Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics
Diabolics skrev:Grattis till kontraktet Erik!
Som jag fattar det så är det väl spel i HV denna säsong, eller ändras något nu?
Norrlandssupporter skrev:En ynnest att få se honom spela. Makalöst trygg med puck.
Ord överflödig egentligen..
Regnet skrev:Har varit lite mindre dominant än jag trott så här långt. Inte riktigt fått stäm i spelet helt och levt upp till hajpen. Men å andra sidan hade man skyhöga förväntnignar på grabben. Tycker ändå han gör det bra och är en tillgång.
lejacques skrev:Vad tror ni? Är det verkligen JVM han behöver? Skulle snarare säga att x antal seniormatcher med Tingsryd över jul skulle göra honom mer gott.
Zico skrev:lejacques skrev:Vad tror ni? Är det verkligen JVM han behöver? Skulle snarare säga att x antal seniormatcher med Tingsryd över jul skulle göra honom mer gott.
Är nästan beredd att hålla med. Han gjorde det jättebra när han fick spela förra året. I år tror jag både han själv, tränarna, sportcheferna och fansen trodde att han skulle bli en ledande back med mycket speltid i alla spelformer. Det var för optimistiskt tänkt. Det han gjorde så bra, smidigt, elegant och rätt förra året, blir i år bara så in i h-e svårt och krångligt. En back ska ju bort från J-VM laget och jag tror att Erik kommer att ligga i farozonen att få lämna.
kny skrev:Erik Brännström har änsålänge gjort en strålande insats mot Vitryssland i Sveriges j-vm premiär! 1 mål som släpande 4:e gubbe och 1 strålande assist där han bar pucken längs blålinjen och slog en skärande pass tvärs igenom vitryska försvarszonen. Han får gärna ta med sig det självförtroendet hem till Hv igen!
lejacques skrev:Trist att konstatera men Erik Brännström håller inte alls på den här nivån. Talangen finns, men med facit i hand skulle han nog behövt en säsong i allsvenskan.
Kan dock inte lasta Hult. Klart som tusan man tror att en av hockeyvärldens mest haussade talanger ska kunna prestera i SHL. Den enda kritik man kanske ska ge Hult är att han trodde på Brännström en aningen för mycket.

Återgå till HV71 - Spelare och tränare
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst