Tråden om Johan Lindbom

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Re: Tråden om Johan Lindbom

Inläggav Zico » 17 november 2018, 21:43

Jag har precis lyssnat på presskonferensen i Skellefteå. Tycker faktiskt Lindbom var riktigt stukad och nästan uppgiven. Energilös. Frågan är hur länge han står pall. Blir faktiskt inte förvånad om han väljer att kliva av självmant. Snart. Det i sig är lite skrämmande om man då sätter Lillis Lund som headcoach i stället. Det vore verkligen inte bra. Tror att nya röster skulle lösa många knutar.
Zico

Inläggav SeanPaul94 » 17 november 2018, 21:50

Zico skrev:Jag har precis lyssnat på presskonferensen i Skellefteå. Tycker faktiskt Lindbom var riktigt stukad och nästan uppgiven. Energilös. Frågan är hur länge han står pall. Blir faktiskt inte förvånad om han väljer att kliva av självmant. Snart. Det i sig är lite skrämmande om man då sätter Lillis Lund som headcoach i stället. Det vore verkligen inte bra. Tror att nya röster skulle lösa många knutar.

Såg den nu också. Sjukt att man inte en lördagkväll kan koppla bort HV lite men mår ju så risigt utav detta och blir ju någon typ utav bearbetning o hålla sig uppdaterad.

Lindbom såg väldigt nere ut på presskonferensen. Han känner nog pressen. Lindbom kommer alltid vara en HV-legend oavsett hur detta slutar och man hade önskat läget vore annorlunda. Men kanske bättre kliva av självmant ändå? Aja vi får lita på att Hult o Co vet vad dom gör, trots allt väldigt enkelt för oss vid sidan om att sitta o peka finger och "veta bäst", vara efterkloka osv.
I grund o botten är det klart att dessa gubbar har gedigen hockeykunskap. Vi ska ändå inte glömma att dessa personer var ledare vid senaste guldet och då var dom väldigt hyllade. Så jävla bedrövliga har dom nog knappast blivit, möjligen att man blivit sönderlästa och inte lyckats hitta motmedel mot det dvs inte lyckats förnya sig. Hmmm.
SeanPaul94

Inläggav shitkicker » 24 november 2018, 23:46

Jag tror att Lindbom kommer att bli ihågkommen mer som tränaren som tog HV ur SHL än hjälten som gjorde målet som gav klubben dess första SM-guld.

Han saknar förmågan att leda laget, han saknar förmågan att få laget att lyfta och vända trenden, mem allvarligast av allt - han saknar förmågan att inse det själv. Han menar på fullaste allvar att det är otur(!!!!!!!!!!!!) som är anledningen till nuvarande situation! Herregud! Det är ju bara någon med ett ekonomiskt egenintresse som skulle kunna påstå något sådant!

Någon måste plocka bort honom från tränaruppdraget. Men vem skulle det vara? Otroligt sorgligt att se vad HV har blivit.

Jag älskar HV. Det är en stor del av mitt liv. Men jag kan inte stå bakom det som sker. Mitt hjärta blöder över vad som tillåts ske i denna min barndoms, ungdoms och vuxna livs källa till glädje! Aldrig förr har läget utifrån förutsättningarna varit så illa som nu. Och då ställer sig denne man och skyller på OTUR!!!!! Han måste plockas bort. Handgripligen om så krävs!!!!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav shitkicker » 25 november 2018, 01:47

xoxo skrev:
shitkicker skrev:Jag tror att Lindbom kommer att bli ihågkommen mer som tränaren som tog HV ur SHL än hjälten som gjorde målet som gav klubben dess första SM-guld.

Han saknar förmågan att leda laget, han saknar förmågan att få laget att lyfta och vända trenden, mem allvarligast av allt - han saknar förmågan att inse det själv. Han menar på fullaste allvar att det är otur(!!!!!!!!!!!!) som är anledningen till nuvarande situation! Herregud! Det är ju bara någon med ett ekonomiskt egenintresse som skulle kunna påstå något sådant!

Någon måste plocka bort honom från tränaruppdraget. Men vem skulle det vara? Otroligt sorgligt att se vad HV har blivit.

Jag älskar HV. Det är en stor del av mitt liv. Men jag kan inte stå bakom det som sker. Mitt hjärta blöder över vad som tillåts ske i denna min barndoms, ungdoms och vuxna livs källa till glädje! Aldrig förr har läget utifrån förutsättningarna varit så illa som nu. Och då ställer sig denne man och skyller på OTUR!!!!! Han måste plockas bort. Handgripligen om så krävs!!!!

Vad ska han säga då? Han kanske tycker det är otur att Johan Hult valde att ge feta kontrakt till medelmåttor. HV är grovt överskattade här på forumet. På pappret har vi inte så jäkla bra lag. Lauridsen är ofta våran bästa back.
Passningsspelet suger pga bristande kompetens. Det är soloåkningar eller skjuta så fort som möjligt som gäller för vi har inte bättre spelare än så

Håller till viss del med. Vissa enskilda spelare är grovt överskattade. Men att HV som trupp räknat, alltså spelare för spelare, skulle vara sämre än t ex Malmö tycker jag inte. Kanske på målvaktssidan, men inte i övrigt. Ledarna kan inte få spelarna att blomma ut och ta klivet, eller ansvaret som krävs och förväntas. Och det är lagledningens största problem. Vem har blivit bättre av att komma till HV?
shitkicker
Moderator

Inläggav Norrlandssupporter » 25 november 2018, 08:30

Alltid tyckt att han känns så himla osäker och saknar pondus. Flackar med blicken och kollar gärna ner i bordet/sina papper. Lätt autistisk nästan.

Hur ska han då kunna stå i ett omklädningsrum och injuta mod? Alla dessa "karaktärer" behöver tydligt och strukturerat lederskap. Får dem det?
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav eisbjern » 25 november 2018, 13:28

Norrlandssupporter skrev:Alltid tyckt att han känns så himla osäker och saknar pondus. Flackar med blicken och kollar gärna ner i bordet/sina papper. Lätt autistisk nästan.

Hur ska han då kunna stå i ett omklädningsrum och injuta mod? Alla dessa "karaktärer" behöver tydligt och strukturerat lederskap. Får dem det?

Detta har varit min känsla från början. Lindbom känns verkligen inte den som ger Breveheart-talet i paus eller som alla spelare vill ge 110% för byte efter byte. Han känns som en mysig farbror som det är roligt att leka lite ishockey med på kvällarna...
Spola nubben!
Användarvisningsbild
eisbjern

Inläggav moncalisa » 25 november 2018, 13:46

Norrlandssupporter skrev:Alltid tyckt att han känns så himla osäker och saknar pondus. Flackar med blicken och kollar gärna ner i bordet/sina papper. Lätt autistisk nästan.

Ett fruktansvärt personangrepp på Johan Lindbom.
Att han framstår som "lätt autistisk nästan",
Det finns tydligen ingen hejd på elakheterna,
hånet och de grova förolämpningarna mot hans person.

Och mest skrämmande är att så många verkar tycka
att det är helt ok.
moncalisa

Inläggav Herkie82 » 25 november 2018, 13:55

Jag tycker folk ska dra sig lite för att anklaga Lindboms ledarskap innan man själv fått erfara det. Det är mycket gnäll om att han står med händerna i byxfickorna och Rahm får coacha i matchen. Det kan vara så enkelt att Rahm är mycket duktigare på just detta än Lindbom och därför låter Lindbom Rahm sköta de bitarna. Det är att vara rent prestigelös från Lindboms sida och det tycker jag är en bra egenskap hos en ledare.
Herkie82

Inläggav HaVet71 » 25 november 2018, 18:37

Han skall dock bli ihågkommen som en Kung oavsett, hjälten från 95!!
HaVet71

Inläggav Norrlandssupporter » 25 november 2018, 19:05

moncalisa skrev:

att det är helt ok.

Ett antagande. Knappast ett personangrepp och inte heller elakt

Nu får han åka hem och mysa på heltid. Det tror jag blir bäst för alla parter.
Användarvisningsbild
Norrlandssupporter

Inläggav moncalisa » 25 november 2018, 19:16

Norrlandssupporter skrev:
moncalisa skrev:

att det är helt ok.

Ett antagande. Knappast ett personangrepp och inte heller elakt

Nu får han åka hem och mysa på heltid. Det tror jag blir bäst för alla parter.

Man kan kalla det vad man vill.. inte mindre fult för det.
moncalisa

Inläggav frippe-borås » 25 november 2018, 19:24

Tycker Hult kommer för billigt undan!

Hur ska en konditor kunna bjuda på gräddtårta när den får mellanmjölk att jobba med?
Kan Hult svara på det så kan han vara kvar, om inte så tycker jag att Hult kan följa Lindbom ut genom dörren!

Tack för allt Lindbom, du är fortfarande en legend man aldrig kommer glömma med dina 2 guld!
1-7-14-15-22-76
frippe-borås

Inläggav shitkicker » 26 november 2018, 00:35

Tack för allt Johan Lindbom. Synd att det skulle sluta så här. Som ev tröst så är vi flera som ser och vet att ansvaret för hur det blev och är inte på något sätt endast är ditt. Men som chef bär man ändå det yttersta ansvaret.

Som sagt; tack för allt och lycka till med vad du tar dig för.
shitkicker
Moderator

Inläggav sussan » 26 november 2018, 10:48

Tack för allt du gjort för vårt älskade HV71 Johan Lindbom.
Vi kommer aldrig att glömma finalavgörandet -95. Jag tror aldrig att jag har varit så hes som jag var dagen efter. :)
Vi kommer heller aldrig att glömma vad du gjort för HV efter kaoset som AJ lämnade efter sig. Det arbetet för att hela föreningen var viktigare än guldet 2017.

Jag hoppas att allt du tar i i framtiden blir till guld (om det inte är som tränare för FBK ;) .
HV i mitt hjärta.
Användarvisningsbild
sussan

Inläggav Diabolics » 26 november 2018, 19:21

Precis, hyllas den som hyllas bör, trots att uttåget troligen var oundvikligt givet stagnationen.

När dammet lagt sig så hoppas jag alla kommer minnas en av HV's stora hjältar med glädje och respekt, inte färgat av det negativa de senaste månaderna (i mitt fall) eller längre (i vissa andras fall).

Som Sussan skriver så är det naturligtvis så att du skall ha en extra stor eloge för att du vågade, och lyckades, ta tillbaka HV till toppen efter den monumentala katastrof AJ var och skapade.

Kanske kan man hoppas på att du på något officiellt sätt blir hyllad för dina samtliga insatser för klubben, vid ett framtida event av något slag.

Jag skall oxå tillstå att jag är högst besviken och ledsen att det inte blev 10+ år som tränare för dig här. Jag hade hoppats på en Furguson-esq era med dig och laget i höjd med våren 17, under en omänskligt lång tid. Nu blev det inte så.

Lycka till i ditt nästa uppdrag och tack för denna tid.
Användarvisningsbild
Diabolics
Admin

Inläggav sammeandersson » 26 november 2018, 21:12

Otroligt ledsamt, men nödvändigt. Hoppas Lindbom får någon form av hyllning av NBS eller klubben framöver, en hjälte som var med och fick tillbaka oss på fötterna efter några turbulenta år, och givit oss inte bara ett, utan två SM-guld. Kommer komma ihåg Lindbom för den sanslösa hockeyn vi spelade i slutspelet 2017, är nog den roligaste hockeyn jag sett oss spela. Tråkigt att det slutade såhär.

Nya tag nu, framåt!
Stort Hv71-fan från lilla staden Kalix som ligger 7mil norr om Luleå.
Användarvisningsbild
sammeandersson

Inläggav lejacques » 28 november 2018, 01:32

Jag har varit en av de största kritikerna sedan förra säsongen.

Men Lindbom är och kommer alltid att vara en av mina favoritspelare i HV71. En otroligt duktig hockeyspelare som dessvärre fick lägga ner sin karriär några år för tidigt.

Som tränare ska han självklart hyllas för guldet. Men också, som nämns ovan, att han kom från ingenstans, utan rutin, och tog över det då tuffaste jobbet i SHL.

Lindbom var en perfekt interimslösning, som med sitt enorma HV-hjärta förde föreningen på rätt väg igen. Med facit i hand blev det två år för mycket.
Men det tar inte ifrån honom allt han gjort.

Och ja, när tiden är mogen, och om han vill, tycker jag han borde få ta avsked av HV i Kinnarps och mötas med stående ovationer.

Sen kan jag tycka att man borde kunnat komma på en bättre lösning än att entlediga honom. Lindbom gjorde ett enormt jobb med ett ungt HC Dalen och han värvades till HV för att utveckla J20. Precis som jag tidigare förespråkat hade jag gärna sett en rockad på Lindbom och Pär Johansson. Samtidigt som Lillis, med några månader kvar på kontraktet fått gå.

Hade varit en både billigare och mer långsiktig lösning. För nog tror jag Lindbom har mycket att bidra med, men kanske inte som huvudtränare.

Med det sagt. Tack Johan!
Randy Edmonds • Ulf Dahlén • Andreas Johansson • Johan Hult • Nubben?
Användarvisningsbild
lejacques

Föregående

Återgå till HV71 - Spelare och tränare