Bakom skrev:Ursäkta mig men jag tycker Gunnar är helt värdelös på plockhandssidan!
Det verkar som att alla lag vet om det och skjuter där.
Det verkar fan som att killen har ett brytningsfel eller något med ögonen för vill man göra mål på honom så är det bara att skjuta ungefär i mitten av målet på den sidan så går den in.
Jag tycker inte att han ens håller allsvensk klass och ni får gärna säga emot.
Är det något HV kommer förlora på i ett slutspel så är det målisarna det kommer hänga på.
Gunnar har släppt in en hel del enkla puckar i mina ögon......Just på plocksidan
Ska HV 71 värva något nytt så borde en klassmålvakt vara det första dem satsar på.
Sen har han gjort några monsterräddningar men som sagt i mitten av målet på plocksidan där är han inte bra alls.
Ett underligt inlägg imho.
Att du, likt många av oss andra och säkerligen motståndarna identifierat en av svagheterna i Gunnars spel är väl inget att toa och tjimma om? Jag är övertygad om att alla i branschen scoutar målisars svagheter. Alla har en, eller flera, svagheter.
Dessutom, eller kanske trots detta, så har Gunnar varit en stabil målis under lång tid och det är naturligtvis helt horribelt att börja dravvla om brytningsfel eller liknande. Självklart håller Gunnar även god allsvensk klass.
Men, trots att man kan ha en sansad åsikt om Gunnars målvaktshistoria så kan man ändå ha en åsikt om att det kanske är så att han börjar närma sig bäst före-datumet som innehavare av förstaspaden. Så i sak, om än inte i ton, kan jag hålla med till viss del. Jag tycker att vi bör köra lite hårdare med Filip och se om hans potential kan lockas fram.
Sedan får vi se hur vi hanterar det vid en uppgång. Då behövs det nog scoutas andra saker än befintliga svagheter....
lite stats:
HV leder serien överlägset i poäng. Vi leder även serien sett till minst insläppt antal mål: 33. Löven och modo är delad två på 36 insläppta. Vi ligger två i serien sett till SOGA (skott på eget mål) där endast almtuna är bättre med 15 skott mindre och en match mindre spelad så vi kommer troligen leda även den ligan efter deras nästa match.
MEEEEEN:
Vi ligger enbart sexa i räddningsprocent som lag.
Gunnar ligger enbart sexa i antal insläppta mål per 60 min. 2.28 (leder gör Tex W i Modo på 1.81 följt av Voutalainen på 1.82 i löven)
Gunnar ligger på en Wooooooooping 12e!!!! plats i räddningsprocent (90.38) leder gör de ovan runt 93-95%
Larsson ligger på 91.67% och 2.0 GAA som referens.