av Jompii » 22 januari 2022, 20:31
Jag skulle ljuga om jag sa att jag har någon större koll på Andreas. Men efter att ha kikat all tillgänglig statistik samt hört vad personer som antingen har sitt fokus på Almtuna eller allmänt bra koll på Hockeyallsvenskan så är jag väldigt positiv till denna värvningen, eller ah bytesförhandlingen.
Är Andreas den toppback som kommer ta vårat backspel till nya dimensioner? Nej. Det han däremot kommer kunna bidra med är storlek, tyngd och helt enkelt en stabilitet i defensiven som vi har saknat. En tuff och rejäl back som kan rensa framför mål. Något vi, som vi blev starkt påminda av senast borta mot MoDo, verkligen saknat. Visst vi har Torp och Norbe men de, framförallt Torp, är inte alltid så stabil som man ändå hade önskat. Här kan Andreas bidra starkt och förhoppningsvis bygga upp ett lugn likt exempelvis Christoffer Persson gjorde när han var som bäst i HV-tröjan.
Jag känner mig betydligt säkrare med att flytta upp Andreas vid manbortfall än exempelvis Karlström eller Bertov.
Så nej sätt till den aktuella situationen, vad vi får kontra vad vi blir av med, så är detta en win-win för alla.
Andreas kommer in utan några förväntningar och har, som tidigare nämnt, allt att vinna. I bästa fall så får vi en ny Persson, I värsta fall så fyller han ut Karlström skor. Han lär inte göra HV71 sämre i alla fall.
Passion oavsett division