Wesslau klar för Köln. Tråkigt tycker jag. Frågan är om man nu satsar fullt på Ersberg...
Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
chinobar skrev:Kan dock tycka lite synd om Wesslau om man ser förbi lite väl klara missar han gjort, måste kännas lite som han slösat bort 3 år bakom ett rätt så lamt försvar varenda år, surt för honom.
Las Rayas Azules skrev:Det känns inte som att Wesslau är en vinnare. Som andra skriver så var han inte bäst när det gällde som mest.
didotto skrev:Las Rayas Azules skrev:Det känns inte som att Wesslau är en vinnare. Som andra skriver så var han inte bäst när det gällde som mest.
Tycker att han växlade upp rejält under årets slutspel och tillhörde de bästa i HV under senaste tiden. Tyvärr kommer folk komma ihåg 2-3 målet(jag också) men annars gjorde han ett väldigt bra slutspel. Jag tycker att han höll kvar HV i detta slutspel men det räckte tyvärr inte och det är enligt mig pga andra anledningar. Lycka till i Tyskland!
Sevin skrev:Tråkigt med snacket här inne från en del. Wesslau har haft upp och ner-perioder under hans tid här, men i år har han varit en av de bästa i laget, speciellt nu i slutet och slutspelet. Han har lidit som fan av att det är mycket tydligare att göra misstag som målvakt, och att man ser sämre ut när man varvar bra insatser med misstag, till skillnad från spelare som gör rent mediokra insatser säsongen igenom men på grund av att det inte står ut då, undslipper mycket kritik. Exempelvis missen i sista matchen nu. Hade vi haft Tedenby, Laine, PC, Brithen eller andra som kunde steppat upp lika mycket som Wesslau faktiskt gjort nu i slutspelet, så hade vi vunnit.
Blir svårt att hitta någon bättre, faktiskt. Att Ersberg skulle vara ett bättre val är jag mycket tveksam på.
silver skrev:
Inget snack om att Wesslau storspelat, men det finns tyvärr inte utrymme för misstag i slutspel, speciellt inte som målvakt som ensam har en extremt betydande roll i laget. Första året i HV släppte han också flera billiga mål i slutspelet, skott som han bara måste ta, precis som i detta. Spelar det någon roll om man storspelar, för att i slutändan släppa in billiga mål ändå? Jag tycker att man behöver en jämnare målvakt om man vill gå långt i slutspelet.
Sen tycker jag inte att det stämmer att många utspelare sluppit undan kritik. Spelare som SKA leverera (Tedenby, Laine mfl) har ju fått mer kritik än Wesslau.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster