller och spyr galla över spelares insatser stannar så tycker jag nästan man bör förbjuda spelarna att läsa forumet om dom nu påverkas av det.
Användarvisningsbild
Rex0z

Inläggav Sir Ward » 22 oktober 2017, 00:34

Rex0z skrev:
tommy1985a skrev:Tyckte Ytterell började, jättebra på försäsongen, sen har det bara gått utför, vet inte om han sitter och läser här och därav åker och funderar på isen eller vad som hände riktigt. Men helt enig att det är onödigt att hänga ut samma spelare varje match, oavsett om han varit bra eller dålig. Nån gång är okej men inte hela tiden, precis som man gjorde med Almqvist för att han sköt på back någon gång då och då. Hur många spelare har inte Brännström skjutit ner i år? har han ens fått igenom 1 skott? ingen som nämner detta.

Med tanke på hur forumet bara gått utför dom senaste åren då folk som faktiskt försöker vara positiva försvinner medans de som gnäller och spyr galla över spelares insatser stannar så tycker jag nästan man bör förbjuda spelarna att läsa forumet om dom nu påverkas av det.

Utomordentligt bra svar. Tack!
Användarvisningsbild
Sir Ward

Inläggav Arogoo » 22 oktober 2017, 09:45

Jag tycker man skall använda Ytterell som SAIK gjorde med Heed första säsongen, typ bara spela PP och väldigt lite 5-5 tills han lärt sig försvarsspel. För han har en jäkla bössa och kan hitta suveräna passningar det har han visat stundtals men hans spel i övrigt är horribelt
Arogoo

Inläggav magnus b » 22 oktober 2017, 11:15

Arogoo skrev:Jag tycker man skall använda Ytterell som SAIK gjorde med Heed första säsongen, typ bara spela PP och väldigt lite 5-5 tills han lärt sig försvarsspel. För han har en jäkla bössa och kan hitta suveräna passningar det har han visat stundtals men hans spel i övrigt är horribelt

Väldigt bra inlägg. Har man värvat Ytterell pga hans skott så måste han få spela PP. Totalt meningslöst att låta honom ta defensiva zonstarter etc. det blir ju lite som att hyra in en målare då man ska asfaltera om garageinfarten. Ge han chansen i PP och låt han utveckla det defensiva i lugn och ro.
magnus b

Inläggav lejacques » 22 oktober 2017, 20:27

Är Ytterell verkligen så jäkla dålig som många vill få det till?

Ja, om man på fullaste allvar trodde att han skulle gå in och spruta in poäng från blå och vara en toppback.
Absolut, då förstår jag besvikelsen.

Men inte är han väl sämre än till exempel Jacob Cederholm, som det låser sig för så fort han sätter på sig en HV-tröja?

Och är han verklige sämre än förra årets tokflopp Niklas Hansson?

I Ytterell såg jag en sjätte, sjundeback med bra skott. Och det är väl det han är idag?

Visst är poängskörden skral (nu hade jag väl i och för sig inte förväntat mig en massa poäng), men betänk då att toppspelare som Jakola och Bränström bara mäktat med ett poäng mer än sågade Ytterell.

Jag tycker det finns potential i nummer 66. Spelar man honom rätt, så som kloka skribenter ovan föreslår, tror jag Ytterell på sikt kan bli en riktig tillgång för HV.
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Inläggav Junior » 23 oktober 2017, 12:15

Måste säga att i egen zon och försvarsmässigt är han tyvärr så dålig som alla säger. Han har en otrolig förmåga att ge bort pucken till och med när han har gott om tid och klara passningsmöjligheter eller att bara på ett märkligt sätt förlora varenda duell, hur lätt den än är.

Men jag håller med de senaste talarna här. Jag tror också att han bara är värvad för att vara en typ 7e back just nu och låta honom utveckla det defensiva spelet, vilket han verkligen behöver. Håller helt med om att låta honom lira PP och starta i bland i offensiv zon, hans styrka ligger i offensiven så dra nytta av den och låt den utvecklas ännu mer. Successivt kommer han bli bättre och bättre i defensiven också men han kommer behöva jobba extra mycket med det hela tiden. Men detta kan leda till att vi har en riktig offensiv spetsback om någon säsong. På 6 min per match kommer han inte kunna ställa till så mycket dåligt om det dessutom är mestadels PP han spelare.

Upprepar egentligen typ bara det som precis skrivits av lejacques, magnus b och Arogoo, men det är bra poänger.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav PapaEmeritus » 24 oktober 2017, 16:20

Ytterell är fåordig vad gäller sin skada. Däremot kan jag avslöja att han, med största sannolikhet, blir borta resten av säsongen.
1995 - 2004 - 2008 - 2010 - 2017
Användarvisningsbild
PapaEmeritus

Inläggav Regnet » 24 oktober 2017, 18:17

Inzaneclown skrev:Ytterell är fåordig vad gäller sin skada. Däremot kan jag avslöja att han, med största sannolikhet, blir borta resten av säsongen.

Du skojar med oss... det är ju för fan helt sinnesjukt vad spelarna går sönder. Vad är det som gör att vi alltid är det mest skadedrabbade laget??
Stefan Liv är och förblir HVs nummer ett!
Användarvisningsbild
Regnet

Inläggav shitkicker » 24 oktober 2017, 20:56

Ja det är ju som vi alla vet officiellt nu. Ytterell borta säsongen ut. Trasig bröstmuskel efter gymträning.
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav hammare7 » 14 mars 2018, 15:16

Fortsätter Ytterell diskussionen här.
Jag tycker om man skall satsa på Ytterell skall man höra som SAIK gjorde med heed, klingberg mm att man har han bara som extra back ich bara spela i PP och vissa offensiva tekningar, kanske då bara snitts 7-12 min per match. Och sen träna han hårt och verkligen få till hans defensiv och skott. De få matcher man han se var han bland de sämsta spelarna i egen zon jag någonsin sätt i SHL. Han kommer aldrig bli en defensiv stjärna men man måste göra han bättre och få igång hans produktion så vi har nån nytta av han.

Visst han är säkert en liten kompisvärvning men man måste göra det bästa av det
hammare7

Inläggav Junior » 9 september 2018, 18:26

Han bör lånas ut för han är verkligen inte i närheten av speltid just nu. Såpass stressat han löser situationer i egen zon, enkel pass finns bakom mål men han lägger icing istället. Ska något hända med honom måste han få istid på en nivå som passar honom just nu och det är HA. Får han upp självförtroendet där så kanske det kan hända lite med honom men det kommer det inte göra i SHL nu i alla fall.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Calle2 » 9 september 2018, 20:44

Nja, jag vet inte. Totalt sett väldigt blek insats idag men tycker att backbristen som gett Ytterell mer speltid gjort honom gott. Jag tyckte han spelade med lite mer självförtroende idag.
Calle2

Inläggav Junior » 9 september 2018, 21:26

Inte hans sämsta match. Men jag ser honom fortfarande inte spela så många minuter när de flesta är tillbaka, jag rankar honom sist av backarna. Hans defensiv lämnar en del att önska och det är en del nödlösningar i situationer där det finns enklare lösningar, i alla fall som jag uppfattar det. Jag tror att han skulle må bra att få en större roll ett tag i ett lag och få mer istid, han har ju varit borta ett tag. Därför tror jag det skulle vara bra för alla om han fick spela lite i allsvenskan ett tag, för att komma in i det mer.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav Pg79an » 9 september 2018, 22:14

Jag tror att jag vågar påstå efter dagens match att han aspirerar på en av platserna över de sämsta värvningarna som gjorts i föreningens historia.
Sen att han privat ser sig som en stjärnspelare utan nån som helst självinsikt gör ju inte saken bättre.....
Pg79an

Inläggav frippe-borås » 15 september 2018, 20:32

Han saknar allt vad distinkt heter utan det är lojt och verkar tro han är en Erik Karlsson.
Jag var grymt positiv till värvningen men ack vad fel jag hade.
Det är den ena svaga insatsen efter den andra. Att han sitter med ett bra skott vet vi men det räcker inte på SHL nivå.
Tror knappt han skulle hålla div.1 klass.

Styrman som vi tog in i slutet av förra säsongen framstår ju tyvärr som rena stjärnspelaren jämfört med Ytterell.
Vi måste ju ha 6 juniorer som är bättre än honom annars är jag orolig över hur juniorverksamheten ser ut i HV71 2018.
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav SeanPaul94 » 15 september 2018, 20:35

frippe-borås skrev:Han saknar allt vad distinkt heter utan det är lojt och verkar tro han är en Erik Karlsson.
Jag var grymt positiv till värvningen men ack vad fel jag hade.
Det är den ena svaga insatsen efter den andra. Att han sitter med ett bra skott vet vi men det räcker inte på SHL nivå.
Tror knappt han skulle hålla div.1 klass.

Styrman som vi tog in i slutet av förra säsongen framstår ju tyvärr som rena stjärnspelaren jämfört med Ytterell.
Vi måste ju ha 6 juniorer som är bättre än honom annars är jag orolig över hur juniorverksamheten ser ut i HV71 2018.

Han var väl typ 7e back i Leksand? Vad som fick Hult att värva honom är och förblir nog en gåta.
Men han sitter nog hyffsat lugnt #66. Johan Hult kommer nog inte medge att han gjorde en miss= och sparka #66.
SeanPaul94

Inläggav BlackIce » 16 september 2018, 16:56

Ja, det ser inte bra ut. Allt för ofta: Totalt otajmad in i situationerna. Inte följsam med sin spelare. Blir titt som tätt märkligt placerad. Tappar puck i duellerna i egen zon. Sprätter puckar utan adress.

...men han har varit borta länge och vissa spelar behöver en hel del matcher för att komma in i det. Jag tänker iaf ge honom 10 matcher innan jag hoppar på kören om att bryta kontraktet.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Nästa

Återgå till HV71 - Spelare och tränare