Tråden om #16 Tom Hedberg

Här diskuteras spelare, tränare etc i HV71

Moderatorer: dekman, Robert.76, Andersson711, shitkicker, Quila, Diabolics

Tråden om #16 Tom Hedberg

Inläggav FirstSwitch » 4 oktober 2017, 11:36

Gjorde sin första match med HV71 mot Trinic i CHL, fick ca 5 min istid.
181 cm - 75 kg
Utlånad till IK Oskarshamn, kan vara aktuell för jvm i år.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=262144
FirstSwitch

Re: Tråden om #16 Tom Hedberg

Inläggav TBl » 4 oktober 2017, 14:50

Hade det rätt jobbigt såklart. Svårt att hänga med i tempot. Blev lätt stressad av intensiva tjecker.
Spännade att se vad som hänt efter ett år i OIK.
TBl

Inläggav jordfelsbrytare » 28 oktober 2017, 22:58

Riktigt bra ikväll mot Växjö! Vilken utveckling just nu!
jordfelsbrytare

Inläggav Junior » 29 oktober 2017, 17:01

Känns som att en förlängning inte skulle vara så dum. Utvecklingen kommer med största sannolikhet gå åt rätt håll och i värsta fall kan man bara låna ut honom igen senare till någon allsvensk klubb. Kostnaden lär knappas vara hög så en eventuell förlust är inget att oroa sig för.
SM guld 21/22.
Junior

Inläggav tommy1985a » 11 februari 2018, 12:56

Tycker man ska säkra upp Tom Hedberg med 1 år till, är precis en sådan back vi behöver framöver när Pilut förmodligen drar vidare i karriären. Påminner en hel del och Lawrence i sin spelstil och tar kliv hela tiden, Känns faktiskt som han håller högre nivå än Brännström för tillfället i båda delar av banan.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav magnus b » 11 februari 2018, 13:05

tommy1985a skrev:Tycker man ska säkra upp Tom Hedberg med 1 år till, är precis en sådan back vi behöver framöver när Pilut förmodligen drar vidare i karriären. Påminner en hel del och Lawrence i sin spelstil och tar kliv hela tiden, Känns faktiskt som han håller högre nivå än Brännström för tillfället i båda delar av banan.

Jag håller helt med där, varit riktigt bra. Kommer säkert spela U20 VM nästa år. Lite underligt att man inte knöt upp på 2år eller 1+1år istället. Med tanke på att han skulle varit utlånad till OIK hela året.
magnus b

Inläggav Quila » 12 februari 2018, 23:46

Förläng, förläng, förläng!
Stefan Liv - för alltid i våra tankar.
Quila
Moderator

Inläggav Blue Vision » 3 mars 2018, 23:50

Varför skulle Tom vilja förlänga sitt kontrakt som han blir behandlad nu?
Blue Vision

Inläggav tom_flaska » 14 mars 2018, 22:59

Bara att lyfta på hatten.

Hedberg du var helt klart bæsta spelaren mot LHC båda matcherna.
Kallesgranne: Fy fan för domarna! Ni är alltid sämst! Varenda jävla match, varenda säsong!

April april, PERCY!

SM - GULD 1995 * 2004 * 2008 * 2010 * 2017
Användarvisningsbild
tom_flaska

Inläggav Jompii » 28 mars 2018, 01:17

Jag måste säga att jag har haft mina tvivel gällande Tom. Jag tyckte inte alls han imponerade i början av säsongen när han fick chansen. Det kändes som att han var tagen av stundens allvar och inte riktigt kom i det. Han vågade inte spela ut hela sitt register och blev på så vis lite avvaktande. Något som aldrig är bra. Han försvann sedan till Oskarshamn där han fick rikligt förtroende av den skicklige Björn Hellkvist. Och det kändes som att Tom växte ett par centimeter under denna tid för när han sedan kom tillbaka till HV71 i slutet på säsongen så tycker jag det var som natt och dag jämfört med hur det såg ut innan han lämnande för Oskarshamn. Tom imponerade starkt på mig, framförallt under slutspelet där han agerade väldigt lugnt och moget. Han hade ett par fina offensiva raider och höll upp det defensiva spelet helt okej. Nu snittade han bara 10 minuter/match under de två play-in-matcherna mot Linköping men han faktum kvarstår att han var den enda backen som inte var inne på ett enda baklängesmål. Med facit i hand så skulle jag gärna se att man förlänger kontraktet med Tom. Gärna ett flerårskontrakt där man väljer att även nästa säsong, till en början, låna ut han till en HA-klubb. Tom får då, förhoppningsvis, en viktig roll och mycket speltid. Något som gör att hans självförtroende och spel kommer höjas och sedan tar han förhoppningsvis chansen i HV71 när den väl dyker upp. För tro mig, chanser kommer dyka upp och då gäller det att göra en "David Gustafsson" och verkligen visa framfötterna. Nej bygger han bara på sig lite muskler i sommar och utvecklar sin fysik så tror jag Tom kan bli en väldigt trevlig överraskning redan nästa säsong :)
Passion oavsett division
Användarvisningsbild
Jompii

Inläggav tommy1985a » 28 mars 2018, 19:12

Hedberg har precis som Brännström pilut och Almqvist de där händerna som man vill och behöver ha i offensiva backar. Om vi tittar på övriga backar i laget förutom pilut och Brännström så ser man tydligt att Hedberg är den back som har störst potential att spela i så hög liga som möjligt, men det behövs lite istid och förtroende för att kunna plocka fram den högsta nivån. Det är inte allt för vanligt med offensiva backar som har potential att följa i Lawrence fotspår. Att inte förlänga tror jag inte är på hults karta då både han och Lindbom förmodligen ser precis samma sak i den här killen. Får han inte förlängt så kan ni räkna med att Frölunda lär rycka i honom då de verkar vilja ha liknande backar i laget. Det vore ett onödigt misstag. Det räcker med att vissa fans jagade bort Almqvist.
**** - Tedenby, titta på dom där dribblingarna, KOLLA, VILKEN PRESTATION JAAAAA ****
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav shitkicker » 28 mars 2018, 21:29

tommy1985a skrev:(...) Det räcker med att vissa fans jagade bort Almqvist.

Du tror alltså på allvar att det som skrivs här påverkar olika spelares klubbbyten i SHL?
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Robert.76 » 28 mars 2018, 21:31

shitkicker skrev:

Du tror alltså på allvar att det som skrivs här påverkar olika spelares klubbbyten i SHL?

I så fall måste Figren lämnat för längesen :lol:
Robert.76
Moderator

Inläggav shitkicker » 28 mars 2018, 21:32

Robert.76 skrev:
shitkicker skrev:

I så fall måste Figren lämnat för längesen :lol:

:lol: :lol: :lol: Precis!
Finns ingen glädje med Nubben i klubben.
shitkicker
Moderator

Inläggav Ingeville » 28 mars 2018, 23:19

Du tror alltså på allvar att det som skrivs här påverkar olika spelares klubbbyten i SHL?[/quote]

I så fall måste Figren lämnat för längesen :lol:[/quote]

Bara att hoppas.
Ingeville

Inläggav tommy1985a » 29 mars 2018, 18:34

Jag tror att en del spelare läser här inne och om det får till stor del negativ kritik så kanske man inte är så sugen på att spela för dessa fans. Sen tror jag säkert att även sportchefer påverkas i vad fansen tycker. Om en majoritet säger att något eller någon är dålig så är det klart att denne spelaren kanske inte ör optimalt att ha kvar i klubben då fansen verkar tycka denne är värdelös. Tror säkerligen Almqvist hade spelat kvar i klubben om vissa inte hade överdrivit så mycket. Han var aldrig värdelös. Han gjorde det precis som jag hade förväntat mig och jag var nöjd med det han presterade under sin tid här. Sen kan man alltid hoppas på mer.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Inläggav Blue Vision » 13 april 2018, 10:10

Som befarat, Hedberg var inte så sugen på att förlänga längre, och vi tappar en stor talang. Sättet man skötte backbesättningen på under slutet av säsongen var fullständig katastrof och följderna borde även ledningen kunnat ana. Styrman (med Luleå-kontrakt klart) in and out. Cederholm och Hedberg out.
Blue Vision

Inläggav Robert.76 » 13 april 2018, 10:18

Blue Vision skrev:Som befarat, Hedberg var inte så sugen på att förlänga längre, och vi tappar en stor talang. Sättet man skötte backbesättningen på under slutet av säsongen var fullständig katastrof och följderna borde även ledningen kunnat ana. Styrman (med Luleå-kontrakt klart) in and out. Cederholm och Hedberg out.

Håller med till 100%, värvningen av Styrman är nog en av de mest märkliga som jag kan dra mig till minnes.
Robert.76
Moderator

Inläggav OlofMattsson » 13 april 2018, 10:28

Robert.76 skrev:
Blue Vision skrev:Som befarat, Hedberg var inte så sugen på att förlänga längre, och vi tappar en stor talang. Sättet man skötte backbesättningen på under slutet av säsongen var fullständig katastrof och följderna borde även ledningen kunnat ana. Styrman (med Luleå-kontrakt klart) in and out. Cederholm och Hedberg out.

Håller med till 100%, värvningen av Styrman är nog en av de mest märkliga som jag kan dra mig till minnes.

Kan bara instämma. Slänga 500 k i sjön ( en förmodad kostnad för Styrman totalt) är ett enda stort ???????

Måste ju vara sjukt konstigt i Cederholm och Hedbergs sits att Styrman kom in och fick spela istället för dom.

Makalöst!
OlofMattsson

Inläggav Nick » 13 april 2018, 11:16

Vi släpper alltså Hedberg?? Makalöst! Eller vet vi att det var han som inte ville förlänga?
Nick

Inläggav Pg79an » 13 april 2018, 11:21

Ren skandal om dom inte kämpat med näbbar och klor för att behålla Tom!
Pg79an

Inläggav 327 Karlsson » 13 april 2018, 11:29

Vet du om det var Tom som inte ville förlänga?
Den enda informationen som har kommunicerats ut är:
– Vi har haft en dialog med Jacob och Tom efter säsongen och kommit fram till att det inte blir spel i HV71 kommande säsong. Vi tackar dem för deras insatser i HV71, säger Johan Hult.

Han går för övrigt till Modo, där han tidigare spelat juniorhockey. Hans moderklubb är dessutom Örnsköldsviks SK så kanske ville han komma närmare familj och vänner samtidigt som han får mycket speltid i Allsvenskan.
Vila i frid Henke_82
Användarvisningsbild
327 Karlsson

Inläggav BlackIce » 13 april 2018, 11:35

Kan mycket väl vara så att man i samförstånd kommit fram till att Hedberg just nu behöver mycket speltid för att utvecklas och att det kommer han aldrig att få i HV71. I HV hade han varit 6:e - 7:e back.
John Byce, Risto Kurkinen, Kamil Kastak, Vesa Salo, Johan Brummer, Vesa Viitakoski, Alexei Salomatin, Antti Törmänen, Jarkko Varvio, Anders Lönn, Jani Nikko, David Nemirovsky, Lubomir Korhon, Stefan Hellkvist
Användarvisningsbild
BlackIce

Inläggav hammare7 » 13 april 2018, 11:44

http://www.hockeysverige.se/2018/04/13/ ... -for-modo/

Återgår till moderklubben, inte så konstigt kanske.
hammare7

Inläggav Blue Vision » 13 april 2018, 12:01

Han ville såklart till en klubb där han får förtroende, det blir ju ganska svårt för HV att med trovärdighet komma och säga att man har det för honom nu. När han väl insett att han bör lämna för att få spela så var givetvis MoDo ett väldigt naturligt val.
Blue Vision

Inläggav tommy1985a » 15 april 2018, 12:17

Trist att han inte blir kvar.
Användarvisningsbild
tommy1985a

Återgå till HV71 - Spelare och tränare