Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Pawhlen skrev:Tobias Thermell ny assisterande tränare i HV71
Den kom som en blixt från klar himmel men jag tror det blir kanon, han kan HA utan och innan efter sina år som HC för Karlskoga
Zico skrev:Pawhlen skrev:Tobias Thermell ny assisterande tränare i HV71
Den kom som en blixt från klar himmel men jag tror det blir kanon, han kan HA utan och innan efter sina år som HC för Karlskoga
Jag har under hösten, vid flera tillfällen, skrivit att man borde stärka upp tränarstaben men en forwardstränare. Plötsligt sker det. Nu är en forwardstränare på plats. För så är det väl tänkt för en gammal center som Thermell. Gott så!
Junior skrev:Det kan bli en riktigt fin edge att vara det enda laget som har 2 ass tränare. Det bör ge ytterligare möjligheter att arbeta i detalj med spelare och utveckla truppen vi har ännu mer.
327 Karlsson skrev:Kluven till detta. Har läst en del på Lakers forum genom åren och dom spydde mycket galla på Thermell.
Några axplock:
* Dock hoppas jag FÖR GUDASKYMNING INTE att det blir Tobias "Skalle-Per" Thermell som tar över rodret. Det vore värsta tänkbara.
* Då börjar jag hålla på HV.
* Thermell höll inte änns i allsvenskan men i SHL går det "säkert" bättre.
* Tror även tyvärr att Thermell blir kvar.
* Sen tror jag att vi helt enkelt måste få in en helt ny röst i båset till nästa säsong. Bort med Thermell. Han har haft 2 helt olika trupper att jobba med under 2 säsonger och det har faktiskt sett lika illa ut under bägge säsongerna rent offensivt. Risken är gigantisk att det kommer se exakt lika urkass ut om han får stanna.
* Först måste man göra något åt ledarsidan. Det funkar inte med Thermell längre. Han har fått 2 år på sig och vi vet alla nu hur skitkass det har sett ut.
* Hoppas att Evertsson fortfarande har någon stolthet, hjärta och jävla annama i sig så att han skickar #dubbel nollan åt helsike oxå. Pratar om Tobias Thermell.
* Thermell har ju inte rosat marknaden och där ser jag gärna en förändring!
* Thermell måste bort!
* Thermell och Hellgren. En misslyckad och en trött.
* Och hur stort tålamod har man med Thermell och hans obefintliga anfallsspel??
* Den första som jag hoppas sparkas låååångt bort från detta laget efter denna säsongen är Tobias Thermell.
* Tror Thermell är problemet. Var skeptisk rån början, har inte blivit bättre.
* Nu coachar Thermell laget vid time outen. Nu kommer det hända massor!! Knappast!! Han måste vara en av SHLs sämsta offensiva tränare!
* Kicka Thermell med omedelbar verkan.
* Raset började när Thermell kom in i båset...Vi är totalt sönderlästa och har inget annat spelsystem att byta till.
* Ja det är denna jävla nollan Thermell som har hand om PP. Oskarshamn är ju närmare mål i boxplay än vad vi är i PP. Pinsamt Thermell!! Riktigt JÄVLA PINSAMT!!!!
---
Under hans års som huvudtränare i BIK slutade dom på plats 5, 2 och 12 i tabellen.
327 Karlsson skrev:Kluven till detta. Har läst en del på Lakers forum genom åren och dom spydde mycket galla på Thermell.
Några axplock:
* Dock hoppas jag FÖR GUDASKYMNING INTE att det blir Tobias "Skalle-Per" Thermell som tar över rodret. Det vore värsta tänkbara.
* Då börjar jag hålla på HV.
* Thermell höll inte änns i allsvenskan men i SHL går det "säkert" bättre.
* Tror även tyvärr att Thermell blir kvar.
* Sen tror jag att vi helt enkelt måste få in en helt ny röst i båset till nästa säsong. Bort med Thermell. Han har haft 2 helt olika trupper att jobba med under 2 säsonger och det har faktiskt sett lika illa ut under bägge säsongerna rent offensivt. Risken är gigantisk att det kommer se exakt lika urkass ut om han får stanna.
* Först måste man göra något åt ledarsidan. Det funkar inte med Thermell längre. Han har fått 2 år på sig och vi vet alla nu hur skitkass det har sett ut.
* Hoppas att Evertsson fortfarande har någon stolthet, hjärta och jävla annama i sig så att han skickar #dubbel nollan åt helsike oxå. Pratar om Tobias Thermell.
* Thermell har ju inte rosat marknaden och där ser jag gärna en förändring!
* Thermell måste bort!
* Thermell och Hellgren. En misslyckad och en trött.
* Och hur stort tålamod har man med Thermell och hans obefintliga anfallsspel??
* Den första som jag hoppas sparkas låååångt bort från detta laget efter denna säsongen är Tobias Thermell.
* Tror Thermell är problemet. Var skeptisk rån början, har inte blivit bättre.
* Nu coachar Thermell laget vid time outen. Nu kommer det hända massor!! Knappast!! Han måste vara en av SHLs sämsta offensiva tränare!
* Kicka Thermell med omedelbar verkan.
* Raset började när Thermell kom in i båset...Vi är totalt sönderlästa och har inget annat spelsystem att byta till.
* Ja det är denna jävla nollan Thermell som har hand om PP. Oskarshamn är ju närmare mål i boxplay än vad vi är i PP. Pinsamt Thermell!! Riktigt JÄVLA PINSAMT!!!!
---
Under hans års som huvudtränare i BIK slutade dom på plats 5, 2 och 12 i tabellen.
Zico skrev:327 Karlsson skrev:Kluven till detta. Har läst en del på Lakers forum genom åren och dom spydde mycket galla på Thermell.
Några axplock:
Wall of text
Jag vet ju inte om dina axplock kanske är av lite äldre datum, för jag tänker att Växjö ändå vann både serien och guldet förra säsongen med Thermell som offensiv coach, så att han skulle va så usel som dina axplock ger uttryck för är han nog inte. Vi får hoppas det blir bra.
327 Karlsson skrev:Zico skrev:327 Karlsson skrev:Kluven till detta. Har läst en del på Lakers forum genom åren och dom spydde mycket galla på Thermell.
Några axplock:
Wall of text
Jag vet ju inte om dina axplock kanske är av lite äldre datum, för jag tänker att Växjö ändå vann både serien och guldet förra säsongen med Thermell som offensiv coach, så att han skulle va så usel som dina axplock ger uttryck för är han nog inte. Vi får hoppas det blir bra.
Det är en reflektion av fansens åsikter så det är ingen absolut sanning. Citaten är så klart tagna från innan dom vann guldet, men mest från 2020. Men det fanns inga, eller om jag missade det så iaf extremt få, kommentarer om att fansen ville ha kvar honom, trots guldet. Vad jag ville belysa var att han kommer från en bakgrund i närtid där han av fansen inte direkt har hyllats för de arbetsuppgifter han ska utföra hos oss. Lakers själva förlängde ju inte kontraktet å sin sida, så dom kan inte heller varit nöjda trots guldet:
"– Jag hade ett treårsavtal och Lakers har valt att inte gå vidare. Det är som det är, säger Thermell till minhockey.se.
Men förhoppningsvis lärde sig Thermell något av sin resa och gör det bättre hos oss.
shitkicker skrev:Kan ingen bara sparka denne karl? Allt har ju bara blivit sämre sen hans intåg.
frippe-borås skrev:Varför valde man att anställa honom?
Det flöt ju på.
Men sen han kom in så har allt fallerat.

frippe-borås skrev:Varför valde man att anställa honom?
Det flöt ju på.
Men sen han kom in så har allt fallerat.
Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster