Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

- Att jag fick Anders Olsson som min högra hand var jätteviktigt för mig. Vi har haft en väldigt tajt relation i många, många år. Jag har väl varit lite mentor för Anders och hjälpt honom lite grann. Han kommer bli en jätteduktig SHL-coach och då är tanken att jag ska hjälpa honom in i det här. Han kommer vara mycket ansvarig för isträningarna för där är han otroligt duktig.
Källa: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... randringar
shitkicker skrev:En positiv eller rättare sagt två positiva saker med att Anders Olsson blir assisterande och hans koppling till J20 är att:
1) han har föreningens bästa inblick i vilka spelare ur J20 som skulle kunna komma in och ersätta ickepresterande gubbar och
2) den trygghet det innebär för de eventuella spelarna som kommer upp från J20 till A-laget att ha ett känt ansikte i assisterande tränaren som kan avdramatisera ett sådant steg.
Det finns flera fall där faktiskt juniorerna har varit de som lett ett lag ur kris, eller iaf presterat bättre än de etablerade spelarna i ett lag. Ta bara Baby-Hawks i MIF för ett antal år sedan, när de gjorde en storsatsning mot ES och misslyckades totalt. Då gav man ett antal juniorer chansen (tyvärr dock för MIFs del alldeles för sent) istället för mätta gubbar och dom var på vippen att ta sig till kvalserien. (Det var f ö då som Johan Björk kom till HV och Jonas Höglund fick sparken).
I och med att Anders nu finns i A-laget så ger det möjligheten för HV att i ett liknande läge ta in hungriga grabbar underifrån i ett tidigare skede.
Man får bara mer och mer respekt för Anders. Jag tror stenhårt på honom han kommer att gå långt!Norrlandssupporter skrev:http://www.hockeysverige.se/2014/04/01/tackar-nej-till-tranarjobbet-i-hv-jag-vill-gora-ett-avtryck/
Nobbar jobbet som Ass till Johansson, fortsätter som sportchef för J20.
Nick skrev:Nån som har ngn aning om varför Olsson inte blev tillfrågad som huvudtränare?
Nick skrev:Nån som har ngn aning om varför Olsson inte blev tillfrågad som huvudtränare?
chinobar skrev:Nick skrev:Nån som har ngn aning om varför Olsson inte blev tillfrågad som huvudtränare?
Jag tror inte man vågar ge han chansen utan att ha utvärderat honom som assisterande i x säsonger först.
Esa skrev:chinobar skrev:Nick skrev:Nån som har ngn aning om varför Olsson inte blev tillfrågad som huvudtränare?
Jag tror inte man vågar ge han chansen utan att ha utvärderat honom som assisterande i x säsonger först.
Men erfarane AJ vågar man satsa på? Märkligt att man har så svårt att tror på sina egna tränare och spelare, Hv är rekryterings sugna..rätt givet att man skulle kört på AO som huvudtränare
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster